cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
04.11.2013 Справа № 905/6171/13
Господарський суд Донецької області у складі судді Гриник М.М.
При секретарі судового засідання Поповій С.В.
за позовом Красноармійського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області, Донецької обласної державної адміністрації, Красноармійської міської ради Донецької області
до відповідача: громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ
про стягнення збитків від незаконного використання водних ресурсів.
Представники сторін:
прокурор: Блащик Г.Є., за посв.
від позивача1: Висоцкий А.С., за довір
від позивача2: Безпала О.О.
від позивача3:не з'явився
від відповідача: Кузнєцов О.О., голова правління, Машкин В.А., за довір.
Красноармійський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області, Донецької обласної державної адміністрації, Красноармійської міської ради Донецької області звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ про стягнення збитків від незаконного використання водних ресурсів.
В обґрунтування позовних вимог прокурор та позивач посилаються на факт видобування вод з ставку №1 за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням ст.ст. 44, 48, 49 Водного кодексу України. Зазначене порушення стало підставою для нарахування відповідачу шкоди, заподіяної самовільним водокористуванням на суму 102044,00 грн. В підтвердження викладених обставин прокурор надав до суду акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України №15/82 від 07.06.2012 року, протокол про адміністративне правопорушення №006997 від 07.06.2012р., постанову про накладення адміністративного стягнення №006997 від 07.06.2012р.
Ухвалою суду від 02.09.2013р. позовна заява прийнята до розгляду та порушено провадження у справі №905/6171/13, сторони зобов'язані надати документи та виконати певні дії.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив припинити провадження по справі, посилаючись на те, що за зазначене правопорушення ним понесено покарання, про що свідчать матеріали адміністративної справи.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 03.10.2013р. відмовлено в прийнятті зустрічної позовної заяви громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ до Державної екологічної інспекції у Донецькій області в особі відділу екологічного контролю природних ресурсів Торецького регіону та до Красноармійської міської ради Донецької області про відшкодування збитків у розмірі 26537,65грн.
Процесуальний строк розгляду справи продовжувався на 15 днів.
Від позивача 3 надійшов лист, в якому просить розгляд справи проводити за відсутності представника Красноармійської міської ради.
04.11.2013р. від прокурора надійшла заява в порядку ст..22 ГПК України про зменшення позовних вимог, в який просить стягнути з відповідача збитки від незаконного використання водних ресурсів у сумі 49444грн. 00коп. Відповідач проти зазначеної суми не заперечив.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні, яке відбулось 04.11.2013р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Судом, відповідно до вимог статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України складено протокол, який долучено до матеріалів справи.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази та заслухавши в судовому засіданні пояснення сторін, присутніх у судовому засіданні, господарський суд -
ВСТАНОВИВ:
Відділом екологічного контролю природних ресурсів Торезького регіону проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства громадською організацією Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ.
Перевіркою встановлено та в акті перевірки №15/82 від 07.06.2012 року зафіксовано, що садове товариство здійснювало забір води зі ставку №1 без дозволу на спец водокористування за допомогою електричного насосу, воду використовувало для власних потреб, а саме для поливу своїх дачних ділянок.
Згідно довідки від підприємства з 01.05.2012р. по 07.06.2012р ним було забрано 1940 куб.м. води поверхневої.
Забір води без дозволу на спецводокористування є порушенням ст. 44 Водного кодексу України відповідальність передбачено ст..48 КУпроАП.
За результатами перевірки складено протокол про адміністративне правопорушення №006997 від 07.06.2012р., в якому зафіксовано факт порушення відповідачем ст. 44 Водного кодексу України. Відповідальна посадова особа підприємства за вищевказане правопорушення притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 48 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що свідчить постанова про накладення адміністративного стягнення №006997 від 07.06.2012р.
На підставі матеріалів перевірки за період 01.05.2012р. по 07.06.2012р. старшим держінспектором з охорони навколишнього природного середовища відділу екологічного контролю природних ресурсів Торецького регіону відповідно до наказу Міністерства охорони НПС №389 від 20.07.2009р. про затвердження «Методики розрахунку розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів» нараховано шкоду в сумі 49444,00 грн.
Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно ст. 48 цього ж Кодексу спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.
Статтею 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Як зазначалося вище, під час перевірки встановлено, що у підприємства відсутній дозвіл на спеціальне водокористування, що зафіксовано в акті перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства України №15/82 від 07.06.2012 року.
Згідно приписів ст. 110 Водного кодексу України, порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.
Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування (п.6 ст.110 Водного кодексу України).
Підприємства, установи, організації зобов'язані відшкодувати збитки, завдані внаслідок порушення водного законодавства в розмірах, порядку, встановлених законодавством (ст.111 Водного кодексу України).
Суму шкоди позивач просить стягнути на рахунок спеціального фонду охорони навколишнього природного середовища Красноармійської міської ради.
В ст. 47 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" зазначається про утворення місцевих фондів охорони довкілля у складі відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок зборів за забруднення, частини грошових стягнень за порушення норм і правил охорони довкілля та шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
З огляду на викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Прокурор у встановленому законом порядку звільнений від оплати судових витрат. Так, згідно ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач не звільнений від сплати судового збору, тому у зв'язку із задоволенням позову в повному обсязі судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 43, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Красноармійського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області, Донецької обласної державної адміністрації, Красноармійської міської ради Донецької області до громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ про стягнення збитків від незаконного використання водних ресурсів - задовольнити.
Стягнути з громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ (85300, Донецька область, м. Красноармійськ, м-н. Южний, буд. 39, кв.36; код ЄДРПОУ 24157999) на користь фонду охорони навколишнього природного середовища Красноармійської міської ради (МФО834016, ЄДРПОУ37803022, р/р33110331700060, отримувач Красно армійська УК./м.Красноармійськ/ 24062100) збитки від незаконного використання водних ресурсів у сумі 49444 грн.
Стягнути з громадської організації Садівницького товариства "Железнодорожник" робітників та службовців локомотивного депо м.Красноармійськ (85300, Донецька область, м. Красноармійськ, м-н. Южний, буд. 39, кв.36; код ЄДРПОУ 24157999) на користь Державного бюджету України на користь Державного бюджету України (р/р 31217206783006 у ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 38034002, Отримувач : Київське УК/Київський р-н/22030001, код бюджетної класифікації 22030001) судовий збір в сумі 1720,50 грн.
Рішення господарського суду може бути оскаржене до Донецького апеляційного господарського суду протягом десяти днів. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Суддя М.М. Гриник
Повний текст рішення складено та підписано 11.11.2013р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2013 |
Оприлюднено | 24.12.2013 |
Номер документу | 36256508 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
М.М. Гриник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні