cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" грудня 2013 р. Справа № 918/1622/13
Господарський суд Рівненської області у складі судді Качура А.М. розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області
до відповідача 1: Рокитнівська селищна рада Рокитнівського району Рівненської області
до відповідача 2: Відкритого акціонерного товариства "Рокитнівський райагротехсервіс"
про зобов'язання передачі - прийняття державного житлового фонду у комунальну власність
за участю представників:
від позивача: Маланчук І. В. (довіреність №38 від 20.11.2013 року )
від відповідача 1: не з'явився,
від відповідача 2: не з'явився,
Права і обов'язки, передбачені статтями 20, 22 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено. Заяв про відвід суду не поступало. Клопотань про здійснення технічної фіксації судового процесу учасниками судового процесу заявлено не було.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Рівненській області звернулося до господарського суду Рівненської області з позовом до Рокитнівської селищної ради Рокитнівського району Рівненської області та Відкритого акціонерного товариства "Рокитнівський райагротехсервіс" у якому просить зобов'язати ВАТ "Рокитнівський райагротехсервіс" передати, а Рокитнівську селищу раду прийняти у комунальну власність територіальної громади смт. Рокитне за актом прийому-передачі житлові будинки, що знаходяться за адресою: вул. Пролетарська 56, вул. Пролетарська 32, вул. Пролетарська 54в смт. Рокитне, Рокитнівського району Рівненської області.
04.12.2013 р. представником позивача подано до суду додаткові пояснення №10-07-03834 від 04.12.2013 р., відповідно до яких позивач просить суд задоволити позовні вимоги в повному обсязі.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
В судове засідання представник відповідача 1 не з'явився, відзиву на позовну заяву суду не надав, разом з тим 19.12.2013 р. до господарського суду від відповідача 1 надійшло клопотання, відповідно до змісту якого останній просить суд відкласти розгляд справи на іншу дату.
Враховуючи сплив строку розгляду господарської справи, що передбачений статтею 69 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), суд з метою своєчасного розгляду справи, відмовляє в задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи. Разом з тим суд зазначає, що чинним законодавством, зокрема ГПК України не обмежено число представників які можуть представляти сторону в судовому засіданні, таким чином відповідач мав право заявити іншого представника, вказаним правом відповідач не скористався.
В судове засідання представник відповідача 2 не з'явився, відзиву на позовну заяву суду не надав, причин неявку суду не повідомив, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення №3301305351700.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, присутніх у судовому засіданні, суд встановив наступне.
У пpoцeci приватизації ВАТ "Рокитнівський райагротехсервіс" не увійшли до статутного капіталу, але перебувають на його балансі житлові будинки по вул. Пролетарська 56, Пролетарська, 32, Пролетарська, 54 в смт. Рокитне, Рокитнівського району, Рівненської області.
Регіональне відділення фонду державного майна зверталося до Рокитнівської селищної ради з проханням прийняти вищевказані житлові будинки. Kpiм того регіональне відділення зверталося до органів прокуратури з проханням спонукати передати-пряйняти державний житловий фонд у комунальну власність.
Листом від 16.02.2012 р. № 68 - 244 вих. - 12, прокуратура Рокитнівського району повідомила, що на усунення порушень вимог Закону України "Про передачу об'єктів державної та комунальної власності" прокурором району 16.02.2012 р. на розгляд ceciї Рокинівської селищної ради внесено подання.
Листом від 03.04.2012 № 68 - 517 вих. - 12, прокуратура Рокитнівського району повідомила що 03.04.2012 прокурором району на ім'я голів правлінь ВАТ "Рокитнівського райагротехсервіс" та ВАТ "Рокитнівська ПМК - 180" внесені подання.
Рішенням Рокитнівської селищної ради від 23.03.2012р. № 127 вирішено прийняти вищевказані житлові будинки у комунальну власність селищна враховуючи вимоги Закону України "Про передачу об'єктів прав державної та комунальної власності" та постанови КМУ № 891 від 06.11.1995 року "Про затвердження Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств установ та організацій".
Проте, по даний час житлові будинки не прийняті до комунальної власності, Відповідачі не вчинили жодних дій по передачі державного житлового фонду у комунальну власність, що призводить до порушення i невиконання чинного законодавства у зв'язку iз наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Основні засади передачі об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність безоплатно або шляхом обміну визначені Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
Згідно Положення про управління державним майном, затвердженого наказом Фонду Державного майна України та Міністерства економіки від 19.05.1999 № 908/68, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.06.1999 р. за № 414/3707, регіональне відділення наділене повноваженнями по управлінню державним майном, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі. Одним із способів такого управління згідно пункту 1.4 зазначеного Положення є передача майна у комунальну власність у порядку, передбаченому Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
Статтею 2 Закону України "Про передачу об'єктів права державної і комунальної власності" передбачено, що нерухоме майно, житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації, передаються до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій - щодо об'єктів, визначених у абзацах четвертому та шостому частини першої статті 2 цього Закону.
Частиною 2 статті 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.
Згідно пункту 3 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 р. № 891 об'єкти житлового фонду передаються у комунальну власність безоплатно разом з відповідними зовнішніми мережами електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також: будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання, тощо).
Відповідно до пункту 8 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.
Відповідно до частини 1 пункту 9 статті 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", державний житловий фонд, який знаходиться у повному господарському віданні або оперативному управлінні державних підприємств, організацій та установ, за їх бажанням може передаватись у комунальну власність за місцем розташування будинків з наступним здійсненням їх приватизації органами місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування згідно з вимогами цього Закону.
У відповідності до статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно пункту 51 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад вирішуються питання надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про передачу об'єктів права власності" передача об'єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, зокрема, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій.
Відповідно до вищевказаної норми, регіональним відділенням було видано наказ від 22.11.2013р. № 323, яким наказано передати у власність територіальної громадиРокитнівської селищної ради об'єкти державної власності житлові будинки, що заходяться за адресою: смт. Рокитне, вул. Пролетарська, 32, Пролетарська, 54, Пролетарська, 56, які під час приватизації не ввійшли до статутного капіталу ВАТ "Рокитнітнівський райагротехсервіс". Крім того, уповноважено представника регіонального відділення на участь у роботі комісії з питань прийому-передачі житлового фонду в комунальну власність.
Вищевказаний наказ було направлено голові Рокитнівської селищної ради листом від 25.11.2013 р.за № 05-04-03690 та голові правління ВАТ "Рівненський райагротехсервіс" листом від 25.11.2013 р. № 11 -04-03689.
В матеріалах справи відсутня інформація про створення комісії з питань прийому - передачі житлового фонду у комунальну власність.
Згідно з пунктом 9 Положення акт приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність (форма додається) складається в чотирьох примірниках, підписується членами комісії з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність та затверджується держадміністрацією або виконкомом, який утворив цю комісію.
Суд зазначає, що передача житлового фонду з державної у комунальну власність не є лише дією, пов'язаною із складанням акта приймання-передачі, оскільки цій дії передує комплекс відповідних дій не тільки сторін, що передає та приймає майно, а й інших органів, без вчинення яких не є можливим складення акту.
Складення зазначеного акту приймання-передачі, що передбачено пунктом 9 Положення є лише формою такої обов'язкової передачі.
Відповідно до пункту 5 Положення передача будинків відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність, яка утворюється Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями або виконкомом відповідної Ради. До складу цієї комісії входять представники відповідних місцевих комунальних підприємств, житлово-експлуатаційної організації, на баланс якої передаються будинки відомчого житлового фонду, регіонального відділення (представництва) Фонду державного майна місцевого фінансового органу, бюро технічної інвентаризації, спеціалізованого проектного інституту, підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд, та представники інших заінтересованих підприємств, установ і організацій.
Згідно пункту 6 Положення комісія з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність визначає технічний стан житлового будинку та об'єктів комунального призначення, що його обслуговують, відповідно до правил оцінки фізичного зносу житлових будинків, затверджених Держжитлокомунгоспом.
При цьому абзацом 2 пункту 6 вказаного Положення встановлено, що якщо житловий будинок та об'єкти комунального призначення, що його обслуговують, відповідно до висновків цієї комісії визнані такими, що потребують ремонту, орган, який утворив комісію, приймає рішення про джерела фінансування і терміни виконання робіт, у тому числі з залученням в установленому порядку коштів підприємств, установ і організацій, які передають житловий фонд у комунальну власність.
Відповідно до статті 43 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
За приписами статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Відповідачами не спростовано наведених позивачем обставин.
З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку, що позов Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області підлягає до задоволення.
Судовий збір на підставі частини 2 статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідачів.
Керуючись статтями 32-34, 43, 44, 49, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити.
2. Зобов'язати Відкрите акціонерне товариство "Рокитнівський райагротехсервіс" (34200, смт. Рокитне, вул. Пролетарська 44, код ЄДРПОУ 13972590) передати, а Рокитнівську селищу раду (34200, смт.Рокитне, вул. Незалежності, 15, код ЄДРПОУ 04387421) прийняти у комунальну власність територіальної громади смт. Рокитне за актом прийому-передачі житлові будинки, що знаходяться за адресою: вул. Пролетарська 56, вул. Пролетарська 32, вул. Пролетарська 54 в смт. Рокитне, Рокитнівського району Рівненської області.
3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Рокитнівський райагротехсервіс" (34200, смт. Рокитне, вул. Пролетарська 44, код ЄДРПОУ 13972590) на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області (33028, м.Рівне, вул. 16 Липня, 77, код ЄДРПОУ 13989432) 573,50 грн. судового збору.
4. Стягнути з Рокитнівської селищної ради (34200, смт.Рокитне, вул. Незалежності, 15, код ЄДРПОУ 04387421) на користь Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області (33028, м.Рівне, вул. 16 Липня, 77, код ЄДРПОУ 13989432) 573,50 грн. судового збору.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 24.12.2013 року.
Суддя Качур А.М.
Суд | Господарський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 30.12.2013 |
Номер документу | 36392199 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Качур А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні