ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
25 грудня 2013 р. Справа № 802/4213/13-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Шаповалової Тетяни Михайлівни,
за участі секретаря судового засідання: Мошняги Валентина Івановича
представників сторін:
позивача: Комар Т.М.
відповідача: Миколюка Я.П.
третьої особи Вінницької районної спілки споживчих товариств: Голубенка О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: споживчого товариства "Відновлення"
до: відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Вінницька районна спілка споживчих товариств, споживче товариство "Сяйво"
про: визнання протиправною та скасування реєстраційної дії державного реєстратора
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось споживче товариство "Відновлення" (далі - СТ "Відновлення") до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії державного реєстратора.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що засновник та член споживчого товариства "Відновлення" ОСОБА_5 10 квітня 2013 року звернувся із запитом № 16271265 до державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації щодо надання йому витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців. З отриманого витягу споживчому товариству "Відновлення" стало відомо, що вони являються засновниками Вінницької районної спілки споживчих товариств. Оскільки будь-яких рішень щодо вступу в якості засновників до Вінницької районної спілки споживчих товариств позивачем не приймалося, вважає що такий запис порушує його права, а дії державного реєстратора щодо внесення запису є протиправними.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2013 року до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Вінницьку районну спілку споживчих товариств.
16 грудня 2013 року до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено споживче товариство "Сяйво".
Представник позивача в судовому засіданні заявлений адміністративний позов підтримала в повному обсязі та просила задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував та просив врахувати подані письмові заперечення (а.с. 50).
Представник третьої особи Вінницької районної спілки споживчих товариств заперечував проти задоволення адміністративного позову та просив врахувати подані письмові заперечення (а.с. 74-75).
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне.
10 квітня 2013 року засновник та член споживчого товариства "Відновлення" ОСОБА_5 подав запит № 16271265 до державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації з проханням про надання йому витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців. На підставі отриманого витягу споживчому товариству "Відновлення" стало відомо, що вони являються засновниками Вінницької районної спілки споживчих товариств.
Так, 30 грудня 2005 року державним реєстратором Вінницької районної державної адміністрації зроблено запис № 11491050001000365 яким зареєстровано внесення змін до установчих документів, які пов'язані зі зміною складу засновників юридичної особи. Зазначеним записом внесено відомості про нових засновників Вінницької районної спілки споживчих товариств, серед яких зазначено і СТ "Відновлення"(а.с. 52-54, 100-105).
Позивач вважає такі дії державного реєстратора протиправними, оскільки загальними зборами членів споживчого товариства "Відновлення" не приймалося відповідного рішення щодо вступу даного товариства в якості засновника до Вінницької районної спілки споживчих товариств, споживче товариство не уповноважувало голову на подання заяви про вступ в якості засновників до Вінницької районної спілки споживчих товариств та не сплачувало вступного внеску.
Даючи правову оцінку позовній вимозі про визнання протиправною реєстраційної дії державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації № 11491050001000365 від 30 грудня 2005 року, суд враховує наступне.
Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" (далі - Закон) (в редакції станом на 30 грудня 2005 року) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи засновники (учасники) або уповноважений ними орган чи особа повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, яким затверджено зміни до установчих документів;
- оригінал установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи та два примірники установчих документів у новій редакції, або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Частиною 3 статті 29 даного Закону визначено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально посвідчений документ про передання права засновника (учасника) іншій особі, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Відповідно до частин 7, 9 статті 29 Закону, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновникам (учасникам) юридичної особи або уповноваженій ними особі з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Частиною 10 статті 29 Закону визначено, що про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, без розгляду засновникам (учасникам) юридичної особи або уповноваженій ними особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається рекомендованим листом з описом вкладення) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, відповідно до опису. Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, без розгляду не перешкоджає засновникам (учасникам) юридичної особи або уповноваженій ними особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Відповідно до частини 11 статті 29 Закону, державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцятою статті 22 цього Закону;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 цього Закону.
Статтею 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" встановлено вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору:
1.Документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
2.Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці повинен бути нотаріально посвідчений.
3.Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом.
4. У разі, коли законом встановлено вимоги щодо реєстрації установчих документів, такі документи подаються з відміткою про їх реєстрацію в органі, визначеному законом.
5.Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками), якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Підписи засновників (учасників) на установчих документах повинні бути нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
6. Документ про підтвердження реєстрації іноземної юридичної особи в країні її місцезнаходження повинен бути легалізований у встановленому порядку.
7. Вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу встановлюються спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації.
Відповідно до статті 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Статтею 27 вказаного Закону встановлені наступні підстави відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Представником відповідача до суду надано реєстраційну справу Вінницької районної спілки споживчих товариств. Судом долучено до матеріалів справи копії документів, які згідно опису подавалися державному реєстратору для проведення оскаржуваної реєстраційної дії (а.с.134-184). З оглянутих документів, вбачається, що Вінницька районна спілка споживчих товариств надала державному реєстратору всі необхідні документи, передбачені статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Що стосується дотримання вимог до оформлення документів, встановлених статтею 8 зазначеного Закону, то судом встановлено наступне.
Частиною 5 статті 8 Закону передбачено, що установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками), якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Підписи засновників (учасників) на установчих документах повинні бути нотаріально посвідчені.
Як вбачається з дослідженого судом примірника статуту в новій редакції(а.с.155-168), він не підписаний новими засновниками Вінницької районної спілки споживчих товариств.
Але зазначена обставина, відповідно до частини 11 статті 29 Закону може бути підставою для залишення поданих для проведення державної реєстрації документів без розгляду. Зазначена норма Закону надає державному реєстратору право залишити документи без розгляду, але не зобов'язує здійснити такі дії.
Враховуючи наведені норми Закону, дослідженні матеріали реєстраційної справи, суд приходить до висновку про відсутність підстав для відмови реєстратора у проведенні оскаржуваної реєстраційної дії, а також щодо правомірності дій державного реєстратора, оскільки відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, реєстратор мав право вчиняти державну реєстрацію змін до установчих документів незважаючи на недоліки поданих для державної реєстрації документів, що передбачено частиною 11 статті 29 Закону.
Крім того, оцінюючи доводи позивача про те, що загальними зборами членів споживчого товариства "Відновлення" не приймалося рішення щодо вступу даного товариства в якості засновника до Вінницької районної спілки споживчих товариств, споживче товариство не уповноважувало голову на подання заяви про вступ в якості засновників до Вінницької районної спілки споживчих товариств, не платило вступного внеску до статутного фонду, як на підстави скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів проведену 30 грудня 2013 року, судом враховується також наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про споживчу кооперацію" споживча кооперація в Україні - це добровільне об'єднання громадян для спільного ведення господарської діяльності з метою поліпшення свого економічного та соціального стану. Вона здійснює торговельну, заготівельну, виробничу та іншу діяльність, не заборонену чинним законодавством України, сприяє соціальному і культурному розвитку села, народних промислів і ремесел, бере участь у міжнародному кооперативному русі.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про споживчу кооперацію" визначено, що первинною ланкою споживчої кооперації є споживче товариство - самостійна, демократична організація громадян, які на основі добровільності членства і взаємодопомоги за місцем проживання або роботи об'єднуються для спільного господарювання з метою поліпшення свого економічного і соціального стану.
Згідно з частиною 2 статті 5 Закону України "Про споживчу кооперацію" основним документом, що регулює діяльність споживчого товариства, є статут. У ньому визначаються порядок вступу до товариства і виходу з нього, права та обов'язки членів товариства, його органи управління, контролю та їх компетенція, порядок утворення майна товариства і розподілу прибутку, умови реорганізації і ліквідації товариства та інші положення, що не суперечать законодавчим актам України.
Частиною 1 статті 8 Закону України "Про споживчу кооперацію", визначено, що споживчі товариства можуть на добровільних засадах об'єднуватися в місцеві спілки, Центральну спілку споживчих товариств України, і мають право вільного виходу з них. Взаємовідносини між споживчими товариствами та їх спілками будуються на договірних засадах. Товариства можуть делегувати спілкам частину своїх повноважень та виконання окремих функцій.
Спілка визнається юридичною особою і може здійснювати господарську та іншу не заборонену чинним законодавством діяльність з дня її державної реєстрації. Вона не відповідає за зобов'язаннями споживчих товариств і не має щодо них розпорядчих функцій (частина 4 статті 8).
Відповідно до статті 6 Закону України "Про кооперацію" кооператив є первинною ланкою системи кооперації і створюється внаслідок об'єднання фізичних та/або юридичних осіб на основі членства для спільної господарської та іншої діяльності з метою поліпшення свого економічного стану. Відповідно до завдань та характеру діяльності кооперативи поділяються на такі типи: виробничі, обслуговуючі та споживчі.
Статтею 15 Закону України "Про кооперацію" визначено, що вищим органом управління кооперативу є загальні збори членів кооперативу. До компетенції загальних зборів членів кооперативу, крім іншого, належить:
затвердження статуту кооперативу та внесення до нього змін, прийняття інших рішень, що стосуються діяльності кооперативу;
прийняття рішень про вступ кооперативу до кооперативних об'єднань;
прийняття рішень про реорганізацію або ліквідацію кооперативу.
Рішення загальних зборів членів (зборів уповноважених) кооперативу приймаються відповідно до його статуту відкритим або таємним голосуванням.
Частиною 1 статті 30 Закону України "Про кооперацію" визначено, що кооперативне об'єднання - спілка, ліга, асоціація, альянс та інші форми добровільного об'єднання кооперативів за видами діяльності чи територіальною ознакою з метою створення сприятливих умов для діяльності кооперативів, що входять до його складу, та їх членів.
Статтею 31 Закону України "Про кооперацію" визначено порядок створення кооперативного об'єднання. Кооперативне об'єднання створюється за рішенням установчих зборів, конференції, з'їзду уповноважених представників кооперативів, кооперативних об'єднань. Установчі збори, конференція, з'їзд ухвалюють установчий договір, затверджують статут та обирають органи управління кооперативного об'єднання. Кооперативне об'єднання набуває статусу юридичної особи з моменту державної реєстрації, яка здійснюється в порядку, передбаченому законом.
Відповідно до п. 6.1 VI розділу статуту споживчого товариства "Відновлення" (в редакції до проведення оскаржуваної реєстраційної дії) загальні збори членів споживчого товариства є вищим органом управління, які правомочні вирішувати наступні питання: вносити зміни і доповнення в статут споживчого товариства; обирати делегатів на конференцію районної спілки споживчих товариств; вирішувати питання ліквідації та реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) входження його у спілку товариств або інші об'єднання і організації та виходу з них (а.с.16-17).
Як вбачається з витягу з протоколу зборів Ради Вінницької райспоживспілки від 27 травня 2004 року, копія якого надавалася державному реєстратору для проведення оскаржуваної реєстраційної дії (а.с.170), на зборах Ради вирішувалося питання про виведення зі складу райспоживспілки ряду споживчих товариств та про прийняття до складу новостворених споживчих товариств, в тому числі і СТ "Відновлення", при цьому зачитувалися заяви новостворених споживчих товариств про прийняття їх до складу Вінницької райспоживспілки.
Суд витребовував у представника третьої особи - Вінницької районної спілки споживчих товариств зазначену заяву, а також інші документи, які могли б підтверджувати волевиявлення позивача щодо вступу до Вінницької районної спілки споживчих товариств, зокрема відповідне рішення загальних зборів, докази сплати внеску до статутного фонду.
Представник Вінницької районної спілки споживчих товариств пояснив, що такі документи в третьої особи відсутні, де вони знаходяться пояснити не може. Також зазначив, що в зв'язку із проведенням слідчих дій, багато документів, які стосуються діяльності третьої особи, вилучені, але протоколи вилучення також відсутні.
Крім того, як встановлено судом, нова редакція статуту Вінницької районної спілки споживчих товариств, яка подавалася для проведення державної реєстрації не відповідала вимогам п.5 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки не підписана новими засновниками Спілки, що також підтверджує відсутність волевиявлення СТ "Відновлення" щодо вступу до спілки.
Оцінюючи зазначені доводи позивача, пояснення відповідача і представника Вінницької районної спілки споживчих товариств, враховуючи норми наведених нормативно-правових актів, які стосуються організації діяльності споживчих товариств, відсутність доказів щодо волевиявлення позивача про вступ в якості засновника до Вінницької районної спілки споживчих товариств, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог шляхом скасування запису державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації від 30 грудня 2005 року №11491050001000365.
Крім того, судом також враховується, що Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 401/2011 затверджено Положення про Державну реєстраційну службу України, відповідно до якого Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Укрдержреєстр здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.
Таким чином, на час розгляду справи судом, функції щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, внесення відомостей до ЄДР належать державним реєстраторам реєстраційних служб відповідних управлінь юстиції.
Але зазначені державні реєстратори реєстраційних служб управлінь юстиції не є правонаступниками прав і обов'язків державних реєстраторів, які діяли при виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації, до них лише відповідно до закону перейшли функції щодо здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а тому позов підлягає частковому задоволенню шляхом зобов'язання саме Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції скасувати реєстраційну дію державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації №11491050001000365 вчинену 30 грудня 2005 року щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про державну реєстрацію змін до установчих документів Вінницької районної спілки споживчих товариств.
Вирішуючи спір, суд також керується тим, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, що передбачено ч.1 ст.11 КАС України.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору відповідно до ст. 94 КАС України, у зв'язку із задоволенням позову, підлягають відшкодуванню із Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Скасувати реєстраційну дію державного реєстратора Вінницької районної державної адміністрації №11491050001000365 вчинену 30 грудня 2005 року щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про державну реєстрацію змін до установчих документів Вінницької районної спілки споживчих товариств.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача 17,21 грн. судового збору.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36414735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні