Ухвала
від 19.02.2014 по справі 813/8863/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2014 року Справа № 876/1168/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

з участю секретаря Рак Х.І.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року у справі за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до Комунального підприємства «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

в с т а н о в и в :

Державна екологічна інспекція у Львівській області звернулася в суд з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року в задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Державна податкова інспекція у м.Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області оскаржила її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржувана постанова є незаконна і необґрунтована та прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, при невідповідності висновків суду обставинам справи і підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог, оскільки КП «Рава-Руське будинкоуправління №2»: не розроблено і не погоджено паспорт МВВ; не забезпечується роздільне збирання відходів; допускається змішування відходів (ТПВ, склобій, папір, картон, пластик); не ведеться щоденно облік відходів, які завезені на полігон ТПВ; відсутня реєстрова картка ООУВ; експлуатація полігону проводиться без будь-яких заходів щодо моніторингу та попередження забруднення підземних вод, не обладнано локальні мережі спостережних свердловин для контролю за якісним станом цих вод, не ведеться контроль за якістю підземних вод; не має системи захисту ґрунтових вод, збору, вилучення та знешкодження фільтратів та біогазу, то необхідно в порядку статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» застосувати до нього заходи реагування.

Представник Державної екологічної інспекції у Львівській області в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року скасувати та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити повністю.

Представник Комунального підприємства «Рава-Руське будинкоуправління №2» при Рава-Руській міській раді в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга Державної екологічної інспекції у Львівській області не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Згідно ст.17 Закону України «Про відходи» від 05.03.1998 року, суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані, окрім іншого: на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки.

Як вбачається з статті 27 Закону України «Про відходи» з метою забезпечення збирання, оброблення, збереження та аналізу інформації про об'єкти утворення, оброблення та утилізації відходів ведеться їх реєстр, в якому визначаються номенклатура, обсяги утворення, кількісні та якісні характеристики відходів, інформація про поводження з ними та заходи щодо зменшення обсягів утворення відходів і рівня їх небезпеки.

Реєстр об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів ведеться на підставі звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами.

У відповідності до статті 28 вказаного Закону, з метою повного обліку та опису функціонуючих, закритих та законсервованих місць видалення відходів, їх якісного і кількісного складу, а також здійснення контролю за впливом відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини ведеться реєстр місць видалення відходів.

Реєстр місць видалення відходів ведеться на підставі відповідних паспортів, звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами. Дані реєстру підлягають щорічному уточненню.

Статтею 35-1 Закону України «Про відходи» встановлено, що роздільне збирання побутових відходів здійснюється їх власниками згідно з методикою роздільного збирання побутових відходів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Забороняється також проектування, будівництво та експлуатація полігонів побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.

Судом встановлено, що на підставі наказу №712-і/п від 22.10.2013 року та направлення на перевірку №2191 від 24.10.2013 року позивачем у період з 25.10.2013 року по 13.11.2013 року проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами КП «Рава-Руське БУ №2 Полігон ТПВ» та встановлено ряд порушень, статей 17, 27, 28, 35-1 Закону України «Про відходи» та статті 105 ВКУ, що викладено в акті перевірки №2191/03/.

Згідно постанови Держекоінспекції у Львівській області від 18.11.2013 року №1579-04, в.о. начальника КП «Рава-Руське БУ №2» визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст.60, 82-1, 82-4, 82-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 136,00 грн. Станом на день розгляду справи, сума штрафу сплачена у відповідному розмірі.

За результатом перевірки відповідача Державною екологічною інспекцією у Львівській області 19.11.2013 року винесено припис №2191/03/1045, яким приписано: через 10 днів після отримання акту на підставі приписів належить розробити план організаційно-технічних заходів з усунення виявлених недоліків, копію наказу і план надати позивачу; з моменту отримання припису вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються та видаляються і подавати щодо них статистичну звітність форми №1 ВТ; до 01.03.2014 року розробити та погодити паспорт місця видалення відходів; до 01.03.2014 року забезпечити роздільне збирання відходів; до 01.03.2014 року здійснити заходи щодо моніторингу та попередження забруднення ґрунтових вод, вилучення та знешкодження фільтрату та біогазу; з дня отримання припису не допускати змішування відходів; до 01.03.2014 року розробити та погодити реєстрову картку об'єкта утворення, обробки, утилізації відходів; до 01.03.2014 року обладнати локальні мережі спостережних свердловин для контролю за якісним станом ґрунтових вод; до 01.03.2014 року винести межі сміттєзвалища в натуру на місцевості.

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про відходи» передбачено, що основними принципами державної політики у сфері поводження з відходами є пріоритетний захист навколишнього природного середовища та здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення ощадливого використання матеріально-сировинних та енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства щодо утворення та використання відходів з метою забезпечення його сталого розвитку.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» передбачає, що одним із основних принципів охорони навколишнього природного середовища є гарантування екологічно безпечного середовища для життя і здоров'я людей.

Згідно довідки АБ №702018 з ЄДРПОУ, основними видами діяльності КП «Рава-Руське будинкоуправління №2» за КВЕД є: 81.29-інші види діяльності з прибирання; 68.20-надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 36.00-збір очищення та постачання води; 37.00-каналізація, відведення й очищення стічних вод; 38.11-збирання безпечних відходів; 39.00-інша діяльність щодо поводження з відходами.

Як вбачається з рішення №35 від 28.12.2012 року XXII-ї сесії VI-го демократичного скликання Рава-Руської міської ради, затверджено «Програму охорони навколишнього природного середовища Рава-Руської міської ради на 2012-2015 р.р.» щодо проведення робіт по «Реконструкції полігону твердих побутових відходів для м.Рава-Руська» на загальну суму 16 300,00 тис.грн.

Окрім цього, матеріалами справи підтверджується, що на замовлення відповідача у 2013 році Приватним підприємством «Львівкомундорпроект» розроблено робочий проект та проектно-кошторисна документація «Реконструкція полігону твердих побутових відходів для м.Рава-Руська Жовківського району, Львівської області», у якому передбачено: - захист від забруднення підземних вод (п.4.2.); - захист від забруднення поверхневих вод (п.4.3.); дренаж фільтрату (п.6.2.); - каналізація фільтрату і дощова каналізація (6.3.). При цьому, вартість запланованих робіт складає 186 033,00 грн. і кошти на проведення робіт у 2013 році до бюджету не поступало.

Згідно з частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Колегія суддів зазначає, що статтею 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 8 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Суд зауважує, що втручання в діяльність господарюючого суб'єкта має забезпечувати справедливий баланс між загальними інтересами суспільства, захистом навколишнього природного середовища та здоров'я людини. Між застосовуваними засобами та переслідуваними цілями має існувати розумна пропорційність.

В свою чергу, вимога позивача про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання робіт (надання послуг) щодо експлуатації полігону твердих побутових відходів, яке знаходиться на території Рава-Руської міської ради може призвести до негативних наслідків для територіальної громади м.Рава-Руська. Такі заходи реагування спричинять небезпеку для середовища проживання і життєдіяльності мешканців м.Рава-Руська.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що перевіркою було встановлено, що на сміттєзвалище вивезено тверді відходи без перевищення встановленого ліміту, а, відповідно до результатів замірів проб ґрунту, на території діючого полігону ТПВ в м.Рава-Руська забруднень не виявлено, отже, навколишнє природне середовище не перебуває у небезпеці.

Аналізуючи матеріали справи, враховуючи співрозмірність заходів реагування, які просить застосувати позивач та шкоди, яка може бути заподіяна територіальній громаді м.Рава-Руська, колегія суддів вважає правильними висновки суду першої інстанції, що такі заходи реагування не підлягають до застосування, оскільки не є виправданими.

Також колегія суддів зауважує, що застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації полігону твердих побутових відходів не передбачене частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Львівській області слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст.195,198,200,205,206,254 КАС України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 року у справі № 813/8863/13-а - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий А.Р.Курилець

Судді М.П.Кушнерик

О.І.Мікула

Ухвала виготовлена в повному обсязі 24.02.2014 року

Дата ухвалення рішення19.02.2014
Оприлюднено27.02.2014
Номер документу37349913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8863/13-а

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець А.Р.

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні