Ухвала
від 20.12.2013 по справі 826/18843/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без розгляду

20 грудня 2013 року № 826/18843/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Качура І.А., розглянувши адміністративний позов

ОСОБА_1 до Державної реєстраційної служби України проскасування рішення, зобов'язання вчинити дії В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної реєстраційної служби України, в якому просив: - скасувати рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Головного управляння юстиції про державну реєстрацію за Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Південний» права власності на земельну ділянку площею 0,0866 га. цільовим призначенням обслуговуванням жилого будинку, господарських будівель та споруд, кадастровий номер 8000000000:82:298:0106, яка розташована за адресою АДРЕСА_1; - зобов'язати відповідача внести запис до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації за Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Південний» прав власності на земельну ділянку площею 0,0866 га. цільовим призначенням обслуговуванням жилого будинку, господарських будівель та споруд, кадастровий номер 8000000000:82:298:0106, яка розташована за адресою АДРЕСА_1; - зобов'язати відповідача вилучити з Державного реєстру речових прав на об'єкт власності нерухомого майна запис про здійснення державної реєстрації за Публічним акціонерним товариством Акціонерний банк «Південний» прав власності на земельну ділянку площею 0,0866 га. цільовим призначенням обслуговуванням жилого будинку, господарських будівель та споруд, кадастровий номер 8000000000:82:298:0106, яка розташована за адресою АДРЕСА_1.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.12.2013р. позовна заява ОСОБА_1 залишена без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду інформації щодо реквізитів спірного рішення та долучення копії спірного рішення (або зазначення причин неможливості його подання).

19.12.2013р. через канцелярію суду надійшла заява на виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху.

З поданих позивачем документів на виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без розгляду вбачається, що про існування спірного рішення від 08.05.2013р. йому стало відомо 18.05.2013р. з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

Водночас з даним позовом позивач звернувся 28.11.2013р. (що підтверджується штемпелем вхідної кореспонденції суду), що свідчить про порушення позивачем строку звернення до суду, відтак вбачаються правові підстави для залишення позовної заяви без розгляду.

Відповідно до частини 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Строк звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом - проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. Після закінчення цього часу особа не втрачає права звернутися з адміністративним позовом, але така позовна заява може бути залишена без розгляду на тій підставі, що пропущено строк звернення.

Згідно ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

При цьому, поважними причинами пропуску строку звернення до суду відповідно до вимог КАС України визнаються обставини, які є об'єктивно непереборними та не залежать від волевиявлення сторони і пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення особою відповідних дій.

Суд також звертає увагу на те, що встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Дослідивши матеріали справи, виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства України, суд прийшов до висновку про те, що в позовній заяві та поданих документах відсутні докази, які б свідчили про наявність об'єктивно непереборних обставин, що унеможливлювали своєчасний захист прав, законних інтересів позивача, відтак суд прийшов до висновку про те, що позивачем строк звернення до суду пропущено без поважних причин.

Відповідно до ч. 2 ст. 100 КАС України, позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Керуючись ст. 99, 100, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Залишити без розгляду позовну заяву ОСОБА_1 до Державної реєстраційної служби України про скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

У випадку оскарження ухвали позовні матеріли будуть скеровані до апеляційної інстанції разом з апеляційною скаргою.

2. Роз'яснити позивачу, що залишення позовної заяви без розгляду не позбавляє його права звернутися до адміністративного суду в загальному порядку з клопотанням про поновлення строку звернення до суду з визначенням поважності причин пропуску строку звернення до суду.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36473423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18843/13-а

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні