Постанова
від 11.12.2013 по справі 821/4437/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2013 р. Справа № 821/4437/13

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганія С.І.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Херсонобленерго" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

встановив:

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Херсонській області (далі - позивач) звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "Херсонобленерго" (далі - відповідач, ПАТ "ЕК "Херсонобленерго"), у якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: заборонити виконання робіт підйомником.

Позов мотивований тим, що у період з 05.11.2013р. по 15.11.2013р. позивачем було проведено планову перевірку з дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки ПАТ "ЕК "Херсонобленерго", в результаті якої виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, що зафіксовані в акті перевірки від 15.11.2013р. №46. Виходячи з наведеного позивач просить застосувати заходи реагування в сфері державного нагляду до ПАТ "ЕК "Херсонобленерго".

Відповідач письмові заперечення проти позову або заяву про визнання позову до суду не надав. Копію ухвали про відкриття скороченого провадження була вручена представнику відповідача 28.11.2013р. про що свідчить розписка наявна в матеріалах справи.

З таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивачем відповідно до наказу від 21.10.2013р. №699 у період з 05.11.2013р. по 15.11.2013р. проведено планову перевірку з дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в Іванівському РЕЗіЕМ ПАТ "ЕК "Херсонобленерго" за адресою: вул. Советська, 4, смт.Іванівка, Херсонська область.

За наслідками перевірки позивачем складено акт від 15.11.2013р. №46, яким зафіксовані порушення вимог чинного законодавства, зокрема, несправні прилади безпеки підйомника реєстраційний № 32 чим порушено п.6.4.4 Правил будови і безпечної експлуатації підйомників (НПАОП 0.00-1.36-03), затверджених Держнаглядохоронпраці України від 08.12.2003 № 232, та деформовані металоконструкції підйомника реєстраційний № 32 чим порушено п.6.4.5 Правил будови і безпечної експлуатації підйомників (НПАОП 0.00-1.36-03).

Вказаний акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 15.11.2013р. №46 підписано представниками відповідача без заперечень.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 38 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно з "Положенням про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України", затвердженим Указом Президента України від 06.04.2011р. №408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення. Згідно з п. 5, п. 6 вказаного Положення Держгірпромнагляд України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема: видавати у визначеному порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов'язкові до виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків у сфері промислової безпеки, охорони праці, геологічного вивчення, використання, охорони надр та безпечної експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки; зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень та інших виробничих об'єктів, виготовлення та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва, виконання певних робіт, у тому числі пов'язаних з користуванням надрами, застосуванням нових небезпечних речовин, реалізацію продукції шляхом видачі розпорядчого документа про заборону зазначеного у випадках, передбачених законодавством, а також анулювати видані дозволи і ліцензії до усунення порушень, які створюють загрозу життю працівників. Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення.

Відповідно до п. 2.1., п. 2.2, п. 2.23, п.2.26. "Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України", затвердженому Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011р. №826 державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки). Перевірки поділяються на планові та позапланові. За результатами перевірок суб'єктів господарювання та перевірок виробничих об'єктів складаються відповідні акти. За результатами перевірок суб'єктів господарювання та перевірок виробничих об'єктів складаються відповідні акти. Право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Судом встановлено, що відповідачем допущені численні порушення нормативно - правових актів, зокрема, Закону України "Про охорону праці", а саме: п.6.4.4 та п.6.4.5 НПАОП 0.00-1.36-03.

В матеріалах справи відсутні докази, які вказують на усунення або часткове усунення ПАТ "ЕК "Херсонобленерго" виявлених порушень.

Суд приходить до висновку, що встановлені порушення мають місце, позивач при проведенні перевірки та при винесенні розпоряджень діяв у спосіб передбачений законом, відповідач порушення не усунув, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до ч.12 ст.183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає, що ст. 106 КАС України та ст. 3 Закону України "Про судовий збір" передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову. Згідно ухвали суду від 27.11.2013р. задоволено клопотання позивача про відстрочку сплати судового збору до прийняття рішення по справі.

Станом на даний час судовий збір позивачем не сплачено. Водночас, незважаючи на фактичний розгляд справи та винесення остаточного рішення, в силу положень ст. 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки, позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.

За таких обставин, суд дійшов висновку про необхідність стягнення судового збору у розмірі 68,82грн. з позивача Територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області на користь Державного бюджету України.

Відповідно до ч.1 ст.256 КАС України, негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Отже, постанова підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст. ст. 94, 98, 158, 161-163, 183-2, 256 КАС України, суд-

постановив :

Адміністративний позов задовольнити.

Заборонити виконання робіт підйомником реєстраційний №32, розташованого за адресою: вул. Советська, 4, смт. Іванівка, Херсонська область.

Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Херсонській області (ідентифікаційний код 37959852) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позовної заяви немайнового характеру в розмірі 68,82грн. (шістдесят вісім гривень 82 коп.).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Циганій С.І.

кат. 5.1.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36082736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4437/13-а

Постанова від 11.12.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Циганій С.І.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Циганій С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні