Постанова
від 26.12.2013 по справі 805/18095/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2013 р. Справа № 805/18095/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосуд І.М., розглянувши у порядку письмового провадження у залі суду за адресою: місто Донецьк, вулиця 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом 1 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

18 грудня 2013 року 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації електромережі в приміщеннях будівлі, шляхом знеструмлення та опечатування пристроїв відключення енергопостачання, зобов'язання негайно припинити роботу у приміщеннях підвального та першого поверхів адміністративної будівлі за адресою: місто Донецьк, вулиця Артема, 60 до усунення у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Позовні вимоги мотивує тим, що у ході позапланової перевірки Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» посадовими особами органу державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки були виявлено 32 порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, з яких 13 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

У зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, позивач звернувся до суду та просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації електромережі в приміщеннях будівлі, шляхом знеструмлення та опечатування пристроїв відключення енергопостачання, зобов'язання негайно припинити роботу у приміщеннях підвального та першого поверхів адміністративної будівлі за адресою: місто Донецьк, вулиця Артема, 60 до усунення у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (арк. справи 2 - 5).

Представник позивача Бабцов А.П. позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце слухання справи був повідомлений судом належним чином. 25.12.2013 через відділ діловодства та документообігу надав суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням керівника у відрядженні в місті Києві в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості України з 25.12.2013 по 27.12.2013.

Враховуючи приписи частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач - 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області є юридичною особою публічного права, суб'єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах виконує обов'язки, покладені на нього чинним законодавством, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АА № 277509 (арк. справи 20) та довідкою Головного управління статистики у Донецькій області Серії АА № 902741 (арк. справи 21).

Відповідач - Державне підприємство «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» зареєстроване у встановленому законом порядку в якості юридичної особи (код ЄДРПОУ 00185778, адреса: 83001, Донецька область, місто Донецьк, Ворошиловський район, вулиця Артема, будинок № 60), що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з веб-сайту Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», доступ до якого запроваджено на підставі Наказу Міністерства юстиції України від 19.08.2011 року № 2009/5 «Про організацію доступу до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (арк. справи 29 - 31).

У відповідності до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду» та «Порядку проведення перевірок органами Державної інспекції техногенної безпеки України», затвердженого наказом МНС України від 25.05.2012 № 863, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.06.2012 за № 1054/2166, на підставі наказу 1 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області від 25.11.2013 № 52 (арк. справи 14) та посвідчення на проведення перевірки від 05.12.2013 № 786 (арк. справи 13), посадовими особами позивача у період з 05.12.2013 по 11.12.2013 було проведено позапланову перевірку організації діяльності адміністрації Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» в приміщеннях адміністративної будівлі, розташованої за адресою: місто Донецьк, вулиця Артема, будинок № 60, з питань додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту та виконання Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду» (контролю) у сфері господарської діяльності.

За наслідками перевірки Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» було складено довідку від 11.12.2013 № 1/07/589 (арк. справи 11 - 13).

Згідно з висновками довідки перевірки, встановлені 32 порушення відповідачем, з яких 13 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- не забезпечені приміщення автоматичною системою пожежної сигналізації;

- не забезпечено евакуаційним освітленням сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації відповідно до вимог будівельних норм та правил;

- не виконано з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або зажимів із складанням акту;

- допускається експлуатація глухих (незнімних) ґрат на вікнах приміщень;

- не забезпечено протипожежними перегородками 1-го типу та отвори між ними протипожежними дверима (електрощитова);

- не забезпечено відчинення дверей на шляхах евакуації в напрямку виходу з будівлі (запасний евакуаційний вихід в бік внутрішнього двору);

- не встановлено на об'єкті систему оповіщення людей СО-2 типу про пожежу та управління евакуацією при пожежі;

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників усіх типів згідно Правил

експлуатації вогнегасників, затверджених наказом МНС від 02.04.2004 № 152;

- не проведено технічне обслуговування пожежних кранів та перевірку на працездатність шляхом пуску води із реєстрацією результатів перевірки в спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- не забезпечені пожежні кран-комплекти з'єднувальними головками відповідно до ДСТУ 4401-2:2205 (EN 671-2:2001, MOD), ДСТУ3810-98;

- допускається на шляхах евакуації влаштування перепадів висот (між коридором 1-го поверху та сходовою клітиною);

- допускається у сходових клітинах експлуатація приладів опалення встановлених на висоті більше 2,2 метра від поверхні проступів та сходових площадок;

- допускається горюче облицювання шляхів евакуації (тамбур головного евакуаційного виходу).

З метою усунення виявлених під час перевірки порушень позивач видав припис від 27.09.2013 № 556 (арк. справи 8 - 10).

Суд зазначає, що згідно з пунктом 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Вищезазначені положення кореспондуються з приписами пункту 5 частини 4 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами в адміністративній справі лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (надалі ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Пунктом 2 Положення № 20/2013 визначено, що ДСНС України у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства оборони України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра, щорічним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, а також цим Положенням.

Згідно з пунктом 6 зазначеного Положення, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до пункту 1 та підпункту 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 року № 3, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Донецькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області є юридичною особою, державним пожежно-рятувальним підрозділом зі статусом державної аварійно-рятувальної служби та здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб (окрім підрозділів сфери управління ДСНС України) на території відповідної адміністративної одиниці, проведення інших заходів, спрямованих на попередження виникнення НС та пожеж, мінімізації їх наслідків.

Таким чином, 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 4 статті 43 Конституції України, кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Згідно з частиною 1 статті 6 Закону України «Про охорону праці», умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Статтею 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Відповідно до статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з статтею 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:

- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей;

Статтею 70 цього Кодексу визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, під час проведення перевірки дотримання вимог законодавства та нормативно-правових актів у сферах пожежної та техногенної безпеки встановлені порушення норм чинного законодавства, які відповідачем не усунені.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки, порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача у встановлений час та спосіб не усунені, існує загроза життю та здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, суд вважає за доцільне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації електромережі в приміщеннях будівлі, шляхом знеструмлення та опечатування пристроїв відключення енергопостачання, зобов'язання негайно припинити роботу у приміщеннях підвального та першого поверхів адміністративної будівлі за адресою: місто Донецьк, вулиця Артема, 60 до усунення у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, питання про перерозподіл судових витрат не вирішується.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 17, 50, 94, 158 - 163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов 1 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити повністю.

Застосувати до Державного підприємства «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» (код ЄДРПОУ 00185778, адреса: 83001, Донецька область, місто Донецьк, Ворошиловський район, вулиця Артема, будинок № 60) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації електромережі в приміщеннях будівлі, шляхом знеструмлення та опечатування пристроїв відключення енергопостачання у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Зобов'язати Державне підприємство «Центральне бюро науково-технічної інформації вугільної промисловості» (код ЄДРПОУ 00185778, адреса: 83001, Донецька область, місто Донецьк, Ворошиловський район, вулиця Артема, будинок № 60) негайно припинити роботу у приміщеннях підвального та першого поверхів адміністративної будівлі за адресою: місто Донецьк, вулиця Артема, 60 до усунення у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини 3 статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Старосуд І.М.

Дата ухвалення рішення26.12.2013
Оприлюднено09.01.2014
Номер документу36467948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/18095/13-а

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ханова Р.Ф.

Постанова від 26.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 19.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні