Постанова
від 16.12.2013 по справі 805/16146/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2013 р. Справа №805/16146/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10 година 13 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., за участю секретаря судового засідання Ковальського А.В.,

за участю представників сторін:

позивача - Камардінової Ю.О.,

відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватної промислово-комерційної фірми «Проавтоматика» про стягнення заборгованості в розмірі 936,52 гривень,

В С Т А Н О В И В:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, ДОВ ФСС з ТВП) звернулось до суду з адміністративним позовом до приватної промислово-комерційної фірми "Проавтоматика" (далі - відповідач, ППКФ "Проавтоматика") про стягнення заборгованості в розмірі 936,52 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач перебуває на обліку як платник страхових внесків у Горлівській міській виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. ППКФ "Проавтоматика" подано звіт за I півріччя 2013 року з якого вбачається непогашення частини заборгованості в розмірі 936,52 гривень. Узгоджена заборгованість відповідачем у добровільному порядку сплачена не була, тому позивач просить суд стягнути її у судовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надавши пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання не з'явися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив, уповноваженого представника до суду не направив, клопотань про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без його участі до суду не надав.

Відповідно до вимог частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовими нормами, які слід застосувати до спірних відносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 21955772) є юридичною особою, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 307465 та довідкою АА № 653544 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Горлівська міська виконавча дирекція Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є відокремленим підрозділом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності без права юридичної особи.

Отже, з огляду на положення статті 48 КАС України, адміністративною процесуальною правосуб'єктністю, в тому числі правом на звернення до суду з цим адміністративним позовом, наділене Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

За даними веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого надано відповідно до Наказу Міністерства юстиції України від 14.12.2012 року № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», приватна промислово-комерційна фірма «Проавтоматика», код ЄДРПОУ 20332158, зареєстроване у якості юридичної особи 10.05.1993 року.

14 грудня 2001 року відповідач надав Горлівській міській виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заяву про взяття на облік як страхувальника у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

8 липня 2013 року відповідач надав до Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звіт про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за I півріччя 2013 року за формою Ф4-ФСС з ТВП, в якому самостійно визначив зобов'язання страхувальника на початок року в розмірі 936,52 гривень.

Таким чином, позивачем доведено, що на час розгляду справи у відповідача наявна заборгованість перед ДОВ ФСС з ТВП у розмірі 936,52 гривень. Докази, які б спростовували цей висновок суду, відповідачем не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені норми матеріального права.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей регламентовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ (далі - Закон № 2240-ІІІ).

Відповідно до частин 1, 3 статті 9 Закону № 2240-ІІІ, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статті 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Фонд є некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду.

Система органів управління Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначена статтею 10 Закону № 2240-ІІІ, згідно з положеннями частин 3, 5 якої Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління; Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та здійснює діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням. Робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Статутом Фонду може бути передбачено створення виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Виконавчі дирекції відділень підзвітні правлінням відділень та виконавчій дирекції Фонду та здійснюють свою діяльність від імені Фонду в межах і в порядку, передбачених статутом Фонду та положенням про виконавчі дирекції відділень Фонду.

До повноважень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, крім іншого, належить забезпечення акумуляції внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, представництво інтересів страховика в судових та інших органах, про що свідчить зміст пунктів 1, 5 частини 1 статті 13 Закону № 2240-ІІІ.

Згідно з пунктом 1.3. Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року № 13, в редакції постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31 липня 2012 року № 46, (далі - Положення), відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і є юридичною особою.

Одним з напрямів діяльності Відділення Фонду та його робочих органів є акумуляція внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, що надаються Фондом; здійснення контролю за надходженням та використанням коштів Фонду, що передбачено пунктом 2.1 Положення.

Відповідно до пункту 3.2 Положення на Відділення Фонду та його робочі органи покладено обов'язок здійснювати контроль своєчасністю та повнотою страхових внесків.

Застосовуючи системний аналіз вищенаведених норм, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах позивач є суб'єктом владних повноважень, на виконання повноважень якого у сфері публічно-правових відносин заявлений адміністративний позов.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Закону № 2240-ІІІ, одним з джерел формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, належать страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом.

Згідно з пунктом 2 частини 2 статті 27 Закону № 2240-ІІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), на страхувальників було покладено обов'язок нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Частиною 1 статті 23 Закону № 2240-ІІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), було передбачено, що страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону.

Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

У разі нестачі у страхувальників-роботодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітної плати.

Частиною 2 статті 30 Закону № 2240-ІІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), передбачала, що не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Згідно з Порядком подання та обліку звітів по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04 березня 2004 року №21, всі страхувальники повинні щоквартально, у двох примірниках, з наростаючим підсумком з початку року, надавати робочим органам Фонду «Звіт про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані із загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності» за формою Ф-4ФСС з ТВП.

Відповідно до Звіту про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за формою Ф4-ФСС з ТВП за I півріччя 2013 року, сума заборгованості по страховим внескам становить 936,52 гривень.

Отже, судом встановлено, що на час судового розгляду відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків, яка виникла до 1 січня 2011 року і становить 936,52 гривень, як наслідок, вимоги позивача про стягнення з ППКФ «Проавтоматика» цієї суми є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9-10, 23, 27, 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», пунктами 1.3, 2.1, 3.2 Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, статтями 2-15, 17-20, 48, 51, 69-72, 94, 98, 128 159-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до приватної промислово-комерційної фірми «Проавтоматика» про стягнення заборгованості в розмірі 936,52 гривень, задовольнити повністю.

Стягнути з приватної промислово-комерційної фірми «Проавтоматика» (код ЄДРПОУ 20332158) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по коштах Фонду в сумі 936 (дев'ятсот тридцять шість) гривень 52 копійки, перерахувавши зазначену заборгованість на транзитний рахунок Горлівської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності р/р 25601161562001 у ПАТ КБ „Надра", м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081533, МФО 380764.

Постанова прийнята та підписана в нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 16 грудня 2013 року.

Постанову складено у повному обсязі 23 грудня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бабіч С.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено09.01.2014
Номер документу36469286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/16146/13-а

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні