Ухвала
від 04.02.2014 по справі 812/9873/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Свергун І.О.

Суддя-доповідач - Попов В.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2014 року справа №812/9873/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Попова В.В.,

суддів Сіваченка І.В., Шишова О.О.,

секретар Гайдіс С.І.

за участю сторін : представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецьк-Агро" Волкова М.М., Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області Іпатенко Г.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 р. у справі № 812/9873/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сєвєродонецьк-Агро" до Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області , Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправними дій Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, скасування запису в ЄДРЮФОП від 12.11.2013 № 13831430030003442 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи ТОВ "Сєвєродонецьк-Агро" за вказаною адресою, визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 року №3,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 р. у справі № 812/9873/13-а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» до Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про визнання протиправними дій Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області, скасування запису в ЄДРЮФОП від 12.11.2013 №13831430030003442 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою, визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 № 3, задоволено частково. Скасовано запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 № 13831430030003442. Визнано протиправним та скасовано рішення Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації в якості платника податку на додану вартість TOB «Сєвєродонецьк-Агро» (код ЄДРПОУ 33394049) з дати його прийняття. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідачем - Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Мотивами апеляційної скарги особа, яка її подала, зазначає порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також невідповідність висновків суду обставинам справи та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи. Посилається на те, що Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області було отримано повідомлення від податкової міліції від 29.10.2013 № 1397/7/07-12-06-07 про неможливість установити місцезнаходження ТОВ «Сєвєродорнецьк-Агро». Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області було прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи позивача за місцезнаходженням ф. № 18-ОПП від 06.11.2013 № 3. 13.11.2013 від державного реєстратора отримано дані про внесення до ЄДР запису про відсутність за місцем знаходження позивача, у зв'язку з чим 13.11.2013 Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області прийнято рішення № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги встановила наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (і.к. 33394049), зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області 01.03.2005 (арк. справи 25).

Згідно зі свідоцтвом про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість № 200133773 від 01 серпня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» з 01.08.2013 є суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (арк. справи 29).

29.10.2013 начальником підрозділу податкової міліції складено довідку № 1398/7/12-06-07, за якою встановити місцезнаходження платника - ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро», не встановлено (арк. справи 77).

29.10.2013 Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області складено повідомлення № 3 за ф. № 18-ОПП, за яким фактичне місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» не встановлено (арк. справи 61).

З матеріалів справи слідує, що державний реєстратор, отримавши повідомлення Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, 04.11.2013 надіслав позивачу за адресою його місцезнаходження повідомлення за вих. № 200 від 04.11.2013 щодо необхідності протягом місяця, до 04.12.2013, подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 61, 62, 63, 64).

06 листопада 2013 року уповноваженою особою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» державному реєстратору була подана Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 65, 66-67).

Як слідує з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 06 листопада 2013 року державним реєстратором до реєстру внесений запис № 13831060029003442 про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 27).

06 листопада 2013 року державним реєстратором на адресу позивача знову було направлено повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, яке було повернуто на адресу державного реєстратора 12 листопада 2013 року вх. № 219 без вручення адресата з позначками: «за зазначеною адресою не проживає» та «за відмовою адресата від одержання» (арк. справи 68-70).

Слід зазначити, що як у повідомленні державного реєстратора від 04.11.2013, так і у повідомленні від 06.11.2013 зазначено про надходження від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (форма № 18-ОПП), однак відсутні конкретні відомості про дату винесення та номер таких повідомлень. У судовому засіданні представник відповідача № 2 пояснив, що на адресу державного реєстратора направлялося одне повідомлення від 29.10.2013 № 3 (арк. справи 61).

12 листопада 2013 року державним реєстратором до Єдиного державного реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис № 13831430030003442 про відсутність юридичної особи ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою (арк. справи 27).

19 листопада 2013 року уповноваженою особою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» державному реєстратору була подана Реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 72, 73) та державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 19 листопада 2013 року внесено запис № 13831060031003442 про підтвердження відомостей про юридичну особу (арк. справи 27 - зворотній бік).

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 25.11.2013 слідує, що відомості про місцезнаходження TOB «Сєвєродонецьк-Агро» неодноразово подавались позивачем державному реєстратору, про що в Єдиному державному реєстрі були зроблені відповідні записи, а саме: 21.10.2013 запис № 13831060028003442; 06.11.2013 запис № 13831060029003442; 19.11.2013 запис № 13831060031003442 (арк. справи 26-27).

У зв'язку із отриманням від державного реєстратора відомостей про, те що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис № 13831430030003442 від 12.11.2013 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою та відповідно до п.п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України 13 листопада 2013 року Антрацитівською ОДПІ в особі комісії, створеної відповідно до розпорядження від 07.11.2013 № 23-Р, було прийнято Рішення № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєвєродонецьк-Агро» (арк. справи 33).

Колегія суддів зазначає, що спірні правовідносини регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755).

Статтею 4 Закону №755 визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 2 зазначеної статті порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Згідно з частиною 11 статті 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до частини 12 Закону № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно з частиною 14 статті 19 Закону № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

З метою налагодження дієвої взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС при організації реєстрації та обліку платників податків та практичної реалізації Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, Наказом Державної податкової служби України від 01.08.2012 № 671 затверджений Порядок взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників податків (далі - Порядок № 671).

Цей Порядок регулює питання взаємодії та співпраці при організації обліку платників податків щодо якісного виконання взаємопов'язаних завдань і функцій між структурними підрозділами органів ДПС інформатизації та обліку платників податків; оподаткування юридичних осіб; оподаткування фізичних осіб; податкової міліції; погашення податкового боргу; прогнозування, аналізу, обліку та звітності; податкового контролю; юридичним.

Питання щодо взаємодії між структурними підрозділами при встановленні місцезнаходження платників податків врегульовані розділом 7 Порядку № 671.

Працівниками органу ДПС при виконанні службових обов'язків, визначених пунктом 12.2 розділу XII Порядку обліку, здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Щодо кожного платника податків, за яким виявлено відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясовано фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу ДПС, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за формою та у порядку, згідно з Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом ДПА України від 17.05.2010 № 336 (далі - Положення № 336).

Про результати роботи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків підрозділ податкової міліції у строки та за формою, що затверджені Положенням № 336, повідомляє підрозділ, що ініціював запит, та копію надає підрозділу інформатизації та обліку платників податків для долучення до реєстраційної частини облікової справи платника податків.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу ДПС приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП. Рішення готується за формою, встановленою у додатку 3*, з урахуванням вимог наказу ДПС України від 28.10.2011 № 97 «Щодо упередження безпідставної ліквідації платників податків «ризикових» категорій шляхом процедури банкрутства». Повідомлення за ф. № 18-ОПП формується та направляється до відповідного державного реєстратора підрозділом інформатизації та обліку платників податків.

Як уже встановлено судом, податковим органом було складено лише одне повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 29.10.2013 № 3, на підставі якого державним реєстратором було направлено на адресу позивача повідомлення від 04.11.2013 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Позивачем було надано державну таку реєстраційну картку 06.11.2013 та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис від 06.11.2013 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідачами не надано суду іншого повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, на підставі якого було направлено повідомлення від 06.11.2013 (тобто в день підтвердження позивачем відомостей про юридичну особу) щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Підстав для направлення державним реєстратором повідомлення від 06.11.2013 за одним і тим же повідомленням податкового органу від 29.10.2013 № 3, щодо якого вже було вчинено дії з підтвердження відомостей про юридичну особу, відповідачами суду не наведено, таких підстав не встановлено й судом.

Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, стосовно того, що в державного реєстратора не було підстав для направлення на адресу позивача повідомлення від 06.11.2013, а тому позовні вимоги про скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи TOB «Сєвєродонецьк-Агро» за вказаною адресою від 12.11.2013 № 13831430030003442 є обґрунтованими та правомірно задоволенні.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Антрацитівської ОДПІ від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації ТОВ «Сєвєродонецьк-Агро» платником податку на додану вартість судом першої інстанції вірно зазначено, що підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначені статтею 184 Податкового кодексу України.

Порядок анулювання реєстрації платників податку на додану вартість регулюється також Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1394, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 за № 1369/20107 (далі - Положення № 1394).

Анулювання реєстрації визначено в розділі V Положення № 1394 і здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Оскільки, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформації про відсутність юридичної особи позивача за вказаною адресою, а колегія суддів з цим погоджується, тому рішення Антрацитівської ОДПІ від 13.11.2013 № 3 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість підлягає скасуванню, як протиправне, з дати його прийняття.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 185, 195, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2013 р. у справі № 812/9873/13-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Ухвала в повному обсязі складена та підписана колегією суддів 04.02.2014 р.

Колегія суддів : В.В. Попов

І.В.Сіваченко

О.О.Шишов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2014
Оприлюднено07.02.2014
Номер документу36988667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/9873/13-а

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 04.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 20.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні