ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
30 вересня 2013 р. 12:00 Справа №801/8908/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарітова М.В., при секретарі Ходус Д.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімторспецком"
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
за участю:
від позивача - представник Овсяннікова І.В.
від відповідача - представник Угольков Є.О.
Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «Сімторспецком» звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів та просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення прийняті Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 04.04.2013р. №0005411501 та №0007081502.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність висновків проведеної відносно нього перевірки, внаслідок чого були прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення, з огляду на відсутність з боку позивача порушень Податкового кодексу України, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Закону України «Про податок на додану вартість» при формуванні ним податкового кредиту з податку на додану вартість та валових витрат при здійсненні господарських відносин з контрагентами. Позивач вказує, що операції з даними контрагентами мали реальний характер, в результаті них були придбані товари та послуги, які були використані у господарській діяльності позивача.
Відповідач заперечує щодо позовних вимог, просить відмовити у їх задоволенні. Правова позиція відповідача викладена у письмових запереченнях на адміністративний позов, ґрунтується на даних акту перевірки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, який став підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних податкових повідомлень - рішень.
Вивчивши обставини справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби відносно позивача була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Сімторспецком» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП «Пан Буд» (код ЄДРПОУ 370816), ПП «Базис Торг» (код ЄДРПОУ 36165986) за період з 01.04.2010р. по 31.03.2012р., за результатами якої складений акт №1568/15.2/35338447 від 11.03.2013р. (далі - акт перевірки) (а.с.22-31).
Згідно висновків акту перевірки, перевіркою встановлені наступні порушення:
- п. п. 5.1. п. 5.2.1. п. 5.2., п. п. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», п. 44.1, ст. 44, п. 138.1., п. 138.2, 138.6, 138.8, 138.8.1, п. 138.8 ст. 138 п. п. 139.1. 9 п. 139.1 ст. 139 ПК України в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 57099;
- п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 п. 7.4.1, п. 7.4.5. п. 7.4., п.7.7.1 п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», а також порушення п. 185.1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 ПК України, а саме встановлення завищення податкового кредиту на суму 49549 грн., що призвело до заниження ПДВ до сплати в бюджет на загальну суму 49549 грн.
На підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС були прийняті податкові повідомлення - рішення:
- від 04.04.2013р. № 0007081502, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у загальному розмірі 61936,50 грн. (за основним платежем у сумі 49549грн., за штрафними санкціями 12387,25грн.).
- від 04.04.2013р. № 0005411501, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 61142,75 грн. (за основним платежем у сумі 57099 грн., за штрафними санкціями 4043,75 грн.).
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно акту перевірки, висновків про вказані порушення відповідач дійшов в результаті встановлення відсутності реальності господарських операцій між позивачем та його контрагентами: ПП «Пан Буд» та ПП «Базис Торг».
Таки висновки зроблені на підставі актів про неможливість проведення зустрічних звірок складених відносно вказаних контрагентів.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України (далі ПК України).
У період, що перевірявся були також чинними Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР та Закон України "Про податок на додану вартість" від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР.
Відповідно до положень п.1.32 ст.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Пунктом 3.1 ст.3 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону, на: суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону; суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
Статтею 5.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до п.5.2.1 п. 5.2. ст.5 вказаного Закону, до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Підпунктом 5.3.9. пункту 5.3. ст. 5 даного Закону встановлено, що не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно п.п. 11.2.1. п. 11.2 ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг).
Згідно до п.п. 134.1.1. п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Згідно пп.138.8.1 п.138.8 ст.138 Податкового Кодексу України - до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку.
Підпунктом 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України, не включаються до складу витрат, витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Порядок обчислення та сплати податку на додану вартість визначений у ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" .
Так, відповідно до п.п.7.3.1. п. 7.3 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.
У п.п. 7.4.1. п. 7.4. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін.
Відповідно до п.п.7.4.5. п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), які не підтверджувались податковими накладними чи митними деклараціями.
Підпунктом 7.5.1 пункту 7.5. статті 5 вказаного Закону встановлено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Відповідно до положень п.п.7.2.1 . п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: а) порядковий номер податкової накладної; б) дату виписування податкової накладної; в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах утримувача; ж) ціну поставки без врахування податку; з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Відповідно до п.п. 7.2.3. п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Відповідно до п.п. 7.2.4. п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Відповідно до п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Статтею 185 ПК України встановлено визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість.
Так, відповідно до п.п. "а", "б", п.п. 185.1 ПК України встановлено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що встановлено п.п. 14.1.179 ст.14 ПК України.
У відповідності до п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України виникає у разі здійснення операцій в т.ч. з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно п. 198.2. ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно п. 198.3. ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку в т.ч. з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст. 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Відповідно до п. 201.8 ст. 201 ПК України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.
Пунктом 201.6 ст. 201 ПК України встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу. Податкова накладна згідно п. 201.7 ПКУ виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Статтею 2 вказаного Закону встановлено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством.
Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року N 88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року N 168/704) (Далі по тексту - положення) первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Пунктом 2.4 вказаного Положення встановлено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.7. зазначеного Положення, первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.
Пунктом 3.1. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку встановлено, що облікові регістри - це носії спеціального формату (паперові, електронні) у вигляді відомостей, ордерів, книг, журналів, машинограм тощо, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого нагромадження, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.
Відповідно до п. 3.2. Положення, інформація до облікових регістрів переноситься після перевірки первинних документів за формою і змістом.
Відповідно до п. 3.5. Положення, перенесення інформації з первинних документів до облікових регістрів повинно здійснюватися в міру її надходження до місця обробки (бухгалтерія, обчислювальна установка), проте не пізніше терміну, що забезпечує своєчасну виплату заробітної плати, складання бухгалтерської і статистичної звітності, декларацій і розрахунків.
Відповідно до п. 3.7. Положення, інформація про господарські операції підприємства, установи за звітний період (місяць, квартал, рік) з облікових регістрів переноситься у згрупованому вигляді до бухгалтерських звітів, порядок складання яких встановлюється відповідними нормативно-правовими актами.
Згідно до положень частин 1,2 ст. 67 Господарського кодексу України, відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
Абзацом 4 частини 1 ст. 174 ГК України встановлено, що господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Відповідно до довідки Головного управління статистики в АР Крим № 05.3 -06-25/617 від 31.08.2007р. видами діяльності за КВЕД ТОВ «Сімторспецком» є: 51.47.9. оптова торгівля іншими непродовольчими товарами споживчого призначення, не віднесеними до інших угруповань; 50.30.1 оптова торгівля автомобільними деталями та приладдям.
Матеріали справи свідчать, що у період, який перевірявся відповідачем, позивач мав господарські відносини з ПП «Пан Буд» та ПП «Базис Торг», у яких придбав товари.
Так, відповідно податкової накладної № 313 від 04.05.2010 р., видаткової накладної № 313 від 04.05.2010р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на суму 1732,40 грн. разом на суму 2078,88 грн. з ПДВ (346,48 грн.). Відповідно податкової накладної № 1212 від 02.08.2010 р.; видаткової накладної № 1212 від 02.08.2010 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 640,50 грн. у тому числі з ПДВ (106,75 грн.). Відповідно накладної № 1464 від 01.09.2010 р.; податкової накладної № 1464 від 01.09.2010 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 1080 грн. у тому числі ПДВ 180 грн. Відповідно до податкової накладної № 1557 від 01.10.2010 р.; видаткової накладної № 1557 від 01.10.2010 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму у розмірі 1194 грн. у тому числі ПДВ 199 грн. Відповідно до накладної від 01.11.2010 р.; податкової накладної від 01.11.2010 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 1211,98 грн. у тому числі ПДВ 202 грн. Відповідно до податкової накладної № 1761 від 01.12.2010 р.; видаткової накладної № 1761 від 01.12.2010 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 1482 грн. у тому числі ПДВ 247 грн. Відповідно до податкової накладної № 18 від 05.01.2011 р.; видаткової накладної № 18 від 05.01.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 5988 грн. у тому числі з ПДВ 998 грн. Відповідно до накладної № 13 від 04.01.2011 р.; видаткової накладної № 13 від 04.01.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5724,96 грн. у тому числі ПДВ 954,16 грн. Відповідно до податкової накладної № 138 від 01.02.2011 р.; видаткової накладної № 138 від 01.02.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 6888,60 грн. у тому числі ПДВ 1148,10 грн. Відповідно податкової накладної від 02.03.2011 р. № 27; видаткової накладної від 02.03.2011р. № 337 ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5458,80 грн. у тому числі ПДВ 909,80 грн. Відповідно податкової накладної від 01.03.2011 р. № 10; видаткової накладної № 335 від 01.03.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9234 грн. у тому числі ПДВ 1539 грн. Відповідно податкової накладної від 01.03.2011 р. № 11 ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5515,20грн. у тому числі ПДВ 919,20грн. Відповідно до податкової накладної від 01.04.2011 р. № 17; видаткової накладної № 268 від 01.04.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 902,70грн. у тому числі ПДВ 150,45 грн. Відповідно до податкової накладної від 31.05.2011 р. № 66 та видаткової накладної від 31.05.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5880 грн. у тому числі ПДВ 980 грн. Відповідно до податкової накладної № 16 від 01.04.2011 р.; видаткової накладної № 269 від 01.04.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 1699,79 грн. у тому числі ПДВ 283,30 грн. Відповідно до видаткової накладної № 484 від 31.05.2011 р. та податкової накладної № 65 від 31.05.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 8314,56 грн. у тому числі ПДВ 1385,76 грн. Відповідно видаткової накладної № 489 від 31.05.2011 р. та податкової накладної № 67 від 31.05.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9924 грн. у тому числі ПДВ 1654 грн. Відповідно накладної № 586 від 07.07.2011 р.; податкової накладної від 07.07.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5754,19 грн. у тому числі ПДВ 959,03 грн. Відповідно до накладної № 587 від 07.07.2011 р.; податкової накладної від 07.07.2011р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 4044 грн. у тому числі ПДВ 674 грн. Відповідно до накладної № 588 від 07.07.2011 р.; податкової накладної від 07.07.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 6336 грн. у тому числі ПДВ 1056 грн. Відповідно до накладної № 634 від 02.08.2011 р.; податкової накладної від 02.08.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9886,92 грн. у тому числі ПДВ 1647,82 грн. Відповідно до накладної № 633 від 02.08.2011 р.; податкової накладної від 02.08.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9865,68 грн. у тому числі ПДВ 1644,28 грн. Відповідно до накладної № 651 від 03.08.2011 р.; податкової накладної від 03.08.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9644,64 грн. у тому числі ПДВ 1607,44 грн. Відповідно до накладної № 652 від 03.08.2011 р.; податкової накладної від 03.08.2011 р. ПП «Базис Торг» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9931,92 грн. у тому числі ПДВ 1655,32 грн. Відповідно податкової накладної від 02.09.2011 р.; видаткової накладної від 02.09.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 7918,44 грн. у тому числі ПДВ (1319,74 грн.). Відповідно податкової накладної від 02.09.2011 р.; видаткової накладної від 02.09.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 7145,41 грн. у тому числі з ПДВ (1190,90 грн.). Відповідно податкової накладної від 05.09.2011 р.; видаткової накладної від 05.09.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 8887,44 грн. у тому числі з ПДВ (1481,24 грн.). Відповідно податкової накладної від 06.09.2011 р.; видаткової накладної від 06.09.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9945,84 грн. у тому числі з ПДВ (1657,64 грн.). Відповідно податкової накладної від 03.10.2011 р.; видаткової накладної від 03.10.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9935,47 грн. у тому числі з ПДВ (580 грн.). Відповідно податкової накладної від 03.10.2011 р.; видаткової накладної від 03.10.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9935,47 грн. у тому числі з ПДВ (1645,91 грн.). Відповідно податкової накладної від 04.10.2011 р.; видаткової накладної від 04.10.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9871,80 грн. у тому числі з ПДВ (1645,30 грн.). Відповідно податкової накладної від 04.10.2011 р.; видаткової накладної від 04.10.2011 р. ПП «Базис Торг» продав ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 7852,68 грн. у тому числі з ПДВ (1308,78 грн.).
Товар, що отримано ТОВ «Сімторспецком» від ПП «Базис Торг» сплачений постачальнику.
Відповідно до накладної №1124 від 01.11.2011р., податкової накладної № 06 від 01.11.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9684 грн. у тому числі ПДВ 1614 грн. Відповідно до накладної № 1126 від 02.11.2011р., податкової накладної № 08 від 02.11.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9428,40 грн. у тому числі ПДВ 1571,40 грн. Відповідно до накладної № 1145 від 04.11.2011 р., податкової накладної № 18 від 04.11.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 3191,82 грн. у тому числі ПДВ 531,97 грн. Відповідно до накладної № 1128 від 03.11.2011 р., податкової накладної № 15 від 03.11.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9007,92 грн. у тому числі ПДВ 1501,32 грн. Відповідно до накладної № 1238 від 01.12.2011 р., податкової накладної від 01.12.2011р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 1300грн. разом на суму 9664,80 грн. у тому числі ПДВ 1610,80грн. Відповідно до накладної № 1254 від 02.12.2011 р., податкової накладної від 02.12.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9799,20 грн. у тому числі ПДВ 1633,20 грн. Відповідно до накладної № 1278 від 05.12.2011 р., податкової накладної від 05.12.2011 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 9800,40 грн. у тому числі ПДВ 1633,40 грн. Відповідно до накладної № 1287 від 06.12.2011 р., податкової накладної від 06.12.2011р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 8768,40 грн. у тому числі ПДВ 1461,40 грн. Відповідно до накладної податкової накладної 04.01.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 310,56 грн. у тому числі ПДВ 51,76грн. Відповідно до накладної № 72 від 20.01.2012 р., податкової накладної № 33 від 20.01.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 4804,80 грн. у тому числі ПДВ 800,80 грн. Відповідно до накладної № 71 від 20.01.2012 р., податкової накладної № 34 від 20.01.2012р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 2359,20 грн. у тому числі ПДВ 393,20 грн. Відповідно до накладної № 70 від 20.01.2012 р., податкової накладної № 35 від 20.01.2012р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 211,20 грн. у тому числі ПДВ 35,20 грн. Відповідно до накладної № 68 від 20.01.2012 р., податкової накладної № 32 від 20.01.2012р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 1368 грн. у тому числі ПДВ 228грн. Відповідно до накладної № 69 від 04.01.2012 р., податкової накладної № 36 від 04.01.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 310,56 грн. у тому числі ПДВ 51,76 грн. Згідно накладної № 251 від 09.02.2012 р., податкової накладної № 56 від 09.02.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 8868 грн. у тому числі 1478грн. Згідно накладної № 250 від 09.02.2012 р., податкової накладної № 55 від 09.02.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 9140,40 грн. у тому числі ПДВ 1523,40 грн. Згідно накладної № 252 від 09.02.2012 р.; податкової накладної № 54 від 09.02.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар: провод пв 4 - 0,75 у кількості 5500 м по ціні 0,85 грн. на суму 4675 грн. разом на суму 5610 грн. у тому числі ПДВ 935 грн. Згідно накладної від 11.03.2012р., податкової накладної від 11.03.2012р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар разом на суму 255,86 грн. у т.ч. ПДВ 42,74грн. Згідно накладної від 11.03.2012 р.; податкової накладної від 11.03.2012 р. ПП «Пан Буд» продало ТОВ «Сімторспецком» товар на загальну суму 5457,31 грн. у тому числі ПДВ 909,55 грн.
Товар, що отримано ТОВ «Сімторспецком» від ПП «Пан Буд» сплачений постачальнику.
Створені у результаті господарських операцій між позивачем та зазначеними контрагентами первинні документи оформлені відповідно до вимог чинного законодавства та є належним підтвердженням формування позивачем, у періоді, що перевірявся, матеріальних (валових) витрат та податкового кредиту з ПДВ.
Акт перевірки в свою чергу не містить встановлення факту недоліків в оформленні даних документів, або відсутності їх оформлення.
З урахуванням положень вказаних вище норм Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", Податкового кодексу України, суд зазначає, що обмеженням для віднесення до понесених суб'єктом господарювання витрат в склад матеріальних витрат є відсутність розрахункових, платіжних, та інших документів, обов'язковість ведення та зберігання яких встановлена правилами ведення податкового обліку. Бухгалтерський облік є єдиним видом обліку, на підставі відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій визначається склад витрат віднесених до валових, оскільки усі види звітності заповнюються на підставі даних бухгалтерського обліку.
Також суд зазначає, що вказані норми, за своїм змістом, у якості підстав для не включення до витрат, витрат суб'єкта господарювання передбачають випадки повної відсутності любих розрахункових, платіжних та інших документів.
Документи створені у ході виконання укладених між позивачем та контрагентами договорів, які вказані вище, в силу норм Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" є первинними документами, що фіксують факти здійснення господарських операцій, та є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій.
З урахуванням того факту, що законодавцем прямо не визначено конкретні документи, а також їх кількість або індивідуальні ознаки, для виникнення у платника податку права на віднесення таких сум до витрат, суд, встановивши наявність оформлених внаслідок господарських операцій між позивачем та контрагентом документів, які вказані вище, робить висновок про наявність у позивача достатніх підстав для формування на основі таких документів матеріальних витрат.
Слід вказати, що ні Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств", Податковий кодекс України, ні правила ведення податкового обліку, ні Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом МФУ від 24.05.95 р. N 88, не передбачають вичерпного переліку документів, що підтверджують зв'язок понесених витрат платника податку з господарською діяльністю, а лише вказують на необхідність мати первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Викладене вказує, що для віднесення сум до витрат, таки витрати мають бути підтверджені розрахунковими та іншими документами. Документи, що залучені до матеріалів справи, мають реквізити, необхідні для підтвердження здійснення господарської операції по оприбуткуванню, та ведення бухгалтерського обліку.
Під час судового розгляду справи встановлено наявність у позивача належним чином оформлених податкових накладних, які є єдиними документами на підставі яких платник податку може включати до податкового кредиту відповідні суми.
Також, суд, вважає за необхідне зазначити, що ані Закон України "Про податок на додану вартість", ані Податковий кодекс України не ставлять право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від виконання його постачальниками вимог податкового законодавства щодо відображення своїх податкових зобов'язань у своїй податковій звітності, а також від наявності в них будь-яких виробничих або трудових ресурсів. Право на податковий кредит обумовлено тільки двома законодавчими вимогами: зв'язок придбання товарів з господарською діяльністю платника та наявність належно оформлених податкових накладних (ВМД або чеків).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 11 "Підстави виникнення цивільних прав і обов'язків" Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Статтею 67 Господарського кодексу України передбачено, що підприємства вільні у виборі предмета договору, визначені зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
Матеріали справи свідчать, що проведені операції вплинули на права, обов'язки позивача та на його майновий стан, а також про те, що придбані роботи (послуги) використовувалися у господарській діяльності позивача. Про цей факт свідчать залучені до матеріалів справи первинні документи, які вказують на подальшу реалізацію придбаних позивачем товарів.
Отже, надані суду документи є первинними документами та є належним доказом реальності господарських операції між позивачем та названими контрагентами і є достатніми, в силу закону, для виникнення права на формування матеріальних витрат та податкового кредиту з ПДВ, а також спростовують встановлені перевіркою факти про відсутність реальності господарських операцій.
Щодо доводів викладених в акті перевірки суд зазначає, що викладені в акті перевірки обґрунтування порушень податкового законодавства, що призвело до завищення валових витрат та податкового кредиту є необґрунтованими.
Неможливість проведення зустрічних звірок контрагентів позивача не є підставою для висновків про невиконання господарських операцій.
В акті перевірки відсутність фактичного постачання товарів контрагентами позивача документально не доведено. Акт перевірки не містить оцінки кожної конкретної операції проведеної контрагентами з позивачем, із з'ясуванням та з підтвердженням відповідними доказами, питання фактичної відсутності постачання на замовлення позивача товарів контрагентами.
З метою встановлення фактичного здійснення господарських операції, наявності підстав для формування валових витрат та податкового кредиту для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість відповідачем, згідно акту перевірки, не були з'ясовані фактичні дані які підтверджують або спростовують наявність господарських операцій.
Слід також вказати, що відповідно до норм діючого законодавства не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом і не мають причинного зв'язку.
Також, відповідно до положень ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до положень ст. 80 Цивільного Кодексу України (далі - ЦК України) юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку, юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем в суді.
З вказаних норм вбачається, що зареєстровані у ЄДРПОУ контрагенти позивача є юридичними особами, наділені цивільною правоздатністю і дієздатністю, має, відповідно до діючого законодавства, право на здійснення господарської діяльності на власний розсуд та ризик, у тому числі з постачання товарів.
Відповідачем не надано доказів підтверджуючих те, що вказані підприємства на момент укладення угод були виключені з ЄДРПОУ, у зв'язку з чим були не наділені цивільною дієздатністю та правоздатністю.
Будь - яких доказів недобросовісності позивача як платника податку на додану вартість податковим органом не подано.
Господарські відносини між позивачем та контрагентами, виходячи з їх змісту, спрямовані на передачу товарів покупцю і отримання за це коштів продавцем.
Таким чином, зміст правочинів з контрагентами позивача не суперечить законодавству, господарські операції виконувалися за вільним волевиявленням їх учасників та спрямовані на реальне настання правових наслідків. Відповідно, первинні та бухгалтерські документи за вищевказаними господарськими операціями свідчать про виконання вказаних правочинів.
З урахуванням викладених обставин суд дійшов висновку про необґрунтованість висновків відповідача, зроблених в акті перевірки про порушення позивачем Податкового кодексу України, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та Закону України «Про податок на додану вартість». На підставі викладеного є протиправними та підлягають скасуванню податкові повідомлення - рішення, що прийняті на підставі таких висновків.
За таких обставин, є підстави для задоволення позову.
Під час судового засідання оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Постанову складено у повному обсязі 07.10.2013р.
Керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 04.04.2013р. №0007081502, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у загальному розмірі 61936,50грн. (за основним платежем у сумі 49549грн., за штрафними санкціями 12387,25грн.).
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 04.04.2013р. №0005411501, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 61142,75 грн. (за основним платежем у сумі 57099 грн., за штрафними санкціями 4043,75 грн.).
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Сімторспецком» (95026, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Ракетна, 26, кв. 88, ЄДРПОУ 35338447) судові витрати у розмірі 1230,79грн. шляхом списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Маргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2013 |
Оприлюднено | 27.12.2013 |
Номер документу | 36354455 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні