Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2013 року Справа № 811/3669/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П. за участі секретаря судового засідання Побочій О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Кіровоградській області (надалі - позивач) до Кіровоградської станції швидкої допомоги (надалі - відповідач) про зобов'язання виконати пункти листа-вимоги.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача про зобов'язання виконати п. 2.1 на суму 17783,68 грн. та п. 2.5, в частині зайвої сплати внесків до державних цільових фондів на суму 6460,36 грн., листа-вимоги від 25.09.2012р. №11-04-14-14/6143 усунути фінансові порушення на загальну суму 24244,04 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним було проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності відповідача за 2010-2011роки та завершений період 2012року. Проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності Кіровоградської СШМД встановлено, що пп.4 п.2.4.1 наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення» визначено, що керівникам структурних підрозділів-лікарям посадовий оклад встановлюється з урахуванням кваліфікаційної категорії за умови, що спеціальність, за якою їм присвоєна кваліфікаційна категорія, відповідає профілю підрозділу, який вони очолюють.
У тарифікаційних списках за період з 01,04.2010 по 01.07.2012 ОСОБА_1 протарифікована на посаді завідуючого підстанцією №1 на 1 ставку та на посаді старшого лікаря на 0,5 ставки. Посадовий оклад на посаді завідуючого підстанцією №1 (у період з 01.04.2010 по 31.12.2010) встановлений за першою кваліфікаційною категорією (за 12 тарифним розрядом), у період з 01.01.2011 по даний час - за вищою кваліфікаційною категорією. Дані посадові оклади, протягом зазначеного періоду, встановлені ОСОБА_1 за спеціальністю «Педіатрія», та згідно з Переліком лікарських посад у закладах охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ України від 28.10.2007 №385, не відповідають спеціальності за профілем підрозділу, який вона очолює (лікар швидкої медичної допомоги), визначену відповідно до вищеназваного наказу типовими штатами.
Відповідно до наказу Управління охорони здоров'я Кіровоградської обласної ради від 30.12.2005 №813-46 «Про результати атестації лікарів» лікарю Кіровоградської СШМД ОСОБА_1, яка з 01.09.1999 працює на посаді завідуючої підстанцією №1, підтверджено першу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Педіатрія».
Відповідно до наказу Управління охорони здоров'я Кіровоградської обласної ради від 02.12.2010 №1009 «Про результати атестації» лікарю Кіровоградської СШМД ОСОБА_1 встановлено вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Педіатрія». За спеціальністю «Медицина невідкладних станів» кваліфікаційна категорія у завідуючої підстанцією ОСОБА_1 відсутня.
Таким чином, внаслідок порушення вимог пп.4 п.2.4.1 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», затверджених спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 №308/519, зайво проведено нарахування та виплату заробітної плати ОСОБА_1 на суму 17783,68грн., у тому числі: квітень-грудень 2010 року - 4886,52грн, 2011 рік -7767,05грн, січень-червень 2012 року - 5130,11грн) та, відповідно, зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів на суму 6460,36грн. , у тому числі: квітень-грудень 2010 року - 1778,69грн, 2011 рік - 2819,44грн, січень-квітень 2012 року - 1862,23грн).
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд позов задовольнити.
Відповідачем вимоги позову не визнаються з підстав викладених у письмових запереченнях (а.с. 83-85).
В судовому засіданні 12.12.2013 року на підставі ст. 160 КАС України було проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Складення постанови в повному обсязі відкладено до 17.12.2013р.
Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 10 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи на 3 квартал 2012 року було проведено ревізію фінансово - господарської діяльності відповідача за 2010-2011роки та завершений період 2012року.
Результати ревізії оформлені актом від 07.09.2012р. №04-09/257 (а.с. 41-63).
Проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності Кіровоградської СШМД встановлено, що пп.4 п.2.4.1 наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення» визначено, що керівникам структурних підрозділів-лікарям посадовий оклад встановлюється з урахуванням кваліфікаційної категорії за умови, що спеціальність, за якою їм присвоєна кваліфікаційна категорія, відповідає профілю підрозділу, який вони очолюють.
У тарифікаційних списках за період з 01,04.2010 по 01.07.2012 ОСОБА_1 протарифікована на посаді завідуючого підстанцією №1 на 1 ставку та на посаді старшого лікаря на 0,5 ставки. Посадовий оклад на посаді завідуючого підстанцією №1 (у період з 01.04.2010 по 31.12.2010) встановлений за першою кваліфікаційною категорією (за 12 тарифним розрядом), у період з 01.01.2011 по даний час - за вищою кваліфікаційною категорією. Дані посадові оклади, протягом зазначеного періоду, встановлені ОСОБА_1 за спеціальністю «Педіатрія», та згідно з Переліком лікарських посад у закладах охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ України від 28.10.2007 №385, не відповідають спеціальності за профілем підрозділу, який вона очолює (лікар швидкої медичної допомоги), визначену відповідно до вищеназваного наказу типовими штатами.
Відповідно до наказу Управління охорони здоров'я Кіровоградської обласної ради від 30.12.2005 №813-46 «Про результати атестації лікарів» лікарю Кіровоградської СШМД ОСОБА_1, яка з 01.09.1999 працює на посаді завідуючої підстанцією №1, підтверджено першу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Педіатрія».
Відповідно до наказу Управління охорони здоров'я Кіровоградської обласної ради від 02.12.2010 №1009 «Про результати атестації» лікарю Кіровоградської СШМД ОСОБА_1 встановлено вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Педіатрія». За спеціальністю «Медицина невідкладних станів» кваліфікаційна категорія у завідуючої підстанцією ОСОБА_1 відсутня.
Таким чином, внаслідок порушення вимог пп.4 п.2.4.1 «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення», затверджених спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 №308/519, зайво проведено нарахування та виплату заробітної плати ОСОБА_1 на суму 17783,68грн., у тому числі: квітень-грудень 2010 року - 4886,52грн, 2011 рік -7767,05грн, січень-червень 2012 року - 5130,11грн) та, відповідно, зайво проведено нарахувань на заробітну плату та перераховано внесків до державних цільових фондів на суму 6460,36грн. , у тому числі: квітень-грудень 2010 року - 1778,69грн, 2011 рік - 2819,44грн, січень-квітень 2012 року - 1862,23грн).
25.09.2012р. позивачем направлено відповідачеві лист-вимогу про усунення недоліків виявлених ревізією, в т.ч. пунктом 2.1 вимагалося стягнути в добровільному порядку зайво виплачені кошти з осіб, які отримали їх безпідставно; у разі відмови працівника відшкодувати в добровільному порядку - провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів на відповідну суму; в іншому випадку, стягнути з осіб, винних у проведенні зайвих виплат, шкоду у порядку та у розмірах встановленому ст.ст. 13-136 КЗпП України; пунктом 2.5 вимагалось провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до відповідних фондів та повернути зайво сплачені кошти на суму 7535,86 грн. (або зарахувати в рахунок майбутніх платежів) (а.с.23, 24).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті - заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.
Зважаючи на те, що позивачем ставиться вимога про повернення безпідставно набутої заробітної плати виплаченої ОСОБА_1, то суд вважає, що зобов'язання відповідача до вчинення заходів з повернення вказаних коштів буде суперечити нормам ст. 1215 ЦК України, а тому вимога визначена пунктом 2.1 листа-вимоги є протиправною та не підлягає виконанню, як не підлягає виконанню і п. 2.5 листа-вимоги, оскільки має похідний характер та взаємопов'язаний з вимогою про повернення безпідставно набутої заробітної плати.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 162, 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені позову відмовити.
Постанова відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 17.12.2013р.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Пасічник Ю.П.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 26.12.2013 |
Номер документу | 36277329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні