Постанова
від 27.11.2013 по справі 1570/7085/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД —————————————————————— П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И 27 листопада 2013 р.Справа № 1570/7085/2012 Категорія: 8.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого судді Крусяна А.В., суддів Джабурія О.В., Шляхтицького О.І., секретаря  Жукової Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Чорноморгидробуд" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2013 року у справі   за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Чорноморгидробуд" до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби   про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, -            В С Т А Н О В И В: 21.11.2012р. товариство з обмеженою відповідальністю "Чорноморгидробуд" (надалі – ТОВ "Чорноморгидробуд") звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби (надалі -ДПІ у Малиновському районі м.Одеси Одеської області ДПС) про визнання протиправними дій по прийняттю рішення про проведення документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ «Чорноморгидробуд» з питань формування податкового кредиту з ПДВ за період взаємовідносин з грудня 2010 року з контрагентами ТОВ «Перша міська будівельна компанія», ТОВ «УММК», в зв'язку з відсутністю підстав для її проведення; визнання протиправним та скасування наказу №1777 від 13 листопада 2012 року про проведення документальної виїзної позапланової перевірки  ТОВ «Чорноморгидробуд» з питань формування податкового кредиту з ПДВ за період взаємовідносин з грудня 2010 року з контрагентами ТОВ «Перша міська будівельна компанія», ТОВ «УММК». Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20.03.2013р. у задоволенні позовних вимог відмовлено. Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій  просить постанову суду скасувати та ухвалити нову про задоволення позовних вимог. Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав. Так, судом встановлено, що 13 листопада 2012 року начальником ДПІ в Малиновському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби прийнято рішення, яке оформлено наказом №1777 від 13 листопада 2012 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Чорноморгидробуд» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість та податку на прибуток по взаємовідносинам з ТОВ «Перша міська будівельна компанія», ТОВ «УММК» за період з 31.12.2010 року по 20.11.2012 року. /а.с.57/ На підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та наказу №1777 від 13.11.2012 року начальником ДПІ в Малиновському районі міста Одеси Одеської області видано направлення на перевірку №1648, №1649 від 13.11.2012 року. /а.с.58, 59/ Товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноморгидробуд» не було допущено до проведення перевірки службових осіб ДПІ в Малиновському районі міста Одеси Одеської області ДПС, оскільки не пред'явлено посвідчення перевіряючих, наказ та направлення на перевірку не відповідали вимогам закону: не містили змісту підстав для проведення перевірки; відсутній відбиток печатки податкового органу; відсутні назва та реквізити податкового органу, який видав наказ. /а.с.25-27/ Разом з тим, статтею 75 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби. Згідно із ст.78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту. Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Відповідно до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України: посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки; непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки; відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється. Відповідно до вищевикладених положень ст. 81 Податкового кодексу України підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної перевірки є непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) направлення на перевірку, копії наказу про проведення перевірки та  службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки, або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом. Відповідно до п.81.2 ст.81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови. Перевіривши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про протиправність спірного наказу про призначення перевірки, оскільки він дійсно не містить фактичних посилань на підставу проведення перевірки та в матеріалах справи відсутній акт недопуску до проведення перевірки №10 від 20.11.2012р., який нібито був складений податківцями за наслідками їх недопуску до перевірки, що фактично підтверджує визнання відповідачем порушень при намаганні здійснити перевірку позивача. Судова колегія не приймає до уваги посилання відповідача на постанову про призначення документальної позапланової перевірки від 13 липня 2012 року старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління ДПС в Одеській області в межах кримінальної справи №051201100163, як на підставу проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Чорноморгидробуд», оскільки фактично перевірка позивача в межах даної кримінальної справи була призначена наказом від 13.11.2012р. вже після направлення кримінальної справи 02.10.2012р. до суду. При цьому відсутні будь які виділені матеріали із зазначеної кримінальної справи. /а.с.138/ Крім того, на вимогу суду, податковою до суду так і не надано доказів реєстрації спірної кримінальної справи в Єдиному реєстрі досудових розслідувань, що унеможливлює здійснення будь-яких дій у кримінальній справі. Таким чином, відповідачем неправомірно прийнято рішення, оформлене наказом №1777 від 13.11.2012 року, про проведення документальної виїзної позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморгидробуд» з питань формування податкового кредиту з ПДВ за період взаємовідносин з грудня 2010 року з контрагентами ТОВ «Перша міська будівельна компанія», ТОВ «УММК». За таких обставин, судова колегія вважає, що суд першої інстанції при вирішені справи помилково застосував норми матеріального права, тому в порядку ст.202 КАС України постанова суду підлягає скасуванню. Керуючись ст.ст. 198, 202, 205, 207 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Чорноморгидробуд"  задовольнити частково, постанову  Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2013 року скасувати. Прийняти у справі нову постанову, якою визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби №1777 від 13 листопада 2012 року про проведення документальної виїзної позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморгидробуд» з питань формування податкового кредиту з ПДВ за період з грудня 2010 року з контрагентами ТОВ «Перша міська будівельна компанія», ТОВ «УММК». В іншій частині позову відмовити. Постанова  апеляційного суду набирає законної сили після її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі. Головуючий:     Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2013
Оприлюднено28.12.2013
Номер документу36268000
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/7085/2012

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 07.12.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 27.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 25.03.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні