Ухвала
від 09.10.2013 по справі 820/5644/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2013 р.Справа № 820/5644/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Ральченка І.М.

Суддів: Катунова В.В. , Рєзнікової С.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2013р. по справі № 820/5644/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Оргтехком"

до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про визнання дій незаконними,

ВСТАНОВИЛА:

10.07.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Оргтехком" звернулось до суду із позовом, у якому просило визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Оргтехком", за результатами якої було складено акт від 03.06.2013 року № 465/2203/24336012.

Харківський окружний адміністративний суд постановою від 20.08.2013 року позовні вимоги задовольнив.

Приймаючи зазначене рішення суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом зустрічну звірку проведено за відсутності передбачених законом підстав, з огляду такі дії мають бути визнані протиправними.

Державна податкова інспекція у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про відмову в задоволенні позову. В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

У відповідності до положень ст. 197 КАС України, зазначена адміністративна справа розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судовим розглядом, податковим органом 17.04.2013 року направлено товариству з обмеженою відповідальністю "Оргтехком" лист про надання пояснень та їх документального підтвердження, який отримано позивачем 18.04.2013 року.

На вказаний запит ТОВ "Оргтехком" надано письмові пояснення щодо господарських операцій з контрагентами за № 85 від 29.04.2013 року.

18.05.2013 року наказом начальника Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС № 991 "Про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "Оргтехком" начальнику відділу зустрічних звірок надано завдання організувати проведення документальної невиїзної позапланової перевірки ТОВ "Оргтехком" за червень 2012 року по взаємовідносинам з Фірма "Аква" ТОВ.

Позивачу направлено повідомлення про проведення зазначеної вище перевірки та ним отримано.

В подальшому, 28.05.2013 року ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області ДПС проведено зустрічну звірку товариства з обмеженою відповідальністю "Оргтехком" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків Фірма "АКВА"- ТОВ за червень 2012 р. їх реальності та повноти відображення в обліку, за результатами якої складено акт від 03.06.2013 року № 465/2203/24336012.

У відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платників податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Згідно положень п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ № 1232 від 27.12.2010, за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

У даному випадку за результатами проведення зустрічної звірки податковим органом довідка не складалася, а складений акт від 03.06.2013 року № 465/2203/24336012, що є порушенням норм Податкового кодексу України.

При цьому, у вступній частині вказаного акту податковим органом зазначено, що старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу зустрічних звірок управління податкового контролю ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова проведено документальну позапланову невиїзну перевірку.

Таким чином, зі змісту акту ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова від 03.06.2013 року № 465/2203/24336012 неможливо встановити, який саме захід - перевірки чи зустрічна звірка, був проведений податковим органом у даному випадку.

Також слід вказати, що пунктом 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232, визначені підстави для проведення зустрічних звірок, зокрема, встановлено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Таким чином, податковий орган має право проводити зустрічну звірку суб'єкта господарювання виключно за наявності однієї з двох підстав: виникнення сумнівів стосовно факту здійснення господарських операцій з суб'єктом господарювання під час перевірки платника податків та зборів (контрагента суб'єкта господарювання) або існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Згідно з п.п. 73.3 ст. 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності в тому числі такої підстави: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Матеріали справи свідчать, що на запит податкового органу ТОВ "Оргтехком" надана відповідь від 29.04.2013 року за № 85.

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що надання платником податків відповіді на запит податкового органу позбавляє останнього обов'язкової підстави призначення перевірки на підставі п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України - ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Крім того, сам запит ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова не містить чітких посилань на підстави, передбачені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України для направлення такого запиту, що є обов'язковою складовою письмового запиту про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про порушення податковим органом законодавчо встановленого порядку та способу проведення зустрічної звірки, передбачений ст.73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. №1232.

Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає про обґрунтованість позовних та необхідність їх задоволення.

Отже, переглянувши постанову суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що при її прийнятті суд першої інстанції у повному обсязі з'ясував обставини справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2013р. по справі № 820/5644/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Ральченко І.М. Судді Катунов В.В. Рєзнікова С.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36185564
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/5644/13-а

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 20.08.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні