Ухвала
від 10.12.2013 по справі 821/3700/13-а
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2013 р.Справа № 821/3700/13

Категорія: 6.3 Головуючий в 1 інстанції: Кузьменко Н.А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Градовського Ю.М., судді -Вербицької Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2013 року по справі за адміністративним позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Херсонській області до ОСОБА_4 про скасування реєстрації декларації, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2013 року Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Херсонській області (надалі - позивач, Інспекція) звернулась до суду з позовом до ОСОБА_4 (надалі - відповідач) про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ХС 082131020381 від 12.04.2013 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що відповідачем в декларацію про початок виконання будівельних робіт внесено недостовірні дані, а саме, земельна ділянка відведена ФОП ОСОБА_4 під розміщення та обслуговування інформаційного стенду договором сервітуту, а не договором оренди як зазначено в декларації. Інспекція з посиланням на ст.ст.36, 39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зазначає про наявність підстав для скасування декларації про початок виконання будівельних робіт в судовому порядку.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 31.10.2013 року в задоволені адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, Інспекція подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та винести нову якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається наступне.

08.04.2013 року відповідачем подано до Інспекції декларацію про початок виконання будівельних робіт. В даній декларації зазначено, що це будівництво інформаційно-підприємницького центру в АДРЕСА_1, б/н, вид будівництва - нове будівництво, ІІ категорії складності, проектна документація розроблена - ПП «Хлібопродукти», земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору оренди землі б/н від 12.05.2010 року.

27.08.2013 року заступником начальника відділу Інспекції Грейц А.О. згідно ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою КМ України від 23.05.2011 року №553, на підставі доручення першого заступника голови Херсонської ОДА №Б/П-4545 від 20.08.2013 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ФОП ОСОБА_4, а саме: будівництво інформаційно-підприємницького центру за адресою: АДРЕСА_1, б/н.

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм і правил від 27.08.2013 року. Даним актом перевірки зафіксовано надання відповідачем недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт.

На підставі вказаного акту перевірки позивачем винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 27.08.2013 року. Згідно даного припису відповідача зобов'язано зупинити будівельні роботи до 28.08.2013 року та будівельні роботи не проводити до приведення проектної документації відповідно до вимог чинного законодавства.

Заступником начальника відділу Інспекції Грейц А.О. відповідно до вимог ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» складено протокол №271 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Начальником Інспекції Бойко О.М. винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №127/х від 06.09.2013 року, відповідно до якої на ФОП ОСОБА_4 накладено штраф у сумі 41292,00 грн. за порушення абз.2 п.4 ч.2 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Відмовляючи в задоволені позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що підстави для скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт відсутні, оскільки, у відповідача є в наявності договір оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в АДРЕСА_1, б/н, який і зазначено в декларації про початок виконання будівельних робіт. Отже, недостовірних даних в декларації про початок виконання будівельних робіт не зазначено.

Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно п.2 ч.1 ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.

Положеннями ч.1 та ч.2 ст.36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Згідно ч.8 ст.36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Відповідно до вимог ч.1 ст.39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо замовник самостійно виявив технічну помилку у надісланому повідомленні про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих чи будівельних робіт або про готовність об'єкта до експлуатації, а також у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до закону, до такого повідомлення або декларації вносяться зміни у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Замовник зобов'язаний протягом трьох робочих днів надати достовірні дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю відповідних відомостей до реєстру, а також до повідомлення або декларації.

Частиною 2 ст.39-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.

Як вбачається з матеріалів справи 12.05.2010 року між Білозерською селищною радою - орендодавцем та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 - орендарем укладено договір оренди землі.

Відповідно до п.1 вказаного договору, орендодавець надає згідно рішення XXII сесії V скликання Білозерської селищної Ради від 20.03.2008 року №314, рішення XXXII сесії V скликання Білозерської селищної Ради від 25.03.2009 року №475, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в АДРЕСА_1 (кадастровий номер 6520355100:01:106:0052).

Згідно п.2 даного договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0064 га, у тому числі 0,0009 га - під спорудами: 0,0055 га - під проїздами, проходами та площадками.

За п.3 договору, на земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - розташований рекламний щит, який використовується під районну Дошку Пошани і переданий орендарю згідно акту передачі від 09.07.1996 року, а також інші об'єкти інфраструктури на території земельної ділянки інженерні мережі відсутні. Проходи в межах земельної ділянки вимощені тротуарною плиткою.

Відповідно до п.8 договору, договір укладається на 15 років.

Також, 12.05.2010 року між Білозерською селищною радою - володільцем та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_4 - сервітуарієм укладено договір про встановлення строкового особистого сервітуту.

Відповідно до п.1.1 даного договору, особистий сервітут встановлюється на підставі рішення Білозерської селищної Ради 42-ї сесії V скликання від 29.04.2010 року за №633 відносно земельної ділянки: площею 0,0064 га; кадастровий номер - 6520355100:01:106:0052; цільове призначення - комерційне використання; правовий режим - державна власність, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, б/н, якою розпоряджається володілець згідно ст.12 Земельного кодексу України в інтересах сервітуарія на право розміщення та обслуговування інформаційного щита площею 0,0064 га згідно з планом меж сервітуту.

Згідно п.2.1 вказаного договору, цим договором встановлюється строковий особистий сервітут строком на 15 років.

Виходячи з наведеного колегія суддів приходить до висновку, що у відповідача наявні як договір про встановлення строкового особистого сервітуту від 12.05.2010 року так і договір оренди землі від 12.05.2010 року, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1, б/н (кадастровий номер 6520355100:01:106:0052), строком дії на 15 років, який і було вказано відповідачем в декларації про початок виконання будівельних робіт, а тому підстави для скасування реєстрації декларації на які посилається позивач відсутні.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, прийняв законне та обґрунтоване рішення, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.195, ст.197, п.1 ч.1 ст.198, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ч.5 ст.254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2013 року - залишити без змін .

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя:К.В. Кравченко Суддя: Суддя: Ю.М. Градовський Н.В. Вербицька

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36241464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3700/13-а

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 31.10.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні