ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2013 р.Справа № 815/4815/13-а
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Колесниченко О. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого - Єщенка О.В.
суддів - Димерлія О.О.
- Романішина В.Л.
за участю секретаря судового засідання - Дубини Т.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 23 липня 2013 року за позовом ОСОБА_2 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, 3-тя особа публічне акціонерне товариство «Одесаобленерго» про скасування декларації про початок виконання підготовчих робіт,-
В С Т А Н О В И В:
01 липня 2013 року, ОСОБА_2 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, третя особа ПАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт серії ОД № 030131500396.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 30.05.2013 року Інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області зареєструвала Декларацію про початок виконання підготовчих робіт за № ОД 030131500396 для нового будівництва ПАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» електропідстанції 110 Кіловольт на 6 Кіловольт «Маразліївська» за адресою: вул. Маразліївська, 1, м. Одеса, в межах Центрального парку культури та відпочинку ім. Т.Г. Шевченко, кадастровий номер 5110137500:22:003:0029. Вказана земельна ділянка відноситься до категорії земель: землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, та цільовим призначенням: для експлуатації парку - пам'ятнику садово-паркового мистецтва місцевого значення ім. Т.Г. Шевченка.
Позивач зазначив, що декларація про початок виконання підготовчих робіт була зареєстрована відповідачем без урахуваннях положень п.14 та п. 17 ч.2 ст. 5 та ч. 3 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини», зміст яких зводиться до того, що забороняється без дозволу центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини реалізовувати будь-які програми та проекти містобудівних перетворень та проводити роботи в історичних ареалах населених місць (до якого віднесено місто Одеса) та того, що договір сервітуту між користувачем парку КП «Парки Одеси» та ПАТ «Одесаобленерго» № 02/21/05 від 21.05.2013 р. не є документом, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, які у розумінні п. 2, п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 р. «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» є підставами для реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт.
Крім того, в своєму позові позивач наголосив на тому, що будівництво об'єкту енергетики на землях природно-заповідного фонду суперечить їх цільовому призначенню.
Відповідач позов не визнав, надав письмові заперечення де зазначив, що декларація про початок виконання підготовчих робіт була зареєстрована з дотриманням вимог чинного законодавства.
Третя особа заперечувала проти задоволення адміністративного позову.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 23 липня 2013 року у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 відмовлено повністю.
Не погодившись з зазначеним рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_2 подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено вимоги ч. 1 ст. 70, ч. 3 ст. 86, ч. 2 ст. 138 КАС України в частині належної оцінки всіх доказів по справі, встановлення усіх обставин справи, які мають істотне значення для вирішення справи.
За твердження апелянта, форма декларації, яка наведена у Додатку 2 до Порядку виконання підготовчих робіт, затверджена Постановою КМ України № 466 від 13.04.2011 року не передбачає використання сервітуту серед підстав для використання земельної ділянки для будівництва.
В поданій декларації ПАТ «Одесаобленерго» зазначило недостовірні данні щодо найменування об'єкта будівництва ПС 110/6 кВ «Маразліївська», що суперечить пунктам 1.1, 1.3 Договору № 02/21/05 від 21.05.2013 року про встановлення земельного сервітуту, яким передбачено встановлення сервітуту саме для закритої трансформаторної підстанції 110/6 кВ «Маразліївська».
В поданій декларації міститься посилання на проект виконання підготовчих робіт, розроблений ТОВ «Будівельна компанія Київ», який розроблено на підставі застарілих або втративших чинність рішень.
Судом не встановлено ідентифікацію об'єкта нового будівництва ПС 110/6 кВ.
Також, на думку апелянта, суд першої інстанції не надав оцінку тієї обставині, що до часу реєстрації декларації на відповідній ділянці парку невідомі особи без здійснення передбачених процедур вже здійснювали підготовчі роботи.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого указом Президента України від 08.04.2011 № 439/2011, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.
Держархбудінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
Згідно Положення про інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві і м. Севастополі, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 19.11.2007р. № 317, інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та м.Севастополі (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю) є територіальними органами Державної архітектурно-будівельної інспекції (далі - Держархбудінспекція), входять до сфери її управління, підзвітні і підконтрольні їй.
Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, актами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства регіонального розвитку та будівництва та Державної архітектурно-будівельної інспекції, а також цим Положенням.
Згідно ст.9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Як встановлено ч.4 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до ч.5 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;
6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Відповідно до вимог ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» після набуття права на земельну ділянку замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, державними стандартами і правилами, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, з повідомленням відповідної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
Підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень замовник здійснює на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт.
Реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт здійснюють відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня отримання декларації.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання підготовчих робіт, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених у цій статті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» затверджені Порядок виконання підготовчих робіт.
Відповідно до п.п.7, 11 Порядку виконання підготовчих робіт, реєстрація декларацій здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»; у разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
Із матеріалів справи вбачається та встановлено судом першої інстанції, що 30 травня 2013 року, ПАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» було подано до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області Декларацію про початок виконання підготовчих робіт з будівництва ПС 110/6 кВ Маразліївська. Вказана Декларація про початок виконання підготовчих робіт зареєстрована Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області за № ОД 030131500396.
Згідно поданої декларації підготовчі роботи проводяться згідно робочого проекту підготовчих робіт будівництва ПС 110/6 кВ «Маразліївська», виготовленого ТОВ «Будівельна корпорація «Київ» та затвердженого Наказом № 201 ВАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» від 16 квітня 2013 року. Відповідно до робочого проекту передбачено проведення підготовчих робіт для будівництва «закритої трансформаторної підстанції 110/6 кВ «Маразліївська».
Згідно ст. 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані забезпечувати будівництво об'єктів архітектури згідно з робочою документацією, не порушувати під час організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси користувачів прилеглих земельних ділянок, власників розташованих на них будинків і споруд, відшкодовувати завдані їм збитки відповідно до закону.
Таким чином, довід апеляційної скарги щодо невизначеності об'єкта будівництва спростовується матеріалами справи, а будівництво «закритої трансформаторної підстанції 110/6 кВ «Маразліївська» повністю відповідає п.п. 1.1. та 1.3. Договору № 02/21/05 від 21 травня 2013 року про встановлення земельного сервітуту.
Також не може бути прийняте до уваги твердження апелянта про те, Постановою КМ України № 466 від 13.04.2011 року не передбачено використання сервітуту серед підстав для використання земельної ділянки для будівництва.
Як вбачається зі змісту Декларації, в якості підстави використання земельної ділянки для будівництва закритої трансформаторної підстанції ПАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» зазначено: Договір про встановлення земельного сервітуту № 02/21/05 від 21.05.2013 р., зареєстрований реєстраційної службою Одеського міського управління юстиції Одеської області 29.05.2013 р.
Так, дійсно, відповідно до п. 2 Порядку виконання підготовчих робіт, затвердженому Постановою КМ України № 466 від 13.04.2011 року, підготовчі роботи можуть виконуватись замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію, а також після подання Держархбудінспекції або її територіальному органу повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, або отримання зареєстрованої декларації про початок виконання підготовчих робіт.
Разом з тим, питання щодо підстав набуття права користування земельними ділянками під будівництво та експлуатацію об'єктів передачі електричної або теплової енергії врегульовано спеціальним Законом.
В силу ч. 3 ст. 14 ЗУ «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» для будівництва, розміщення та експлуатації об'єктів передачі електричної або теплової енергії земельні ділянки всіх форм власності, за договором з власником чи користувачем земельної ділянки, можуть використовуватися також шляхом встановлення постійних або строкових земельних сервітутів без зміни цільового призначення цих земельних ділянок.
Згідно з ст. 1 вказаного Закону, в якій наведено тлумачення основних термінів, об'єктами передачі електричної енергії є повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої; трансформаторна підстанція це електрична установка відкритого або закритого типу, призначена для розподілу або перетворення електричної енергії.
Таким чином, використання земельної ділянки на підставі договору про встановлення земельного сервітуту для будівництва, розміщення та експлуатації закритої трансформаторної підстанції 110/6 кВ «Маразліївська» відповідає вимогам чинного законодавства.
Посилання апелянта в апеляційній скарзі на те, що проект виконання підготовчих робіт, розроблений ТОВ «Будівельна компанія Київ», оснований на застарілих або втративших чинність рішеннях не може бути прийнятий до уваги судом. Так, дані внесені ПАТ «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» в Декларацію щодо проекту виконання підготовчих робіт відповідають фактичним обставинам справи, а зауваження апелянта стосуються не повноти та достовірності поданої інформації, а можливих недоліків самого проекту. Вирішення питання щодо відповідності проекту виконання підготовчих робіт вимогам нормативних актів виходить за межі повноважень адміністративного суду.
Крім того, колегія суддів зазначає, що виконання невідомими особами підготовчих робіт на відповідній земельній ділянці до часу реєстрації декларації та без здійснення передбачених процедур не є підставою для скасування реєстрації декларації, а може бути підставою для притягнення таких осіб до належної відповідальності.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи та дав їм належну правову оцінку.
Інші доводи апеляційної скарги є несуттєвими, не спростовують висновків суду першої щодо відсутності підстав для скасування реєстрації Декларації про початок виконання підготовчих робіт.
Згідно з ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, п.1 ч.1 ст. 200, ст. 206, ст. 254 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 23 липня 2013 року за позовом ОСОБА_2 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області, 3-тя особа публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго», про скасування реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня отримання копії рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя /підпис/ Єщенко О.В.
суддя /підпис/ Димерлій О.О.
суддя /підпис/ Романішин В.Л.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36266086 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні