Постанова
від 20.12.2013 по справі 820/10026/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Харків

20 грудня 2013 р. справа № 820/10026/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Сагайдак В.В.,

при секретарі судового засідання - Ромащенко М.П.,

за участю:

представника позивача - Кітаєвої Ю.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ :

Позивач, Територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування", в якому з урахуванням уточнення позовних вимог просить суд:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін. № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін. № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін. № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін. № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво); у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей; заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439, 1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво); до отримання підприємством дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, отримання якого передбачено статті 21 Закону України "Про охорону праці";

- звернути постанову суду до негайного виконання та покласти на теруправління виконання постанови.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на Закон України "Про охорону праці", Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", зазначивши, що висновками акту перевірки ТОВ "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" від 07.10.2013 р. № 13 виявлені порушення відповідачем нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), через що позивач змушений був звернутись до суду.

В обґрунтування заперечень проти позову відповідач зазначив, що зупинення та заборона експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки призведе до негативних наслідків, а саме до зриву строків виготовлення та поставки продукції для контрагентів відповідача, застосування останніми штрафних санкцій, несвоєчасної оплати продукції, та як наслідок, до затримки в оплаті праці робітників підприємства. Посилаючись на викладені обставини, відповідач просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову.

Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав заяву, в якій повідомив про неможливість представника відповідача прибути у судове засідання у зв'язку з відрядженням, на підтвердження заяви не надав жодних доказів.

Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Суд вважає, що неприбуття представника відповідача у судове засідання не перешкоджає розгляду справи за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з огляду на наступне.

Судом встановлено, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 20.08.2013 р. № 08-01-26.04/4186-ПН, посадовими особами Територіального управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області у період з 17.09.2013 р. по 07.10.2013 р. проведено планову перевірку суб'єкта господарювання ТОВ "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" за адресою: м. Харків, пр-т Ілліча, 18, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини (а.с. 17).

Результати проведеної перевірки оформлені актом від 07.10.2013 р. № 13 (а.с. 18-36), відповідно до якого під час перевірки ТОВ "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" встановлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), 14 з яких (п.п. 16.3.1, 16.2.1, 16.4.1, 16.5.1, 16.6.1, 16.7.1, 16.8.1, 14.6, 5.7, 5.9.11, 5.11, 10.5, 10.6, 5.9.7 розділу V акту перевірки) створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а також встановлено, що на підприємстві відсутні дозволи Держпромгірнагляду на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєстр. № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво).

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 р. № 2694-XII, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності " від 05.04.2007 р. № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 р. № 826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 р. за № 1531/20269 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Статтею 21 Закону України "Про охорону праці", зокрема, встановлено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.

Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

У разі коли роботодавець не одержав зазначеного дозволу, місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, вживає заходів до скасування державної реєстрації цього підприємства у встановленому законом порядку за умови, якщо протягом місяця від часу виявлення вказаних недоліків роботодавець не провів належних заходів з їх усунення.

Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.

Згідно пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. №1107, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідачем у поданих до суду запереченнях не надано достатньо доказів в обґрунтування протиправності дій позивача. Позивачем в ході судового розгляду справи доведено обґрунтованість позовних вимог.

Отже, відсутність дозволів Держпромгірнагляду на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки не дозволяє їх використання, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі .

Згідно ч. 1 ст. 257 КАС України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

На підставі викладеного та керуючись ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити у повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін. № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін. № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін. № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін. № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво); у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439, 1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво) до отримання підприємством дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, отримання якого передбачено статті 21 Закону України "Про охорону праці".

Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, р/р 31217206784011) на користь Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області (61002, м. Харків, вул. Артема, 40, код ЄДРПОУ 37875186) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).

Постанову звернути до негайного виконання.

Обов'язок щодо забезпечення виконання судового рішення покласти на Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області (61002, м. Харків, вул. Артема, 40, код ЄДРПОУ 37875186).

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України, він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

У повному обсязі постанову складено 20.12.2013 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36226295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/10026/13-а

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 04.11.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні