Постанова
від 12.11.2013 по справі 808/7695/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2013 року Справа № 808/7695/13-а 14:20 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойченко Ю.П. та суддів: Киселя Р.В., Максименко Л.Я., за участю секретаря судового засідання Білоуса А.О. та представників:

позивача: не з'явився;

відповідача 1: не з'явився;

відповідача 2: не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства «Альфа-Стар»

до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дурицької Марії Євгенівни

Державної реєстраційної служби України

про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

25 вересня 2013 року Приватне підприємство «Альфа-Стар» (далі - позивач або ПП «Альфа Стар») звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дурицької Марії Євгенівни (далі - відповідач або Державний реєстратор Дурицька Марія Євгенівна) в якій просить суд: скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363 від 20.08.2013; зобов'язати Державну реєстраційну службу України в особі державного реєстратора Дурицької Марії Євгенівни зареєструвати право власності позивача на кафе літ.Д. за адресою: м.Запоріжжя, вул.Луначарського, 15.

Через невідповідність позову вимогам ст. 106 КАС України ухвалою від 27.09.2013 його було залишено без руху, наданий позивачу строк для усунення недоліків позову до 18.10.2013.

У визначений судом строк позивач усунув недоліки позову.

Позивачем поданий уточнений адміністративний позов, в якому останній просить: скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363 від 20.08.2013, зобов'язати Державну реєстраційну службу України (далі - відповідач 2) зареєструвати право власності позивача на будівлю кафе літ. Д за адресою: м. Запоріжжя, вул. Луначарського, 15. Також, в якості 2 відповідача позивач зазначив - Державну реєстраційну службу України.

В обґрунтування заявлених позовних вимог ПП «Альфа-Стар» зазначило, що згідно рішення господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 ПП «Альфа-Стар» є власником об'єкта нерухомості за адресою: м.Запоріжжя, вул.Луначарського, 15, який складається з наступних об'єктів нерухомого майна: будівля кухні літ.О, будівля сауни літ.М1, будівля кафе літ.Д, будівля кафе літ.К, будівля кафе літ.Ж, будівля кафе літ.Е, будівля кафе літ.З, будівля кафе літ.И, приміщення чергового літ.Б, кіоск літ.В, будівля готелю літ.Р. Право власності на даний об'єкт нерухомості зареєстровано у встановленому законом порядку в ОП «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації». 13.06.2013 ПП «Альфа-Стар» звернулось у Реєстраційну службу Запорізького міського управління юстиції Запорізької області із заявою про державну реєстрацію одного з вищенаведених об'єктів нерухомого майна, а саме будівлі кухні літ.О. Разом із заявою підприємством були надані оригінал рішення Господарського суду Запорізької області від 09.09.2010, оригінал техпаспорту, належним чином завірені копії документів по підприємству, а саме: Свідоцтво про державну реєстрацію, Статут, Довідка з ЄДРПОУ, Протокол про призначення директора. Будь-яких зауважень щодо змісту та переліку наданих документів не було. Дана заява була розглянута державним реєстратором Державної реєстраційної служби України у м.Києві Дурицькою М.Є. та виданий Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. 26.07.2013 ПП «Альфа-Стар» звернулось у Реєстраційну службу Запорізького міського управління юстиції Запорізької області із заявою про державну реєстрацію наступного об'єкту нерухомого майна: будівля кафе літ.Д. До заяви про державну реєстрацію були додані документи по підприємству, як і в перший раз, в тому числі, оригінал техпаспорту і рішення Господарського суду Запорізької області від 09.09.2010. Зазначена заява також розглядалась державним реєстратором Державної реєстраційної служби України у м.Києві Дурицькою М.Є. Але цього разу ПП «Альфа-Стар» було відмовлено у реєстрації права власності. Підстава - п.6 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». У цьому пункті зазначено, що у державній реєстрації прав може бути відмовлено у разі, якщо заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право вже зареєстровано у Державному реєстрі прав. ПП «Альфа-Стар» вважає, що в даному випадку і повинні надаватись ті ж самі документи, адже правовстановлюючий документ - рішення суду - один на всі об'єкти нерухомого майна, техпаспорт також один і документи по підприємству - ті самі, адже заявник одне й те ж саме підприємство. Але у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не зареєстровано право ПП «Альфа-Стар» на будівлю кафе літ.Д. за адресою: м.Запоріжжя, вул.Луначарського, 15. Таким чином, позивач вважає прийняте Державним реєстратором прав на нерухоме майно Дурицькою М.Є. Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363 від 20.08.2013 є незаконним, безпідставним та таким, що значною мірою порушує права ПП «Альфа-Стар», як власника зазначеного об'єкта нерухомості.

Ухвалою суду від 21 жовтня 2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду колегією у складі трьох суддів: головуючого судді Бойченко Ю.П., суддів: Киселя Р.В., Максименко Л.Я. на 12 листопада 2013 року.

12 листопада 2013 року від позивача надійшла заява (вх.№44208) про розгляд справи за відсутності представника ПП «Альфа-Стар» в порядку письмового провадження. Клопотання просить розглянути без участі представника позивача.

Станом на 12 листопада 2013 року від відповідача 1 та відповідача 2 жодних заперечень, заяв чи клопотань до суду не надходило. Про час та дату судового засідання відповідачі були повідомлені належним чином - 04 листопада 2013 року, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення та відомості з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта».

Відповідно до ч. 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи клопотання позивача про розгляд справи без участі його представника, неприбуття представників відповідачів, а також положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

У зв'язку з розглядом справи в порядку письмового провадження, суд, керуючись частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до Свідоцтва Серії А01 № 030848 про державну реєстрацію юридичної особи Приватне підприємство «Альфа-стар» зареєстровано 03.12.2002 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради як юридичну особу за адресою: 69063, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 79, ідентифікаційний код 32292033 (а/с 6).

З матеріалів справи вбачається, що Рішенням Господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 у справі №16/248/10 за позовом ПП «Альфа-Стар» до ФОП Абдуллаєва Е.І. за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Орендне підприємство «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» позов задоволено частково, а саме: визнано об'єктами нерухомого майна будівлю сауни, літ. М1, площею 199,6 м. кв.; приміщення чергового, літ. Б, площею 10,6 м. кв.; кіоск, літ. В, площею 7,1 м. кв.; будівлю кухні, літ. О, площею 49,3 м. кв.; будівлю готелю, літ. Р, площею 126,2 м. кв.; будівлі кафе, літ. З, площею 13,7 м. кв.; И, площею 13,7 м. кв.; К, площею 13,8 м. кв.; Ж, площею 13,7 м. кв.; Е, площею 13,7 м. кв.; Д, площею 13,7 м. кв., що знаходяться у м. Запоріжжі, вул. Луначарського, буд. 15; - визнано за ПП «Альфа-Стар», код ЄДРПОУ 32292033, 69063, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 79 право власності на об'єкти нерухомого майна, а саме будівлю сауни, літ. М1, площею 199,6 м. кв.; приміщення чергового, літ. Б, площею 10,6 м. кв.; кіоск, літ. В, площею 7,1 м. кв.; будівлю кухні, літ. О, площею 49,3 м. кв.; будівлю готелю, літ. Р, площею 126,2 м. кв.; будівлі кафе, літ. З, площею 13,7 м. кв.; И, площею 13,7 м. кв.; К, площею 13,8 м. кв.; Ж, площею 13,7 м. кв.; Е, площею 13,7 м. кв.; Д, площею 13,7 м. кв., що знаходяться у м. Запоріжжі, вул. Луначарського, буд. 15, яке підлягає реєстрації в ОП «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» (а/с 9-10).

З відповіді від 14.10.2013 №16/248/10 господарського суду Запорізької області на заяву вих. №10 від 10.10.2013 ПП «Альфа-Стар» вбачається, що рішення суду від 09.09.2010 по справі №16/248/10 не оскаржувалось та набрало законної сили (а/с 30).

Крім того, позивачем надано до суду Витяги про державну реєстрацію ОП «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» прав власності за ПП «Альфа-Стар» на підставі Рішення господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 у справі №16/248/10 на об'єкти за адресою - Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15: за №27891420 від 04.11.2010 на будівлю кухні літ. О; за №27890035 від 04.11.2010 на будівлю сауни літ. М; за №27890164 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. Д; за №27890294 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. К; за №27890374 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. Ж; за №27890876 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. Е; за №27890955 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. З; за №27891051 від 04.11.2010 на будівлю кафе літ. И; за №27891220 від 04.11.2010 на приміщення чергового літ. Б; за №27891272 від 04.11.2010 на кіоск літ. В; за №27891355 від 04.11.2010 на будівлю готелю літ. Р (а/с 10- 20).

20 серпня 2013 року Державним реєстратором Дурицькою Марією Євгенівною винесено Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363, в якому зазначено, що розглянувши заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 26.07.2013 14:42:24 за реєстраційним номером 2214335, яку подала Маркова Світлана Юріївна, що діє на підставі Довіреність, серія і номер: 3, виданий 03.06.2013, видавник: Приватне підприємство «Альфа-Стар», податковий номер/серія, номер паспорта 2991201843, для проведення державної реєстрації права власності, форма власності: приватна, на будівлю кафе, літ. Д, що розташована за адресою: Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15, та документи, подані для проведення державної реєстрації прав, державний реєстратор встановив, що заявлене право вже зареєстровано. Заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право вже зареєстровано. Враховуючи викладене, керуючись статтею 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктами 16 та 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 №703, на підставі чого державний реєстратор вирішив відмовити у Державній реєстрації права власності форма власності: приватна, на будівлю кафе, літ. Д, що розташований Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15, за суб'єктом: Приватне підприємство «Альфа-Стар», податковий номер 32292033 (а/с 21).

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зазначено, що: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - це єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Відповідно до ч. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є публічною, проводиться органом державної реєстрації прав, який зобов'язаний надавати інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом.

За змістом п. 1 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» встановлено, що до 1 січня 2013 року державна реєстрація: права власності та права користування (сервітут) на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках; права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; права власності на об'єкти незавершеного будівництва, а також облік безхазяйного нерухомого майна, довірче управління нерухомим майном проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації, створеними до набрання чинності цим Законом та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Пунктом 5 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» встановлено, що державна реєстрація в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державному реєстрі іпотек, надання інформації із зазначених реєстрів здійснюються до 1 січня 2013 року. Заяви чи повідомлення, подані у зв'язку з державною реєстрацією в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державному реєстрі іпотек, а також заяви чи запити, подані у зв'язку з отриманням інформації із зазначених реєстрів, розглядаються до 30 грудня 2012 року. Державний реєстратор, нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», починаючи з 1 січня 2013 року мають доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек і використовують під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень реєстраційні дані зазначених реєстрів. Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек визначається Кабінетом Міністрів України у «Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

З пункту 6 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» вбачається, що фізичні та юридичні особи звільняються від сплати державного мита під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Як зазначається п. 17 «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 за №703 (далі - «Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень»), під час розгляду заяви про надання інформації з Державного реєстру прав у формі витягу державний реєстратор встановлює наявність записів про державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, записів про обтяження речових прав на нерухоме майно в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та/або записів про обтяження нерухомого майна іпотекою в Державному реєстрі іпотек. У разі наявності таких записів у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та/або Державному реєстрі іпотек державний реєстратор рекомендує заявникові у рішенні про відмову у наданні інформації з Державного реєстру прав у формі витягу з підстав відсутності відомостей у Державному реєстрі прав звернутися до органу державної реєстрації прав із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у Державному реєстрі прав.

Судом звертає увагу на те, що право власності ПП «Альфа-Стар» на об'єкт нерухомого майна - будівлю кафе літ. Д виникло та було зареєстровано ОП «Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації» у Реєстрі прав власності на нерухоме майно до 04.11.2010, що підтверджується Витягом від 04.11.2010 №27890164 (а/с 12).

Таким чином, ПП «Альфа-Стар» 26.07.2013 звернулось до органу державної реєстрації прав із заявою про державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна - будівлю кафе літ. Д у Державному реєстрі прав, тобто у порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Статтею 13 Конституції України визначено, що Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.

Згідно з ст. 41 Конституції України право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Як вбачається з ч. 1, ч. 2 ст. 182 Цивільного кодексу України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі: рішень судів, що набрали законної сили.

За змістом з п. 16 «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень» за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.

За приписами п. 23 «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Виходячи із змісту п. 6 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», суд вважає, що у державній реєстрації прав не може бути відмовлено у разі, якщо: заявником подано документи, які вже подавались для реєстрації прав, але за якими заявлене право ще не зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Як свідчать матеріали справи, ПП «Альфа-Стар» подано Рішення господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 у справі №16/248/10 для державної реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна - будівлю кафе літ. Д.

При цьому, заявлене ПП «Альфа-Стар» право на об'єкт нерухомого майна - будівлю кафе літ. Д ще не зареєстроване у Державному реєстрі прав.

Відповідачем-1 та відповідачем-2 до суду не надано доказів, що саме заявлене право ПП «Альфа-Стар» на об'єкт нерухомого майна - будівлю кафе літ. Д вже зареєстровано у Державному реєстрі прав на підставі Рішення господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 у справі №16/248/10.

При прийнятті Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5132789 від 20.08.2013 не з'ясовано зміст Рішення Господарського суду Запорізької області від 09.09.2010 у справі №16/248/10, що призводить до порушення вимог ст. 124 Конституції України у частині обов'язковості виконання судових рішень на всій території України.

Враховуючи викладене, Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363 від 20.08.2013 є протиправним та підлягає скасуванню.

Що стосується вимог позивача: зобов'язати Державну реєстраційну службу України в особі державного реєстратора Дурицької Марії Євгенівни зареєструвати право власності позивача на кафе літ.Д. за адресою: м.Запоріжжя, вул.Луначарського, 15, то суд зазначає наступне.

Як зазначено у ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача коштів; 5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; 8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Разом з тим, суд зазначає, що зі змісту Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11 березня 1980 року (надалі також "Рекомендація R (80)2") під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. (Рекомендація Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнята Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді заступників міністрів.).

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень єдиним критерієм здійснення правосуддя є право.

Крім того, компетенція - це певний обсяг прав та обов'язків, покладених на конкретний орган, які він повинен здійснювати в процесі практичної діяльності.

Компетенція Державної реєстраційної служби України визначені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 №703. Відповідно до вимог ч. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є публічною та проводиться органом державної реєстрації прав.

З огляду на викладене, суд вважає за доцільне, що права та інтереси позивача будуть захищені у разі зобов'язання Державної реєстраційної служби України повторно розглянути заяву Приватного підприємства «Альфа-Стар» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 26.07.2013 14:42:24 за реєстраційним номером 2214335, на об'єкт нерухомого майна - будівля кафе літ. Д, розташований за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15, за суб'єктом: Приватне підприємство «Альфа-Стар», ідентифікаційний код юридичної особи 32292033, з урахуванням обставин викладених в постанові суду від 12.11.2013 по справі №808/7695/13-а.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійсненні позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Скасувати Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5138363 від 20.08.2013, прийняте державним реєстратором прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дурицькою Марією Євгенівною.

3. Зобов'язати Державну реєстраційну службу України повторно розглянути заяву Приватного підприємства «Альфа-Стар» про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 26.07.2013 14:42:24 за реєстраційним номером 2214335, на об'єкт нерухомого майна - будівля кафе літ. Д, розташований за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Луначарського, буд. 15, за суб'єктом: Приватне підприємство «Альфа-Стар», ідентифікаційний код юридичної особи 32292033.

4. В іншій частині позовних вимог відмовити.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Альфа-Стар» (код ЄДРПОУ 32292033) 17,20 грн. (сімнадцять гривен двадцять копійок) судового збору.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Ю.П. Бойченко

Суддя Р.В.Кисіль

Суддя Л.Я.Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36337067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7695/13-а

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 23.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 12.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні