Постанова
від 11.12.2013 по справі 807/3620/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2013 рокум. Ужгород№ 807/3620/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Микуляк П.П.

при секретарі Лумей В.Г.,

за участю:

позивача: Публічне акціонерне товариство «Мукачівська АТП 12106», представник - Гайович А.Ю.,

відповідача: Управління Укртрансінспеції у Закарпатській області, представник - Марканич В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Публічного акціонерного товариства «Мукачівська АТП 12106» до Управління Укртрансінспеції у Закарпатській області про визнання протиправними та скасування постанов, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 11 грудня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 18 грудня 2013 року.

ПАТ «Мукачівське АТП 12106» звернулось до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Укртрансінспекції в Закарпатській області про визнання протиправними та скасування постанов.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 25 вересня 2013 року начальником управління Укртрансінспекції у Закарпатській області Слободянюком С.М. винесено постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467, згідно яких до ПАТ «Мукачівське АТП 12106» застосовано фінансові санкції в сумі 340,00 грн. по кожному правопорушенню на загальну суму 5440,00 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз. 8 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, наведених у позовній заяві, та просив позов задовольнити та скасувати постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

В судовому засіданні представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог, з мотивів наведених у письмових запереченнях та просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Згідно Виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ПАТ «Мукачівське АТП 12106» зареєстроване за адресою 89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Індустріальна, 1, код 03114023 ( а.с.7).

Як вбачається з матеріалів справи, 16.09.2013 року о 06 год. 40 хв. Працівниками Управління Укртрансінспекції у Закарпатській області проведено перевірку транспортного засобу марки БАЗ д/н, реєстраційний номер НОМЕР_1, що був керований водієм ОСОБА_4, власником якого є ПАТ «Мукачівське АТП 12106», за результатами якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом від 16.09.2013р. (а.с.70), яким зафіксовано порушення ПАТ «Мукачівське АТП 12106» Положення про робочий час і час відпочинку водіїв.

Під час перевірки виявлено наступні порушення: відсутні у водія реєстраційні листи режиму праці та відпочинку за 21.08.2013 року, 22.08.2013 року, 25.08.2013 року, 26.08.2013 року, 27.08.203 року, 29.08.2013 року, 30.08.2013 року, 02.09.2013 року, 03.09.2013 року, 06.09.2013 року, 07.09.2013 року, 09.09.2013 року, 10.09.2013 року, 11.09.2013 року, 14.09.2013 року, 15.09.2013 року.

В зв'язку з виявленим порушенням начальником Управління Укртрансінспекції у Закарпатській області на підставі абз. 8 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" винесено постанови №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467 від 25.09.2013 року про застосування до ПАТ «Мукачівське АТП 12106» фінансових санкцій в розмірі по 340,00 грн. за кожною постановою (а.с.8-23).

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Відповідно до абз. 8 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно - господарські штрафи за порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів - штраф у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 21 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається Акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, у разі перевірки Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв.

Позивач вказує на те, що жодних з вищевказаних дій посадовими особами Укртрансінспекції не було здійснено, складений акт № 89881 не було надано ні водієві, ні уповноваженим особам ПАТ «Мукачівське АТП 12106».

Відповідно до ст. 18 Закону України "Про автомобільний транспорт", з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов'язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці.

На виконання ст. 18 Закону України "Про автомобільний транспорт", 7 червня 2010 року Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України №340 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2010 р. за №811/18106, (далі - Положення). Це Положення розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року N 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух».

Відповідно до п.1.2 та 1.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, встановлено особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку. Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.

Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)», Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року №153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» - наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 року №385 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті.

Згідно з п. 1.4 Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.

Пунктами 3.3, 3.5 вказаної Інструкції передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зобов'язаний мати при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Перевізники зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії.

З 20.12.2010 року набула чинності поправка №6 до ЄУТР, відповідно до якої, якщо водій керує транспортним засобом, обладнаним записуючим обладнанням, водій повинен мати можливість надати, коли б не попросила інспектуюча особа реєстраційні листки (тахограми) за поточний день та попередні 28 днів.

Відповідно до ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" при вчиненні однією особою двох або більше правопорушень адміністративно-господарський штраф накладається за кожне правопорушення окремо. За порушення абз. 8 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено штраф в розмірі 340 грн., тобто порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів в даному випадку є одним правопорушенням, а не шістнадцятьма.

Відповідно до ст. 61 Конституції України передбачено, що не допускається притягнення до відповідальності одного і того ж виду за одне й те саме правопорушення двічі.

При проведенні перевірки посадовими особами було проігноровано факт, що на вказаному рейсі працює два водії позмінно, а тому в кожного з них тільки ті тахограми, які стосуються періоду роботи на маршруті кожного з них.

Крім того відповідачем не доведено, а судом не встановлено, здійснення позивачем перевезень за попередні календарні дні.

Відповідачем були винесені постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу за порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів. Хоча було встановлено лише відсутність у водія реєстраційних листів. Ч.1 абз. 8 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" відповідальність за відсутність листків реєстрації не передбачена, така відповідальність передбачена в абз. 11, але тільки при управлінні транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень.

Враховуючи зазначені обставини, суд приходить до висновку, що відповідач не довів правомірності прийнятих ним постанов тому позовні вимоги ПАТ "Мукачівське АТП 12106" підлягають до задоволення, а постанови від 25.09.2013 року №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467 - скасуванню.

З урахуванням обставин встановлених в судовому засіданні, суд приходить до висновку про протиправність дій відповідача в особі начальника, щодо винесення постанов №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467 від 25.09.2013 року, оскільки винісши 16 постанов за одне і те саме правопорушення, останній грубо порушив ст. 61 Конституції України.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи усіх форм дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не доведено правомірності винесення оскаржуваних постанов управління Укртрансінспекції від 25.09.2013 року за №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467, доводи позову щодо їх скасування відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 160, 161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Публічного акціонерного товариства «Мукачівська АТП 12106» до Управління Укртрансінспеції у Закарпатській області про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу №№ 0184525, 018453, 018455, 018456, 018457, 018458, 018459, 018460, 018461, 018462, 018463, 018464, 018465, 018466, 018467 від 25.09.2013 року, винесених начальником Управління Укртрансінспекції у Закарпатській області.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя П.П. Микуляк

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36247767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/3620/13-а

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар В.Я.

Постанова від 11.12.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

Ухвала від 10.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Микуляк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні