Рішення
від 23.12.2013 по справі 913/3165/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23 грудня 2013 року Справа № 913/3165/13

Провадження №8пд/913/3165/13

За позовом Прокурора Жовтневого району міста Луганська в інтересах держави в особі:

1. Виконавчого комітету Луганської міської ради, м. Луганськ,

2. Луганської міської ради, м. Луганськ,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕВЄРЄСТ", м. Луганськ,

за участю Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Управління Держземагентства у м. Луганську Луганської області, м. Луганськ, -

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Суддя господарського суду Луганської області Середа А.П.,

при секретарі судового засідання Скоковій К.Л.,

в присутності учасників розгляду спору:

від прокурора (заявника) - Голоденко К.О. - прокурор відділу прокуратури м. Луганська, - посвідчення №020155 від 03.09.2013;

від 1-го позивача - Кожихов А.Ю. - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу претензійно-позовної роботи, - довіреність №И01/03-31/5348/0/2-13 від 28.08.2013;

від 2-го позивача - Кожихов А.Ю. - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу претензійно-позовної роботи, - довіреність №И01/03-31/5347/0/2-13 від 28.08.2013;

від відповідача - представник не з'явився;

від 3-ї особи - представник не з'явився, -

розглянувши матеріали справи, -

ВСТАНОВИВ:

суть спору: прокурором в інтересах держави в особі 1-го та 2-го позивачів заявлено вимогу про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, укладеного між Виконавчим комітетом Луганської міської ради (далі - виконком міськради, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ("ЕВЄРЄСТ") (далі - ТОВ ("ЕВЄРЄСТ", орендар) 14.02.2003, у нотаріальній формі, за реєстром №1105, державна реєстрація від 11.03.2003 №4293, предметом якого є земельна ділянка площею 0,0482 га, що знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Совєтская, (біля будинку №54 (п'ятдесят чотири)), надана в оренду терміном на 49 років під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), а саме:

пункт 2.1. розділу "Орендна плата" договору викласти у новій редакції: "2.1. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3".

Датою внесення змін вважати дату набрання чинності рішення суду.

Позов мотивовано ухиленням відповідача від приведення договору у відповідність до чинного законодавства.

У зв'язку з надходженням позову господарським судом Луганської області порушено провадження у справі №913/3165/13.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 22.11.2013 та з власної ініціативи до участі у цій справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача залучено Управління Держземагентства у м. Луганську Луганської області.

На підставі ст. 77 ГПК України розгляд справи було відкладено з 09.12.2013 до 23.12.2013 - у зв'язку з неявкою відповідача та невиконанням ним вимог суду про надання документів та доказів.

До початку судового засідання 23.12.2013 від прокурора та позивачів надійшло клопотання про відмову від здійснення фіксації судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, яке судом задоволено.

У судовому засіданні вони заявлені вимоги підтримали повністю.

Відповідач відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав, до судових засідань у справі не з'явився без пояснення причин, хоча належним чином був поставлений до відома про дату, час та місце судових слухань, що підтверджується матеріалами справи (а.с.1-2;43-44; та ін.).

Прокурор у позовній заяві в якості адреси місцезнаходження відповідача вказав місто Луганськ, вул. Щаденка,21/42.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 28.11.2013 за №17669495, наданим до канцелярії суду 03.12.2013 Відділом державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луганського міського управління юстиції, місцезнаходженням відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Евєрєст" є м. Луганськ, вул. Совєтская, 54.

Суд зобов'язав прокурора спрямувати копію позову з додатками на вказану адресу, що той фактично виконав.

Оператор поштового зв'язку спрямував до суду письмове повідомлення про вручення 05.12.2013 уповноваженій особі відповідача ухвали суду про порушення провадження у справі та призначення її до слухання.

За таких обставин у суду маються достатні підстави для висновку, що ним вжито належних заходів для повідомлення відповідача про дату, час та місце судових слухань.

Третя особа (Управління Держземагентства у м. Луганську) вважає, що рішення у даній справі не вплине на її права та обов'язки, а тому просить суд слухати спір за відсутності її представника (відзив на позовну заяву від 19.12.2013 за вих. №1-4-14/2568).

Прокурор та позивачі не заперечили проти розгляду справи за відсутності відповідача та третьої особи.

З урахуванням викладеного, приймаючи до уваги обставини справи та наявну у ній докази, керуючись ст.ст.4 3 ,22,27,32-34,36,43 та 75 ГПК України, суд вважає за можливе розглянути спір по суту у цьому судовому засіданні за відсутності відповідача та третьої особи, - на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши прокурора та позивачів, дослідивши наявні докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи.

14.02.2003 між 1-м позивачем (орендодавець) та відповідачем (орендар) у нотаріальній формі, за реєстром №1105, укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого орендодавець на підставі рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 22.01.2003 №17/21 (а.с.12) за плату передає, а орендар приймає в оренду земельну ділянки площею 0,0482 га (п.1.1), грошовою оцінкою 74272,83 грн. (п.2.10), терміном на 49 років, під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт) (п.1.2), яка знаходяться за адресою: місто Луганськ, вул.Совєтская (біля будинку №54) (п.1.1).

Орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного), який діє на момент укладення договору, збільшеного на коефіцієнт 2,5 у річній сумі 1856,83 грн. (п.2.1), розмір якої орендар розраховує самостійно (п.2.3) та сплачує у грошовій формі, щомісячно, за базовий податковий період протягом 30-ти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п.2.2.1); її розмір підлягає щорічному індексуванню на коефіцієнт, який застосовується для грошової оцінки земель (п.2.4).

У разі зміни розміру земельного податку пропорційно змінюється і розмір орендної плати без внесення змін у договір (п.2.4.1).

Орендодавець має права та несе обов'язки, передбачені Законом України "Про оренду землі", Земельним кодексом України, цим договором та іншими нормативними актами (п.3.1).

Зміна умов договору оренди здійснюється за взаємною згодою сторін, а у разі її недосягнення спір вирішуються у судовому порядку (п.4.2).

Згідно абзацу третьому п.4.2 договору умови договору оренди земельної ділянки діють у випадку, коли після набрання договором чинності законами України встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені договором, крім випадків, визначених статтею 21 Закону України "Про оренду землі", а також випадків, визначених законами України, якщо вони підвищують рівень захисту прав орендарів, орендодавців, третіх осіб.

Державну реєстрацію договору здійснено 11.03.2003 року за № 4293 (а.с.13-14;15-16).

Відповідач не заперечив та не спростував факт передачі йому земельної ділянки.

Цей спір виник з наступних підстав.

01.01.2011 набув чинності Податковий кодекс України у редакції Закону України від 02.12.2010 №2755-УІ, що господарський суд визнає в якості загальновідомого факту, який в силу приписів частини 1 ст.35 ГПК України не потребує доказування.

З метою вжиття заходів до виконання ПК України та на підставі п.34 ч.1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 №№280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" 27.05.2011 Луганська міська рада прийняла рішення №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську", - пунктом 1 якого визначено, що у разі укладення нових договорів оренди землі або внесення змін до раніше укладених розмір річної орендної плати за земельну ділянку встановлюється у цих рішеннях та у договорах оренди землі у розмірі земельного податку із застосування до нього договірного коефіцієнту залежно від мети використання земельної ділянки, яка (мета) та які (договірні коефіцієнти) зазначені у додатку до цього рішення, при цьому розмір річної орендної плати за будь-яку земельну ділянку повинен бути не меншим, ніж трикратний розмір земельного податку за цю земельну ділянку, який (розмір земельного податку), передбачений Податковим кодексом України, та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки (а.с.67).

Дане рішення ради доведене до відома Луганської міської територіальної громади шляхом його опублікування у газеті "Жизнь Луганска" від 01.06.2011 №23(1095).

Крім того, з цією ж метою Луганська міська рада 01.10.2012 за вих. №И01/03-13/5818/0/2-12 спрямувала на адресу відповідача письмову пропозицію про приведення вищезгаданого договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства (а.с.31-32), факт отримання якої відповідач не спростував та не заперечив, - але про результати її розгляду міську раду не повідомив, додаткову угоду не уклав.

З метою, про яку уже сказано вище у цьому рішенні, 2-й позивач 11.09.2013 за вих. №4854 повторно спрямував на адресу відповідача пропозицію про приведення основного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства та одночасно повідомив про те, що 28.08.2013 Луганською міською радою було прийнято рішення №36/29 "Про деякі питання щодо внесення змін до договорів, що посвідчують право користування земельними ділянками в частині збільшення розміру орендної плати, з урахуванням рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську"" (а.с.33;34-36).

Відповідач не заперечив та не спростував факт отримання цієї пропозиції, але заходів до внесення змін до вищезгаданого договору не вжив, що підтверджується довідкою Департаменту з питань земельних ресурсів Луганської міської ради від 19.12.2013 за №6644.

З обставин справи та наявних у ній доказів вбачається, що відповідач обізнаний як з приводу прийняття ПК України, так і обох вищезгаданих рішень міськради.

Як сказано у абзаці 11 підпункту в) пункту 2.2.3 Узагальнення Вищого господарського суду України від 01.01.2010 щодо практики розгляду господарськими судами справ у спорах, пов'язаних із земельними правовідносинами, - установивши, що законодавчо змінено розмір орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренду землі, суди повинні враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.

Сукупність вищенаведених обставин стала підставою для звернення прокурора з цим позовом до суду.

Відповідач проти позов не заперечив.

Заслухавши прокурора та позивачів, оцінивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Згідно частинам 1 та 2 статті 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Правочини можуть бути односторонніми та дво- чи багатосторонніми (договори) (частини 1 та 2 ст. 202 ЦКУ).

Різновидністю правочину є договір.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ч. 1 ст. 626 ЦКУ); він є обов'язковим до виконання (ст. 629 ЦКУ).

З обставин справи та наявних у ній доказів вбачається, що спірний договір належить до категорії господарських, оскільки укладений з метою забезпечення здійснення господарської (підприємницької) діяльності відповідача (ч.1 ст.179 Господарського кодексу України (далі - ГКУ).

В силу частини 1 ст. 638 Цивільного кодексу (ст.180 ГКУ) договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Договір, укладений між сторонами по цій справі, належить до категорії орендних.

Згідно ст. 93 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ) (ст.1 спеціального Закону України від 06.10.1998 № 161-ХІУ "Про оренду землі") право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

За договором оренди землі орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону "Про оренду землі").

В силу ст.125 ЗКУ право оренди землі підлягає державній реєстрації.

Укладений сторонами договір відповідає приписам вищецитованого законодавства.

За загальним правилом (ст.651 ЦКУ) зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

З наявних у справі доказів вбачається, що підставою для позову стала істотна зміна обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.

Такою істотною зміною прокурор та позивачі вважають зміну встановленого чинним законодавством України рівня орендної плати за користування землею (ст.288 Податкового кодексу України).

У частинах 1 та 2 ст. 632 Цивільного кодексу України сказано, що ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, передбачена можливість застосування цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

У абзаці 3 п.2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (далі - Постанова №6) наведена правова позиція, згідно якій судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Сторони договору передбачили можливість внесення змін до нього (п.4.2), - що узгоджується з приписами статті 30 Закону "Про оренду землі", якою встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Правова позиція щодо можливості внесення змін до договору оренди землі у разі наявності спору між його сторонами викладена у п.2.18 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ, що виникають із земельних відносин".

У справі у порядку та у спосіб, встановлені чинним законодавством, доведено, що між сторонами існує спір з приводу договірного коефіцієнту розміру річної орендної плати.

Відповідач, будучи достеменно обізнаним з приводу набрання чинності Податковим кодексом України та прийнятими на його виконання рішеннями Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 та від 28.08.2013 №36/29, у добровільному порядку не вжив заходів до внесення змін до згадуваного у цьому рішенні договору оренди земельної ділянки.

Зокрема, частиною 2 ст. 21 Закону "Про оренду землі" (у редакції Закону України від 2305 №2756-УІ, чинній на час виникнення спору) розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Статтею 652 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувались при укладенні договору, останній може бути змінений за згодою сторін. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

При вирішенні цього спору суд керується приписами частини 2 названої статті Кодексу, відповідно до якої, якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов:

1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане;

2) зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися;

3) виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору;

4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

У даному випадку позивачем належним чином доведена наявність сукупності передбачених даною нормою закону 4-х обставин.

Як зазначено у частині 4 ст. 652 Цивільного кодексу, зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.

Враховуючи обставини даної справи, суд дійшов висновку, що заявлена прокурором та позивачами вимога повністю узгоджується з приписами ч.4 ст.652 названого Кодексу.

За змістом статті 654 Цивільного кодексу України зміна умов договору вчиняється в такій самій формі, що й договір.

Відповідно до частини 2 статті 23 Закону України від 03.07.1992 № 2535-ХІІ "Про плату за землю" (був чинним на день укладення спірного договору) грошова оцінка земельної ділянки щороку станом на 01 січня уточнюється на коефіцієнт індексації, порядок проведення якої затверджується Кабінетом Міністрів України.

Як уже сказано вище у цьому рішенні, на день виникнення та вирішення даного спору по суті розмір орендної плати встановлено абзацом 3 підпункту 288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 (Закон "Про плату за землю" того ж дня втратив чинність), а саме: для земель інших категорій (крім сільськогосподарських) - на рівні 3-кратного розміру земельного податку, а відповідно до підпункту 288.5.2 п.288.5 цієї статті орендна плата не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки - залежно від її призначення.

Оцінивши дії 2-го позивача, спрямовані на врегулювання цього спору, суд дійшов висновку, що вони, крім вищевикладених підстав, відповідають приписам чинного законодавства України ще і з огляду на таке.

Згідно ст.14 Конституції України та ст.1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави.

Предметом вищезгаданого договору оренди є земельна ділянка комунальної форми власності.

Розпорядження землями територіальних громад належить до повноважень сільських, селищних, міських рад (п. "а" частини 1 ст.12 ЗКУ).

Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ та міст, є комунальною власністю (ч. 1 ст.83 ЗКУ), - тобто в даному випадку згадувана у рішенні земельна ділянка належить на праві власності територіальній громаді міста Луганська, а органом, на який законом покладено повноваження по здійсненню відповідних функцій з розпорядження земельними ділянками, є Луганська міська рада.

Як сказано вище у цьому рішенні, правовідносини щодо оренди землі врегульовані низкою спеціальних нормативних актів, у тому числі - Законом України від 06.10.1998 №161-ХІУ "Про оренду землі", Земельним та Цивільним кодексами України, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Відповідно до ч.1 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Пунктом 34 частини 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення земельних питань віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Частиною 2 статті 19 Конституції України унормовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів статті 144 Конституції України та ст.ст.59 і 73 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, а тому у разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за земельні ділянки та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

З огляду на викладене рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську" та від 28.08.2013 №36/29 "Про деякі питання щодо внесення змін до договорів, що посвідчують право користування земельними ділянками в частині збільшення розміру орендної плати, з урахуванням рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 №9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську"" - повністю відповідають приписам чинного законодавства.

Отже, суд факт законодавчої зміни розміру орендної плати за землю вважає належним чином доведеним, про що орендар є повідомленим та обізнаним, але ухилився від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренду землі.

За таких обставин позов підлягає задоволенню повністю з підстав, про які йдеться вище у цьому рішенні.

Згідно частини 3 статті 653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Керуючись ст.ст.44 та 49 ГПК України, суд сплату судового збору у сумі 1147,00 грн. покладає на відповідача шляхом стягнення його на користь Державного бюджету України з урахуванням наступних обставин.

Відповідно до приписів п.11 ст. 5 Закону України від 08.07.2011 № 3674-УІ "Про судовий збір" органи прокуратури звільнені від сплати судового збору на користь Державного бюджету України у разі звернення до суду з позовом в інтересах держави.

За приписами п/п 2 п.2 ч.2 ст. 4 цього Закону у разі звернення до господарського суду з позовом немайнового характеру (до їх категорії належить спір по цій справі) на користь Державного бюджету України підлягає сплаті судовий збір у розмірі 1 мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет на 2013 рік" на 1 січня 2013 року (1147,00 грн.).

На підставі викладеного, ст.ст.19,144 Конституції України, ст.ст.11,16,202,626,651-654 Цивільного кодексу України; ст.ст.93, 125 Земельного кодексу України; ст.ст.179-181,188 Господарського кодексу України; ст.ст.1,13,20,30 Закону України від 06.10.98 року № 161-ХІУ "Про оренду землі"; ст.ст. 26,59,73 Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст.4 3 ,4 7 ,22,27,32-34,43,44,49,75,82,84 та 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Луганської області -

В И Р І Ш И В :

1.Позов Прокурора Жовтневого району міста Луганська в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луганської міської ради та Луганської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Евєрєст" - про внесення змін до договору оренди земельної ділянки - задовольнити повністю.

2.Внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Виконавчим комітетом Луганської міської ради (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Евєрєст" (орендар) 14 лютого 2003 року, у нотаріальній формі, за реєстром №1105, державна реєстрація від 11 березня 2003 року №4293, - предметом якого є земельна ділянка площею 0,0482 га, що знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Совєтская, (біля будинку №54 (п'ятдесят чотири)), надана в оренду терміном на 49 років під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), а саме:

пункт 2.1. розділу "Орендна плата" договору викласти у новій редакції: "2.1. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку з коефіцієнтом 3".

2.1.Відповідно до приписів ст. 125 Земельного кодексу України та ст. 4 Закону України від 01.07.2004 №1952-ІУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" зміни у праві оренди земельної ділянки, про які йдеться у пункті 2 цього рішення, підлягають державній реєстрації.

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Евєрєст", ідентифікаційний код 30597344, яке знаходиться за адресою: місто Луганськ, вул.Совєтская,54, - на користь Державного бюджету України на рахунок: №31214206783006, банк - ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013; одержувач коштів: УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, ККД - 22030001, символ звітності банку - 206, - судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) у сумі 1147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп.; після набрання рішенням законної сили видати наказ Ленінській об'єднаній державній податковій інспекції у місті Луганську Головного управління Міндоходів.

Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні 23.12.2013 оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення.

Рішення набуває законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України.

Рішення складено у повному обсязі та підписано - 25 грудня 2013 року.

Суддя А.П.Середа

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення23.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36331042
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/3165/13

Окрема ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Рішення від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

Ухвала від 09.12.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Середа А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні