ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601 м. Київ, вул. К. Каменєва, 8, корпус 1 ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
місто Київ
18 листопада 2013 року Справа №826/14430/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку письмового провадження справу
за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «РАФТАНГ» довідділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Головного управління юстиції у м. Києві провизнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАФТАНГ» (далі - ТОВ «РАФТАНГ», Товариство, позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві (далі - відповідач-1); Головного управління юстиції у м. Києві (далі - відповідач-2), в якому просить:
- визнати бездіяльність державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Новоселі Оксани Володимирівни незаконною;
- зобов'язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ліквідацію ТОВ «РАФТАНГ».
Вказані вимоги ТОВ «РАФТАНГ» обґрунтовує тим, що 05 вересня 2013 року уповноважена ліквідатором позивача особа звернулась з усіма визначеними частиною 1 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» документами до відповідача для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Проте, державний реєстратор Новоселя О.В. під час прийому та перевірки документів повідомила, що не може провести державну реєстрацію припинення юридичної особи, оскільки позивачем не подано всіх документів.
Позивач вважає, що державний реєстратор безпідставно послалась на норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», які діяли на початок процедури ліквідації позивача, а не час проведення дії проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки закон не має зворотної дії в часі. Позивач вважає, що такі дії відповідача суперечать нормам Конституції України.
Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві стосовно позовних вимог позивача заперечує. Вказує, що позивач на підтвердження позовних вимог не надав жодного суттєвого доказу щодо подання зазначених в частині 1 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, а саме опис документів.
Ухвалою суду від 16 жовтня 2013 року (протокольною) розгляд справи продовжено у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
TOB «РАФТАНГ» зареєстровано Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 27 серпня 2008 року, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А01 №478244.
Згідно з протоколом від 23 жовтня 2009 року №2 зборів учасників TOB «РАФТАНГ» вирішено:
1) ліквідувати ТОВ «РАФТАНГ» за власним бажанням;
2) Головою ліквідаційної комісії обрати ОСОБА_2 та надати йому відповідні повноваження, щодо ліквідації товариства;
3) встановити місцезнаходження ліквідаційної комісії ТОВ «РАФТАНГ» за адресою: 04209 м. Київ, вул. Героїв Дніпра, 3, кв. 209.
Позивач наполягає на тому, що 05 вересня 2013 року уповноважена ліквідатором позивача особа звернулась до відповідача з пакетом документів, зазначених у частині 1 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», для здійснення державної реєстрації змін до установчих документів. Разом з тим, позивачу було в усній формі відмовлено у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки не було подано довідок з фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та довідок з інших фондів.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення щодо їх задоволення, оцінивши, відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору в межах заявлених вимог, суд дійшов наступних висновків.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV (з урахуванням відповідних змін; далі - Закон України №755).
Відповідно до частин 1 та 6 статті 29 Закону України №755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
Разом з тим, за частиною 8 статті 36 Закону України 755 документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів .
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Перелік підстав для залишення державним реєстратором без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, визначений у частині 10 статті 36 Закону України №755.
Частиною 11 статті 36 Закону України №755 передбачено, що про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається поштовим відправленням) відповідне повідомлення з зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавались для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до опису.
Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Згідно з частиною 12 статті 36 Закону України №755 за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Таким чином, з аналізу вищенаведених норм вбачається висновок про те, що державний реєстратор в день надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації зобов'язаний видати або надіслати поштовим відправленням голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі опис про отримання таких документів. Тобто доказом звернення особи до державного реєстратора з відповідним пакетом документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є опис з відміткою про дату надходження документів.
Водночас, доказом того, що державний реєстратор відмовив у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації з підстав визначених частиною 10 статті 36 Закону України №755 є відповідне повідомлення про залишення без розгляду документів , які подані, вручене або направлене не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження.
Проте, ТОВ «РАФТАНГ» не надано належних доказів на підтвердження його звернення до відповідача з документами для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та, відповідно, отримання повідомлення про залишення цих документів без розгляду.
У частині 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що позивачем не надано достатніх доказів, які б вказували на незаконність бездіяльності відповідача, тоді як останнім надано належне обґрунтування щодо безпідставності позовних вимог позивача.
Водночас, не залишається поза увагою суду й те, що позивач не був позбавлений можливості звернутись до державного реєстратора шляхом надіслання документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації рекомендованим листом з описом вкладення, а також те, що залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає повторному зверненню до державного реєстратора.
Таким чином, враховуючи вище встановлене, межі заявленого позову, положення, зокрема, статей 2, 11, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновків про те, що відсутні правові підстави для задоволення вимог позивача та зобов'язання відповідача-1 внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про ліквідацію ТОВ «РАФТАНГ».
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
Товариству з обмеженою відповідальністю «РАФТАНГ» у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36159048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні