Постанова
від 18.12.2013 по справі 801/10307/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 грудня 2013 р. (14 год. 22 хв.) Справа №801/10307/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі колегії суддів: головуючого судді Кузнякової С.Ю., суддів Кононової Ю.С., Кудряшової А.М.,

за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., представника позивача Магері Ю.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "ТВА"

до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

про скасування рішень та спонукання до виконання певних дій.

Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "ТВА" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, в якому просить:

- скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 24 липня 2013 року №1489 "Про результати планової перевірки ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ (НР №1372-м від 24.11.2006)",

- скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року №2039 "Про розгляд заяви ТОВ ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, "Про скасування санкції "оголошення попередження" (НР №1781-м від 24.11.2006)".

- скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року № 2040 "Про заяву ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення (НР №1781-м від 24.11.2006)".

- зобов'язати Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "ТВА" про продовження строку дії ліцензії на мовлення НР № 1372-м від 24 листопада 2006 року, подану 16 травня 2013 року та прийняти рішення про продовження строку дії ліцензії на мовлення НР №1372-м від 24 листопада 2006 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "ТВА". Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувані рішення, на думку позивача, є протиправними та такими, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства України в галузі телебачення і радіомовлення.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позові, та просив їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, скерував клопотання про розгляд справи за його відсутності. Обґрунтованість своєї позиції виклав у письмових запереченнях на позов, в яких просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі (а.с. 68-73, 149-151).

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

04.02.1992р. було зареєстровано Асоціацію Чернівецьку асоціацію комерційної телерадіокомпанії ТВА (ЄДРПОУ 14260868), відносно якої 06.11.2011р. було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про припинення юридичної особи за рішенням засновників. Юридичною особою-правонаступником ЧАКТ ТВА є Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТВА» (ЄДРПОУ 14260868) (а.с. 143, 144-146).

24.11.2006р. позивачу було видано ліцензію на мовлення серії НР № 1781-м строком дії з 24.11.2006р. по 24.11.2013р. та з зазначенням виду мовлення - ефірне (телебачення). 01.07.2013р. до наведеної ліцензії було надано 8 додатків (а.с.14, 15-22).

24.07.2013р. Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було прийнято рішення № 1489 «Про результати планової перевірки ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ (НР № 1372-м від 24.11.2006)», яким визнано порушення ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, вимог п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, оголошено попередження. Зобов'язано ліцензіата ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до умов діючої ліцензії та чинного законодавства. Впродовж двох тижнів після цього надати до Національної ради звіт, завізований представником Національної ради у Івано-Франківській області. В разі невиконання ліцензіатом цього рішення по завершенні вказаного у рішенні терміну представнику Національної Івано-Франківській області поінформувати про це Національну раду. Розглянувши цю інформацію, Національна рада може призначити позапланову перевірку або оголосити попередження на підставі документальних свідчень про невиконання рішення, що передбачено ч. 5 та ч. 6 ст. 72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», або звернутися до суду про анулювання ліцензії у зв'язку з невиконанням розпорядження про усунення порушень, що передбачено п. в) ч. 5 ст. 37 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». (а.с.31, 74).

Наведене рішення мотивоване тим, що на виконання наказу голови Національної ради № 5/124 від 12.03.2013 представник Національної ради у Чернівецькій обл. Шегда П.П. та спеціаліст 1 категорії секретаріату представник у Чернівецькій обл. Стаєцька Н.В. здійснили планову перевірку ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ (ефірне ТБ, 34 ТВК Чернівці, логотип: «ТВА»), про що було складено Акт № 39/1/Чн/П-С/№3/23.04.2013 від 23.04.2013. В ході перевірки було встановлено порушення вимог ч. 2, 3 ст. 9 Закону України «Про рекламу», оскільки вісім разів було відсутнє відокремлення в рекламному ролику медичного центру, а також у дев'ятьох випусках програми «Гороскоп», яка транслювалася в ефірі ліцензіата, звучала інформація про медичний центр, яка мала ознаки реклами. Таким чином, ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, порушила вимоги п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

23.10.2013р. відповідач прийняв рішення № 2039 «Про розгляд заяви ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, «Про скасування санкції «оголошення попередження» (НР № 1781 -м від 24.11.2006), яким встановлено, що за результатами перевірки ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, зафіксовано порушення п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», що свідчить про неусунення порушень, за які рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489 було застосовано санкцію «оголошення попередження»; відмовлено ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ у скасуванні санкції «оголошення попередження», застосованої рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489. ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, оголошено попередження. Зобов'язано ліцензіата ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, протягом місяця привести свою діяльність у відповідність вимог чинного законодавства. Впродовж двох тижнів після цього надати Національної ради звіт, завізований представником Національної ради в Івано-Франківській області. В разі невиконання ліцензіатом цього рішення завершенні вказаного у рішенні терміну представнику Національної р: Івано-Франківській області поінформувати про це Національну раду. Розглянувши цю інформацію, Національна рада може призначити позапланову перевірку або оголосити попередження на підставі документальних свідчень про невиконання рішення, що передбачено ч. 5 та ч. 6 ст. 72 Закону У «Про телебачення і радіомовлення», або звернутися до суду про анулювання ліцензії у зв'язку з невиконанням розпорядження про усунення порушень, передбачено п. в) ч. 5 ст. 37 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (а.с. 32, 75).

Вказане рішення мотивоване тим, що на виконання рішення Національної ради від 18.09.2013 № 1774 про призначення позапланової перевірки за заявою ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, щодо скасування санкції «оголошення попередження» Національною радою 14.10.2013 було здійснено позапланову перевірку ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ (ефірне ТБ, 34 ТВК у м. Чернівцях, логотип: «ТВА»), про що було складено Акт № ПП/ІВ./П/13-8 від 14.10.2013. В ході перевірки було зафіксовано порушення вимог п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», оскільки зафіксовано порушення Закону України «Про рекламу»: ч. З та ч. 3 ст. 9, оскільки у 00:24:13, о 12:24:46 та о 20:01:56 під час програми «Панно Кохання» звучала інформація рекламного характеру без ідентифікації її відбивкою «реклама» або «на правах реклами»; ч. 4 ст. 13, оскільки о 21:41:06 та о 23:41:04 у передачі новин «Теми дня» був розміщений сюжет про третю річницю розважального центру «Fantasy Town» з позначкою «на правах реклами».

23.10.2013р. Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було прийнято рішення № 2040 «Про заяву ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення (НР № 1781-м від 24.11.2006) юридична адреса: вул. Чорновола, 107-а, офіс 8, м. Івано-Франківськ, 76005», якою відмовлено ТОВ "Телерадіокомпанія "ТВА", м. Івано-Франківськ продовженні строку дії ліцензії на мовлення НР № 1781-м від 24.11.2006. Другим пунктом рішення доручено Управлінню науково-технічного і частотного розвитку підготувати матеріали щодо оголошення конкурсу на отримання ліцензії на мовлення з використанням 34 ТВК у м. Чернівцях, потужність передавача - 1.0 кВт, мовлення - 20 годин на добу у відрізках часу: щодня: 00:00- 10:00; 12:00-17:30; 19:30-24:00 (а.с. 33, 76).

Вказане рішення мотивоване тим, що розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "ТВА", м. Івано-Франківськ (місцезнаходження: вул. Чорновола, 107-А, офіс 8, м. Івано-Франківськ, 76005; в. о. директора Тата Григорівна Кеплер), про продовження строку дії ліцензії на мовлення НР № 1781-м від 24.11.2006 (ефірне місцеве телебачення з використанням 34 ТВК у м. Чернівцях, потужність передавача -1.0 кВт, обсяг мовлення - 20 годин на добу у відрізках часу), Національна рада дійшла висновку: ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» та ч. 1, 8 статті 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Відповідно до п. б) ч. 7 ст. 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення за умови, якщо протягом строку дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями. ТОВ "Телерадіокомпанія "ТВА", м. Івано-Франківськ, рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489 у зв'язку з порушенням п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» оголошено попередження та рішенням Національної ради від 23.10.2013 №2039 у зв'язку з порушенням п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» оголошено попередження.

Не погодившись з наведеними рішеннями позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим щодо їх оскарження.

Оцінюючи правомірність рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.

"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.

Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчинюється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення як конституційного, постійно діючого, колегіального, наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення визначені в Законі України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».

Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами (ст.1 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення»).

У ст. 3 цього Закону визначені принципи діяльності Національної ради, відповідно до якої діяльність Національної ради ґрунтується на принципах законності, незалежності, об'єктивності, прозорості, доступності для громадськості, врахування культурної, ідеологічної та політичної багатоманітності в суспільстві, врахування загальновизнаних міжнародних норм та стандартів у галузі телерадіомовлення, повноти і всебічного розгляду питань та обґрунтованості прийнятих рішень.

В розділі ІІІ Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» перелічені повноваження Національної ради. Відповідно до ст.14 цього Закону до регуляторних повноважень Національної ради віднесено, зокрема, ліцензування телерадіомовлення.

Закон України «Про телебачення і радіомовлення» регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.

Відповідно до ст. 7 цього Закону єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) - спеціальний конституційний, постійно діючий позавідомчий державний орган.

Згідно з ст. 1 Закон України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.

Як вже зазначалось, позивач є ліцензіатом - власником ліцензії на мовлення серії НР №1781-м, виданої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення з строком дії з 24.11.2006р. по 24.11.2013р.

Частиною 1 статті 70 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" встановлено, що саме Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб'єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України. Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою (частини 1, 2 статті 71 Закону).

Відповідно до частини 3 статті 71 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади (частина 4 статті 71 Закону України "Про телебачення і радіомовлення").

Згідно з частиною 1 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради.

Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону або ліцензійних умов (частина 2 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення").

Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади (частина 5 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення").

Види санкцій, які можуть бути застосовані до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, визначено частиною 6 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Відтак, Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення.

Рішення про оголошення попередження приймається у разі першого порушення законодавства чи умов ліцензії телерадіоорганізацією або першого порушення законодавства провайдером програмної послуги (частина 7 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення").

Порядок розгляду Національною радою питань про порушення телерадіоорганізацією або провайдером програмної послуги законодавства України та умов ліцензії визначено статтею 73 Закону.

Щодо позовних вимог стосовно рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 24 липня 2013 року №1489 "Про результати планової перевірки ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ (НР №1372-м від 24.11.2006)", суд вважає необхідним зазначити наступне.

В обґрунтування позовних вимог по протиправність наведеного рішення, позивач посилається на те, що рішення № 1489 від 24.07.2013р. суперечить вимогам статті 72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», оскільки Національна рада застосовує санкції за порушення вимог Закону України "Про телебачення і радіомовлення", а не за порушення вимог Закону України «Про рекламу»; суперечить вимогам статті 27 Закону України «Про рекламу», оскільки Національна рада може лише скласти та направити подання до Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а не застосовувати санкцію самостійно; суперечать статті 19 Конституції України, оскільки Національна рада має діяти лише в межах повноважень, передбачених законами України; суперечить статті 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», оскільки не допускається дублювання повноважень органів державного нагляду, тоді як відповідач втрутився в сферу повноважень іншого державного органу).

З рішення від 24.07.2013р. № 1489 «Про результати планової перевірки ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ (НР № 1372-м від 24.11.2006)» вбачається, що Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було визнано порушення ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ вимог п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» як наслідок встановлених порушень вимог ч. 2 та ч. 3 ст. 9 Закону України «Про рекламу», які відображені у акті № 39/1/Чн/П-С/№3/23.04.2013р. планової перевірки дотримання телерадіоорганізацією законодавства України від 23.04.2013р..

Згідно з п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" телерадіоорганізація зобов'язана виконувати правила рекламної діяльності і спонсорства, встановлені законодавством.

Частинами 2 та 3 ст. 9 Закону України від 03.07.1996, № 270/96-ВР "Про рекламу" передбачено, що реклама у теле- і радіопередачах, програмах повинна бути чітко відокремлена від інших програм, передач на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова "реклама". Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою "Реклама" чи "На правах реклами".

Згідно з ч. 1 Закону України від 05.04.2007р. № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища

Відповідно до ст. 3 Закону України від 05.04.2007р. № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами неприпустимості дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю).

Як вже зазначалось, відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України „Про телебачення і радіомовлення" єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - спеціальний конституційний постійно діючий позавідомчий державний орган.

Суд звертає увагу, що пунктом 1 резолютивної частини рішення від 24.07.2013р. № 1489 «Про результати планової перевірки ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ (НР № 1372-м від 24.11.2006)» визнано порушення ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ вимог п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а не ч. 2, ч. 3 ст. 9 Закону України «Про рекламу».

Враховуючи, що єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, яка притягнула позивача до відповідальності за порушення вимог саме Закону України «Про телебачення і радіомовлення», суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення № 1489 від 24.07.2013р. діяв у межах повноважень, визначених чинним законодавством України, дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю).

Стосовно наявності в діях позивача порушення Закону України «Про телебачення і радіомовлення», за яке відповідачем було застосовано санкцію у вигляді оголошення попередження, суд зазначає таке.

Як слідує з акту № 39/1/Чн/П-С/№3/23.04.2013р. планової перевірки дотримання телерадіоорганізацією законодавства України від 23.04.2013р. встановлено порушення Закону України «Про телебачення і радіомовлення»:

- ч. 8 ст. 28, оскільки збільшено обсяги інформаційно-аналітичних і публіцистичних передач, розважально-музичних передач, обсяг «фільмопоказу», зменшено обсяг «інше»;

- п. а) ч. 1 ст. 59 (телерадіоорганізація зобов'язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії).

Перевіркою встановлено порушення Закону України «Про рекламу»:

- ч. 2 ст. 9, оскільки рекламний ролик «Оксфорд Медікал» розміщений о 4:04:43 без відбивок (реклама у теле- і радіопередачах, повинна бути чітко відокремлена від інших програм на їх початку і наприкінці за допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів рекламного логотипу з використанням слова "реклама"). Повторно ролик в ефірі також о 6:31:18; 8:15:46; 9:58:35; 14:03:04; 16:08:28; 17:29:05; 22:02:59;

- ч. 3 ст. 9, оскільки ведуча передачі "Гороскоп" о 4:02:06 подає інформацію про медичний центр «Оксфорд Медікал», яка містить ознаки реклами (інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою "реклама" чи "на правах реклами"). Повторно рекламна інформація звучить о 6:28:41; 8:13:09; 9:55:58; 14:00:27; 16:05:50; 17:26:27; 22:00:20; 23:58:28 (а.с. 34-35).

Позивачем по суті не заперечується наявність перелічених у акті порушень, разом з тим, позивач посилається на відсутність його вини.

Проте зазначена обставина не є підставою для звільнення відповідальності порушення законодавства про телебачення і радіомовлення.

Щодо позовних вимог стосовно рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року №2039 "Про розгляд заяви ТОВ ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, "Про скасування санкції "оголошення попередження" (НР №1781-м від 24.11.2006)", суд вважає необхідним зазначити наступне.

Порядок скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) до телерадіоорганізацій і провайдерів програмної послуги за порушення умов ліцензії та чинного законодавства у сфері телебачення і радіомовлення визначає Положення про скасування санкції "оголошення попередження", застосованої Національною радою за порушення умов ліцензії та законодавства України телерадіоорганізаціями і провайдерами програмної послуги, затверджене рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від 08.02.2012р. № 114 (далі Положення № 114).

Згідно п. 4.2 Положення № 114 за результатами розгляду заяви про скасування санкції "оголошення попередження" Національна рада має право прийняти рішення:

про призначення позапланової перевірки з метою з'ясування питання про усунення порушень, які стали підставою застосування до ліцензіата санкції "оголошення попередження";

про залишення заяви про скасування санкції "оголошення попередження" без розгляду у разі недотримання вимог пунктів 3.2 та 3.3 глави 3 цього розділу.

Відповідно до п. 5.1 Положення № 114 проведення позапланової перевірки за заявою ліцензіата про скасування санкції "оголошення попередження" здійснюється відповідно до нормативно-правового акта Національної ради про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України.

За результатами позапланової перевірки та аналізу документальних свідчень, передбачених пунктом 3.3 глави 3 цього розділу, Національна рада приймає одне з таких рішень:

скасувати санкцію "оголошення попередження" у разі усунення ліцензіатом порушень, які стали підставою для застосування Національною радою санкції;

відмовити у скасуванні санкції "оголошення попередження" у разі, якщо під час здійснення позапланової перевірки було виявлено, що порушення усунуто не в повному обсязі;

застосувати нову санкцію, передбачену статтею 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", у разі, якщо під час здійснення позапланової перевірки було виявлено, що порушення не усунуто (п. 5.2 Положення № 114).

Під час розгляду справи сторонами не заперечувалось, що позивачем до відповідача було надано заяву про скасування санкції "оголошення попередження", застосованих рішенням відповідача від 24.07.2013р. № 1489.

22.10.2013р. позивач скерував до відповідача заяву про відмову від поданої 27.07.2013р. заяви про скасування санкцій «оголошення попередження» (вх. № 16/3340) (а.с. 43).

Разом з цим з матеріалів справи вбачається, що на підставі заяви позивача про скасування санкції "оголошення попередження" Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було прийнято рішення від 18.09.2013р. № 1774 про призначення позапланової перевірки, що дозволяє зробити висновок, про дотримання відповідачем вимог п. п. 4.2 Положення № 114, згідно з яким за результатами розгляду заяви про скасування санкції "оголошення попередження" Національна рада має право прийняти рішення про призначення позапланової перевірки з метою з'ясування питання про усунення порушень, які стали підставою застосування до ліцензіата санкції "оголошення попередження".

На виконання рішення Національної ради від 18.09.2013 № 1774 про призначення позапланової перевірки за заявою ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, щодо скасування санкції «оголошення попередження» Національною радою 14.10.2013 було здійснено позапланову перевірку ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ (ефірне ТБ, 34 ТВК у м. Чернівцях, логотип: «ТВА»), про що було складено Акт № ПП/Ів./П/13-8 від 14.10.2013р. (а.с. 36-38).

В акті № ПП/Ів./П/13-8 від 14.10.2013р. зафіксовані порушення умов ліцензії, Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та Закону України «Про рекламу», а також зазначено, що позаплановою перевіркою 14.10.2013р. встановлено, що ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА» (ліцензія НР № 1781-м від 24.11.2006р.) не усунуло порушення,

що стало підставою для оголошення попередження та проведення позапланової перевірки: «дотримання вимог п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Рішенням № 2039 від 23.10.2013р. «Про розгляд заяви ТОВ «ТРК «ТВА», м. Івано-Франківськ, «Про скасування санкції «оголошення попередження» (НР № 1781 -м від 24.11.2006), встановлено, що за результатами перевірки ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, зафіксовано порушення п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», що свідчить про неусунення порушень, за які рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489 було застосовано санкцію «оголошення попередження»; відмовлено ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ у скасуванні санкції «оголошення попередження», застосованої рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489. ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, оголошено попередження. Зобов'язано ліцензіата ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Івано-Франківськ, протягом місяця привести свою діяльність у відповідність вимог чинного законодавства. Впродовж двох тижнів після цього надати Національної ради звіт, завізований представником Національної ради в Івано-Франківській області. В разі невиконання ліцензіатом цього рішення завершенні вказаного у рішенні терміну представнику Національної р: Івано-Франківській області поінформувати про це Національну раду. Розглянувши цю інформацію, Національна рада може призначити позапланову перевірку або оголосити попередження на підставі документальних свідчень про невиконання рішення, що передбачено ч. 5 та ч. 6 ст. 72 Закону У «Про телебачення і радіомовлення», або звернутися до суду про анулювання ліцензії у зв'язку з невиконанням розпорядження про усунення порушень, передбачено п. в) ч. 5 ст. 37 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»

Отже, за результатами позапланової перевірки на підставі п. 5.2 Положення № 114 відповідач прийняв рішення від 23.10.2013р. № 2339, яким відмовив у скасуванні санкції "оголошення попередження" та застосував нову санкцію - оголошення попередження.

Посилання позивача на те, що оскаржене рішення прийнято за наслідками розгляду відкликаної заяви позивача суд не бере до уваги, оскільки Положенням № 114 не передбачена можливості відкликання ліцензіатом заяви про скасування санкцій «оголошення попередження».

Також суд зазначає, що оскаржуване рішення прийнято на підставі акту № ПП/Ів./П/13-8 від 14.10.2013р., а не на підставі акту моніторингу, про який зазначено позивачем у позові.

Посилання позивача на те, що останній був позбавлений можливості всупереч вимог ст. 73 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ознайомитись з матеріалами перевірки до початку розгляду питання про застосування до нього санкцій, та надати свої заперечення, суд не бере до уваги, оскільки позивач не позбавлений можливості скористатися правом на захист порушених прав, проте жодних доказів стосовно цього суду не надав.

Також в обґрунтування позовних вимог по протиправність рішення від 23.10.2013р. № 2039, позивач посилається на те, що воно суперечить вимогам статті 72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», оскільки Національна рада застосовує санкції за порушення вимог Закону України "Про телебачення і радіомовлення", а не за порушення вимог Закону України «Про рекламу»; суперечить вимогам статті 27 Закону України «Про рекламу», оскільки Національна рада може лише скласти та направити подання до Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а не застосовувати санкцію самостійно; суперечать статті 19 Конституції України, оскільки Національна рада має діяти лише в межах повноважень, передбачених законами України; суперечить статті 3 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», оскільки не допускається дублювання повноважень органів державного нагляду, тоді як відповідач втрутився в сферу повноважень іншого державного органу).

Враховуючи, що єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, яка притягнула позивача до відповідальності за порушення вимог саме Закону України «Про телебачення і радіомовлення», суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення № 2039 від 23.10.2013р. діяв у межах повноважень, визначених чинним законодавством України, дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю).

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 24 липня 2013 року №1489 "Про результати планової перевірки ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ (НР №1372-м від 24.11.2006)", та рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року №2039 "Про розгляд заяви ТОВ ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, "Про скасування санкції "оголошення попередження" (НР №1781-м від 24.11.2006)" є правомірними, а отже позовні вимоги про їх скасування задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог про скасування рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року № 2040 "Про заяву ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення (НР №1781-м від 24.11.2006)", суд зазначає наступне.

Порядок продовження строку дії ліцензії на мовлення визначено статтею 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Кожний ліцензіат має право на продовження строку дії ліцензії на мовлення (частина 1 статті 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»).

Частиною 2 статті 33 Закону встановлено, що для продовження строку дії ліцензії на мовлення необхідно не раніше ніж за 210 днів та не пізніше ніж за 180 днів до закінчення строку дії ліцензії подати до Національної ради заяву про продовження ліцензії на мовлення відповідно до вимог статті 24 цього Закону. Заяву про продовження строку дії ліцензії, подану раніше ніж за 210 днів до закінчення строку дії ліцензії, Національна рада повертає ліцензіату без розгляду протягом п'яти робочих днів з дня її надходження.

Відповідно до частини 4 статті 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» за результатами розгляду заяви Національна рада приймає рішення про продовження строку дії ліцензії на мовлення або про відмову у продовженні строку дії ліцензії. Протягом п'яти робочих днів після прийняття відповідного рішення Національна рада письмово повідомляє заявника про результати розгляду його заяви. Копія рішення надсилається або видається. У рішенні про відмову у продовженні строку дії ліцензії Національна рада визначає підстави прийняття такого рішення відповідно до вимог частини сьомої цієї статті.

Згідно з частиною 7 статті 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо: а) ліцензіат подав заяву на продовження строку дії ліцензії пізніше ніж за 180 днів до закінчення строку дії ліцензії; б) протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями" та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями; в) ліцензіат не відповідає вимогам статті 9 або частини другої статті 12 цього Закону.

Пунктом б частини 7 статті 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачено, що Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями..

Відповідно до змісту ст.33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» підставою для відмови в продовженні строку дії ліцензії може бути наявність повторності порушення умов ліцензії та вимог чинного законодавства.

Підставою для відмови позивачу у продовженні строку дії ліцензії стало те, що ТОВ "Телерадіокомпанія "ТВА", м. Івано-Франківськ, рішенням Національної ради від 24.07.2013 № 1489 у зв'язку з порушенням п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» оголошено попередження та рішенням Національної ради від 23.10.2013 №2039 у зв'язку з порушенням п. е) ч. 1 ст. 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» оголошено попередження.

Враховуючи, що суд прийшов до висновку, про правомірність рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 24 липня 2013 року №1489 "Про результати планової перевірки ТОВ "ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ (НР №1372-м від 24.11.2006)", та рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 23 жовтня 2013 року №2039 "Про розгляд заяви ТОВ ТРК "ТВА", м. Івано-Франківськ, "Про скасування санкції "оголошення попередження" (НР №1781-м від 24.11.2006)", то суд погоджується з мотивуванням рішення відповідача від 23.10.2013р. № 2040 про наявність повторності порушення умов ліцензії та вимог чинного законодавства, в зв'язку з чим відповідач на підставі підпункту б) пункту 7 статті 33 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» відмовив ТОВ "Телерадіокомпанія "ТВА", м. Івано-Франківск у продовженні строку дії ліцензії на мовлення НР № 1781-м від 24.11.2006.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, та відповідно такими, що не підлягають задоволенню у повному обсязі.

За таких обставин в задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 18.12.2013 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 23.12.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий суддя Кузнякова С.Ю.

Судді Кононова Ю. С.

Кудряшова А.М.

Дата ухвалення рішення18.12.2013
Оприлюднено10.01.2014
Номер документу36535393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10307/13-а

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 18.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні