Постанова
від 20.12.2013 по справі 813/8863/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2013 року № 813/8863/13-а

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сасевича О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження у м.Львові адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до Комунального підприємства «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

В С Т А Н О В И В :

Державна екологічна інспекція у Львівській області звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді (надалі - КП «Рава-Руське будинкоуправління №2»), в якому просить:

-«зупинити виконання робіт (надання послуг) щодо експлуатації полігону твердих побутових відходів, що знаходяться за адресою: Львівська область, Жовківський район, Потелицька сільська рада, яка здійснюється Комунальним підприємством «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді (Львівська область, Жовківський район, м.Рава-Руська, вул.22 січня, буд.1, ідентифікаційний код - 33080156) без оснащення системи захисту грунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату»;

-«зупинити експлуатацію полігону твердих побутових відходів, що знаходяться за адресою: Львівська область, Жовківський район, Потелицька сільська рада, яка здійснюється Комунальним підприємством «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді (Львівська область, Жовківський район, м.Рава-Руська, вул.22 січня, буд.1, ідентифікаційний код - 33080156) без оснащення системи захисту грунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату».

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскільки КП «Рава-Руське будинкоуправління №2»: не розроблено і не погоджено паспорт МВВ; не забезпечується роздільне збирання відходів; допускається змішування відходів (ТПВ, склобій, папір, картон, пластик); не ведеться щоденно облік відходів, які завезені на полігон ТПВ; відсутня реєстрова картка ООУВ; експлуатація полігону проводиться без будь-яких заходів щодо моніторингу та попередження забруднення підземних вод, не обладнано локальні мережі спостережних свердловин для контролю за якісним станом цих вод, не ведеться контроль за якістю підземних вод; не має системи захисту грунтових вод, збору, вилучення та знешкодження фільтратів та біогазу, то необхідно в порядку статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» застосувати до нього заходи реагування.

Ухвалою судді від 26 листопада 2013 року відкрито скорочене провадження у даній адміністративній справі.

Відповідачу надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження, разом із витягом про процесуальні права та обов'язки сторін, копією позовної заяви і додатками до неї та запропоновано протягом десяти днів з дня одержання вказаних вище документів подати заперечення проти позову, а також необхідні документи або ж заяву про визнання позову. Згідно повідомлення про вручення поштового відправлення, направлені судом документи, отримані уповноваженою особою відповідача 29 листопада 2013 року.

На виконання ухвали судді від 26.11.2013 року про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі, відповідачем надані заперечення проти адміністративного позову.

У відповідності до положень ч.4 ст.183-2, п.2 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Частиною 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.

Розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі наказу №712-і/п від 22.10.2013 року та направлення на перевірку №2191 від 24.10.2013 року позивачем у період з 25.10.2013 року по 13.11.2013 року проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами КП «Рава-Руське БУ №2 Полігон ТПВ» та встановлено ряд порушень, статей 17, 27, 28, 35-1 Закону України «Про відходи» та статті 105 ВКУ, що викладено в акті перевірки №2191/03/.

Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовищ, відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011 є Держава екологічна інспекція України, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів.

Згідно Положення, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами (підп.«м» п.2 ч.4 Положення).

Відповідно до п.7 Положення, Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Закон України «Про відходи» №187/98-ВР від 05.03.1998 року (надалі - Закон №187/98-ВР) визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.

Відповідно до ст.1 Закону України №187/98-ВР, відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення; виробник відходів - фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів; зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення); розміщення відходів - зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах.

Згідно положень ст.17 Закону України «Про відходи», суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані, окрім іншого: на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки.

Статтею 27 Закону України «Про відходи» визначено, що з метою забезпечення збирання, оброблення, збереження та аналізу інформації про об'єкти утворення, оброблення та утилізації відходів ведеться їх реєстр, в якому визначаються номенклатура,

обсяги утворення, кількісні та якісні характеристики відходів, інформація про поводження з ними та заходи щодо зменшення обсягів утворення відходів і рівня їх небезпеки.

Реєстр об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів ведеться на підставі звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами.

У відповідності до статті 28 вказаного Закону, з метою повного обліку та опису функціонуючих, закритих та законсервованих місць видалення відходів, їх якісного і кількісного складу, а також здійснення контролю за впливом відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини ведеться реєстр місць видалення відходів.

Реєстр місць видалення відходів ведеться на підставі відповідних паспортів, звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами. Дані реєстру підлягають щорічному уточненню.

Статтею 35-1 Закону України «Про відходи» встановлено, що роздільне збирання побутових відходів здійснюється їх власниками згідно з методикою роздільного збирання побутових відходів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади,

що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Забороняється також проектування, будівництво та експлуатація полігонів побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.

Згідно ст.105 Водного кодексу України, підприємства, установи і організації, діяльність яких може негативно впливати на стан підземних вод, особливо ті, які експлуатують накопичувачі промислових, побутових і сільськогосподарських стоків чи відходів, повинні здійснювати заходи щодо попередження забруднення підземних вод, а також обладнувати локальні мережі спостережувальних свердловин для контролю за якісним станом цих вод.

Із матеріалів справи судом встановлено, що, згідно постанови Держекоінспекції у Львівській області від 18.11.2013 року №1579-04, в.о. начальника КП «Рава-Руське БУ №2» ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст.60, 82-1, 82-4, 82-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 136,00 грн.

Станом на день розгляду справи, сума штрафу сплачена у відповідному розмірі.

За результатом перевірки відповідача Державною екологічною інспекцією у Львівській області 19.11.2013 року винесено припис №2191/03/1045, яким приписано: через 10 днів після отримання акту на підставі приписів належить розробити план організаційно-технічних заходів з усунення виявлених недоліків, копію наказу і план надати позивачу; з моменту отримання припису вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються та видаляються і подавати щодо них статистичну звітність форми №1 ВТ; до 01.03.2014 року розробити та погодити паспорт місця видалення відходів; до 01.03.2014 року забезпечити роздільне збирання відходів; до 01.03.2014 року здійснити заходи щодо моніторингу та попередження забруднення грунтових вод, вилучення та знешкодження фільтрату та біогазу; з дня отримання припису не допускати змішування відходів; до 01.03.2014 року розробити та погодити реєстрову картку об'єкта утворення, обробки, утилізації відходів; до 01.03.2014 року обладнати локальні мережі спостережних свердловин для контролю за якісним станом грунтових вод; до 01.03.2014 року винести межі сміттєзвалища в натуру на місцевості.

При прийнятті рішення суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про відходи» передбачено, що основними принципами державної політики у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» передбачає, що одним із основних принципів охорони навколишнього природного середовища є гарантування екологічно безпечного середовища для життя і здоров'я людей.

Згідно довідки АБ №702018 з ЄДРПОУ, основними видами діяльності КП «Рава-Руське будинкоуправління №2» за КВЕД є: 81.29-інші види діяльності з прибирання; 68.20-надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 36.00-збір очищення та постачання води; 37.00-каналізація, відведення й очищення стічних вод; 38.11-збирання безпечних відходів; 39.00-інша діяльність щодо поводження з відходами.

У спростування вимог позивача, відповідачем подано до суду копію рішення №35 від 28.12.2012 року XXII-ї сесії VI-го демократичного скликання Рава-Руської міської ради, яким затверджена «Програма охорони навколишнього природного середовища Рава-Руської міської ради на 2012-2015 р.р.» щодо проведення робіт по «Реконструкції полігону твердих побутових відходів для м.Рава-Руська» на загальну суму 16 300,00 тис.грн.

Окрім цього, матеріалами справи підтверджується, що на замовлення відповідача у 2013 році Приватним підприємством «Львівкомундорпроект» розроблено робочий проект та проектно-кошторисна документація «Реконструкція полігону твердих побутових відходів для м.Рава-Руська Жовківського району, Львівської області», у якому передбачено: -захист від забруднення підземних вод (п.4.2.); -захист від забруднення поверхневих вод (п.4.3.); дренаж фільтрату (п.6.2.); -каналізація фільтрату і дощова каналізація (6.3.). При цьому, вартість запланованих робіт складає 186 033,00 грн. і кошти на проведення робіт у 2013 році до бюджету не поступало.

Згідно з частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Суд зазначає, що статтею 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Суд зауважує, що втручання в діяльність господарюючого суб'єкта має забезпечувати справедливий баланс між загальними інтересами суспільства, захистом навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Між застосовуваними засобами та переслідуваними цілями має існувати розумна пропорційність.

В свою чергу, вимога позивача про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання робіт (надання послуг) щодо експлуатації полігону твердих побутових відходів, яке знаходиться на території Рава-Руської міської ради може призвести до негативних наслідків для територіальної громади м.Рава-Руська. Такі заходи реагування спричинять небезпеку для середовища проживання і життєдіяльності мешканців м.Рава-Руська. Суд зазначає, що перевіркою було встановлено, що на сміттєзвалище вивезено тверді відходи без перевищення встановленого ліміту, а, відповідно до результатів замірів проб грунту, на території діючого полігону ТПВ в м.Рава-Руська забруднень не виявлено, отже, навколишнє природне середовище не перебуває у небезпеці.

Аналізуючи матеріали справи, враховуючи співрозмірність заходів реагування, які просить застосувати позивач та шкоди, яка може бути заподіяна територіальній громаді м.Рава-Руська, суд вважає, що такі заходи реагування не підлягають до застосування, оскільки не є виправданими.

Також суд зауважує, що застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації полігону твердих побутових відходів не передбачене частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

З врахуванням вищевикладеного, суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог і вважає, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Відповідно до ст.94 КАС України, судові витрати позивачеві, якому відмовлено в позові, не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст.7-11, 14, 69-71, 86, 94, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня одержання копії постанови апеляційної скарги, яка подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Сасевич О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36267863
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8863/13-а

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець А.Р.

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні