ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
УХВАЛА
11 грудня 2013 р.Справа № 2а-16597/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії: Головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Садівничого Товариства «Ромашка» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами
у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міністерства доходів і зборів АР Крим
до Садівничого товариства «Ромашка»
про припинення юридичної особи
за участю:
заявника - ОСОБА_1, паспорт серії НОМЕР_1;
представника позивача - ОСОБА_2, довіреність № 64/10 від 12.11.13р. ;
представників СТ «Ромашка» - Кадніков Є.О., довіреність № 1 від 30.04.13р.;
Тугова Л.І. паспорт НОМЕР_2, витяг з ЄДР № 629072;
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Садівничого товариства «Ромашка» про припинення юридичної особи.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.11р. по справі №2а-16597/10/6/0170 позовні вимоги задоволено, припинено юридичну особу - Садівниче товариство «Ромашка», зареєстроване 08.12.1987р. рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради за номером 1882120000014979
14.11.13р. Садівниче товариство «Ромашка» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.11р. у справі № 2а-16597/10/0170 за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Садівничого товариства «Ромашка» про припинення юридичної особи.
В своїй заяві Садівниче товариство «Ромашка» просило:
1. скасувати рішення Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011 по справі № 2а-16597/10/6/0170 у зв'язку з ново виявленими обставинами , раніше невідомими суду;
2. постановити нове рішення суду:
а) якім визнати недійсним видане шляхом незнання головою Туговою Л.І. свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи СТ «Ромашка» від 11.11.2008, яке складено без повної юридичної адреси та без заповнення всіх форм, а також у зв'язку з відсутністю Статуту на державній мові та погодження зборами членів СТ «Ромашка», Радою Садівничих товариств Каменського масиву, Радою Кримської республіканської спілки садівничих товариств та затвердження його рішенням Виконкому Київської районної рада народних депутатів;
б) після набрання законної сили рішення суду зобов'язати СТ «Ромашка» подати строком до 6-ті місяців Держреєстратору затверджений Статут з повним адресом юридичної особи всіх заповнених форм відповідно до інструкціям;
в) після отримання свідоцтва про держреєстрацію юридичної особи зобов'язати СТ «Ромашка» протягом 10-ті днів направити на адресу ДПІ в м. Сімферополі лист про постановку на облік з вказівкою виду діяльності, а після відповіді ДПІ подавати необхідну звітність всім органам відповідно з вимогами зацікавлених організацій.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 15.11.13р. відкрито провадження за заявою Садівничого товариства «Ромашка» про перегляд постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 10.04.09р. за нововиявленими обставинами постанови Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 21.03.11р. у справі №2а-16597/10/0170 за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Садівничого товариства «Ромашка» про припинення юридичної особи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 11.12.2013 було проведено заміну ДПІ в м.Сімферополі АР Крим на правонаступника - ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим.
В судовому засіданні представники СТ «Ромашка» наполягали на задоволені поданої заяви та пояснили, що про рішення суду СТ «Ромашка» не знала, рішення було винесено на підставі недостовірних даних, наданих ДПІ в м. Сімферополі, свідоцтво про реєстрацію юридичної особи було видано без юридичної адреси та Статуту садівничого товариства. Голова СТ «Ромашка» Тугова Л.І. не направило листа до ДПІ в м. Сімферополі про постановку на облік, у зв'язку з чим СТ «Ромашка» не могла подавати звітність до органів податкової інспекції, оскільки не було відомо вид діяльності та вид звітності (неприбуткова або прибуткова організація).
СТ «Ромашка» не має статуту на державній мові, виявлений 25.10.2013 статут СТ «Ромашка», узгоджений та затверджений виконкомом Залізничної районної ради рішенням від 19.08.1987 № 391, є недійсним.
У СТ «Ромашка» відсутній відвід земельної ділянки.
СТ «Ромашка» не отримало позовну заяву ДПІ в м. Сімферополі.
19.09.2013 листом за вих.. № 6 (а.с.69) за підписом Голови СТ «Ромашка» ОСОБА_1 до ДПІ в м. Сімферополі СТ «Ромашка» звернулась із проханням повідомити про те, хто направляв до ДПІ листа про постановку на облік, по якім формам подавались звіти та кім було звіти прийнято. Крім того, просили повідомити про суму, яку перераховувала Рада Каменського масиву по СТ «Ромашка» щорічно з податку на землю.
22.10.2013 ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим за вих. № 7005/10/18-3 (а.с.70) повідомила СТ «Ромашка» про юридичну адресу товариства відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, та про те, що з 12.11.2008 за відомостями з ЄДР СТ «Ромашка» було взято на податковий облік.
Також було зазначено, що згідно Постанови адміністративного суду по справі № 16597/10/6/0170 від 21.03.2011 СТ «Ромашка» як юридичну особу було припинено. Для завершення процедури припинення СТ «Ромашка» було надано довідку від 15.04.2013 № 22-ОПП № 8965/10/20-2 про відсутність заборгованості.
Крім того, було повідомлено, що податковий облік з земельного податку стосовно СТ «Ромашка» не вівся, та роз'яснено порядок взяття на облік в органах податкової служби.
Представники СТ «Ромашка» також зазначили, що збори СТ «Ромашка» не надало право на ліквідацію садівничого товариства та на створення ліквідаційної комісії, у зв'язку з чим Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011 порушує права членів товариства.
Представник ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів АР Крим проти задоволення заяви про перегляд Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011 заперечував, надав довідку про взяття на облік платника податків СТ «Ромашка» , згідно з якою СТ «Ромашка» перебуває на податковому обліку з 12.11.2008 за № 44069(а.с.90) та картку особового рахунку з податку на прибутку, згідно з якою заборгованість СТ «Ромашка» з податку на прибуток не обліковується.(а.с.91).
Вивчивши матеріали справи, надані сторонами пояснення та докази, суд вважає, що підстави для задоволення заяви СТ «Ромашка» відсутні у зв'язку з наступним.
Кодексом адміністративного судочинства України встановлено вичерпний перелік обставин, які є підставою для перегляду рішення суду, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами, а також порядок подання відповідної заяви.
Відповідно до ч. 2 ст. 254 КАС України підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є:
1) істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи;
2) встановлення вироком суду, що набрав законної сили, завідомо неправдивих показань свідка, завідомо неправильного висновку експерта, завідомо неправильного перекладу, фальшивості документів або речових доказів, що потягли за собою ухвалення незаконного або необґрунтованого рішення;
3) встановлення вироком суду, що набрав законної сили, вини судді у вчиненні злочину, внаслідок якого було ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення;
4) скасування судового рішення, яке стало підставою для прийняття постанови чи постановлення ухвали, що належить переглянути;
5) встановлення Конституційним Судом України неконституційності закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні справи, якщо рішення суду ще не виконано.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-IV, зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ч.1 ст.4 даного Закону державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч.ч.1,3 ст. 16 вказаного Закону Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Технічні та програмні засоби ведення Єдиного державного реєстру повинні забезпечувати, зокрема передачу відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондам соціального страхування повідомлень та відомостей з реєстраційних карток при вчиненні реєстраційних дій, що передбачені цим Законом, у тому числі для постановки на облік, зняття з обліку юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст. 26 Закону Державний реєстратор у день державної реєстрації юридичної особи зобов'язаний передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи.
Підставою для взяття юридичної особи на облік в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування є надходження до цих органів відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи.
Порядок обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (якій діяв на час виникнення спірних правовідносин), затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 р. № 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 листопада 1998 р. № 552), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 р. за № 791/3231, згідно з якого платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус підприємців (самозайнятих осіб) чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.(далі - Порядок обліку).
Згідно п.2.2. Порядку обліку дія цього Порядку поширюється на таких платників податків:
2.2.1. З числа резидентів:
юридичні особи незалежно від форм власності, а саме:
підприємства, установи та організації (в тому числі неприбуткові установи й організації), які здійснюють діяльність як на території України, так і за її межами або мають об'єкти оподаткування;
філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи платника податків (далі - відокремлені підрозділи);
Відповідно до п. 3.2. Порядку обліку узяття на облік платників податків органами державної податкової служби здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що провадяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються органами державної податкової служби. Процедури та умови обміну відомостями (повідомленнями) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначені Порядком взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 07.12.2005 N 121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005 N 23-3, постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 07.12.2005 N 368 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.12.2005 за N 1523/11803.
Узяття на облік як платників податків - юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб здійснюється за їх місцезнаходженням відповідними органами державної податкової служби після внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присвоєння ідентифікаційних кодів за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ). (п.4.1. Порядку обліку).
Згідно п.п. 4.3., 4.6 Порядку обліку підставою для взяття юридичної особи на облік в органі державної податкової служби є надходження до цього органу відомостей з відповідної реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи.
На бажання платника податків - юридичної особи (у тому числі тієї, стосовно якої не надійшли відомості від державного реєстратора) узяття його на облік може бути здійснене органом державної податкової служби на підставі документів, визначених у пункті 4.9 цього розділу.
У цьому разі за даними Єдиного державного реєстру та/або через відповідного державного реєстратора підрозділ з обліку платників податків органу державної податкової служби зобов'язаний установити, що така юридична особа включена до Єдиного державного реєстру та не припинена.
Підставою для прийняття Постанови від 21.03.2011 було неподання більше року (з 12.11.2008) відповідачем звітності до органів податкової інспекції.
Судом встановлено, що відповідач 08.12.1987 року зареєстрований рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради.
Відповідно до Витягу з ЄДР 11.11.2008 згідно з Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідач був включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб , номер реєстраційної дії №1882120000014979, ідентифікаційний код - 36228988 (а.с.85).
За даними Єдиного державного реєстру місцезнаходження юридичної особи - АР Крим, м. Сімферополь, Київський район, Каменський масив, керівник - Тугова Лідія Інокентіївна.
Суд зазначає, що дії Державного реєстратора з внесення відомостей про юридичну особу не оскаржувались, а рішення про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про юридичну особу СТ «Ромашка» скасовано не було.
Таким чином, СТ «Ромашка» на час прийняття Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011, відповідач був юридичною особою, у зв'язку з чим облік СТ «Ромашка» в податковій інспекції як платника податків з 12.11.2008, зокрема податку на прибуток, відповідає приписам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Суд не погоджується з доводами представників СТ «Ромашка» щодо того, що єдиною умовою реєстрації є подання платником податків заяви, наявність певно визначеної юридичної адреси та статуту на українській мові, оскільки вказані доводи суперечать наведеним положенням нормативно-правових актів.
Суд, зазначає, що здійснюючі господарську діяльність юридичні особи -платники податків відповідно до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування"№1251-ХІІ від 25.06.1991, із змінами і доповненнями, зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, строки та умови надання декларацій та фінансової звітності встановлені спеціальними податковими законами, зокрема Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІII, із змінами і доповненнями.
Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. ст.4 Закону №2181"(що діяв в період реєстрації відповідача в якості юридичної особи та на момент звернення позивача до суду) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю -протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця; календарному кварталу або календарному півріччю -протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу (півріччя), та інше.
Відповідач як платник податків знаходиться на обліку у ДПІ в м. Сімферополь АР Крим та зобов'язаний подавати декларації у порядку та строки, встановлені законодавством.
Згідно з довідкою ДПІ в м. Сімферополь АР Крим, відповідач не надає звітність з 12.11.2008р. (а. с. 4)
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Приймаючи до уваги, що відповідач з 2009 року декларацій, документів фінансової звітності до органів державної податкової служби не надав, у суду були підстави для припинення юридичної особи.
Таким чином, наведені обставини позивачем в заяві про перегляд судового рішення не можуть розцінюватись як ново виявлені обставини, які тягнуть за собою скасування постанови суду та прийняття протилежного рішення.
Щодо інших вимог, викладених в заяві СТ «Ромашка», суд зазначає, що вони не можуть бути предметом розгляду в проваджені про перегляд судового рішення за ново виявленими обставинами, оскільки як вбачається з матеріалів справи відповідно до Ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 07.11.2012 за апеляційною скаргою СТ «Ромашка», Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011 по справі була залишена без змін.
Відповідно до ст. 254 КАС України встановлені обставини, які можуть бути підставою для перегляду судового рішення, яке набрало законної сили, серед який відсутня незгода сторони з прийнятим рішенням щодо його законності.
Крім того, суд зазначає, що спірні питання які виникають між членами та керівництвом садівничого товариства, зокрема стосовно реєстрації товариства в якості юридичної особи, не пов'язані із захистом прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади.
Частиною 1 статті 3 Цивільного процесуального кодексу України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
На підставі викладеного, суд вважає, що заява Садівничого товариства «Ромашка» про перегляд постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011р. по справі №2а-16597/10/6/0170 за нововиявленими обставинами задоволенню не підлягає.
У судовому засіданні, яке відбулось 11.12.13р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Відповідно до вимог ст. 165 КАС України ухвала оформлена та підписана 16.12.13р
Керуючись ст.ст. ст.ст.122, 160, 165, 247, 253 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Садівничого товариства «Ромашка» про перегляд постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 21.03.2011р. по справі №2а-16597/10/6/0170 за нововиявленими обставинами залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину Ухвали, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення.
У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36119376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні