ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ
11 грудня 2013 рокуСправа № 808/8962/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Сіпаки А.В.
при секретарі судового засідання Горбовій І.С.
за участю
представника позивача Лященко С.С.
представника відповідача Стародумова А.С.
розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Санті»
до Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Міндоходів у Запорізькій області
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просив суд визнати протиправними дії відповідача щодо проведення перевірки господарської діяльності позивача, за результатами якої складено акт №147/08-31-22/31177850 від 23.07.2013. крім того позивач також просить суд зобов'язати відповідача відновити показники податкової звітності ТОВ «Санті» за період з 01.06.2012 по 31.08.2013 та зобов'язати відповідача відобразити в електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені позивачем та включені до податкових декларацій з ПДВ за період з 01.06.2012 по 31.08.2012.
Разом з позовною заявою, позивачем подано до суду клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом заборони відповідачу використовувати інформацію, викладену в Акті від 23.07.2013 року № 147/08-31-22/31177850, зокрема передавати, направляти та враховувати в результатах перевірок інформацію, викладену у вказаному акті, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі. Також просить суд заборонити відповідачу вносити відповідні зміни до інформаційної бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДГІА України» на підставі інформації, викладеної в Акті від 23.07.2013 року № 147/08-31 -22/31177850 до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлене клопотання в повному обсязі.
Представник відповідача заперечив проти вказаного клопотання та просив суд відмовити позивачеві у його задоволенні, оскільки необґрунтоване вжиття заходів забезпечення позову, може призвести до непередбачуваних негативних наслідків, значно більших, ніж ті, яким вдалося б запобігти, зокрема у разі дійсного порушення відповідачем вимог законодавства.
Суд дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч.1 ст. 117 КАС України, суд може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також, якщо є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Відповідно до частини 4 статті 117 КАС України адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.
Так судом встановлено, що 23.07.2013 співробітниками відповідача був складений акт №147/08-31-22/31177850 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Санті» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків: ТОВ «Дайкор» - за період червень 2012; ТОВ «Приємна пропозиція» за період з липня 2012 року по серпень 2012 року; ТОВ «Браво СРЛ» за період серпень 2012 року. Вказаним актом встановлено порушення позивачем вимог податкового законодавства, а саме відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за червень - серпень 2012 року, які підпадають під визначення пп. 14.1.27 ст. 14, ст. 185, ст. 198 ПК України.
На підставі вищевказаного акту перевірки, податковим органом були внесені відповідні зміни до електронній базі даних «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» щодо податкових показників ТОВ «Санті», що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до п. 2.15 Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008р. № 266 передбачено, що результатом автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість є розподіл платників податку на додану вартість за наявності операцій з контрагентами у поданій ними податковій звітності за категоріями, а результати автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість та проведений за ними розподіл платників податку на додану вартість за категоріями враховуються при визначенні категорії уваги суб'єкта господарювання.
Згідно положень п. 5 і 7 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011р. № 236. у разі неможливості проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання разом із Актом органу ДПС - ініціатор надсилаються належним чином засвідчені копії наявних матеріалів, що підтверджують цей факт, матеріалів щодо вжитих заходів з метою проведення зустрічної звірки, а також інших наявних в органі ДПС матеріалів, що мають або можуть мати відношення до питань запиту і не підтверджують дані платника податків, наведені у такому запиті: результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки.
Як було зазначено представником позивача в судовому засіданні, на виконання вищевказаних норм, податковим органом було направлено до інших податкових інспекцій (на обліку у яких перебувають контрагенти позивача) інформацію викладену у зазначеному акті №147/08-31-22/31177850 від 23.07.2013, що впливає на ділову репутацію ТОВ «Санті».
На підставі вищевикладеного, суд вважає, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат
Крім того суд приходить до висновку, що існує реальність заподіяння безпідставної шкоди підприємствам - контрагентам внаслідок ймовірного використання під час перевірок підприємств - контрагентів ТОВ «Санті» акта перевірки та відповідно формування висновку про порушення останніми податкового законодавства саме на підставі вищевказаного акту.
Керуючись ст.ст., 111, 117, 118, 160, 165 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову - задовольнити.
Заборонити Державній податковій інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Міндоходів у Запорізькій області використовувати у будь - який спосіб акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Санті» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків: ТОВ «Дайкор» - за період червень 2012; ТОВ «Приємна пропозиція» за період з липня 2012 року по серпень 2012 року; ТОВ «Браво СРЛ» за період серпень 2012 року» від 23.07.2013 року № 147/08-31-22/31177850, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.
Заборонити Державній податковій інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Міндоходів у Запорізькій області вносити відповідні зміни до інформаційної бази даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДГІА України» на підставі інформації, викладеної в акті від 23.07.2013 року № 147/08-31 -22/31177850 до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36119629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні