8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 грудня 2013 року Справа № 812/9369/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Дибова О.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Алчевське управління механізації» про стягнення податкового боргу в розмірі 536050,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
11 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Алчевське управління механізації» про стягнення податкового боргу в розмірі 536050,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що КП «Алчевське управління механізації» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 11.11.2005 за №13841200000000858. 22.08.1996 відповідача взято на облік платником податків за та зареєстровано платником податку на додану вартість 04.06.2007 згідно свідоцтва №100043361.
У результаті діяльності відповідача, створено податковий борг з податку на додану вартість в сумі 536050,00 грн., який накопичений за період з 02.03.2013 по 30.11.2013, яка розрахована самим платником та зазначена по деклараціям по податку на додану вартість.
Тому позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та стягнути суму заборгованості у розмірі 536050,00 грн. в судовому порядку.
Ухвалою від 26 листопада 2013 року справу призначено до розгляду у порядку скороченого провадження.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на адресу: 94203, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Шевцової, 3-а, та отримана особисто відповідачем, про що свідчить особистий підпис на поштовому повідомленні, повернутому до суду (а. с. 58).
16 грудня 2013 року подано заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі (а.с.59-60).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Алчевське управління механізації» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Алчевської міської ради Луганської області 11.11.2005 за №13841200000000858 (а. с. 26-29) та зареєстрований як платник податків в Алчевській ОДПІ 22.08.1996 за №608, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 20.08.2012 №119/18-3-32 (а. с. 30). Відповідно до свідоцтва №100043361 є платником податку на додану вартість (а. с. 30).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..
Статтею 14 Податкового кодексу України наведено перелік основних понять, які використовуються у Податковому кодексі України, зокрема:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою податку на додану вартість.
Відповідно до 14.1.178. ст.14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;
Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.14.1.179 ст.14 Податкового кодексу України)
Відповідно до пункту 126.1. статті 126 Податкового кодексу України (в редакції яка діяла на час виникнення правовідносин) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем подано до Алчевської ОДПІ декларації з податку на додану вартість: №9008177769 від 20.02.2013 на суму 43286,00 грн. (а. с. 33-34); №9014079329 від 19.03.2013 на суму 64459,00 грн. (а. с. 35-36); №9022492228 від 22.04.2013 на суму 55497,00 грн. (а. с. 37-38); №9029100384 від 20.05.2013 на суму 59368,00 грн. (а. с. 39-40); №9035882499 від 18.06.2013 на суму 53378,00 грн. (а. с. 41-42); №9043516677 від 19.07.2013 на суму 57994,00 грн. (а. с. 43-44); №9050836409 від 16.08.2013 на суму 79978,00 грн. (а. с. 45-46); №9058541569 від 19.09.2013 на суму 58952,00 грн. (а. с. 47-48); №9066600239 від 21.10.2013 на суму 63138,00 грн. (а. с. 22-23).
Пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем, у відповідності із ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який був чинним до 01.01.2011), відповідачу вручено першу податкову вимогу від 25.02.2010 №1/70 (а. с. 32).
Сума заборгованості також підтверджується зворотнім боком облікової картки платника (а. с. 5-21).
Однак, заборгованість відповідачем до цього часу залишається несплаченою.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 112 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до справи.
У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч.5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження протягом таких строків:
1) не пізніше наступного дня з дня надходження до суду заяви відповідача про визнання позову;
2) не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача;
3) не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача;
4) не пізніше п'яти днів з дня подання відповідачем заперечення проти позову.
Відповідно до ст. 121 КАС України, у разі визнання відповідачем адміністративного позову, суд може прийняти постанову про задоволення адміністративного позову.
Відповідачем позовні вимоги визнані в повному обсязі, про що він надав відповідну заяву, тому позовні вимоги судом визнаються обґрунтованими, а адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Разом з заявою про визнання позовних вимог відповідачем заявлено вимоги про встановлення способу виконання судового рішення.
В обґрунтування заяви заявником зазначено, що у Комунального підприємства «Алчевське управління механізації» має тяжке фінансове становище, а тому в повному обсязі не має можливості сплатити суму. Вказані обставини роблять неможливим у подальшому виконання рішення належним чином без надання розстрочення його виконання.
Щодо вимоги відповідача встановити спосіб, строк та порядок виконання в самому судовому рішенні, суд зазначає, що відповідно до ст. 257 КАС України суд може у разі необхідності спосіб, строк та порядок виконання визначити в самому судовому рішенні, проте відповідач не зазначив належних підстав, тому суд не вбачає необхідності для застосування вищезазначеної норми, так як тяжке фінансове становище не є виключною умовою, яке робить неможливим виконання судового рішення.
Відповідно до ст. 263 КАС України та у разі наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, відповідач має право звернутися до суду із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Питання щодо розподілу судового збору відповідно до ст. 94 КАС України не вирішується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Алчевське управління механізації» про стягнення податкового боргу в розмірі 536050,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Алчевське управління механізації» (адреса: 94203, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Шевцової, 3-а, і.к. 01240427) на користь державного бюджету суму податкового боргу з податку на додану вартість за період з 02.03.2013 року по 30.11.2013 року в сумі 536050,00 грн. (п'ятсот тридцять шість тисяч п'ятдесят гривень 00 коп.) на користь Державного бюджету (р/р 31118029700027, код платежу 14010100, одержувач УДКСУ в м. Алчевську в установі банку ГУДКСУ у Луганській області, код 37907097, МФО 804013).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36133239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні