Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 801/6189/13-а
10.12.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Курапової З.І.,
суддів Кобаля М.І. ,
Воробйової С.О.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Приватного підприємства "Трасса" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кисельова О.М.) від 02.08.13 у справі № 801/6189/13-а
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул.Крилова, буд.133, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)
про стягнення заборгованості в сумі 12692,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду (суддя Кисельова О.М.) від 02.08.2013 по справі № 801/6189/13-а адміністративний позов Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Трасса» про стягнення заборгованості в сумі 12692,00 грн., - задоволено.
Стягнуто з приватного підприємства «Трасса» на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Держбюджету м. Євпаторія адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році в розмірі 12692,00 грн.
Не погодившись з даним рішенням суду, приватне підприємство «Трасса» звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду від 02.08.2013 та прийняти нове рішення по справі.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судове засідання 10.12.2013 року сторони та їх представники не з'явилися. Про день, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Колегія суддів, відповідно до приписів ч.4 ст.196 КАС України, вважає за можливе апеляційний розгляд справи без участі не з'явившихся осіб, по наявним у матеріалах справи письмовим доказам.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Судова колегія, керуючись положеннями п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнала за можливе перейти до письмового провадження по справі.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволенню з наступних підстав.
Позивач - Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів - 10.06.2013 року звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної республіки Крим з адміністративним позовом до відповідача приватного підприємства «Трасса», в якому просить стягнути з відповідача 12692,00 грн. адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", невиконання приватним підприємством «Трасса» нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів є підставою для нарахування адміністративно-господарських санкцій.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було виконано вимоги Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідв шляхом інформування органів працевлаштування інвалідв про кількість створених робочих місць.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 032227, приватне підприємство «Трасса» є юридичною особою, ідентифікаційний код 25126920. (а.с. 31).
Матеріалами справи встановлено, що чисельність інвалідів штатних працівників приватного підприємства «Трасса», які повинні працювати на робочих місцях, відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», - 2 особи, фактично зайняте було одно робоче місце.
Листом приватного підприємства «Трасса» від 25.02.2012 року Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів було повідомлено про наявність одного робочого місця на підприємстві, оскільки з 01.01.2012 року у працівника ОСОБА_2 інваліда 3 групи, працюючого на посаді контролера КТП, закінчився термін дії висновку ВТЕК, підтверджуючу інвалідність. (а.с. 35), але зазначений лист не свідчить про надання певної інформації, достатньої для організації працевлаштування інвалідів в приватному підприємстві «Трасса».
Відповідно даних звіту за формою № 10-ПІ поштова - річна «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2012 рік, затвердженого наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, приватне підприємство «Трасса» повинно було забезпечити в 2012 році працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними, але вказаного зобов'язання в встановлений строк відповідачем не виконано. (а.с. 6).
Кримським республіканським відділення Фонду соціального захисту інвалідів нараховані на користь відповідача суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів на робочих місцях, призначених для працевлаштування за 2012 рік, яка склала 12692,00 грн., яку відповідач повинен був сплатити до 15.04.2013 року, але сума адміністративно-господарських санкцій приватним підприємством «Трасса» сплачена не була.
Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», порядок та умови визначення потреб у зв'язку з інвалідністю встановлюються на підставі висновку медико-соціальної експертизи та з врахуванням здібностей до професійної і побутової діяльності інваліда. Види і обсяги необхідного соціального захисту інваліда надаються у вигляді індивідуальної програми медичної, соціально-трудової реабілітації і адаптації.
Відповідно до частин першої та другої статті 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» вбачається, що з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Наказом Державного комітету статистики № 420 від 19.12.2005 року (діючий у 2012 році) затверджено форму статистичної звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", яка подається підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби зайнятості.
Як встановлено матеріалами справи, приватним підприємством "Трасса" не надано до Євпаторійського міського центру зайнятості звіти про наявність вакансій за формою 3-ПН у 2012 році.
Судова колегія вважає неспроможними доводи відповідача щодо підтвердження факту повідомлення Євпаторійського міського центру зайнятості про наявність одного незайнятого інвалідом місця шляхом направлення листа від 25.02.2012 року за підписом генерального директора ПП "Трасса" на адресу Євпаторійського міського центру зайнятості стосовно того, що в зв'язку з тим, що з 01.01.2012 року у працівника ОСОБА_2 інваліда 3-ї групи, який працює на підприємстві на посаді - контролера КТП, закінчився строк дії висновку ВТЕК про інвалідність та на даний час підтвердження інвалідності працівником не надано, ПП "Трасса" ставить до відома Євпаторійський міський центр зайнятості про наявність вільного місця створеного для інваліда на підприємстві на посаду контролера КТП (графік роботи з 05-00 до 09-00 та з 18-00 до 21-00), оскільки одиничне повідомлення відповідачем Євпаторійського міського центру зайнятості про наявність вільного місця, а також можливість підтвердження ОСОБА_2, який працював на підприємстві інвалідності протягом 2012 року, не свідчить про надання центру зайнятості інформації, достатньої для організації працевлаштування інвалідів у ПП "Трасса" по встановленої статистичної формі.
Таким чином, відповідачем не було виконано вимогу Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів шляхом інформування органів працевлаштування інвалідів про таку кількість створених робочих місць.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» вбачається, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, 200, п.1 ч.1 ст.205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу приватного підприємства «Трасса» на постанову Окружного адміністративного суду від 02.08.2013 по справі № 801/6189/13-а - залишити без задоволення
Постанову Окружного адміністративного суду від 02.08.2013 по справі № 801/6189/13-а - залишити без змін
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис З.І.Курапова
Судді підпис М.І. Кобаль
підпис С.О. Воробйова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя З.І.Курапова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36127578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кисельова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні