Постанова
від 17.12.2013 по справі 801/11457/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 грудня 2013 р. (16 год. 57 хв.) Справа №801/11457/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., представника відповідача Сіротенко О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "Дорстройсервіс Крим." , Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим

до Головного управління Державного казначейства України в АР Крим

про визнання бездіяльності протиправною та спонукання до виконання певних дій.

Обставини справи: позивачі звернулись до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Головного управління Державного казначейства України в АР Крим, в якому просять :

- зобов'язати відповідача розглянути звернення Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим про реєстрацію бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;

- визнати протиправною бездіяльність відповідача в частині не реєстрації та не взятті на облік бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак, відповідно до договору від 20.02.2012р. № 3/352/070 в сумі 759,06295 тис. грн.;

- зобов'язати відповідача зареєструвати та взяти на облік бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак, відповідно до договору від 20.02.2012р. № 3/352/070 в сумі 759,06295 тис. грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що між Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим (Замовник) та Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." (Підрядник) був укладений договір № 3/352/070 від 20.02.2012р. про закупівлю робіт за державні кошті, по об'єкту - роботи по реконструкції моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак. ПП "Дорстройсервіс Крим." зазначає, що ним були виконані всі зобов'язання наведеного договору, проте оплата за вказаним договором не проведена. ПП "Дорстройсервіс Крим." наполягає на тому, що саме неправомірна бездіяльність відповідача порушує його права та законні інтереси з отримання оплати за виконані роботи по договору від 30.11.2012р. № 191/12к, оскільки Головним управлінням Державного казначейства України в АР Крим не виконана реєстрація бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, що не дає можливості замовнику - Головному управлінню капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим погасити підряднику заборгованість.

Позивачі у судове засідання явку своїх представників не забезпечили, скерували до суду клопотання про розгляд справи за відсутністю їх представників, на задоволенні позовних вимог наполягали.

Представник відповідача у судовому проти позовних вимог заперечував та просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, наявність клопотання позивач про розгляд справи за їх відсутністю, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами у відсутності нез'явившихся позивачів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши надані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

20.02.2012р. між Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим (Замовник) та Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." (Підрядник) був укладений договір № 3/352/070 від 20.02.2012р. про закупівлю робіт за державні кошті, у предметі якого зазначено, що підрядник зобов'язується виконати роботи по об'єкту, зазначеному в п. 1.2 договору, а Замовник - прийняти та сплатити ці роботи. Найменування робіт, відповідно до п. 1.2 зазначено - роботи по реконструкції моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак.

На виконання умов цього договору Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим та Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." були підписані акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012р. №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Як свідчать матеріали справи оплата за наведеним вище договором підряднику ПП "Дорстройсервіс Крим." до цього часу не здійснена.

11.12.2013р. Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим супровідним листом за вих. 073/1767 до Головного управління Державного казначейства України в АР Крим був скерований комплект документів для реєстрації бюджетних юридичних та фінансових зобов'язань в 2013 році по кредиторській заборгованості, яка утворилась в 2012 році (КПК 7711800, джерело фінансування державний бюджет) за нижчепереліченими об'єктами, серед яких п. 2 - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак - 759,06295 тис. грн. відповідно до договору від 20.02.2012р. № 3/352/070 з ПП "Дорстройсервіс Крим.". До комплекту документів входили реєстри бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань від 11.12.2013 № 711 та № 774.

12.12.2013р. листом за № 05.2-21.1/594/10411 Головне управління Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим повернуло без виконання реєстри бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань від 11.12.2013 №№ 711, 774 на підставі підпункту а пункту 2.9. Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за №419/20732, у зв'язку з невідповідністю напрямів витрачання бюджетних коштів паспорту бюджетної програми на 2013 рік за КПКВК 7711800 (відсутність у пункті 5 «Підстави для виконання бюджетної програми» посилання на розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 №472-р та у пункті 8 «Напрями використання бюджетних коштів» об'єктів, по яких взяті зобов'язання), що відповідно до пункту 21 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства.

Статтею 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно зі ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Згідно з пунктом 7 статті 48 Бюджетного Кодексу України Міністерством фінансів України визначено Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 №309 (далі-Порядок).

Відповідно до п. 2.1 Порядку розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.

Органи Казначейства не реєструють зобов'язання у разі:відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом; відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання; відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження); невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми; неподання або подання неповного пакета підтвердних документів щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти; недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами; недотримання вимог щодо оформлення поданих документів (п. 2.9 Порядку).

Згідно з п. 2.14 Порядку у міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про погашення бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, які були зареєстровані в органах Казначейства та залишились не погашеними на кінець минулого бюджетного періоду, органами Казначейства такі зобов'язання відображаються в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів.

Бюджетні фінансові зобов'язання за загальним фондом, які залишились не погашеними на кінець минулого бюджетного періоду (бюджетна кредиторська заборгованість) та обліковуються органами Казначейства за бюджетними програмами, за якими відсутні бюджетні асигнування або обсяг бюджетної кредиторської заборгованості перевищує бюджетні асигнування відповідно до встановлених законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період та/або переданих в установленому порядку бюджетних призначень, відображаються в обліку органами Казначейства у поточному бюджетному періоді після прийняття рішення головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом) щодо визначення бюджетної програми за загальним та/або спеціальним фондами, в межах бюджетних асигнувань якої будуть погашатись бюджетні фінансові зобов'язання, на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів (п. 2.14 Порядку).

Як встановлено судом, бюджетні призначення для здійснення фінансування по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак в сумі 760 тис. грн. були визначені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 № 737-р «Про внесення змін у додаток 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 472».

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.07.2013р. № 472-р вказана вище сума визначена як кредиторська заборгованість.

Матеріали справи свідчать про те, що між Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим та Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." були підписані акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2012р. №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, згідно яких Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." виконані умови договору № 3/352/070 від 20.02.2012р. на загальну суму 759,06295 тис. грн.

Враховуючи наведене, беручи до уваги наявність доказів виконання Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим." робіт відповідно до договору № 3/352/070 від 20.02.2012 року на суму 759,06295 грн., їх прийняття відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт, не проведення їх оплати, суд вважає, що існують підстави для задоволення адміністративного позову в частині зобов'язання Головного управління Державної казначейської служби України в АР Крим зареєструвати та взяти на облік бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак в сумі 759,06295 тис. грн. по договору № 3/352/070 від 20.02.2012 року, укладеному між позивачами.

Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача розглянути звернення Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим про реєстрацію бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових та про визнання протиправною бездіяльність відповідача в частині не реєстрації та не взятті на облік бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак відповідно до договору № 3/352/070 від 20.02.2012 року в сумі в сумі 759,06295 тис. грн., суд зазначає наступне.

Суд звертає увагу, що бездіяльність суб'єкта владних повноважень - це пасивна поведінка суб'єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод та інтересів фізичної чи юридичної особи. Відповідач зробив певні заходи щодо реалізації прав позивача, а саме листом за № 05.2-21.1/594/10411 від 12.12.2013р. повернув без виконання реєстри бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань від 11.12.2013 №№ 711, 774.

Таким чином, матеріалами справи підтверджується отримання Головним управлінням Державної казначейської служби України в АР Крим документів для реєстрації бюджетних юридичних та бюджетних фінансових зобов'язань в 2013 році по кредиторській заборгованості, яка утворилася у 2012 року, їх розгляд та прийняття рішення згідно з Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, а тому не має підстав вважати поведінку відповідача у спірних правовідносинах як бездіяльність, в зв'язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

У судовому засіданні, яке відбулось 17.12.2013 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 17.12.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Головне управління Державного казначейства України в АР Крим зареєструвати та взяти на облік бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання Головного управління капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим по об'єкту - реконструкція моста по вул. Садовій в с. Дачне, м. Судак, в сумі 759062,95 грн. відповідно до договору № 3/352/070 від 20.02.2012 року, який укладений між Головним управлінням капітального будівництва при Раді міністрів Автономної Республіки Крим та Приватним підприємством "Дорстройсервіс Крим.".

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Дорстройсервіс Крим." (ЄДРПОУ 34671363) судовий збір в розмірі 68,82 грн.

4. В іншій частині позову - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36247413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11457/13-а

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Постанова від 17.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні