cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2013 р. Справа № 804/14419/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Юркова Е.О.
при секретарі - Сап'яні С.А.
за участю: представник позивача - Гармаш О.О.
представник відповідача - Чеславська Н.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство № 21» Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекціяї м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство № 21» Дніпропетровської міської ради на користь бюджету на р/р згідно з бюджетною класифікацією в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 260 743,44 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що у зв'язку з нарощуванням податкового боргу та відсутністю погашення самостійно задекларованих податкових зобов'язань, утворився зазначений податковий борг. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Представником відповідача у судовому засіданні, яке відбулось 21.11.2013 року було подано до суду письмові заперечення, в обґрунтування яких відповідач вказав, що з адміністративного позову не вбачається за яким конкретно видом бюджетного платежу стягується борг, за який період, чи складається він тільки з податкового зобов'язання, чи це сума разом зі штрафними санкціями. Незрозуміло, яким чином пов'язані між собою податкова вимога від 28 вересня 2012р. № 978, яка була винесена станом на 28 вересня 2012р. за узгодженим зобов'язанням з ПДВ на суму 29563,56 грн. і податкові декларації з ПДВ за травень, червень, липень, серпень 2013р., тобто за період, який не відноситься до вищезгаданої податкової вимоги.
В судовому засіданні 17.12.2013 року представником позивача були уточнені позовні вимоги, з якими представник відповідача погодився, та визнав їх у повному обсязі.
Дослідивши всі документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.
Судом встановлено, що на обліку в Лівобережній об'єднаній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі за текстом - Лівобережна ОДПІ м. Дніпропетровська або позивач) як платник податків знаходиться Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство №21» Дніпропетровської міської ради (далі за текстом - КП «ЖЕП №21» ДМР), яке на момент подачі позову до суду мало заборгованість перед бюджетом в сумі 261 136,37 грн.
Так, 21.11.2013 року в судовому засіданні представником позивача заявлено клопотання щодо збільшення позовних вимог до 267 492,04 грн., оскільки у зв'язку з частковим погашенням податкового боргу підприємству в порядку ст. 129 ПК України нарахована пеня у розмірі 1 551,67 грн. Водночас підприємством не сплачено суму податкового зобов'язання по декларації з податку на додану вартість за вересень 2013р. від 16.10.2013р. №9065059863 терміном сплати 30.10.2013р з самостійно задекларованою сумою податкового зобов'язання в розмірі 74 804,00 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2013 року провадження по справі №804/14419/13-а за зазначеним адміністративним позовом було зупинено до 10 год. 00 хв. 12 грудня 2013р. для надання можливості сторонам провести документальну звірку взаєморозрахунків щодо наявної заборгованості зі сплати податків, відповідно до заявлених позовних вимог.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.12.2013 року провадження за вказаною справою поновлено та призначено до судового розгляду на 10 год. 00 хв. 12 грудня 2013р.
12.12.2013 року у судовому засіданні представником позивача після проведення документальної звірки взаєморозрахунків щодо наявної заборгованості зі сплати податків, відповідно до заявлених позовних вимог заявлено клопотання щодо зменшення позовних вимог до боргу у розмірі 197 492,04 грн., проте представник позивача не зміг надати обґрунтований розрахунок по цій заборгованості.
В судовому засіданні, яке відбулося 17.12.2013 року представником позивача були змінені позовні вимоги до суми 260 743,44 грн., оскільки підприємством частково сплачено кошти платіжними дорученнями від 28.11.2013р. № 875 на суму 21 000,00 грн., № 876 на суму 49 000,00 грн., від 29.11.2013р. № 881 на суму 10 400,00 грн., № 878 на суму 9 600,00 грн., які зараховані в рахунок погашення податкового боргу по декларації з податку на додану вартість за червень 2013р. від 16.07.2013р. №9042434365 та частково по декларації за липень 2013 року №9050654264 від 16.08.2013р. та в рахунок погашення пені в розмірі 1 034,94 грн. Таким чином, заборгованість по даній декларації складає 15 861,19 грн.
Судом встановлено, що частковою сплатою податкового боргу платіжними дорученнями від 28.11.2013р. та від 29.11.2013р. платнику податків КП «ЖЕП №21» ДМР нарахована пеня в розмірі 1 899,40 грн.
Окрім того, станом на поточну дату підприємством не сплачено самостійно задеклароване податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 81 352,00 грн. згідно з декларацією від 18.11.2013р. № 90738331007 (термін сплати 30.11.2013р.).
Таким чином, станом на поточну дату податковий борг КП «ЖЕП №21» ДМР становить 260 743,44 грн. та складається з наступних нарахувань:
- за липень 2013 року №9050654264 від 16.08.2013р. із самостійно визначеною сумою податкових зобов'язань 15 861,19 грн. (термін сплати 30.08.2013р.);
- за серпень 2013 року №905807061 від 18.09.2013 р. із самостійно визначеною сумою податкових зобов'язань 84 582,00 грн. (термін сплати 30.09.2013р.);
- за вересень 2013 року №9065059863 від 16.10.2013 року із самостійно визначеною сумою податкових зобов'язань 74 804,00 грн. (термін сплати 30.10.2013р.);
- за жовтень 2013 року №9073833007 від 18.11.2013 року із самостійно визначеною сумою податкових зобов'язань 81 352,00 грн. (термін сплати 30.11.2013р.);
- пеня в розмір 4 144,25 грн.
Окільки у встановлений законодавством строк КП «ЖЕП №21» ДМР не сплатило зазначені платежі, таким чином узгоджені податкові зобов'язання стали податковим боргом платника податків.
Керуючись ст. 59 Податкового кодексу України Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська сформовано податкову вимогу від 28.09.2012р. №978, яка вручена під підпис головному бухгалтеру 05.10.2012 року.
Таким чином загальна сума заборгованості відповідача до сплати до бюджету складає 260 743,44 грн.
З вищезазначем розрахунком представник відповідача погодився та визнав суму боргу.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із пп. 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податків та збори в строки га розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) джерел самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу плата податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплаче сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Згідно п.87.2 ст.87 ПКУ джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених і Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податку зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який згідно пп.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, становить сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію (п. 14.1.39). Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (пп.14.156)).
Відповідно до вимог п.п.46.1, ст. 46 ПКУ - податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно п.п. 49.18.1, 49.18.2. 49.18.3, 49.18.4, 49.18.5 п. 49.18, 49.19, 49.20 ст. 49 ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;
календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), згідно з відповідним розділом цього Кодексу, зазначена податкова декларація подається у строки, визначені пунктом 49.18 цієї статті для такого базового звітного (податкового) періоду.
Для цілей цього Кодексу під терміном «базовий звітний (податковий) період» слід розуміти перший звітний (податковий) період року, визначений відповідним розділом цього Кодексу.
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені цим Кодексом.
Відповідно до вимог пп.54.3.1- пп.54.3.6 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України - Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Згідно вимог ст. 59 Податкового кодексу України - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України - стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючий такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам ДПС, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом Державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
Також, представником відповідача у судовому засіданні заявлено клопотання щодо розстрочення виплати податкового зобов'язання з ПДВ в сумі 256599,19 грн. та пені в сумі 4144,25 грн. строком на один рік.
Частиною 1 статті 263 КАС України передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Проте суд дійшов висновку, що вказане клопотання відповідача не підлягає задоволенню, оскільки посилання Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство № 21» на скрутний фінансовий стан підприємства та його збитковість відповідачем не доведено. Окрім того, відповідачем у клопотанні не визначено графік розстрочення виплати податкового зобов'язання, що в свою чергу не дає змоги встановити суми до сплати, термін початку та закінчення виплати податкового зобов'язання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство № 21» Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство № 21» Дніпропетровської міської ради код ЄДРПОУ 32702064, на користь бюджету на розрахунковий рахунок згідно бюджетної класифікації в рахунок погашення податкового боргу в розмірі 260 743, 44 грн.
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови викладений 22.12.2013р.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36238977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні