Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 грудня 2013 року Справа № 811/3756/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Менеджмент»
до відповідача: Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області
про зобов'язання вчинити певні дії,
за участю:
секретаря судового засідання - Ярошук Т.О.,
представників:
позивача - Ковальової О.А.,
відповідача - Бабенка Н.О.,
Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Менеджмент» звернулося з позовом до Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області про зобов'язання відповідача відновити в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів «Податковий блок» показники податкових зобов'язань у сумі 46 764,34 грн. та податкового кредиту у сумі 46 764,34 грн. з податку на додану вартість, задекларованих ТОВ «Трейд Менеджмент» у податкових деклараціях з податку на додану вартість за січень, вересень-грудень 2012 р., січень, березень 2013 р. в розрізі контрагентів, що були відкориговані на підставі акту №52/22-10/36526237 від 16.08.2013 р. «Про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Менеджмент» з питань відображення в податковому обліку операцій із здійснення взаємовідносин з ПП «Валга» за вересень 2012 р. - січень 2013 р., ТОВ «Біквест» за березень 2013 р., ТОВ «Град-Будсервіс» за березень 2013 р., ТОВ СУРП «Вектор М» за грудень 2012 р., ПП «ВКФ «Експостач» за січень 2012 р.».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що таке коригування здійснено безпідставно.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі з тих підстав, що коригування здійснене правомірно оскільки факт реального характеру господарських операцій не підтверджено.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 24.12.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 30.12.2013 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників судового процесу, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
У період з 09 по 15 серпня 2013 року посадовою особою Олександрійської ОДПІ проведено позапланову документальну невиїзну перевірку ТОВ «Трейд Менеджмент» з питання відображення в податковому обліку операцій із здійснення взаємовідносин з ПП «Валга» за вересень 2012 р. - січень 2013 р. з ТОВ «Біквест» за березень 2013 року, ТОВ «Град-Будсервіс» за березень 2013 року, ТОВ СУРП «Вектор М» за грудень 2012 р. та ПП «ВКФ «Експостач» за січень 2012 р., за наслідками якої складено акт №52/22-10/36526237 від 16.08.2013 р., висновками якого, зокрема, є порушення, на думку відповідача: ст.185 Податкового кодексу України в частині оподаткування податком на додану вартість безтоварних операцій по ланцюгу постачання товарів, робіт/послуг з постачальниками ПП «Валга», ТОВ «Біквест», ТОВ «Град-Будсервіс», ТОВ СУРП «Вектор М», ПП «ВКФ «Експостач» та покупцем ТОВ «Ріал Інвест Ф.К.А.У.» (а.с.19-35 Т.1).
Судом встановлено, що ТОВ "Трейд Менеджмент" до відповідача 28 жовтня 2013 року направлено лист з метою з'ясування питання які подальші дії здійснено за наслідками складеного акту шляхом надання роздруківки з автоматизованої системи (а.с.36 Т.1).
Олександрійською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області листом повідомлено позивачу, що діючим законодавством не передбачено надання довідок чи роздруківок із системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, а суми зменшених податкових зобов'язань та податкового кредиту відображені в акті (а.с.37 Т.1).
Відповідно до п.49.2. Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно п.49.10. Податкового кодексу України відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.
Відповідно до п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Згідно п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Як вбачається з матеріалів справи податкові повідомлення-рішення з описаних питань не виносилися.
Зі змісту акта №52/22-10/36526237 від 16.08.2013 р. судом встановлено, що ТОВ «Трейд Менеджмент» у деклараціях з податку на додану вартість за січень 2012 р., вересень 2012 р. - грудень 2012 р., січень 2013 р. та березень 2013 р. задекларовано податковий кредит у розмірі 46 764,34 грн. за взаємовідносинами з ПП «Валга», ТОВ «Біквест», ТОВ «Град-Будсервіс», ТОВ СУРП «Вектор М», ПП «ВКФ «Експостач» (а.с.29-32 Т.1) та податкове зобов'язання 46 764,34 грн. з продажу в січні 2012 р., вересні 2012 р. - грудні 2012 р., січні 2013 р. та березні 2013 р. ТОВ «Ріал Істейт Ф.К.А.У.» (а.с.34 Т.1).
Судом встановлено, що податковий кредит позивача виник в зв'язку з придбанням у вказаних контрагентів послуг вантажного автомобільного транспорту для доставки товару покупцеві позивача - ТОВ «Ріал Істейт Ф.К.А.У.» в обґрунтування чого позивачем надано копії договорів, актів приймання-передачі виконаних робіт, податкових накладних та товарно-транспортних накладних (а.с.93-250 Т.1, 1-15 Т.2). Вартість доставки товару до ТОВ «Ріал Істейт Ф.К.А.У.» включена в ціну товару.
У матеріалах справи міститься роздруківка детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, зі змісту якої вбачається, що податковим органом на підставі акту №52/22-10/36526237 від 16.08.2013 р. проведено коригування в бік зменшення показників податкових зобов'язань в загальній сумі 46 764,34 грн. за взаємовідносинами з ТОВ «Ріал Істейт Ф.К.А.У.» та податкового кредиту в сумі 46 764,34 грн. за взаємовідносинами з ПП «Валга», ТОВ «Біквест», ТОВ «Град-Будсервіс», ТОВ СУРП «Вектор М», ПП «ВКФ «Експостач» (а.с.26-41 Т.2).
Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання ними делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
У відповідності до п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності державної податкової служби - комплекс заходів із збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби покладених на них функцій та завдань.
З метою централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків створені відповідні програмні продукти, зокрема, Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів «Податковий блок», яка формується на підставі подання платниками ПДВ розшифровок податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів.
У відповідності до п. 4.9. наказу ДПС України від 14 червня 2012 року №516 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України" (далі - Методичні рекомендації) за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності, зазначених у пункті 4.7 Методичних рекомендацій, інспектори, що здійснюють приймання такої звітності, реєструють датою її фактичного отримання ОДПС.
Згідно п.5.1. та п.5.4. Методичних рекомендацій обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.
З системного аналізу зазначених норм вбачається, що обов'язок платника податків щодо подання податкової декларації за звітний період кореспондується з обов'язком податкового органу щодо прийняття такої декларації та, у випадку відсутності зауважень до її оформлення, відображення показників декларації у відповідних базах податкової звітності.
У податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин, доки це не спростовано у порядку, встановленому ПК України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних наслідків, зокрема, у вигляді виключення з бази задекларованих ним даних, до моменту донарахування йому податкового зобов`язання в порядку ст. 54 ПК України та його узгодження. Отже, відповідачем безпідставно були внесені зміни до показників відповідної податкової звітності позивача.
Згідно з п. 74.1 ст. 74 Податкового Кодексу України податкова інформація зібрана відповідного до цього кодексу може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими особами органів державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань (ст. 74 ПК України). Податкова інформація є різновидом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, який у свою чергу, є способом здійснення податкового контролю. Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, є одним із різновидів податкового контролю, а відтак, враховуючи приписи Закону України "Про інформацію", вказана офіційна інформація державних органів повинна відповідати дійсності.
Згідно п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Суд вважає, що самостійна зміна відповідачем задекларованих платником податків показників у електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів «Податковий блок» порушує права та інтереси позивача, оскільки є фактичною зміною показників податкової декларації платника податків, здійсненою поза межами компетенції податкового органу з огляду на зміст ст.49 Податкового кодексу України. Більш того, позивач, як платник податків, має право розраховувати на те, що задекларовані ним в податкових деклараціях показники податкового кредиту та податкових зобов'язань відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності.
Враховуючи специфіку ПДВ, який сплачується у складі ціни товарів (робіт, послуг), одна операція з продажу викликає відповідні податкові наслідки у обох сторін цієї операції, які є платниками ПДВ, - у продавця - податкові зобов'язання, а у покупця - податковий кредит.
Невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані позивачем в деклараціях з ПДВ, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, безпосередньо впливає на права та інтереси позивача, оскільки негативно впливає на стан ділової репутації, може стати причиною відмови його контрагентів від подальших господарських відносин з позивачем з метою уникнення негативних наслідків для себе від господарських операцій з ним з боку податкових органів.
Суд вважає, що єдиною підставою для внесення змін до бази є наявність узгоджених податкових зобов'язань, які визначені податковим повідомленням-рішенням, на підставі висновків акту перевірки про порушення платником податків податкового законодавства. Висновок же щодо правильності або недостовірності задекларованих платником даних податкового обліку, як підстави для внесення змін до бази, може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податків податкових зобов`язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
На підставі викладеного, суд вважає, що дії відповідача по зміні задекларованих платником податків показників податкового кредиту та податкових зобов'язань в автоматизованій системі можуть бути предметом оскарження в порядку адміністративного судочинства, оскільки відображення таких відомостей з урахуванням того, що такі відомості повинні співпадати з показниками у податковій декларації платника податку, фактично формує податкові зобов'язання на майбутнє, а отже спричиняє реальні зміни майнового стану такого платника, а належним способом захисту прав та інтересів платника податків у випадку незаконності таких дій повинно бути відновлення в цій базі таких показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, які задекларував платник податків.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Згідно з п.п.3 п.9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
На підставі викладеного, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 68,82 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України шляхом його безспірного списання Державною казначейською службою у Кіровоградській області із рахунка Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Зобов'язати Олександрійську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області відновити показники податкового кредиту в сумі 46 764,34 грн. з податку на додану вартість задекларованих ТОВ «Трейд Менеджмент» за січень, вересень-грудень 2012 року, січень, березень 2013 року в розрізі контрагентів, а також податкових зобов'язань в сумі 46 764,34 грн. за взаємовідносинами з ТОВ "Ріал Істейт Ф.К.А.У.", що були відкориговані в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів «Податковий блок» на підставі акту №52/22-10/36526237 від 16.08.2013 р. «Про результати позапланової документальної невиїзної перевірки ТОВ «Трейд Менеджмент» з питань відображення в податковому обліку операцій із здійснення взаємовідносин з ПП «Валга» за вересень 2012 р. - січень 2013 р., ТОВ «Біквест» за березень 2013 р., ТОВ «Град-Будсервіс» за березень 2013 р., ТОВ СУРП «Вектор М» за грудень 2012 р., ПП «ВКФ «Експостач» за січень 2012 р.».
Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю «Трейд Менеджмент», код ЄДРПОУ 36526237 (28000, м. Олександрія, Кіровоградської обл., вул. 50 років Жовтня, 42, кв.1) судовий збір у розмірі 68,82 грн. (шістдесят вісім грн. 82 коп.), зобов'язавши Державну казначейську службу у Кіровоградській області стягнути з Державного бюджету України вказаний судовий збір шляхом безспірного списання із рахунка Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області код ЄДРПОУ 38680832.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Дегтярьова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36407021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Дегтярьова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні