Постанова
від 12.12.2013 по справі 805/16190/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2013 р. Справа №805/16190/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Череповський Є.В.

при секретарі Демішеві А.О.

за участю:

представника позивача Кравченко В.Г.,

представника відповідача не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» про стягнення штрафу у сумі 1020,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» про стягнення штрафу у сумі 1020,00 грн.

Позивні вимоги обґрунтовані тим, що 17.11.2011 року державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області, за результатами проведеного заходу з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» - перевірка виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, відповідачу було видано припис №02/18-09-276, на підставі статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику», яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення порушень діючого законодавства з електроенергетики, термін виконання найбільш тривалого заходу - до 15.02.2012 року. Припис отримано та підписано керівником філії ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» Управління комунальних котелень Царенко О.О. та скріплено печаткою суб'єкта господарювання з зауваженнями.

23.07.2013 року філіал ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» Управління комунальних котелень надав довідку про те, що зауважень до припису Держенергонагляду №02/18-09-276 від 17.11.2011 року немає.

23.11.2011 року супровідним листом за №158-49/311 припис Держенергонагляду №02/18-09-276 від 17.11.2011 року був надісланий керівнику суб'єкта господарювання ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» отримано відповідачем 01.12.2011 року.

На підставі звернень директора філії ТОВ«ДТЕК Добропіллявугілля» Управління комунальних котелень Царенко О.О. термін виконання припису №02/18-09-276 від 17.11.2011 року продовжувався начальником Красноармійського відділення інспекції Держенергонагляду у Донецькій області: за зверненням №601 від 13.02.2011 року до 31.09.2012 року; за зверненням №2003 від 05.09.2012 року до 31.11.2012 року; за зверненням №8899 від 14.11.2012 року до 28.02.2013 року.

15.04.2013 року актом перевірки (протоколом) №10/11-21-15-АП, державний інспектор з енергетичного нагляду встановив факт невиконання відповідачем виданого припису №02/18-09-276 від 17.11.2011 року, продовжений строк виконання якого скінчився. Акт перевірки (протокол) було складено в присутності уповноваженої особи відповідача - енергетика ОСОБА_3 та підписано нею без зауважень. Акт перевірки (протокол) отримано та підписано директором філії ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» Управління комунальних котелень без зауважень .

Акт перевірки (протоколом) №10/11-21-15-АП від 15.04.2013 року супровідним листом від 17.04.2013 року за №15-29/833 надіслано суб'єкту господарювання і згідно поштового повідомлення з відміткою відповідача про одержання отримано ним - 24.04.2013 року.

07.04.2013 року на підставі акта перевірки (протоколу) №02/18-07-7-АП від 12.12.2012 року, старший державний інспектор з енергетичного нагляду - заступник начальника відділу енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Донецькій області, за несвоєчасне виконання припису Держенергонагляду №02/18-09-276 від 17.11.2011 року, постановою №02/11-02-74, накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» штраф у сумі 1020,00 грн. Постанову про накладення штрафу надіслано відповідачу листом №15-29/833 від 17.04.2013року - отримано відповідачем 24.04.2013 року. У зв'язку із несплатою зазначеної суми штрафу у передбачений законодавством 15-денний строк, позивач звернувся до суду із вимогами про стягнення суми штрафу в судовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином, про що свідчить розписка, яка є в матеріалах справи. Клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Думка стосовно заявлених позовних вимог суду невідома.

За таких підстав і відповідно до ст.128 КАС України суд визнав можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача, та на підставі наявних у матеріалах справи доказів.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» є юридичною особою, зареєстроване та обліковується в Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за кодом 37014600, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 20).

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» має філію без статусу юридичної особи - філія Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» «Управління комунальних котелень» ідентифікаційний код 37595233 (а.с.21).

17 листопада 2011 року Красноармійським відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області був винесений припис № 02/18-09-276, яким керівнику Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» було приписано здійснити заходи, направлені на усунення порушень виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду. За вимогами зазначеного припису план заходів щодо усунення виявлених порушень мав бути наданий до 30 листопада 2011 року. Про виконання припису в цілому було встановлено строк до 15 лютого 2012 року (а.с. 9).

13 грудня 2011 року директор філії Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» «Управління комунальних котелень» звернувся до Красноармійського відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області з звернення № 601 для продовження терміну виконання припису № 02/18-09-276 від 17.11.2011 року до 01.10.2012 року (а.с.13).

19 грудня 2011 року Красноармійське відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області надало відповідь відповідачу, в якій зазначила, що термін виконання припису продовжено до 31.09.2012 року за умови виконання графіку (а.с. 14).

05 вересня 2012 року директор філії Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» «Управління комунальних котелень» звернувся до Красноармійського відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області з звернення № 2003 для продовження терміну виконання припису № 02/18-09-276 від 17.11.2011 року до травня - липня 2013 року (а.с.15).

18 вересня 2012 року Красноармійське відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області надало відповідь відповідачу, в якій зазначила, що термін виконання припису продовжено до 31.11.2012 року за умови виконання графіку (а.с. 16).

14 листопада 2012 року директор філії Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» «Управління комунальних котелень» звернувся до Красноармійського відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області з звернення № 8899 для продовження терміну виконання припису № 02/18-09-276 від 17.11.2011 року до травня - липня 2013 року (а.с.17).

19 грудня 2011 року Красноармійське відділення інспекції Держенергонагляду у Донецький області надало відповідь відповідачу, в якій зазначила, що термін виконання припису продовжено до 28.02.2013 року за умови виконання графіку (а.с. 18).

15 квітня 2013 року інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області було проведено перевірку виконання вимог припису від 17 листопада 2011 року № 02/18-09-276. Відповідно до висновків, викладених в акті перевірки (протоколу) № 10/11-21-15-АП від 15 квітня 2013 року вимоги припису № 02/18-09-276 від 17 листопада 2011 року були не своєчасно виконані (а.с. 19).

На підставі зазначених висновків про несвоєчасне виконання вимог припису, 17 квітня 2013 року було прийнято постанову № 02/11-02-74, якою на підставі висновків акту перевірки № 10/11-21-15-АП від 15 квітня 2013 року та статті 27 Закону України "Про електроенергетику" та статті 31 Закону України "Про теплопостачання" було накладено на відповідача штрафу у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 23).

Зазначену постанову було направлена на адресу відповідача 17 квітня 2013 року (а.с. 24) та отримана ним 24 квітня 2013 року, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 25).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до пункту 4 статті 4 цього закону виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та регулює відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначені Законом України "Про теплопостачання". Згідно зі статтею 2 цього закону ним врегульовані відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, транспортуванням, постачанням і використанням теплової енергії, державним наглядом (контролем) у сфері теплопостачання, експлуатацією теплоенергетичного обладнання та виконанням робіт на об'єктах у сфері теплопостачання суб'єктами господарської діяльності незалежно від форми власності. Як встановлено статтею 6 Закону України "Про теплопостачання" державна політика у сфері теплопостачання базується, зокрема, на принципах забезпечення енергетичної безпеки держави; додержання стандартів, правил і норм усіма суб'єктами відносин у сфері теплопостачання; встановлення відповідальності суб'єктів теплопостачання за порушення законодавства у сфері теплопостачання. Права та обов'язки відповідача визначені статтею 25 Закону України "Про теплопостачання".

Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07 серпня 1996 року. Відповідно до пункту 1 цього Порядку державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до пункту 4 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07 серпня 1996 року, завданнями та функціями державного енергетичного нагляду є здійснення в межах своєї компетенції нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії; дотриманням споживачами електричної енергії режимів виробництва, постачання і споживання енергії (активної, реактивної, теплової); вимог Правил та інших нормативно-правових і нормативно-технічних актів з питань електроенергетики та теплопостачання; проведенням суб'єктами електроенергетики та суб'єктами відносин у сфері теплопостачання робіт, пов'язаних із забезпеченням дотримання встановлених режимів постачання і споживання енергії.

До складу Держенергонагляду входять такі підрозділи: головна організація - Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії; державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у регіонах (кількох областях); державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі. Держенергонагляд очолює Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду. Керівники Держенергонагляду у відповідних регіонах є заступниками головного державного інспектора України з енергетичного нагляду у відповідному регіоні. Керівники структурних підрозділів інспекції, їх заступники, начальники секторів, керівники територіально відокремлених підрозділів інспекцій є старшими державними інспекторами з енергетичного нагляду. Інші спеціалісти, що виконують функції державного енергетичного нагляду, є державними інспекторами (старшими державними інспекторами) з енергетичного нагляду.

Підпунктом 4 пункту 13 Положення передбачено, що Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням.

Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності (пункт 15 Положення).

Відповідно до пункту 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, який складено за результатами здійснення планового заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, протягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складається припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Приписом є обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Як вбачається з наведеного вище, Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Донецькій області є органом, якому положеннями Закону України "Про теплопостачання" надані повноваження здійснення державного нагляду у сфері теплопостачання. В порядку здійснення заходів з державного нагляду посадовою особою державної інспекції з енергетичного нагляду було виявлено порушення, внаслідок чого посадовою особою інспекції Держенергонагляду був складений припис № 02/18-09-276 від 17 листопада 2011 року із приписанням відповідачу вчинити заходи, направлені на усунення виявлених порушень.

Зазначений припис є актом реагування органом здійснення державного нагляду на виявлені порушення та є обов'язковим до виконання. В матеріалах справи відсутні такі документи, які підтверджували би оскарження Товариством з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» припису № 02/18-09-276 від 17 листопада 2011 року, яким відповідачу було приписано усунути виявлені порушення в строк до 15 лютого 2012 року. Будь-які заяви чи клопотання щодо продовження строків виконання припису відповідачем не заявлялися.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).

Зазначене вище свідчить про наявність правових підстав для здійснення 17 квітня 2013 року органом державного нагляду позапланового заходу у вигляді здійснення перевірки виконання відповідачем винесеного припису.

Щодо прийняття постанови про застосування штрафних санкцій суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України "Про теплопостачання" уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Норма аналогічного змісту міститься у пункті 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21 липня 1999 року. Пунктом 3 цього положення державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії уповноважені накладати штрафи.

Пунктами 7-11 цього положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформлюється постановою Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою Держенергонагляду.

Суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання згідно з частиною 8 статті 31 Закону України "Про теплопостачання" та пункт 10 Положення, затвердженого постановою кабінету Міністрів України № 1312 від 21 липня 1999 року.

Частиною 9 статті 31 Закону України "Про теплопостачання" та частиною 2 пункту 10 Положення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21 липня 1999 року передбачено, що у разі несплати штрафу у зазначений строк він стягується в судовому порядку.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що постанова про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання № 02/11-02-74 від 17 квітня 2013 року є обов'язковою до виконання. Зазначена постанова не оскаржувалася відповідачем в судовому порядку, сума застосованого штрафу не була сплачена в строки, передбачені чинним законодавством України, з огляду на що, нарахована сума штрафу в сумі 5100,00 гривень підлягає стягненню в судовому порядку.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про стягнення суми штрафу за постановою Держенергонагляду № 02/11-02-74 від 17 квітня 2013 року.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 1, 9, 27 Закону України "Про електроенергетику", статтями 6, 14, 31 Закону України "Про теплопостачання", статтями 4, 5, 6, 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 929 від 07 серпня 1996 року, Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21 липня 1999 року, статтями 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» про стягнення штрафу у сумі 1020,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (ЄДРПОУ 31969100) до Державного бюджету України штраф у сумі 1020 (одна тисяча двадцять) гривень 00 копійок.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частини у судовому засіданні 12 грудня 2013 року.

Повний текст постанови складений 17 грудня 2013 року.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Череповський Є.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36058864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/16190/13-а

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні