Головуючий у 1 інстанції - Зінченко О.В.
Суддя-доповідач - Білак С. В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2013 року справа №805/10554/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бульвар Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Білак С.В., суддів Гаврищук Т.Г., Сухарька М.Г., розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Добропільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2013 року у справі № 805/10554/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Добропільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень від 09 липня 2013 року № 0000222200, № 0000232200, № 0000242200,-
ВСТАНОВИВ:
18 липня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Добропільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень від 09 липня 2013 року № 0000222200 («П»), № 0000232200 («Р»), № 0000242200 («Р»).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2013 року позов було задоволено в повному обсязі.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права та відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, перевіркою було встановлено порушення ст.ст. 203,215,216,228, 234, 235 Цивільного Кодексу України в частині недодержання вимог в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «Ресурс Інвест-Груп", ПП "Фірма "Кром» та надання інформаційно-консультаційних послуг від ТОВ «Менеджмент сістемс консалтинг» з постачальниками та покупцями товарів, продукції виробничо-технічного призначення. Всі операції з контрагентами не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є недійсними по ланцюгу до вигодо набувача.
Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання. Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що у період з 27 травня 2013 року по 06 червня 2013 року Добропільською ОДПІ Донецької області ДПС, згідно підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, на підставі наказу від 27 травня 2013 року № 252 та направлення на перевірку № 301 від 27 травня 2013 року та № 302 від 27 травня 2013 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" з питань правомірності формування валових витрат з податку на прибуток та податкових зобов'язань і податкового кредиту з податку на додану вартість при здійснені господарських операцій по взаємовідносинам з: ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", ПП "Фірма "Кром", ТОВ "Менеджмент сістемс консалтинг" за періоди: квітень, грудень 2011 року березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, грудень 2012 року, за результатами якої складено акт від 14 червня 2013 року № 339/22-1/37014600. Перевіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" з ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", ПП "Фірма "Кром", ТОВ "Менеджмент сістемс консалтинг" за періоди: квітень, грудень 2011 року та березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, грудень 2012 року.
Відповідно до положень статті 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу (пункт 138.1).
Витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку; витрати банківських установ (підпункт 138.1.1 пункту 138.1).
Пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.
Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну) (пункт 138.8).
До складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку. До складу прямих витрат на оплату праці включаються заробітна плата та інші виплати робітникам, зайнятим у виробництві товарів (виконанні робіт, наданні послуг), які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (підпункти 138.8.1, 138.8.2 пункту 138.8).
До складу загальновиробничих витрат включаються: а) витрати на управління виробництвом (оплата праці працівників апарату управління цехами, дільницями відповідно до законодавства тощо; внески на соціальні заходи, визначені статтею 143 цього розділу; медичне страхування, страхування відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення", страхування за довгостроковими договорами страхування життя в межах, визначених абзацами другим і третім пункту 142.2 статті 142 цього Кодексу, працівників апарату управління цехами, дільницями; витрати на оплату службових відряджень персоналу цехів, дільниць тощо); б) амортизація основних засобів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; в) амортизація нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; г) витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, оперативну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення; ґ) витрати на вдосконалення технології та організації виробництва (оплата праці та внески на соціальні заходи, визначені статтею 143 цього розділу, працівників, зайнятих удосконаленням технології та організації виробництва, поліпшенням якості продукції, підвищенням її надійності, довговічності, інших експлуатаційних характеристик у виробничому процесі; витрати матеріалів, придбаних комплектувальних виробів і напівфабрикатів, оплата послуг сторонніх організацій); д) витрати на опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення та інші послуги з утримання виробничих приміщень; е) витрати на обслуговування виробничого процесу (оплата праці загальновиробничого персоналу; внески на соціальні заходи, визначені статтею 143 цього Кодексу; медичне страхування, страхування відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" та страхування за довгостроковими договорами страхування життя в межах, визначених абзацами другим і третім пункту 142.2 статті 142 цього Кодексу, робітників та працівників апарату управління виробництвом; витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, робіт, послуг); є) витрати на охорону праці, техніку безпеки, понесені відповідно до законодавства; ж) суми витрат, пов'язаних із підтвердженням відповідності продукції, систем якості, систем управління якістю, систем екологічного управління, персоналу, встановленим вимогам відповідно до Закону України "Про підтвердження відповідності"; з) суми витрат, пов'язаних з розвідкою/дорозвідкою та облаштуванням нафтових та газових родовищ (за винятком витрат на спорудження будь-яких свердловин, що використовуються для розробки нафтових та газових родовищ, понесених з моменту зарахування таких свердловин до експлуатаційного фонду, а також інших витрат, пов'язаних з придбанням/виготовленням основних засобів, які підлягають амортизації згідно із статтею 148 цього Кодексу); и) інші загальновиробничі витрати (внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів із складів до цехів і готової продукції на склади); нестачі незавершеного виробництва, нестачі і втрати від псування матеріальних цінностей у цехах у межах норм природного убутку згідно із затвердженими центральними органами виконавчої влади та погодженими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, нормативами (підпункт 138.8.5 пункту 138.8).
Згідно пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу та інше.
Відповідно до положень підпункту "а" пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Таким чином, підставами для виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту є оплата товарів/послуг та отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
У статті 201 Податкового кодексу України закріплено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи-продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України (пункту 201.1).
Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця ( пункту 201.4).
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Контролюючі органи за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу (пункту 201.6).
Підставами для виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту є оплата товарів/послуг та отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
З матеріалів справи вбачається, що 14 лютого 2011 року між ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" (покупець) та ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" (постачальник) укладено договір постачання № 07/4-101, згідно якого постачальник зобов'язався поставити у власність покупця продукцію виробничо-технічного призначення, в асортименті, кількості, в строк та за ціною, узгодженою сторонами у специфікаціях, які є невід'ємними до даного Договору. Відповідно до підпунктів 3.2, 3.3 пункту 3, підпунктів 4.1, 4.2 пункту 4 вартість на продукцію, яка постачається постачальником, встановлюється сторонами у відповідних специфікаціях до дійсного договору. Загальна вартість кожної партії продукції, яка постачається постачальником по дійсному договору, вказується в відповідних специфікаціях до договору. Загальна вартість договору складається із суми специфікацій до договору, але не може перевищувати 10 000 000,00 грн. Умови та строки постачання продукції обумовлені у специфікаціях. Датою постачання вважається дата акту приймання-передачі продукції, наданої постачальником. До вказаного договору між сторонами була укладена додаткова угода № 1 від 21 червня 2011 року.
14 лютого 2011 року, № 2 від 15 березня 2011 року, № 3 від 12 квітня 2011 року, № 4 від 04 липня 2011 року, № 5 від 09 вересня 2011 року, № 6 від 09 вересня 2011 року, № 7 від 25 жовтня 2011 року, № 8 від 25 жовтня 2011 року, № 9 від 15 грудня 2011 року, № 10 від 15 грудня 2011 року ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" поставило позивачу підкладки, накладки та костиль на суму 24 316,80 грн., у тому числі ПДВ 4 052,80 грн.; 22 074,00 грн., у тому числі ПДВ 3 679,00 грн.; 126 436,00 грн., у тому числі ПДВ 21 072,67 грн.; 136 091,40 грн., у тому числі ПДВ 22 681,90 грн.; 214 752,60 грн., у тому числі ПДВ 35 792,10 грн.; 33 824,40 грн., у тому числі ПДВ 5 637,40 грн.; 40 665,60 грн., у тому числі ПДВ 6 777,60 грн.; 28 846,20 грн., у тому числі ПДВ 4 807,70 грн.; 100 475,40 грн., у тому числі ПДВ 16 745,90 грн.; 58 516,08 грн. у тому числі ПДВ 9 752,68 грн. відповідно. Постачання продукції здійснювалося на умовах EXW склад постачальника (Інкотермс-2010) протягом 10-ти календарних днів з моменту одержання заявки від покупця. Покупець здійснював оплату продукції шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника протягом 40 календарних днів з моменту постачання продукції.
16.02.2012 року між ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" (покупця) та ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" (постачальник) 16 лютого 2012 року укладено договір № 07/4-147, за умовами якого постачальник зобов'язався поставити у власність покупця продукцію виробничо-технічного призначення, в асортименті, кількості, в строки та за ціною, узгодженою сторонами у Специфікаціях, які є невід'ємними частинами до даного договору. Відповідно до підпунктів 3.2, 3.3 пункту 3, підпунктів 4.1, 4.2 пункту 4 вартість на продукцію, яка постачається постачальником, встановлюється сторонами у відповідних Специфікаціях до дійсного договору. Загальна вартість кожної партії продукції, яка постачається постачальником по дійсному договору, вказується в відповідних Специфікаціях до договору. Загальна сума договору складається із суми специфікацій до договору, але не може перевищувати 300 000,00 грн. Умови та строки постачання продукції обумовлені у специфікаціях. Датою постачання вважається дата акту приймання-передачі продукції, наданої постачальником.
На виконання цього договору ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" поставило позивачу підкладки, накладки та костиль на суму 86 100,00 грн., у тому числі 14 350,00 грн.; 95 901,00 грн., у тому числі ПДВ 15 983,50 грн.; 110 418,00 грн., у тому числі 18 403,00 грн. Покупець здійснював оплату продукції шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника протягом 45 календарних днів з моменту приймання продукції. Постачання продукції здійснювалося на умовах EXW склад постачальника (Інкотермс-2010) протягом 10-ти календарних днів з моменту одержання заявки від покупця. Зазначене підтверджено специфікаціями № 1 від 16 лютого 2012 року, № 14 березня 2012 року, № 3 від 20 березня 2012 року.
05 липня 2012 року між ТОВ "Добропіллявугілля" (покупець), від імені та за рахунок якого діє ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" на підставі договору доручення № 07/1-726 від 27 червня 2012 року (том 1 арк. справи 200-204), та ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" укладено договір № ДУ-2012/52-КП, відповідно до якого постачальник зобов'язався поставити у власність покупця продукцію та/або обладнання виробничо-технічного призначення, в асортименті, кількості, у строки та за ціною та з якісними характеристиками, узгодженими сторонами у цьому договорі та Специфікаціях, які є невід'ємними частинами до даного договору. Згідно пункту 2.2 розділу 2, пунктів 4.1, 4.2 розділу 4, пункту 5.1 розділу 5 цього договору постачальник зобов'язується завчасно, а саме за 10 календарних днів до дати поставки, повідомити покупця про наявність особливих умов проведення приймання окремих видів продукції, а також надати відповідну документацію, що регламентує порядок її проведення. У разі невиконання умов, зазначених вище, покупець проводить приймання партії продукції, що поставляється, у відповідності до умов, передбачених даним договором. Поставка продукції здійснюється партіями в асортименті, кількості, по цінам, з якісними характеристиками та у строки, узгодженими сторонами у специфікаціях до цього договору. Умови поставки продукції - DDP, згідно "Інкотермс-2000". Місце пункту призначення зазначається сторонами у відповідних специфікаціях до договору. Ціни на продукцію, що постачається постачальником, встановлюються сторонами у відповідних специфікаціях до цього договору. Вказаний договір підписаний з додатковими угодами від 29 грудня 2012 року, від 20 березня 2013 року.
На виконання умов договору № ДУ-2012/52-КП постачальник поставив підкладки, накладки та костилі на суму 95 127,37 грн., у тому числі ПДВ 15 854,56 грн. (специфікація від 20 липня 2012 року); 8 182,20 грн., у тому числі ПДВ 1 363,70 грн. (специфікація від 03 серпня 2012 року); 10 600,80 грн. грн., у тому числі ПДВ 1 766,80 грн. (специфікація від 20 серпня 2012 року); 61 655,70 грн., у тому числі ПДВ 10 275,95 грн. (специфікація від 22 серпня 2012 року); 13 650,00 грн., у тому числі ПДВ 2 275,00 грн. (специфікація від 17 вересня 2012 року); 8 500,80 грн., у тому числі ПДВ 1 416,80 грн. (специфікація від 18 вересня 2012 року); 66 124,76 грн., у тому числі 11 020,79 грн. (специфікація від 20 вересня 2012 року); 12 600,00 грн., у тому числі ПДВ 2 100,00 грн. (специфікація від 15 листопада 2012 року); 54 925,66 грн., у тому числі ПДВ 9 154,28 грн. (специфікація від 16 листопада 2012 року); 85 084,44 грн., у тому числі ПДВ 14 180,74 грн. (специфікація від 06 грудня 2012 року).
За наслідками цих господарських операцій поставки товару - підкладки, накладки та костилів, ТОВ "Ресурс Інвест-Груп" видало позивачу податкові накладні:
- № 73 від 26 квітня 2011 року на суму 67 846,00 грн., у тому числі ПДВ 11 307,67 грн.;
- № 3 від 13 грудня 2011 року на суму 67 858,68 грн., у тому числі ПДВ 11 309,78 грн.;
- № 11 від 23 грудня 2011 року на суму 54 725,40 грн., у тому числі ПДВ 9 120,90 грн.;
- № 10 від 13 березня 2012 року на суму 173 053,80 грн., у тому числі ПДВ 28 842,30 грн.;
- № 20 від 22 березня 2012 року на суму 20 880,00 грн., у тому числі ПДВ 3 480,00 грн.;
- № 3 від 02 серпня 2012 року на суму 32 498,17 грн., у тому числі ПДВ 5 416,36 грн.;
- № 19 від 28 серпня 2012 року на суму 70 811,40 грн., у тому числі ПДВ 11 801,90 грн.;
- № 2 від 04 вересня 2012 року на суму 24 624,05 грн., у тому числі ПДВ 4 104,01 грн.;
- № 28 від 26 вересня 2012 року на суму 1 085,40 грн., у тому числі ПДВ 180,90 грн.;
- № 23 від 26 вересня 2012 року на суму 46 547,05 грн., у тому числі ПДВ 7 757,84 грн.;
- № 9 від 10 грудня 2012 року на суму 25 245,00 грн., у тому числі ПДВ 4 207,50 грн.;
- № 18 від 17 грудня 2012 року на суму 86 255,38 грн., у тому числі ПДВ 14 375,90 грн.;
- № 24 від 20 грудня 2012 року на суму 34 534,09 грн., у тому числі ПДВ 5 755,68 грн..
На підтвердження фактичного виконання зазначених умов договорів № 07/4-101 від 14 лютого 2011 року, № 07/4-147 від 16 лютого 2012 року, № ДУ-2012/52-КП від 05 липня 2012 року позивачем надано видаткові накладні від 26 квітня 2011 року № 72, від 13 грудня 2011 року № 230, від 23 грудня 2011 року № 237, від 13 березня 2012 року № 35, від 22 березня 2012 року № 44, від 02 серпня 2012 року № 136, від 28 серпня 2012 року № 152, від 04 вересня 2012 року № 157, від 26 вересня 2012 року № 180, від 26 вересня 2012 року № 175, від 10 грудня 2012 року № 231, від 17 грудня 2012 року № 239, від 20 грудня 2012 року № 246, приймальний акт від 26 квітня 2011 року № 808 та акти приймання-передачі від 02 серпня 2012 року, від 28 серпня 2012 року, від 04 вересня 2012 року, від 26 вересня 2012 року, від 10 грудня 2012 року, від 17 грудня 2012 року, від 20 грудня 2012 року та витяг з книги реєстрації довіреностей.
Перевезення придбаного товару підтверджено книгою ввозу за 26 квітня 2011 року, а також товарно-транспортні накладні від 13 грудня 2011 року № 36474, від 23 грудня 2011 року № 63274, від 13 березня 2012 року, від 22 березня 2012 року № 013548, від 02 серпня 2012 року № 02/08, від 28 серпня 2012 року № 28/08, від 04 вересня 2012 року № 04/09, від 26 вересня 2012 року № 26/09, від 10 грудня 2012 року № 10/12, від 17 грудня 2012 року № 17/12-03, від 20 грудня 2012 року № 20/12-01, згідно яких вантаж - обладнання, підкладки, накладки та костилі, перевозився автопідприємством "Добропільська автобаза", ФО-П ОСОБА_2, замовник - ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" та ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", вантажовідправник - ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", вантажоодержувач - ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля", пункт навантаження - м. Донецьк, пункт розвантаження - м. Добропілля та м. Павлоград Дніпропетровської області.
Перерахування грошових коштів за поставлену продукцію підтверджено платіжними дорученнями.
10 січня 2012 року та 19 квітня 2012 року між ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля", як покупцем, та ПП "Фірма "Кром", як постачальником, підписано договори № 07/4-69 та № 07/4-474.
До цих договорів сторонами підписані наступні специфікації на поставку продукції виробничо-технічного призначення:
- до договору № 07/4-69 від 10 січня 2012 року: № 1 від 10 січня 2012 року на суму 1 985,18 грн., у тому числі ПДВ 330,86 грн.; № 2 від 24 лютого 2012 року на суму 11 429,03 грн., у тому числі ПДВ 1 904,84 грн.; № 3 від 26 лютого 2012 року на суму 7 911,60 грн., у тому числі 1 318,60 грн.; № 4 від 03 березня 2012 року на суму 19 239,50 грн., у тому числі ПДВ 3 206,58 грн.; № 5 від 16 березня 2012 року на суму 6 900,00 грн., у тому числі ПДВ 1 150,00 грн.; № 6 від 16 березня 2012 року на суму 37 176,00 грн., у тому числі ПДВ 6 196,00 грн.; № 7 від 21 березня 2012 року на суму 38 995,20 грн., у тому числі ПДВ 6 499,20 грн.; № 8 від 21 березня 2012 року на суму 16 320,00 грн., у тому числі ПДВ 2 720,00 грн.; № 9 від 30 березня 2012 року на суму 26 397,60 грн., у тому числі ПДВ 4 399,60 грн.; № 10 від 30 березня 2012 року на суму 8 000,00 грн., у тому числі ПДВ 1 333,33 грн.; № 11 від 18 квітня 2012 року на суму 104 692,80 грн., у точу числі ПДВ 17 448,80 грн.; № 12 від 18 квітня 2012 року на суму 10 209,60 грн., у тому числі ПДВ 1 701,60 грн.;
- до договору № 07/4-474 від 19 квітня 2012 року: № 1 від 19 квітня 2012 року на суму 123 004,39 грн., у тому числі ПДВ 20 500,73 грн.; № 2 від 25 травня 2012 року на суму 160 658,40 грн., у тому числі ПДВ 22 313,67 грн.; № 3 від 31 травня 2012 року на суму 12 991,20 грн., у тому числі 1 804,33 грн.
За наслідками господарських операцій поставки товару ПП "Фірма "Кром" видало позивачу податкові накладні:
- № 5 від 04 квітня 2012 року на суму 46 435,20 грн., у тому числі ПДВ 7 739,20 грн.;
- № 23 від 14 травня 2012 року на суму 129 370,40 грн., у тому числі ПДВ 21 561,73 грн.;
- № 27 від 15 травня 2012 року на суму 14 364,00 грн., у тому числі ПДВ 2 394,00 грн.;
- № 44 від 24 травня 2012 року на суму 15 926,40 грн., у тому числі ПДВ 2 654,40 грн.;
- № 45 від 24 травня 2012 року на суму 10 209,60 грн., у тому числі ПДВ 1 701,60 грн.;
- № 46 від 24 травня 2012 року на суму 36 757,20 грн., у тому числі ПДВ 6 126,20 грн.;
- № 58 від 29 травня 2012 року на суму 15 672,00 грн., у тому числі ПДВ 2 612,00 грн.;
- № 59 від 29 травня 2012 року на суму 58 884,79 грн., у тому числі ПДВ 9 814,13 грн.;
- № 35 від 19 червня 2012 року на суму 52 303,20 грн., у тому числі ПДВ 8 717,20 грн.;
- № 45 від 22 червня 2012 року на суму 55 792,80 грн., у тому числі ПДВ 9 298,80 грн.;
- № 28 від 06 липня 2012 року на суму 63 153,60 грн., у тому числі ПДВ 10 525,60 грн.;
- № 62 від 24 липня 2012 року на суму 13 152,00 грн., у тому числі ПДВ 2 192,00 грн.;
- № 63 від 24 липня 2012 року на суму 41 025,60 грн., у тому числі ПДВ 6 837,60 грн.;
- № 23 від 13 серпня 2012 року на суму 53 520,00 грн., у тому числі ПДВ 8 920,00 грн..
Поставка придбаного товару на виконання умов договорів здійснювалась постачальником на склади покупця, що підтверджується товарно-транспортними накладними від 04 квітня 2012 року за № 4/1, від 14 травня 2012 року за № 14/1, від 05 травня 2012 року № 15/1, від 24 травня 2011 року за № 24/3, від 24 травня 2012 року № 24/2, від 24 травня 2012 року № 24/1, від 29 травня 2012 року № 29/1, від 29 травня 2012 року № 29/2, від 19 червня 2012 року № 35/1, від 22 червня 2012 року № 45/1, від 06 липня 2012 року № 28/1, від 24 липня 2012 року № 24/1, від 24 липня 2012 року № 24/2, від 13 серпня 2012 року № 13/1, в яких зазначено наступне: автопідприємство - ПП "Фірма "Кром", замовник та вантажоодержувач - ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля", вантажовідправник - ПП "Фірма "Кром", пункт навантаження - м. Павлоград, пункт розвантаження - м. Добропілля.
На виконання підпункту 5.1.16 пункту 5.1 розділу 5 "Обов'язки орендаря" договору оренди цілісного майнового комплексу Державного підприємства "Добропіллявугілля", укладеного 22 грудня 2010 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області та ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля". Та, у зв'язку зі змінами адреси реєстрації виконавця між сторонами 09 квітня 2012 року підписана додаткова угода до зазначеного договору, якою сторони внесли зміни до пункту 9 договору № 18001/14001/2012-TRG-01/9-5 від 11 січня 2012 року.
06 квітня 2011 року між ТОВ "ДТЕК Добропіллявугілля" та ТОВ "Менеджмент Системс Консалтинг" укладався договір № 18001/22-HSE-244 до якого між сторонами 20 травня 2011 року, 01 липня 2011 року та 19 квітня 2012 року підписані додаткові угоди, якими внесено зміни до підпункту 5.3.2 розділу 5, пунктів 5.1 та 5.2 розділу 5, а також розділу 9 договору від 06 квітня 2011 року № 18001/22-HSE-244.
Позивач надав суду акти здачі-приймання послуг на підтвердження факту виконання зазначених договорів з ТОВ "Менеджмент Системс Консалтинг".
На підтвердження оплати виконаних робіт та наданих послуг ТОВ "Менеджмент Системс Консалтинг" позивач надав платіжні доручення.
За наслідками вказаних операцій з ТОВ "Менеджмент Системс Консалтинг" видало позивачу податкові накладні:
- № 8 від 14 травня 2012 року на суму 35 100,00 грн., у тому числі ПДВ 5 850,00 грн.;
- № 21 від 18 травня 2012 року на суму 30 420,00 грн., у тому числі ПДВ 5 070,00 грн.;
- № 29 від 28 травня 2012 року на суму 9 000,00 грн., у тому числі ПДВ 1 500,00 грн.;
- № 1 від 01 червня 2012 року на суму 9 000,00 грн., у тому числі ПДВ 1 500,00 грн.;
- № 1 від 02 серпня 2012 року на суму 37 440,00 грн., у тому числі ПДВ 6 240,00 грн.;
- № 8 від 10 серпня 2012 року на суму 37 440,00 грн., у тому числі ПДВ 6 240,00 грн.;
- № 5 від 14 вересня 2012 року на суму 32 400,00 грн., у тому числі ПДВ 5 400,00 грн.;
- № 7 від 28 вересня 2012 року на суму 32 400,00 грн., у тому числі ПДВ 5 400,00 грн.;
- № 18 від 26 липня 2012 року на суму 259 200,00 грн., у тому числі ПДВ 43 200,00 грн..
Всі податкові накладні, надані контрагентами, містять усі передбачені законодавством реквізити та відповідають вимогам щодо їх оформлення, суми податку на додану вартість за ними включено позивачем до складу податкового кредиту у квітні, грудні 2011 року та березні, квітні, травні, червні, липні, серпні, вересні, грудні 2012 року та відображені позивачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість за відповідні періоди та у повному обсязі підтверджено факт здійснення спірних господарських операцій на виконання умов договорів, укладених між позивачем та його контрагентами: ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", ПП "Фірма "Кром" та ТОВ "Менеджмент Сістемс Консалтинг".
Суд першої інстанції правильно прийшов до висновку, про наявність у позивача первинних документів, які підтверджують реальність досліджених господарських операцій з ТОВ "Ресурс Інвест-Груп", ПП "Фірма "Кром" та ТОВ "Менеджмент Сістемс Консалтинг", що у свою чергу доводить про необґрунтованість висновків відповідача стосовно неправомірності формування позивачем податкового кредиту за перевірений період у розмірі 269 757,00 грн., а також стосовно неправомірності віднесення позивачем до складу валових витрат у податкових деклараціях з податку на прибуток за три квартали 2012 року та 2012 рік суми витрат по податковим та видатковим накладним отриманих від зазначених контрагентів, з придбання товару та отримання послуг, в загальній сумі 715 738,00 грн., в результаті чого, як вважає відповідач, позивачем занижено податок на прибуток на суму 150 305,00 грн.
Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що у діях позивача відсутні порушення вимог Податкового кодексу України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 167, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Добропільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2013 року у справі № 805/10554/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Добропіллявугілля" до Добропільської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про скасування податкових повідомлень-рішень від 09 липня 2013 року № 0000222200, № 0000232200, № 0000242200 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя С.В.Білак
Судді Т.Г. Гаврищук
М.Г.Сухарьок
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36252568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Білак С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні