ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гурін Д.М.
Суддя-доповідач:Бучик А.Ю.
УХВАЛА
іменем України
"16" грудня 2013 р. Справа № 806/5755/13-а
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Бучик А.Ю.
суддів: Одемчука Є.В.
Шевчук С.М.,
при секретарі Самченко В.М. ,
за участю
представника позивача Лавришинець М.В.
представника відповідача Гарькавого М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "14" листопада 2013 р. у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Новогородецький кар'єр" до Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2013 року визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення рішення від 23 липня 2013 року №0000582200, №0000592200, прийняті Коростишівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Житомирській області відносно товариства з обмеженою відповідальністю "Новогородецький кар'єр".
В апеляційній скарзі Коростишівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області просить скасувати вказану постанову через порушенням судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Встановлено, що Коростишівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Житомирській області проведено позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Новогородецький кар'єр" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість щодо взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю "Днепр-Сталь" за травень 2012 року, з товариством з обмеженою відповідальністю "Старт-Д" за березень та травень 2012 року, з суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_5 за березень 2012 року, якою встановлено порушення пункту 198.3, пункту 198.2, пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України в результаті чого ТОВ "Новогородецький кар'єр" завищено податковий кредит сформований від: ФОП ОСОБА_5 за березень 2012 року на суму 25146 грн. 60 коп., TOB "Старт-Д" за березень та травень 2012 року на суму 15704 грн. 99 коп., та TOB "Дніпр-Сталь" за травень 2012 року на суму 5 400 грн. 00 коп. В результаті чого завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2012 року в сумі 25146 грн. 60 коп., завищено податок на додану вартість за травень 2012 року на загальну суму 14776 грн. 66 коп., та завищено податок на додану вартість за червень 2012 року на загальну суму 6328 грн. 33 коп. (а.с. 23-50), про що складено акт від 9 липня 2013 року №21/22/32694400.
Коростишівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Житомирській області прийнято податкові повідомлення-рішення форми "Р" від 23 липня 2013 року №0000592200, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 26381 грн. 00 коп., з яких 21105 грн. 00 коп. основний платіж та 5276 грн. 00 коп. - штрафні санкції та податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 23 липня 2013 року №0000582200, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 25147 грн. 00 коп. (а.с. 51-52).
З матеріалів справи вбачається, що 09 лютого 2012 року між ТОВ "Новогородецький кар'єр" (Покупець) та ФОП ОСОБА_5 (Постачальник) укладено договір поставки №СФ-002 (а.с.55, 56), відповідно до якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця, а Покупець в порядку та на умовах, визначених цим Договором, зобов'язується прийняти й оплатити вартість товару, асортимент, кількість та ціна якого визначаються Специфікаціями (а.с. 57-58), що додаються до Договору і є його невід'ємною частиною. Постачання Товару здійснюються на умовах EXW (Інкотермс 2010). На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ФОП ОСОБА_5 здійснив поставку запчастин, що підтверджується податковими накладними №11 від 1 березня 2012 року, №12 від 2 березня 2012 року та №15 від 19 березня 2012 року (а.с. 59-61), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року №996-XIV, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України та наказу Державної податкової адміністрації України від 21 грудня 2010 року №969 "Про затвердження форми Податкової накладної та Порядку її заповнення", видатковими накладними №РН-11 від 1 березня 2012 року., №РН-15 від 19 березня 2012 року, №РН-9 від 15 березня 2012 року, №РН-010 від 16 березня 2012 року (а.с. 87-90), прибутковими накладними №КВ-0234 від 1 березня 2012 року, №0235 від 19 березня 2012 року, №КВ-0236 від 15 березня 2012 року, №КВ-0237 від 16 березня 2012 року (а.с.93-96), подорожніми листами від 1 березня 2012 року, 19 березня 2012 року, 15 березня 2012 року, 16 березня 2012 року (а.с. 100-107), банківськими виписками від 2 березня 2012 року та 19 березня 2012 року (а.с. 125-129), актом звірки від 31 березня 2012 року (а.с. 130).
27 березня 2012 року між ТОВ "Новогородецький кар'єр" (Покупець) та ТОВ "Старт-Д" (Постачальник) укладено усний договір поставки. На виконання умов договору TOB "Старт-Д" здійснило поставку запчастин, що підтверджується податковими накладними №628 від 22 травня 2012 року, №629 від 29 травня 2012 року та №389 від 27 березня 2012 року (а.с. 62, 65-66), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року №996-XIV, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України та наказу Державної податкової адміністрації України від 21 грудня 2010 року №969 "Про затвердження форми Податкової накладної та Порядку її заповнення", видатковими накладними №2272 від 12 червня 2012 року, №838 від 6 квітня 2012 року (а.с. 91-92), прибутковою накладною №КВ-0504 від 12 червня 2012 року (а.с. 99), подорожнім листом від 12 червня 2012 року (а.с. 108-109), банківськими виписками від 29 травня 2012 року та 22 травня 2012 року (а.с. 116-122), актом звірки від 31 березня 2012 року (а.с. 132).
10 травня 2012 року між ТОВ "Новогородецький кар'єр" (Покупець) та ПП "Днепр-Сталь" укладено договір поставки №100502 (а.с. 53-54), згідно якого Продавець зобов'язується передати у власність Покупця товар згідно накладної, а Покупець зобов'язується прийняти його та оплатити на умовах, визначених договором. На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ПП "Днепр-Сталь" здійснило поставку поковки, що підтверджується податковими накладними №1 від 10 травня 2012 року та №2 від 11 травня 2012 року (а.с. 63-64), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року №996-XIV, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України та наказу Державної податкової адміністрації України від 21 грудня 2010 року №969 "Про затвердження форми Податкової накладної та Порядку її заповнення", видатковою накладною №РН-0000001 від 10 травня 2012 року (а.с. 86), прибутковою накладною №КВ-0382 від 11 травня 2012 року (а.с. 98), подорожнім листом від 11 травня 2012 року (а.с. 110-111), банківськими виписками від 10 травня 2012 року та 11 травня 2012 року (а.с. 114, 115), актом звірки від 31 травня 2012 року (а.с. 131).
На час здійснення господарських операцій контрагенти позивача - ФОП ОСОБА_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1), ТОВ "Старт-Д" (код ЄДРПОУ 32694059), ПП "Днепр-Сталь" (код ЄДРПОУ 35609825) були зареєстровані, як платники податку на додану вартість та внесені у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
За вищевказаними господарськими операціями податкова звітність за період з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року та з 01.05.2012 року по 31.05.2012 року з додатками отримана податковим органом, що підтверджується та не заперечується відповідачем.
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з пунктом 198.1 статті 198 Податкового Кодексу України виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулась раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.3 ст.198 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податків.
Не відносяться до податкового кредиту, згідно з пунктом 198.6 цієї статті, суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно пункту 201.6 даної статті Кодексу податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.
Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної (невиїзної) перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Згідно абз.3 п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, яким встановлено, що в разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Відтак, висновок суду першої інстанції, що спірний податковий кредит з податку на додану вартість в березні 2012 року на суму 24147 грн. та в березні, травні 2012 року на суму 21105 грн. позивачем сформовано у відповідності до приписів Податкового кодексу України, є вірним.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не впливають на правильність прийнятого рішення, яке постановлене із дотриманням судом норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "14" листопада 2013 р. - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис) А.Ю.Бучик
судді: (підпис) Є.В.Одемчук
(підпис) С.М. Шевчук
З оригіналом згідно: суддя
Повний текст cудового рішення виготовлено "17" грудня 2013 р.
Роздруковано та надіслано:
1- в справу:
2 - позивачу/позивачам: Товариство з обмеженою відповідальністю "Новогородецький кар'єр" с.Новогородецьке,Коростишівський район, Житомирська область,12523
3- відповідачу/відповідачам: Коростишівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області вул.Шевченка,1,м.Коростишів,Житомирська область,12501
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36260647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Бучик А.Ю.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні