cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 грудня 2013 року Справа № 2а-1833/10/0370
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Валюха В.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Відділу Держземагенства у Ратнівському районі Волинської області про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін,
ВСТАНОВИВ:
21.06.2010 року Державна інспекція з контролю за цінами у Волинській області звернулася з адміністративним позовом до Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 13860,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області проведено планову перевірку дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (плати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформленням документів, в тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадян України, про що складено акт від 17.05.2010 року № 000781. На підставі матеріалів перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області прийнято рішення № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у вигляді вилучення у Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області 4620,00 грн. необґрунтовано одержаної виручки та стягнення штрафу в сумі 9240,00 грн. Проте, відповідач вказане рішення не виконав, економічні санкції добровільно до Державного бюджету не сплатив.
Позивач просить стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету економічні санкції за порушення державної дисципліни цін в розмірі 13860,00 грн.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.07.2010 року провадження у цій справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-1778/10/0370 за позовом Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області до головного державного інспектора Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області Савлук Л.І., Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області про визнання незаконними дій та скасування рішення № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін (а. с. 44-45).
Згідно з ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 27.12.2013 року поновлено провадження у цій справі, замінено позивача Державну інспекцію з контролю за цінами у Волинській області її правонаступником Державною інспекцією України з контролю за цінами та замінено відповідача Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області його правонаступником Відділом Держземагенства у Ратнівському районі Волинської області.
В судове засідання, призначене на 12:30 27.12.2013 року, представники сторін не прибули, хоча сторони належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення (а. с. 62-63), при цьому, від сторін надійшли до суду письмові клопотання про розгляд справи за відсутності представників (а. с. 64-66).
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, при цьому, від представників сторін надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому суд приходить до висновку, що судовий розгляд справи необхідно здійснювати в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області проведено планову перевірку дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів (плати) на землевпорядні роботи, роботи та послуги, пов'язані з оформленням документів, в тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у власність громадян України, про що складено акт від 17.05.2010 року № 000781 (а. с. 5-11). На підставі матеріалів перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Волинській області прийнято рішення № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у вигляді вилучення у Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області 4620,00 грн. необґрунтовано одержаної виручки та стягнення штрафу в сумі 9240,00 грн. (а. с. 16).
Згідно із частиною першою статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 03.12.1990 року № 507-ХІІ (з наступними змінами та доповненнями, чинного на момент прийняття рішення № 32-К від 21.05.2010 року) вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
При цьому, частиною другою статті 14 цього ж Закону передбачено, що підприємства, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства.
Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області оскаржило у судовому порядку рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 02.08.2010 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 25.10.2013 року, у справі № 2а-1778/10/0370 в задоволенні адміністративного позову Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області до головного державного інспектора Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області Савлук Л.І., Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області про визнання незаконними дій та скасування рішення № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін відмовлено повністю (а. с. 54-59).
Згідно із частиною першою статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, оскільки постановою Волинського окружного адміністративного суду від 02.08.2010 року у справі № 2а-1778/10/0370, яка набрала законної сили, встановлено правомірність прийняття рішення № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, тому в силу вимог частини першої статті 72 КАС України вказана обставина при розгляді цієї справи не доказується.
Отже, враховуючи, що рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Волинській області № 32-К від 21.05.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін прийняте з дотриманням норм чинного законодавства України та не виконане, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення на користь Державного бюджету України економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 13860,00 грн. з Відділу Держземагенства у Ратнівському районі Волинської області як правонаступника Управління Держкомзему у Ратнівському районі Волинської області підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 41, 72, 122, 128, 162, 163 КАС України, на підставі Закону України «Про ціни і ціноутворення», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відділу Держземагенства у Ратнівському районі Волинської області (44100 Волинська область, смт. Ратне, вулиця Каштанова, 24, ідентифікаційний код 38079700) на користь Державного бюджету України економічні санкції за порушення державної дисципліни цін в розмірі 13860 гривень 00 копійок (тринадцять тисяч вісімсот шістдесят гривень нуль копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.М.Валюх
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36474485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні