Постанова
від 12.12.2013 по справі 809/1835/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" грудня 2013 р. Справа № 809/1835/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Скільського І.І.,

за участю секретаря Бурда М.Р.

представника позивача: Семківа М.Н.,

представника відповідача: Урядка Р.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Брати КІП"

до Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000810220, №0000800220 від 22.11.2012 р.,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Брати КІП» (далі-позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000810220, №0000800220 від 22.11.2012 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у період з 24 жовтня 2012 року по 30 жовтня 2012 року працівниками Долинської ОДПІ проводилась документальна позапланова виїзна перевірка ПП «Брати КІП» (код 35799355), з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ «Вектрa-ДОН» (код ЄДРПОУ 36935013) в частині податку на прибуток за період з 01.10.2010 року по 31.12.2010 року та в частині податку на додану вартість за грудень 2010 року, ПП «Львівресурс» (код ЄДРПОУ 36992181) в частині податку на прибуток за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року та в частині податку на додану вартість за січень 2011 року, ТзОВ «Вествудсервіс» (код ЄДРПОУ 36733159) в частині податку на прибуток за період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року та в частині податку на додану вартість за березень та квітень 2011 року, ТзОВ «Косівське РБУ №5» (код ЄДРПОУ 33527311) в частині податку на прибуток за період з 01.04.2011 року по 30.06.2011 року та в частині податку на додану вартість за травень 2011 року, ФОП ОСОБА_3 (НОМЕР_1); в частині податку на прибуток за період з 01.04.2011 року по 30.09.2011 року та в частині податку на додану вартість за серпень 2011 року, ПП «Симетрія» (код ЄДРПОУ 30650329) в частині податку на прибуток за період з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року та в частині податку на додану вартість за листопад 2011 року, філією Калуський Райавтодор ДП «Івано-Франківський облавтодор» (код ЄДРПОУ 05466252) в частині податку на прибуток за період з 01.10.2011 року по 30.06.2012 року та в частині податку на додану вартість за грудень 2011 року, лютий, березень, червень 2012 року, про що складено акт перевірки № 3642/220/35799355 від 08.11.2012р.

Вказаною перевіркою було встановлено порушення ПП «Брати КІП» : - ч.1 ст.203, 215, п.1 ст.216, ст.228, ЦК України, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99р. № 996-ХІV (із змінами та доповненнями), п.2.4, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за №168/704 - здійснення операцій на підставі нікчемних правочинів, прийнято до виконання документи на операції, що порушують публічний порядок і, відповідно, суперечать законодавчим та нормативним актам;

- п.5.1, пп. 5.2.1 , 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 22.05.97 № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» із змінами та доповненнями, п.135.4 ст.135, п.137.1 ст.137, пп. 139.1.9. п. 139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ, в результаті чого ПП «Брати КІП» занижено до сплати в бюджет податку на прибуток в сумі 273 004 грн., в т.ч. за ІV квартал 2010 року на суму 39 234 грн, за І квартал 2011 року на суму 30195 грн., за ІІ квартал 2011 року на суму 108623 грн., за ІІІ квартал 2011 року на суму 39701 грн., за ІV квартал 2011 року на суму 55251 грн.;

- пп. 7.2.3., 7.2.6, 7.4.1, пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.97р. із змінами та доповненнями п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 201.1 та п. 201.10 ст. 201, п. 187.1 ст. 187, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами і доповненнями, в результаті чого ПП «Брати КІП» занижено до сплати в бюджет податку на додану вартість на загальну суму 220974 грн., в тому числі за грудень 2010 року в сумі 20270 грн.., за січень 2011 року на суму 19063 грн., за лютий 2011 року на суму 2020 грн., за березень 2011 року на суму 2833 грн., за квітень 2011 року на суму 27581 грн., за травень 2011 року на суму 45558 грн., за серпень 2011 року на суму 24996 грн., за вересень 2011 року на суму 26020 грн., за листопад 2011 року на суму 52633 грн. та завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду за грудень 2012 року на суму 26546 грн.

За результатами перевірки на підставі встановлених порушень відображених у акті перевірки № 3642/220/35799355 від 08.11.2012 року Долинською ОДПІ Івано-Франківської області прийнято податкові повідомлення-рішення: - № 0000810220 від 22.11.12 року, яким ПП «Брати КІП» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 277867 грн., в тому числі за основним платежем 220974 грн., та 56893 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0000800220 від 22.11.12 року, яким ПП «Брати КІП» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств в розмірі 282813 грн., в тому числі за основним платежем 273004 грн. та 9809 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями.

Позивач вважає дане рішення незаконним в зв'язку з наступним:

Посилання перевіряючого на акти зустрічних перевірок, як підстави для висновку по акту перевірки безпідставні, оскільки вони не узгоджуються з доктриною ділової мети та доктриною належної обачності й обережності як найважливішими досягненнями судової практики в сфері боротьби з ухиленням від сплати податків в Україні за останні роки, яка в свою чергу підтверджена п. 71 рішення, датованого 22 січня 2009 року прийнятого Європейським судом з прав людини, який висловив позицію, що, в принципі узгоджується з доктриною належної обачності й обережності, згідно з якою платник ПДВ не має нести відповідальності за зловживання, скоєні його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати. При цьому, платник податків-покупець не повинен нести відповідальність тільки у випадку, якщо він проявив належну обачність і обережність і йому не було відомо про зловживання своїх контрагентів. В умовах дії доктрини, я будучи сумлінним платникам податків з метою забезпечення належної обачності й обережності при виборі постачальників перевірив перед укладенням договорів на закупівлю товарів (робіт, послуг) своїх контрагентів на предмет податкової «доброчесності» за електронними базами даних, доступними на офіційному сайті Державної податкової служби України, зокрема за базами платників ПДВ, базами анульованих свідоцтв платників ПДВ, база недобросовісних платників ПДВ і базами місць масової реєстрації платників податків, а також отримав у контрагентів завірені копії статутних та реєстраційних документів, копії ліцензій на виконання договірних видів робіт, тобто мною був зібраний максимум інформації, що підтверджує реальний, а не фіктивний характер діяльності кожного контрагента.

З приводу взаємовідносин з ТзОВ Вектра-Дон, код ЄДРПОУ 36935013 за грудень місяць 2010 року, було закуплено будівельні матеріали ( будівельні блоки, покрівельні матеріали, лісопильні та сипучі матеріали). Всі вище перелічені матеріали закуплені для власних потреб. Укладання договору отримання рахунків, накладних на одержання матеріалів відбувалося в більшості випадків у телефонно-факсовому режимі, а пізніше поштою отримували оригінали, так як у договорі було зазначено, що підписані по факсимільному зв'язку договори та додатки до них мають однакову юридичну силу, але мають бути підтверджені оригіналами протягом 30днів. Поставка даних матеріалів здійснювалася транспортом продавця. Операції підтверджуються первинними документами. Згідно до бази даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 01.04.2011р.

Стосовно взаємовідносин з ПП «Львівресур», (код ЄДРПОУ 36992181), інд.номер 369921813500, які відбулися у січні 2011 року було закуплено дорожньо-будівельні матеріали, а саме піщано-гравійну суміш, яка була частково реалізована на Прикарпатське УБР, а частково використана для власних цілей. Згідно до бази даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 10.10.2011р. Оплату постачальнику проведено в повному розмірі. Оплата: 01.03.11 р. в сумі 4000,00 грн. ( за матеріал згідно договору № 09/01 від 09.01.2012 р.); 21.01.11 р. в сумі 58000,00 грн.( погашення кредиторської заборгованості згідно договору б/н від 09.07.2010 р.); 05.04.11 р. в сумі 45000,00 грн. ( погашення кредиторської заборгованості згідно договору б/н від 09.07.2010 р.); 04.05.11 р. в сумі 105000,00 грн. ( погашення кредиторської заборгованості згідно накладної № РН-5111 від 05.11.2010 р., частково по Акту № ОУ -15112 від 15.11.2010 р.); 30.05.11 р. в сумі 36292,70 грн.( погашення кредиторської заборгованості згідно накладної № РН-2111 від 02.11.2010 р., частково по Акту № ОУ -15112 від 15.11.2010 р.).

З банківських платіжних документів, актів виконаних робіт та договорів можна встановити ланцюг операцій від придбання товарів до їхнього використання та прийняття замовником. Дані матеріали доставлялися транспортом продавця на площадку ПП «Брати КІП». Площадка для зберігання дорожньо-будівельних матеріалів знаходиться у користуванні за адресою с.Княжолука, хутір Дебелівка. Договори на поставку матеріалів та накладні на отримання матеріалів передавалися водіями. Після підписання цих же документів керівництвом вони були надіслані поштою на юридичну адресу підприємства, яка була вказана в договорі.

Протягом березня-квітня 2011 року було закуплено піщано-гравійну суміш та щебінь фракції 40-70 у ТзОВ «Вествудсервіс», (код ЄДРПОУ 36733159) інд.податковий номер 367331509151. Піщано-гравійна суміш в подальшому була реалізована на Прикарпатське УБР та НГВУ Долинанафтогаз, а щебінь використано для поточного ремонту вулиць в с. Підбережжя, с. Тяпче, с. М.Тур'я, об'єми використаних матеріалів заактовано у актах виконаних робіт. Оплату постачальнику проведено в повному розмірі.

Згідно баз даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 19.09.2011р.

Оплата: 11.05.2011 р., в сумі 169017,92 грн., ( за матеріал згідно договору № 01-04 від 04.04.2011 р.); 30.05.2011 р., в сумі 198229,88 грн., ( за матеріал згідно договору № 01-04 від 04.04.2011 р.); 11.05.2011 р., в сумі 30982,08 грн., ( за ПГС згідно накладної № 0000002 від 31.03.2011 р.);

Всі ці матеріали були поставлені на площадку за адресою с. Княколука, хутір Дебелівка. Відвантаження матеріалів ( піщано-гравійної суміші та щебеню) проводилось підприємством позивача із місця зберігання.

У ТзОВ Косівське РБУ-5, (код 33527311) було закуплено в червні 2011 року габіонні сітки та отримані послуги техніки, які використовувалися і надавалися для проведення і виконання робіт по берегоукріпленню лівого берега р. Свіча біля бази відпочинку «Бескиди» в с. Мислівка Долинського р-ну. Замовником робіт виступав ТОВ «ІК Укркапітал» (інд. податковий номер 327067326557). Дані роботи виконані, здані та прийняті Замовником.

Оплату постачальнику проведено в повному розмірі. Дані матеріали доставлялися безпосередньо на місце проведення робіт де і передавалися документи на поставку особі відповідальній за даний об'єкта пізніше вони передавалися у бухгалтерію ПП «Брати КІП», де були підписані та надіслані на юридичну адресу постачальника. Згідно до бази даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 24.01.2012р. Оплата: 16 травня 2011 р. в сумі 360000,00 грн.

Щодо взаємовідносин з ПП ОСОБА_3 ( іпн НОМЕР_1) - то у квітні 2011 року від цього підприємця було отримано послуги субпідряду для поточного ремонту доріг на території Болехівської міської ради. Згідно баз даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 23.09.2011 року.

Замовником даного виду робіт виступав ТзОВ «МПК-7». Договори на послуги субпідряду були підписані та надані у бухгалтерію Директором ПП «Брати КІП». Оплата проведена повністю. Даний період перевірявся Відповідачем в серпні місяці 2011 року ( акт від 29.08.2011 р. №1358/231/35799355). В зазначеному акті а.с.19 Відповідачем зазначено, що ПП«Брати КІП» внаслідок господарських операцій з ПП ОСОБА_3 за квітень 2011р. завищено податковий кредит в розмірі 366434 грн., і з цього приводу застосовано фінансові санкції. В акті перевірки від 08.11.2012р. №3642/220/35799355 на а.с.7,8 дається аналіз господарської діяльності ПП ОСОБА_3 з ТзОВ «ДІП Електрік» в частині закупівлі ним матеріалів, а на арк. ст. 27 констатується що внаслідок господарських операцій ПП «Брати КІП» з ПП ОСОБА_3 за 2 квартал (квітень) 2011р. від ПП ОСОБА_3 прийнято до виконання видаткових накладних в сумі 1 674 297грн. та констатується , що внаслідок цього має місце завищення податкового кредиту на суму 605264грн.,тобто вдруге застосовуються фінансові санкції за одне і те саме порушення. Відповідно до ст.61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Тобто Відповідач двічі притягнув позивача до однієї і тієї ж відповідальності з одне і теж порушення.

У серпні місяці 2011 року отримано матеріали та послуги, які було використано для продовження робіт по берегоукріпленню лівого берега р. Свіча біля бази відпочинку «Бескиди» в с. Мислівка Долинського р-ну. Замовником робіт виступав ТОВ «ІК Укркапітал». Дані роботи виконані, здані та прийняті Замовником. Оплату постачальнику проведено в повному розмірі. Дані матеріали також доставлялися безпосередньо на місце проведення робіт де і передавалися документи на поставку особі відповідальній за даний об'єкт, а пізніше вони передавалися у бухгалтерію ПП «Брати КІП», де були підписані та надіслані на юридичну адресу постачальника. З банківських платіжних документів, актів виконаних робіт та договорів можна встановити ланцюг операцій від придбання товарів до їхнього використання та прийняття замовником.

Так, оплата: 11.05.2011 р. в сумі 125000,00 грн. ( за матеріал згідно договору № 02-04 від 05.04.2011 р.); 11.05.2011 р. в сумі 175000,00 грн.( за матеріал згідно договору № 02-04 від 05.04.2011 р.); 13.05.2011 р. в сумі 300000,00 грн. ( за послуги техніки згідно актів надання послуг за квітень 2011 р.); 24.06.2011 р. в сумі 177000,00 грн. (кред. Заборгованість за послуги техніки згідно актів надання послуг за квітень 2011 р.); 14.10.2011 р. в сумі 35000,00 грн. ( за матеріал згідно накладної № 2083 від 02.08.2011 р.); 24.10.2011 р. в сумі 100000,00 грн. ( за матеріал згідно накладної № 2083 від 02.08.2011 р.); 14.06.2011 р. в сумі 54300,00 грн. ( за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 08.06.2011 р. в сумі 16600,00 грн. (за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 30.05.2011 р. в сумі 713000,00 грн. (за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 06.07.2011 р. в сумі 55000,00 грн. ( кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 09.08.2011 р. в сумі 70000,00 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 09.09.2011 р. в сумі 45000 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 22.09.2011 р. в сумі 80000,00 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 30.09.2011 р. в сумі 198257,03 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.);

Дебетова заборгованість становить 166633,76 гривень.

Приватне підприємство Симетрія (код ЄДРПОУ 30650329) інд.под.номер 306503213055 протягом жовтня 2011 року надавало послуги та поставляло дорожньо-будівельні матеріали, які було використано для проведення поточного ремонту доріг комунальної власності для Замовника ТзОВ Шляхбудсервіс та на комплекс будівельних робіт біля школи в с.Мислівка для Замовника ББФ «Промінь». Всі обсяги робіт заактовано здано ПП «Братами КІП» та в свою чергу прийнято Замовниками. Акти виконаних робіт підписувались технаглядом від служби автомобільних доріг ( для Замовника ТзОВ «Шляхбудсервіс»).

Згідно баз даних Міністерства доходів та зборів зазначений платник податків знаходився на податковому обліку як платник ПДВ до 26.10.2012р.

Оплата: 23.02.12 р. в сумі 50000,00 грн. ( за матеріал згідно дог. № 09/01 від 09.01.2012 р.); 27.02.12 р. в сумі 20000,00 грн. ( за послуги техніки згідно дог. № 20/01 від 20.01.2012 р.); 05.03.12 р. в сумі 60000,00 грн. ( кредиторська заборгованість згідно дог. № 250811 від 25.08.2011 р.); 12.04.12 р. в сумі 150000,00 грн. ( кредиторська заборгованість згідно дог. № 250811 від 25.08.2011 р.); 04.01.12 р. в сумі 130000,00 грн. ( оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 13.01.2012 р. в сумі 26000 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 19.01.12 р. в сумі 90000,00 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 26.01.12 р. в сумі 30000,00 грн.( кр. Заборгов. За матеріал згідно накл. № 902 від 05.09.2011 р.,актів здачі-прийняття за вересень 2011 р.); 30.01.12 р. в сумі 390000,00 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29/11 від 29.08.2011 р.); 02.02.12 р. в сумі 250000,00 грн. (оплата згідно дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 13.02.12 р. в сумі 50000,00 грн.(кред. заборгованість згідно дог. №250811 від 25.08.2011 р.); 13.02.12 р. в сумі 80000,00 гр. (кред. заборгованість згідно дог. №250811 від 25.08.2011 р., дог. № 29/11 від 29.08.2011 р.).

З банківських платіжних документів, актів виконаних робіт та договорів можна встановити ланцюг операцій від придбання товарів до їхнього використання та прийняття замовником. Спілкування відбувалось як на об'єкті так із бухгалтерами та керівниками даного підприємства проходило в телефонному режимі.

В ході проведення перевірок Долинською ОДПІ підтверджено наявність у ПП «Брати КІП» податкових накладних по операціях з його контрагентами, які оформлені відповідно до вимог ст.201 Податкового кодексу України та підтверджують правомірність включення згідно них сум ПДВ до складу податкового кредиту згідно з правилами, визначеними ст.198 Податкового кодексу України.

За таких обставин, ПП «Брати КІП» не порушувало вимог п. 185.1 ст.185, п. 186.1 ст.186, п.198,1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями) та правомірно включило до складу податкового кредиту суму ПДВ згідно отриманих податкових накладних.

Накладні, податкові накладні та інші супроводжуючі документи надавались у бухгалтерію ПП «Брати КІП» частково у факсимільному режимі, а пізніше поштою; частково тільки у поштовому режимі. При реалізації дорожньо-будівельних матеріалів для Замовників та виконання робіт для Замовників - виписка видаткових накладних, актів приймання виконаних будівельних робіт, податкових накладних, рахунків на проведення оплати, договори оформлялися та проводилась бухгалтерією ПП «Брати КІП».

Обставини підтверджуються банківськими виписками про рух коштів, актами виконаних робіт, реєстром податкових накладних, податковими накладними та актом перевірки. Крім цього, всі зазначені підприємства знаходяться в базі даних ДПА України, як суб'єкти підприємницької діяльності як платники ПДВ.

В акті перевірки податковий орган припускається тлумачення, що в зв'язку з відсутністю у нього відповідей ДПІ в Печерському р-ні м.Києва та ДПІ в Косівському р-ні, в вочевидь , що фінансовао-господарська діяльність ТзОВ «ДІП Електрік» здійснюється поза межами правового поля, але одночасно в цьому ж акті проводить аналіз податкової звітності зазначеного контрагента.

Відповідач в письмовому запереченні від 19.12.2012р. заперечив проти позову та зазначив, що ними було проведено позапланову документальну виїздну перевірку ПП «Брати КІП» про, що свідчить акт від 08.11.2012р. № 3642/220/35799455. За результатами акту перевірки було прийнято повідомлення рішення - № 0000810220 від 22.11.12 , яким ПП «Брати КІП» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в розмірі 277867 грн., в тому числі за основним платежем 220974 грн., та 56893 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями; № 0000800220 від 22.11.12 , яким ПП «Брати КІП» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств в розмірі 282813 грн., в тому числі за основним платежем 273004 грн. та 9809 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями. Відповідач зазначав, що згідно даних бухгалтерського обліку дійсно Позивачем було здійснено господарські операції з вищезазначеними контрагентами. Як зазначено в акті перевірки, в силу відсутності у контрагентів технічної бази, відповідної кількості працівників та враховуючи наявність актів перевірок інших контрагентів, або неможливістю провести зустрічної перевірки вважав, що договори укладені між ПП «Брати КІП» та з контрагентами ТзОВ «Вектра Дон», ФОП ОСОБА_3, ТзОВ «Вестбудсервіс», ПП «Львівресурс», ТзОВ «Косівське РБУ-5» є нікчемними.

Дослідивши всі обставини справи суд встановив, що Пунктом 6 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1246 встановлено, що Реєстр є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з податку на додану вартість.

Відтак, Реєстр отриманих та виданих податкових накладних є лише основою для відображення зведених результатів в податкових деклараціях, однак не визначає наявність або відсутність у платника податку права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість, тоді як саме податкова накладна виступає підставою для формування податкового кредиту.

Так, судом встановлено факт отримання позивачем належним чином оформленої податкової накладної, яка у встановленому порядку була зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних, внаслідок чого у позивача і виникло право на формування податкового кредиту. В свою чергу, дані Реєстру отриманих та виданих податкових накладних не можуть розглядатись як достатній доказ відсутності у позивача права на податковий кредит.

Крім того, суд звертає увагу на положення п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України, відповідно до якого наявність розбіжностей у даних реєстрів виданих та отриманих податкових накладних платника податку та його контрагента є підставою для повідомлення податковим органом платника податку про наявність таких розбіжностей з метою надання відповідному платнику податку можливості уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.

Необхідними умовами для визнання угоди нікчемною в силу вимог ст. 228 Цивільного кодексу України є її укладання з метою, завідомо суперечною інтересам держави і суспільства та наявність умислу хоча б у однієї із сторін щодо настання відповідних протиправних наслідків.

Висновок про наявність протиправної мети при вчиненні правочину може ґрунтуватись на належних та допустимих доказах і не може ґрунтуватись на припущеннях. При цьому допущені сторонами (господарюючими суб'єктами) при вчинення правочину порушення вимог цивільного законодавства чи правил ведення господарської діяльності, зокрема невідповідність правочину певним вимогам цивільного та господарського законодавства, само по собі не може свідчити про наявність протиправної мети на настання відповідних протиправних наслідків, оскільки недотримання вимог такого законодавства є підставою для оспорювання таких правочинів їх сторонами чи іншою заінтересованою особою в суді і такі правочини не є нікчемними в силу вимог закону.

Наявність законодавчо визначених обставин для формування валових витрат та податкового кредиту є обов'язковою, але не є безумовною підставою для визнання правомірності такого формування за умови, якщо податковий орган доведе, що відомості в первинних документах не відповідають дійсності, в тому числі, коли господарські операції не мали реального характеру через їх безтоварність, були спрямовані на протиправне отримання податкових вигод з метою ухилення від оподаткування.

Для підтвердження правомірності формування платником податків валових витрат та податкового кредиту, окрім встановлення дотримання таким платником вимог законів, необхідно встановити реальність здійсненої господарської операції з придбання товару (послуг), тобто така операція має бути не тільки документально оформленою, а й повинна об'єктивно призвести до зміни складу активів платника податків. В основі будь-якої реальної господарської операції має лежати економічна мета, тобто бажання платника податків приростити активи за допомогою досягнення господарського ефекту.

З метою дослідження фактичного придбання послуг (товару) Відповідачу необхідно було аналізувати умови їх (його) поставки, досліджувати усі надані позивачем первинні бухгалтерські документи, складені під час здійснення господарських операцій, їх відповідність вимогам ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV, а не тільки акти здачі приймання робіт (послуг), підстави, порядок, зміст, обсяг усіх придбаних послуг відповідно до умов договорів, мету придбання таких послуг, з'ясовувати, яким чином формувалася їх вартість, здійснювалося їх виконання.

Як встановлено судом, позивачем дійсно укладалися господарські договори з ТзОВ «Вектра-Дон», код ЄДРПОУ 36935013 за грудень місяць 2010 року, було закуплено будівельні матеріали, з ПП «Львівресурс», код ЄДРПОУ 36992181, інд.номер 369921813500, господарські операції відбулися у січні 2011 року по договору № 09/01 від 09.01.2012 та було закуплено дорожньо-будівельні матеріали, а саме піщано-гравійну суміш, яка була частково реалізована на Прикарпатське УБР, а частково використана для власних цілей. Протягом березня-квітня 2011 року Позивачем було закуплено піщано-гравійну суміш та щебінь фракції 40-70 у ТзОВ «Вествудсервіс» згідно договору № 01-04 від 04.04.2011 р. Піщано-гравійна суміш в подальшому була реалізована на Прикарпатське УБР та НГВУ «Долинанафтогаз», а щебінь використано для поточного ремонту вулиць в с. Підбережжя, с. Тяпче, с. М.Тур'я, об'єми використаних матеріалів заактовано у актах виконаних робіт. У ТзОВ «Косівське РБУ-5», код 33527311 було закуплено в травні 2011 р. в сумі 360000,00 грн. габіонні сітки та отримані послуги техніки, які використовувалися і надавалися для проведення і виконання робіт по берегоукріпленню лівого берега р.Свіча біля бази відпочинку «Бескиди» в с. Мислівка Долинського р-ну. Замовником робіт виступав ТОВ «ІК Укркапітал» інд. податковий номер 327067326557. Дані роботи виконані, здані та прийняті. Від ПП ОСОБА_3 ( іпн НОМЕР_1) - то у квітні 2011 року від цього підприємця було отримано послуги субпідряду для поточного ремонту доріг на території Болехівської міської ради. У серпні місяці 2011 року отримано матеріали та послуги, які було використано для продовження робіт по берегоукріпленню лівого берега р.Свіча біля бази відпочинку «Бескиди» в с.Мислівка Долинського р-ну. За матеріал згідно договору № 02-04 від 05.04.2011 р. було проведено оплату 11.05.2011 р. в сумі 125000,00 грн.; 11.05.2011 р. в сумі 175000,00 грн.( за матеріал згідно договору № 02-04 від 05.04.2011 р.); 13.05.2011 р. в сумі 300000,00 грн. ( за послуги техніки згідно актів надання послуг за квітень 2011 р.); 24.06.2011 р. в сумі 177000,00 грн. (кред. Заборгованість за послуги техніки згідно актів надання послуг за квітень 2011 р.); 14.10.2011 р. в сумі 35000,00 грн. ( за матеріал згідно накладної № 2083 від 02.08.2011 р.); 24.10.2011 р. в сумі 100000,00 грн. ( за матеріал згідно накладної № 2083 від 02.08.2011 р.); 14.06.2011 р. в сумі 54300,00 грн. ( за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 08.06.2011 р. в сумі 16600,00 грн. (за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 30.05.2011 р. в сумі 713000,00 грн. (за послуги техніки згідно актів надання робіт/послуг за квітень 2011 р.); 06.07.2011 р. в сумі 55000,00 грн. ( кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 09.08.2011 р. в сумі 70000,00 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 09.09.2011 р. в сумі 45000 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 22.09.2011 р. в сумі 80000,00 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); 30.09.2011 р. в сумі 198257,03 грн. (кр. Заборгов.згідно актів приймання-виконання будівельних робіт за квітень 2011 р.); Приватне підприємство Симетрія (код ЄДРПОУ 30650329) інд.под.номер 306503213055 протягом жовтня 2011 року.

Позивачу надавало послуги та поставляло дорожньо-будівельні матеріали, які було використано для проведення поточного ремонту доріг комунальної власності для Замовника ТзОВ «Шляхбудсервіс» та на комплекс будівельних робіт біля школи в с.Мислівка для Замовника ББФ «Промінь». Всі обсяги робіт заактовано здано ПП «Братами КІП» та в свою чергу прийнято Замовниками . Акти виконаних робіт підписувались технаглядом від служби автомобільних доріг ( для Замовника ТзОВ «Шляхбудсервіс»). Згідно дог. № 09/01 від 09.01.2012 р. було поставлено матеріал на суму 23.02.12 р. в сумі 50000,00 грн.; 27.02.12 р. в сумі 20000,00 грн. ( за послуги техніки згідно дог. № 20/01 від 20.01.2012 р.); 05.03.12 р. в сумі 60000,00 грн. ( кредиторська заборгованість згідно дог. № 250811 від 25.08.2011 р.); 12.04.12 р. в сумі 150000,00 грн. ( кредиторська заборгованість згідно дог. № 250811 від 25.08.2011 р.); 04.01.12 р. в сумі 130000,00 грн. ( оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 13.01.2012 р. в сумі 26000 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 19.01.12 р. в сумі 90000,00 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 26.01.12 р. в сумі 30000,00 грн.( кр. Заборгов. За матеріал згідно накл. № 902 від 05.09.2011 р.,актів здачі-прийняття за вересень 2011 р.); 30.01.12 р. в сумі 390000,00 грн. (оплата згідно дог. б/н від 25.08.2011 р., дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29/11 від 29.08.2011 р.); 02.02.12 р. в сумі 250000,00 грн. (оплата згідно дог. № 31-08-11 від 31.08.2011 р., дог. № 29 від 29.08.2011 р.); 13.02.12 р. в сумі 50000,00 грн.(кред. заборгованість згідно дог. №250811 від 25.08.2011 р.); 13.02.12 р. в сумі 80000,00 гр. (кред. заборгованість згідно дог. №250811 від 25.08.2011 р., дог. № 29/11 від 29.08.2011 р.).

Судом за клопотанням Позивача було витребувано у Замовника робіт: служби автомобільних доріг в Івано-Франківській обл., яка знаходиться за адресою м. Івано-Франківськ вул. Петрушевича,1 належним чином завірену копію акту державної фінансової інспекції в Івано-Франківській обл.. від 24.10.2012р. №06-21/18 за результатами ревізії за період з 01.04.2010р. по 01.08.2012р. Згідно до зазначено акту будь-яких порушень зі сторони виконавця робіт ПП «Брати КІП» виявлено не було.

Подання платником до контролюючого органу усіх належним чином оформлених первинних документів, передбачених податковим законодавством, з ціллю отримання податкової вигоди є підставою для її отримання, якщо податковий орган не доведе неправдивість, недостовірність або суперечливість відомостей, що містяться у таких документах.

Доводи ж податкового органу про отримання платником необґрунтованої податкової вигоди мають ґрунтуватись на сукупності доказів, що безспірно підтверджують існування обставин, які виключають право платника, зокрема, на формування податкового кредиту. Однак у справі, податковим органом не доведено існування таких обставин.

Необхідними умовами для визнання угоди нікчемною в силу вимог ст. 228 Цивільного кодексу України є її укладання з метою, завідомо суперечною інтересам держави і суспільства та наявність умислу хоча б у однієї із сторін щодо настання відповідних протиправних наслідків.

Висновок про наявність протиправної мети при вчиненні правочину може ґрунтуватись на належних та допустимих доказах і не може ґрунтуватись на припущеннях. При цьому допущені сторонами (господарюючими суб'єктами) при вчинення правочину порушення вимог цивільного законодавства чи правил ведення господарської діяльності, зокрема невідповідність правочину певним вимогам цивільного та господарського законодавства, само по собі не може свідчити про наявність протиправної мети на настання відповідних протиправних наслідків, оскільки недотримання вимог такого законодавства є підставою для оспорювання таких правочинів їх сторонами чи іншою заінтересованою особою в суді і такі правочини не є нікчемними в силу вимог закону.

Щодо посилання Відповідача на ту обставину, що під час перевірки не було надано всіх необхідних документів то цій частині слід зазначити наступне, так відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011р. № 742/11/13-11 необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності. З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини. 1. Рух активів у процесі здійснення господарської операції. 2.Установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції. 3.Установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку. Оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

В цьому ж листі зазначено, що водночас податкові органи не позбавлені права звернутися до адміністративного суду з вимогою про визнання недійсним правочину, укладеного між останнім у ланцюгу постачань платником податку та його контрагентом, з метою, завідомо суперечною інтересам держави та суспільства та стягнення в дохід держави коштів, одержаних сторонами оспорюваного правочину за такими угодами, як це установлено частиною третьою статті 228 Цивільного кодексу України. Однак, відповідач з таким позовом не звертався.

З врахуванням вищенаведеного, суд не встановив обставин. з якими закон пов'язує наявність нікчемних договорів, та обставин, які б свідчили про те, що Позивач по справі переслідував протиправну мету під час укладання господарських договорів. Рух коштів, товарів, виконання та прийняття робіт свідчать про відсутність мети, яка б суперечила інтересам держави.

Відповідно до вимог частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

З врахуванням викладеного, оскаржувані податкові повідомлення-рішення не ґрунтуються на нормах права, внаслідок чого підлягають визнанню протиправними та скасуванню.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби №0000810220, №0000800220 від 22.11.2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складена в повному обсязі 17.12.2013 року.

Дата ухвалення рішення12.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36471452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1835/13-а

Ухвала від 29.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Качмар В.Я.

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 07.06.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні