Рішення
від 26.12.2013 по справі 910/20426/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/20426/13 26.12.13

За позовом Підприємства об'єднання громадян "Асоціація забудовників "Солідарність" Ірпінської міської громадської організації "Солідарність"

до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області

про скасування постанови

Суддя Ярмак О.М.

Представники :

Від позивача: Кузьмук В.С. за дов.

Від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Пред'явлені вимоги про скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області № -3-0710/2 від 07.10.2013р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Позивач зазначав, що перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил відносно нього є незаконною, не відповідає ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, Положенню про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування.

З цих підстав просив задовольнити позов, скасувати постанову Інспекції від 07.10.2013р. про накладення штрафу, а також стягнути з відповідача понесені ним по справі судові витрати.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги.

Відповідач у відзиві на позовну заяву, його представник у судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на те, що позапланова перевірка була здійснена на підставі направлення на проведення перевірки від 12.06.13 за вимогою правоохоронних органів про проведення перевірки - звернення Управління СБУ в Київській області ( вих.. № 52/27-738 від 24.05.2013), в ході якої було виявлено правопорушення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд встановив:

07.10.2013 начальником Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київські області прийнята постанова № -З-0710/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Підприємство об'єднання громадян "Асоціація забудовників "Солідарність" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 8 ч. 3 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 51615,00 грн.

В постанові зазначено, що вказана постанова прийнята на підставі акту перевірки від 27.09.2013 року, протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 1-Л-З- 2709/1594 від 27.09.2013 року, та матеріалів фото фіксації.

Вказана постанова, разом з актом перевірки від 27.09.2013, приписами від 27.09.2013, протоколами від 27.09 .13 направлена була позивача листом від 10.10.2013.

Спір у справі виник у зв'язку із незаконністю рішення Інспекції про накладення на позивача штрафу за правопорушення у сфері містобудування, оформленого постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування № - З-0710/2 від 07.10.2013 р.

Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Положенням про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 08.04.11. № 439/2011, визначено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі - Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Держархбудінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Положенням, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України. Основними завданнями Держархбудінспекції України є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності " орган державного архітектурно-будівельного контролю розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Пунктом 2 ч. 4 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності " посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю). Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю здійснюють державний нагляд за додержанням підприємствами вимог містобудівної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, будівельних норм, державних стандартів, норм і правил при здійсненні проектування, будівельних робіт, виготовленні будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.

Тобто, Інспекція є органом, уповноваженим державою на здійснення контролю за додержанням вимог законодавства у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Частиною другою статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 N 553 (далі Порядок № 553).

Відповідно до п. 5 Порядку № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Згідно з положеннями п.7 Порядку № 553, однією з підстав проведення позапланової перевірки є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування містобудівного законодавства та вимога правоохоронних органів про проведення перевірки. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа інспекції зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.

За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки у двох примірниках, один з яких надається суб'єкту містобудування, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил (п.п. 16, 17,18, 19 Порядку № 553).

Позивачем та відповідачем надано суду матеріали перевірки , а саме : акт перевірки від 27.09.2013 року, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 1-Л-З- 2709/1594 від 27.09.2013 року, складені головним держаним інспектором Інспекційного управління № 1 Інспекційного відділу № 3 Інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю у Київській області Вискребцовим Євгенієм Вікторовичем 27 вересня 2013 року, на підставі яких було прийнято постанову від 07.10.13.

З вказаних документів вбачається, що вони складені в присутності головного інженера Савінського Геннадія Валентиновича за результатами позапланової перевірки на підставі направлення № 1801.13/08/01 від 12.06.2013р.

При цьому в акті перевірки не вказано на підставі чого були надані повноваження головному інженеру Савінському Г.В. бути присутнім про здійсненні позапланової перевірки 27.09.2013 р.

В якості доказів правомірності позапланової перевірки 27.09.2013 р. відповідач послався та надав суду лист Служби безпеки України від 24.05.2013р. № 52/27-738 та направлення для проведення позапланової перевірки від 12.06.2013р. за № 1801.13/08/01, підписане начальником Інспекції.

В направленні 12.06.2013р. № 1801.13/08/01 вказано строк його дії з 12.06. до 18.06.2013р.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 553 строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на два робочих дні. У разі потреби продовження позапланової перевірки керівником інспекції державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступником видається наказ.

Акт перевірки і протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 1-Л-З- 2709/1594 складені головним держаним інспектором Вискребцовим Є.В. однією ж і тією датою 27.09.2013 року.

Доказів направлення головного держаного інспектора Вискребцова Є.В. для здійснення позапланової перевірки на об'єкті 27.09.2013. суду не надано.

Таким чином відповідачем суду не доведено та не підтверджено належними доказами правомірність проведення позапланової перевірки об'єкта будівництва позивача 144- квартирного житлового будинку на вул. Лісовій , 50 , м.Ірпінь, Київської області, та наявності підстав, вказаних у п. 7 Порядку № 533 відповідач суду.

Відповідно до п. 4. Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244, підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності є відповідний протокол, складений посадовою особою інспекції за результатами перевірки. Разом з протоколом складається припис. Припис складається у двох примірниках.

Перший примірник припису вручається під розписку керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування. Другий примірник залишається в матеріалах справи.

Слід зазначити, що припис № С- 2709/5 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, виданий начальником Інспекції ДАБК у Київській області також датований 27.09.2013 р.,тією ж датою, що і акт перевірки.

Вказані документи в порушення вимог п.п. 15- 20 Порядку № 553, та Порядку № 244 не були вручені представнику суб'єкта містобудування, а були направлені листом № 7/10-37/1010/08/03 від 10.10.2013.

В акті та протоколі від 27.09.2013 р. зазначено, що у ході перевірки встановлено, що складування будівельних матеріалів виконується не відповідно до проекту виконання робіт (ПВР); ПВР розроблений не у відповідності до проекту організації будівництва (ПОБ); ПВР та ПОБ розроблені з порушенням ДБН А.3.1-5-2009; відповідальні особи за авторський підхід та технічний нагляд здійснюють не в повному обсязі, а саме виконавча документація (загальний журнал виконання робіт, журнал авторського нагляду) ведеться не у повному обсязі з порушенням ПКМУ № 903; акти прихованих робіт складені не на всі виконані роботи з порушенням ДБН А.3.1-5-2009.

В постанові Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області №-З-0710/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 07.10.2013 винесеній на підставі протоколу №-1-Л-З-2709/1593 від 27.09.2013, вказано, що позивачем порушено п.п. 2.2.3. ДБН А.3.1-5-2009.

В п.п.2.2.3 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» розділу 2.2. «Підготовка до будівництва об'єкту» визначено роботи, які відносяться до внутрішньомайданчикових підготовчих робіт, зокрема, відведення в натурі майданчика, влаштування необхідних огорож, звільнення буд майданчика, зняття ґрунтового покриву, вертикальне планування, водовідведення, забезпечення освітленням, тощо. При цьому в даному пункті ДБН не зазначені роботи, про виконання яких з порушенням зазначено в акті перевірки від 27.09.2013 р., а саме: складування будівельних матеріалів, ПВР розроблений не у відповідності до проекту організації будівництва (ПОБ); ПВР та ПОБ розроблені з порушенням ДБН А.3.1-5-2009; відповідальні особи за авторський підхід та технічний нагляд здійснюють не в повному обсязі, а саме виконавча документація (загальний журнал виконання робіт, журнал авторського нагляду) ведеться не у повному обсязі з порушенням ПКМУ № 903; складання актів прихованих робіт не на всі виконані роботи.

Враховуючи викладене, господарський суд дійшов висновку, що проведена Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області позапланова перевірка дотримання позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, за результатами якої складено акт, протокол та винесено постанову про накладення штрафу відбулася з порушення приписів чинного законодавства.

За таких обставин суд вважає позовні вимоги позивача про скасування постанови Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області №-З-0710/2 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 07.10.2013 в сумі 51615,00 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

Позов Підприємства об'єднання громадян "Асоціація забудовників "Солідарність" Ірпінської міської громадської організації "Солідарність" задовольнити повністю.

1. Скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області (юридична адреса: 03680, м. Київ, вул.І.Клименка, буд 5/2, фактична адреса: 01133, м.Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 37783132) №-З-0710/2 від 07.10.2013р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

2. Стягнути з Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області (юридична адреса: 03680, м. Київ, вул. І. Клименка, буд 5/2, фактична адреса: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 37783132) на користь Підприємства об'єднання громадян "Асоціація забудовників "Солідарність" Ірпінської міської громадської організації "Солідарність" (08200, Київська обл., м.Ірпінь, вул. Українська, буд. 85, офіс 2, код 37910864) 1147 (одну тисячу сто сорок сім) грн. 00 коп. судового збору.

Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

Суддя О.М. Ярмак

Дата ухвалення рішення26.12.2013
Оприлюднено30.12.2013
Номер документу36418238
СудочинствоГосподарське
Сутьскасування постанови

Судовий реєстр по справі —910/20426/13

Постанова від 11.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Ухвала від 02.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Васищак І.М.

Постанова від 06.03.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Авдеєв П.В.

Ухвала від 24.01.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Авдеєв П.В.

Рішення від 26.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 10.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 12.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 24.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні