5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 грудня 2013 року Справа № 812/9873/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Свергун І.О.,
за участі секретаря - Северіної А.С.,
представника позивача - Волкова М.М. (довіреність від 13.11.2013 № 7),
представника відповідача № 2 - Терещенка Д.С. (довіреність від 02.10.2013 № 15/9/10),
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» до Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправними дій Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, скасування запису в ЄДРЮФОП від 12.11.2013 №13831430030003442 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою, визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 № 3,
ВСТАНОВИВ:
28 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» до Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області (далі - відповідач № 1, державний реєстратор), Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області (далі -відповідач № 2, Антрацитівська ОДПІ), в якому позивач просив:
- визнати протиправними дії Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 №13831430030003442;
- скасувати запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 №13831430030003442;
- визнати протиправним та скасувати рішення №3 від 13.11.2013 Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про анулювання реєстрації в якості платника податку на додану вартість TOB «Сєвєродонецьк-Агро» (код ЄДРПОУ 33394049) з дати його прийняття.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Tовариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (код ЄДРПОУ 33394049) зареєстроване за місцезнаходженням: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Механізаторів, буд. 10. Відповідно до копії Спеціального свідоцтва №200133773 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства TOB «Сєвєродонецьк-Агро» як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість серії НБ №082250, виданого Антрацитівською ОДПІ, позивач зареєстрований платником ПДВ з 01.06.2013, суб'єктом спеціального режиму - з 01.08.2013.
04.11.2013 Реєстраційною службою Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області на підставі повідомлення державної податкової адміністрації про відсутність TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за його місцезнаходженням: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Механізаторів, буд. 10 (Форма №18-ОПП), позивачу було направлено повідомлення щодо необхідності подати державному реєстратору заповненої реєстраційної кратки (Форма 6) про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців протягом місяця, в строк до 04 грудня 2013 року. 06.11.2013 TOB «Сєвєродонецьк-Агро» подало державному реєстратору заповнену реєстраційну кратку Форми № 6 про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб, що підтверджується описом документів, що були надані державному реєстратору.
Однак, 12.11.2013 Реєстраційною службою Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, в порушення положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та до спливу місячного строку, передбаченого ч. 4 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», було внесено до Єдиного державного реєстру запис № 13831430030003442 про відсутність TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за місцезнаходженням.
Зазначені дії Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за його місцезнаходженням позивач вважає незаконними, а запис в Єдиному державному реєстрі від 12.11.2013 № 13831430030003442 - таким, що підлягає скасуванню, оскільки, на його думку, немає підстав, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» для внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Позивач зазначає, що відомості про місцезнаходження TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за адресою: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Механізаторів, 10, неодноразово, в передбаченому законом порядку, подавались ним державному реєстратору, про що в Єдиному державному реєстрі наявні відповідні записи: 21.10.2013 № 13831060028003442; 06.11.2013 № 13831060029003442; 19.11.2013 № 13831060031003442.
У зв'язку із внесенням до Єдиного державного реєстру запису № 13831430030003442 про відсутність TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за місцезнаходженням, 13 листопада 2013 року Антрацитівською ОДПІ було прийнято рішення № 3 про анулювання спеціального свідоцтва платника податку на додану вартість, яке отримане позивачем 15.11.2013.
Оскільки, немає підстав для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за його місцезнаходженням, позивач вважає, що рішення Антрацитівської ОДПІ від 13.11.2013 № 3 про анулювання TOB «Сєвєродонецьк-Агро» реєстрації платника податку на додану вартість підлягає скасуванню, оскільки відсутні передбачені підпунктом «ж» пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити повністю, надав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві.
Представник відповідача № 1 у судове засідання не прибув, надав суду письмові заперечення проти позову, в яких посилається, що державний реєстратор діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, просив визнати законними дії державного реєстратора, залишити без змін запис у Єдиному державному реєстрі та розглянути справу без його участі (арк. справи 57-60).
Представник відповідача № 2 в судовому засіданні проти позову заперечував, в обґрунтування своїх заперечень зазначив, що Антрацитівською ОДПІ було отримано повідомлення від податкової міліції від 29.10.2013 № 1397/7/07-12-06-07 про неможливість установити місцезнаходження ТОВ «Сєвєродорнецьк-Агро». Антрацитівською ОДПІ було прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи позивача за місцезнаходженням ф. № 18-ОПП від 06.11.2013 № 3. 13.11.2013 від державного реєстратора отримано дані про внесення до ЄДР запису про відсутність за місцем знаходження позивача, у зв'язку з чим 13.11.2013 Антрацитівською ОДПІ прийнято рішення № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України. Враховуючи викладене, просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Судом установлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (і.к. 33394049), зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області 01.03.2005 (арк. справи 25).
Згідно зі свідоцтвом про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість № 200133773 від 01 серпня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» з 01.08.2013 є суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (арк. справи 29).
29.10.2013 начальником підрозділу податкової міліції складено довідку № 1398/7/12-06-07, за якою встановити місцезнаходження платника - ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро», не встановлено (арк. справи 77).
29.10.2013 Антрацитівською ОДПІ складено повідомлення № 3 за ф. № 18-ОПП, за яким фактичне місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» не встановлено (арк. справи 61).
З матеріалів справи слідує, що державний реєстратор, отримавши повідомлення Антрацитівської ОДПІ про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, 04.11.2013 надіслав позивачу за адресою його місцезнаходження повідомлення за вих. № 200 від 04.11.2013 щодо необхідності протягом місяця, до 04.12.2013, подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 61, 62, 63, 64).
06 листопада 2013 року уповноваженою особою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» державному реєстратору була подана Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 65, 66-67).
Як слідує з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 06 листопада 2013 року державним реєстратором до реєстру внесений запис № 13831060029003442 про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 27).
06 листопада 2013 року державним реєстратором на адресу позивача знову було направлено повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, яке було повернуто на адресу державного реєстратора 12 листопада 2013 року вх. № 219 без вручення адресата з позначками: «за зазначеною адресою не проживає» та «за відмовою адресата від одержання» (арк. справи 68-70).
Слід зазначити, що як у повідомленні державного реєстратора від 04.11.2013, так і у повідомленні від 06.11.2013 зазначено про надходження від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (форма № 18-ОПП), однак відсутні конкретні відомості про дату винесення та номер таких повідомлень. У судовому засіданні представник відповідача № 2 пояснив, що на адресу державного реєстратора направлялося одне повідомлення від 29.10.2013 № 3 (арк. справи 61).
12 листопада 2013 року державним реєстратором до Єдиного державного реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис № 13831430030003442 про відсутність юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою (арк. справи 27).
19 листопада 2013 року уповноваженою особою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» державному реєстратору була подана Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 72, 73) та державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 19 листопада 2013 року внесено запис № 13831060031003442 про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 27 - зворотній бік).
З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 25.11.2013 слідує, що відомості про місцезнаходження TOB «Сєвєродонецьк-Агро» неодноразово подавались позивачем державному реєстратору, про що в Єдиному державному реєстрі були зроблені відповідні записи, а саме: 21.10.2013 запис № 13831060028003442; 06.11.2013 запис № 13831060029003442; 19.11.2013 запис № 13831060031003442 (арк. справи 26-27).
У зв'язку із отриманням від державного реєстратора відомостей про, те що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис № 13831430030003442 від 12.11.2013 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою та відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України 13 листопада 2013 року Антрацитівською ОДПІ в особі комісії, створеної відповідно до розпорядження від 07.11.2013 № 23-Р, було прийнято Рішення № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (арк. справи 33).
Щодо правомірності оскарженого реєстраційного запису про внесення відомостей щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням суд зазначає наступне.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755).
Згідно з статтею 4 Закону №755 визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 2 зазначеної статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Згідно з частиною 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Згідно з частиною 11 статті 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до частини 12 Закону № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Згідно з частиною 14 статті 19 Закону № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З метою налагодження дієвої взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС при організації реєстрації та обліку платників податків та практичної реалізації Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, Наказом Державної податкової служби України від 01.08.2012 № 671 затверджений Порядок взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків (далі - Порядок № 671).
Цей Порядок регулює питання взаємодії та співпраці при організації обліку платників податків щодо якісного виконання взаємопов'язаних завдань і функцій між структурними підрозділами органів ДПС інформатизації та обліку платників податків; оподаткування юридичних осіб; оподаткування фізичних осіб; податкової міліції; погашення податкового боргу; прогнозування, аналізу, обліку та звітності; податкового контролю; юридичним.
Так, питання щодо взаємодії між структурними підрозділами при встановленні місцезнаходження платників податків врегульовані розділом 7 Порядку № 671.
Працівниками органу ДПС при виконанні службових обов'язків, визначених пунктом 12.2 розділу XII Порядку обліку, здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
Щодо кожного платника податків, за яким виявлено відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясовано фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу ДПС, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою та у порядку, згідно з Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом ДПА України від 17.05.2010 № 336 (далі - Положення № 336).
Про результати роботи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків підрозділ податкової міліції у строки та за формою, що затверджені Положенням № 336, повідомляє підрозділ, що ініціював запит, та копію надає підрозділу інформатизації та обліку платників податків для долучення до реєстраційної частини облікової справи платника податків.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу ДПС приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП. Рішення готується за формою, встановленою у додатку 3*, з урахуванням вимог наказу ДПС України від 28.10.2011 № 97 «Щодо упередження безпідставної ліквідації платників податків «ризикових» категорій шляхом процедури банкрутства». Повідомлення за ф. № 18-ОПП формується та направляється до відповідного державного реєстратора підрозділом інформатизації та обліку платників податків.
Як уже встановлено судом, податковим органом було складено лише одне повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 29.10.2013 № 3, на підставі якого державним реєстратором було направлено на адресу позивача повідомлення від 04.11.2013 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Позивачем було надано державну таку реєстраційну картку 06.11.2013 та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис від 06.11.2013 про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідачами не надано суду іншого повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, на підставі якого було направлено повідомлення від 06.11.2013 (тобто в день підтвердження позивачем відомостей про юридичну особу) щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Підстав для направлення державним реєстратором повідомлення від 06.11.2013 за одним і тим же повідомленням податкового органу від 29.10.2013 № 3, щодо якого вже було вчинено дії з підтвердження відомостей про юридичну особу, відповідачами суду не наведено, таких підстав не встановлено й судом.
Таким чином, суд вважає, що в державного реєстратора не було підстав для направлення на адресу позивача повідомлення від 06.11.2013. За таких обставин суд вважає позовні вимоги про скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 № 13831430030003442 обґрунтованими й такими, що належать до задоволення.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» платником податку на додану вартість суд зазначає наступне.
Порядок та умови реєстрації осіб як платників податку на додану вартість, підстави анулювання реєстрації платників податку на додану вартість на момент виникнення спірних правовідносин врегульовано Податковим кодексом України.
Підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначені статтею 184 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом «ж» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. Анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації, якщо у свідоцтві про реєстрацію платника податку не було визначено граничний строк дії (п.184.2 Податкового кодексу України).
Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість регулюється також Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1394, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 за № 1369/20107 (далі - Положення № 1394).
Анулювання реєстрації визначено в розділі V Положення № 1394 і здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Відповідно до підпунктів 5.5.1, 5.5.2 пункту 5.5 розділу V Положення № 1394 податкові органи здійснюють постійний моніторинг платників податку на додану вартість, включених до реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи-підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження податкового органу, та підписується керівником податкового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ПДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи Представнику платника.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу може бути скасоване податковим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.
Згідно з пунктом 6.9 розділу V Положення № 1394 спеціальне свідоцтво про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування сільськогосподарського підприємства підлягає анулюванню, серед іншого і за наявності підстав, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б»-«з» пункту 5.1 розділу V цього Положення), проводиться анулювання реєстрації платника ПДВ - сільськогосподарського підприємства, що включає анулювання Спеціального свідоцтва, виключення такого підприємства з Реєстру та реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.
Зважаючи, що суд дійшов висновку про відсутність підстав для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації про відсутність юридичної особи позивача за вказаною адресою, рішення Антрацитівської ОДПІ від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість підлягає скасуванню, як протиправне, з дати його прийняття.
Що стосується позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача № 1, суд не знаходить підстав для їх задоволення з огляду на наступне.
Вчинення дій суб'єктом владних повноважень є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Самі по собі дії не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки для позивача несуть акти індивідуальної дії. Саме вони мають вплив на його права та інтереси. Виходячи із завдань Кодексу адміністративного судочинства України, як то захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, судовий захист права може бути здійснений лише за умови наявності порушення для фізичної особи прав (чи інтересів).
З огляду на вищевикладене суд зазначає, що вимоги позивача в цій частині не підлягають задоволенню через відсутність порушення прав діями відповідача № 1, а обраний позивачем спосіб захисту в цій частині не відповідає об'єкту порушеного права.
Скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в даному випадку є достатнім та необхідним засобом поновлення порушеного права позивача.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Згідно з вимогами статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) відповідно до задоволених вимог.
При зверненні до суду з позовом позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 68,82 грн., що підтверджується квитанцією від 28.11.2013 (арк. справи 3).
Зважаючи, що суд дійшов висновку по часткове задоволення позовних вимог, судові витрати підлягають відшкодуванню на користь позивача з Державного бюджету України відповідно до задоволеної частини вимог.
На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» до Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправними дій Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, скасування запису в ЄДРЮФОП від 12.11.2013 №13831430030003442 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою, визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 № 3 задовольнити частково.
Скасувати запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 № 13831430030003442.
Визнати протиправним та скасувати рішення Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації в якості платника податку на додану вартість TOB «Сєвєродонецьк-Агро» (код ЄДРПОУ 33394049) з дати його прийняття.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (код ЄДРПОУ 33394049) судові витрати в розмірі 45,88 грн. (сорок п'ять гривень 88 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено 25 грудня 2013 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2013 |
Оприлюднено | 26.12.2013 |
Номер документу | 36322215 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні