cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 березня 2014 р.Справа № 820/10026/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Жигилія С.П.
Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2013р. по справі № 820/10026/13-а
за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування"
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування", в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін. № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін. № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін. № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін. № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво); у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей; заборонити Товариству з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439, 1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво) до отримання підприємством дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, отримання якого передбачено статті 21 Закону України "Про охорону праці".
20 грудня 2013 року постановою Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задоволений у повному обсязі.
Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування " (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін. № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін. № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін. № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін. № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво) у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.
Заборонено Товариству з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" (код ЄДРПОУ 19364229), розташованого за адресою: 61019, м. Харків, пр-т Ілліча, б. 118, експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєс № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439, 1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво) до отримання підприємством дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, отримання якого передбачено статті 21 Закону України "Про охорону праці".
Відповідач, не погодившись з вищезазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає про порушення судом першої інстанції приписів КАС щодо розгляду справи.
Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 20.08.2013 р. № 08-01-26.04/4186-ПН, посадовими особами Територіального управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області у період з 17.09.2013 р. по 07.10.2013 р. проведено планову перевірку суб'єкта господарювання ТОВ "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" за адресою: м. Харків, пр-т Ілліча, 18, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини (а.с. 17).
За результатами перевірки складений акт від 07.10.2013 р. № 13 (а.с. 18-36), яким встановлені порушення відповідачем нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), 14 з яких (п.п. 16.3.1, 16.2.1, 16.4.1, 16.5.1, 16.6.1, 16.7.1, 16.8.1, 14.6, 5.7, 5.9.11, 5.11, 10.5, 10.6, 5.9.7 розділу V акту перевірки) створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а також встановлено, що на підприємстві відсутні дозволи Держпромгірнагляду на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєстр. № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відсутність дозволів Держпромгірнагляду на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки не дозволяє їх використання, тому позовні вимоги Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступних підстав.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
У відповідності до приписів статті 38 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 р. № 2694-XII, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Положеннями статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності " від 05.04.2007 р. № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 р. № 826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 р. за № 1531/20269 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Відповідно до приписів статті 21 Закону України "Про охорону праці", зокрема, встановлено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
У разі коли роботодавець не одержав зазначеного дозволу, місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, вживає заходів до скасування державної реєстрації цього підприємства у встановленому законом порядку за умови, якщо протягом місяця від часу виявлення вказаних недоліків роботодавець не провів належних заходів з їх усунення.
Технологічні процеси, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію (до застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Згідно пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. №1107, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3.
Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення перевірки підприємства відповідача було виявлено порушення відповідачем нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), 14 з яких (п.п. 16.3.1, 16.2.1, 16.4.1, 16.5.1, 16.6.1, 16.7.1, 16.8.1, 14.6, 5.7, 5.9.11, 5.11, 10.5, 10.6, 5.9.7 розділу V акту перевірки) створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а також встановлено, що на підприємстві відсутні дозволи Держпромгірнагляду на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної безпеки, а саме: крани керовані з полу ін № 213, 271, 416, 617, 1408, 1440 (Служба ремонту обладнання); крани керовані з полу ін № 244, 413, 586, 610, 621, 1441, 1401, 227, 557, 298, 639, 459, 576, 552, 580, 1933, 783, 616, 1922 (Механічно - збиральний цех); крани керовані з полу ін № 1161, 1162, 1346, 1344, 1348, 1350, 1472 (Тарно складський відділок); крани керовані з полу ін № 1494, 1315, та автомобільні крани реєстр. № 1105, 1096 (Транспортний цех); крани керовані з полу ін № 1453, 1452, 1450, 1451, 1459, 1429, 1460, 1409 (Інструментально-експериментальний цех); крани керовані з полу ін № 1609, 1422, 1475, 1474, 1493, 1496, 1492, 1406, 417, 1431, 1462, 1466, 1439,1465, 1442, 312 (Ливарно - ковальське виробництво).
А ні в суді першої, а ні в суді апеляційної інстанції, відповідачем не надано належних та допустимих доказів, які спростовували виявлені позивачем порушення.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський завод підйомно-транспортного устаткування" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 20.12.2013р. по справі № 820/10026/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя (підпис)Жигилій С.П. Судді (підпис) (підпис) Дюкарєва С.В. Перцова Т.С.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2014 |
Оприлюднено | 13.03.2014 |
Номер документу | 37566519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Жигилій С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні