Головуючий у 1 інстанції - Зеленов А.С.
Суддя-доповідач - Сухарьок М.Г.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2014 року справа №805/11408/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сухарька М.Г., суддів Білак С.В., Гаврищук Т.Г.,
секретар судового засідання Овчаренко М.Б.,
за участю: від позивача Стукаленко Д.С., від відповідача Середа Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 р. у справі № 805/11408/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобал Фернічер" до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними та часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 12.12.2012 року № 0001621640, № 0001631640 ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними та часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 12.12.2012 № 0001621640, № 0001631640.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 року позовні вимоги задоволені частково.
Не погодившись з ухваленим судовим рішенням, відповідач звернувся до Донецького апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, учасників судового засідання, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЛОБАЛ ФЕРНІЧЕР" зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Артемівської міської ради Донецької області 05.07.2001, включено до ЄДРПОУ за кодом 31279561. Позивач здійснює діяльність на підставі Статуту в новій редакції, затвердженого рішенням зборів учасників (протокол №13 від 24.12.2012) /том 3 а.с.7-26/. Позивач перебуває на податковому обліку в Артемівській ОДПІ ГУ Міндоходів Донецької області, зареєстрований платником податку на додану вартість.
Відповідно до протоколу №13 від 24.12.20121 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРТЕ УКРАЇНА» змінено його найменування на товариство з обмеженою відповідальністю "ГЛОБАЛ ФЕРНІЧЕР", яке є його правонаступником.
На підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.1, п.п.78.1.8 п.78.1 п.78.2 ст78 Податкового кодексу України та наказу Артемівської ОДПІ Донецької області ДПС від 29.10.2012 №739 та направлень на проведення перевірки від 29.10.2012 №№793,794 в період з 29.10.2012 по 09.11.2012 проведено документальну позапланову виїзну перевірку правомірності нарахування ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА», код ЄДРПОУ31279561, бюджетного відшкодування податку на додану вартість у зменшення податкових зобов'язань з ПДВ наступних податкових періодів за серпень, вересень 2012 року, за наслідками якої складено акт від 23.11.2012 №1404/15/31279561.
Згідно з висновком акту перевірки позивачем допущено порушення законодавства.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 17.12.2012.
- №0001621640 яким товариству з обмеженою відповідальністю "Форте Україна" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 201531(двісті одна тисяча п'ятсот тридцять одна)грн. 00 коп., з яких: 134354грн. - сума основного платежу, 67177грн. - сума штрафних (фінансових)санкцій;
- №0001631640 яким товариству з обмеженою відповідальністю "Форте Україна" зменшено розмір від'ємного значення з податку на додану вартість у розмірі 150115(сто п'ятдесят тисяч сто п'ятнадцять)грн. 00коп. /том 1 а.с.15,16/.
Пунктами 198.3, 198.4, 198.6 статті 198 ПК України визначено поняття податкового кредиту та право на його нарахування.
Згідно п.200.1, п.200.4, а.200.14 «б» ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то: а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.
Відповідно п.201.10, п.201.15 ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу.
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають контролюючому органу копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
Контролюючий орган розробляє та розміщує на своєму офіційному веб-сайті програму ведення обліку записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді та забезпечує її безкоштовне розповсюдження (включаючи необхідні зміни та доповнення) як шляхом надання доступу до копіювання такої програми, як через Інтернет, так і шляхом запису на магнітні носії інформації платника за його запитом.
З акту перевірки вбачається, що підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень став висновок податкового органу щодо порушення вищезазначених норм Закону при формування податкового кредиту в період серпень-вересень 2012 року по наступним операціям:
- в результаті здійснення розрахунків по авансам виданим на будівництво (створення, реконструкція) основних фондів;
- постачання рекламних послуг нерезиденту, який не є платником податку на додану вартість;
- включення до складу податкового кредиту за вересень 2012 року податкову накладну №1247 від 30.09.2011 на суму 75000грн., у т.ч. ПДВ 12500грн., отриману від постачальника ТОВ «Будівельна компанія «Лінкруст», яка оформлена з порушенням вимог п.201.1 «б»ст.201 ПК України.
Щодо включення ПДВ у сумі 76667грн. в податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за серпень 2012 року суд першої інстанції встановив наступне.
20.02.2012 між ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» (Замовник) та ПП «Строй-Контракт» (Підрядник) укладено договір підряду №20/02/12.
Пунктом 1 даного Договору Замовник доручає і оплачує, а Підрядник забезпечує відповідно до умов Договору виконання наступних робіт: будівництво пружинного цеху з реконструкцією приміщень існуючої будівлі АБК (далі-Роботи) на об'єктів, розташованому за адресою: м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95.
ПП «Строй-Контракт» зареєстровано в якості юридичної особи, перебуває на податковому обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ГУ Міндоходів у Донецькій області, зареєстровано в якості платника податку на додану вартість. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України приватному підприємству «Строй-Контракт» видана ліцензія серії АД №071524 на здійснення господарської діяльності , пов'язаної із створенням об'єктів архітектури , строком дії по 10.07.2017. Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України видано ПП «Строй-Контракт» видано дозвіл №1492.12.14 на проведення робіт з підвищеною небезпекою, строком дії до 06.07.2017.
На підтвердження виконання договору підряду позивачем надано наступні документи:
1) декларацію про початок виконання будівельних робіт;
2) робочий проект пружинного цеху з реконструкцією приміщень існуючої будівлі АБК, м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95;
3) декларація про готовність об'єкта до експлуатації пружинного цеху з реконструкцією приміщень існуючої будівлі АБК, м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95;
4) договірна ціна по будівництву пружинного цеху з реконструкцією приміщень існуючої будівлі АБК, м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95;
5) акти прийому виконаних робіт за серпень 2012 року;
6) довідка вартості виконаних будівельних робіт за серпень 2012 року;
7) свідоцтво про право власності на нерухоме майно нежитлову будівлю - пружинний цех, загальною площею 1123,6кв.м., з будівлею АПК, загальною площею 711,6кв.м., розташованого за адресою м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95.
За наслідками господарської операції видало позивачу податкові накладні №1 від 08.08.2012 на суму 300000грн. у т.ч. ПДВ 50000грн., №2 від 13.08.2012 на суму 160000грн. у т.ч. ПДВ 26666,67грн.. Податкові накладні позивач включив до Реєстру отриманих та виданих податкових накладних за серпень 2012 року.
Суми податку на додану вартість по податковим накладеним від 08.08.2012 №1, від 13.08.2012 №2 включені до складу податкового кредиту за серпень 2012 року, що підтверджується відповідною декларацією.
Положеннями ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено поняття первинного документу.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Надані позивачем документи на підтвердження здійснення господарської операцій за договором підряду із ПП «Строй-Контракт» відповідають наведеним вище вимогам до первинних документів згідно Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Крім того, реальність зазначеної господарської операції підтверджується матеріалами зустрічної перевірки, а саме актом ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ДПС у Донецькій області від 20.11.2012 №574/22-1/34849881 про результати зустрічної перевірки даних бухгалтерських та інших документів ПП «Строй-Контракт» (ЄДРПОУ 34849881) з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА».
Тому колегія суддів погоджується з думкою суду першої інстанції, про те що висновок податкового органу, що ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» (правонаступник - ТОВ «ГЛОБАЛ ФЕРНІЧЕР») податковий кредит в сумі 76667грн. було сформовано не в результаті придбання чи спорудження основних фондів, а в результаті здійснення розрахунків по виданим авансам на будівництво (створення, реконструкція) основних фондів, що є порушенням абз.3 п.п.198.3 ст.198 ПК України, у зв'язку із чим ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» завищено податковий кредит по податковій декларації з ПДВ за серпень 2012 року у розмірі 76667грн.
ПК України чітко визначає, що право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
З урахуванням наведеного суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 №0001621640 в цій частині підлягає скасуванню.
Щодо включення ПДВ у сумі 90000грн. в податковий кредит по декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року судом першої інстанції встановлено наступне.
25.07.2012 між ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» (Замовник) та ПП «Строй-Контракт» (Підрядник) укладено договір підряду №25/07/12.
Пунктом 1 даного Договору Замовник доручає і оплачує, а Підрядник забезпечує відповідно до умов Договору виконання наступних робіт: улаштування котельної меблевої фабрики установкою обладнання на об'єкті, розташованому за адресою: м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95.
На підтвердження виконання договору підряду позивачем надано наступні документи:
1) договірна ціна по улаштуванню котельної меблевої фабрики установкою обладнання на об'єкті, розташованому за адресою: м. Артемівськ, вул. П.Лулумби,95;
2) локальний кошторис №6-1-1 на монтажні роботи по котельні;
3) локальний кошторис №6-1-2 на пусконалагоджувальні роботи по улаштуванню котельної меблевої фабрики.
За наслідками господарської операції видало позивачу податкові накладні №5 від 31.08.2012 на суму 20000грн. у т.ч. ПДВ 3333,33грн., №6 від 31.08.2012 на суму 300000грн. у т.ч. ПДВ 50000грн., №1 від 03.09.2012 на суму 100000грн., у т.ч. ПДВ 16666,67грн., №3 від 14.09.2012 на суму 120000грн., в т.ч. ПДВ 20000грн.. Податкові накладні позивач включив до Реєстру отриманих та виданих податкових накладних за серпень-вересень 2012 року.
Суми податку на додану вартість по наступним податковим накладеним: №5 від 31.08.2012, №6 від 31.08.2012, №1 від 03.09.2012, №3 від 14.09.2012 включені до складу податкового кредиту за вересень 2012 року, що підтверджується відповідною декларацією.
Реальність зазначеної господарської операції підтверджується матеріалами зустрічної перевірки, а саме актом ДПІ у Ленінському районі м. Донецька ДПС у Донецькій області від 20.11.2012 №574/22-1/34849881 про результати зустрічної перевірки даних бухгалтерських та інших документів ПП «Строй-Контракт» (ЄДРПОУ 34849881) з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА».
З урахуванням вищенаведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення від 17.12.2012 №0001631640 в цій частині підлягає скасуванню.
Щодо порушення ТОВ «ФОРТЕ Україна» п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 ПК України, в наслідок чого підприємством завищено податковий кредит з податку на додану вартість за вересень 2012 року на суму 12500грн. судом першої інстанції встановлено наступне.
ТОВ «ФОРТЕ Україна» до складу податкового кредиту вересня 2012 року включено податкову накладну за №1247 від 30.09.2011 на суму 75000грн. у т.ч. ПДВ 12500грн. отриману від постачальника ТОВ «Будівельна компанія «Лінкруст», яке надало податковий кредит та не задекларувало податкові зобов'язання.
За даними інформаційно-аналітичної системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів, станом на 16.11.2012 за звітний період вересень 2011 по ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» встановлено розбіжність у бік завищення підприємством ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» податкового кредиту по ТОВ «Будівельна компанія «Лінкруст», яким не сформовано податкове зобов'язання.
На виконання умов договору з ТОВ «Будівельна компанія «Лінкруст» з благоустрою території за адресою: вул. П. Лулумби, 95, м. Артемівськ від 23.09.2011 №23/09 ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» здійснило передплату платіжним дорученням №793 від 30.09.2011 на суму 75000грн., в т.ч. ПДВ 12500грн.
До складу податкового кредиту за вересень 2012 року підприємством ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» включено податкову накладну за №1247 від 30.09.2011 на суму 75000грн., у т.ч. ПДВ 12500грн., яка оформлена з порушенням вимог п.201.1 «б» ст.201 ПК України, а саме дата виникнення податкового зобов'язання (дата виписки податкової накладної 30.09.2011, дата відвантаження (виконання, постачання) гр.2 - 03.10.2011).
Відповідно до не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 201.10 ст.201 ПКУ встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити, зокрема, опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг.
Відповідно до положень п.12 «Порядку заповнення податкової накладної», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №1379 від 01.11.2011, зареєстрованого Мін'юстом України 22.11.2011 №1333/20071 до розділу І податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, зокрема: у графу 2 - дата виникнення податкового зобов'язання у продавця, тобто здійснення будь-якої з події, що сталася раніше, відповідно до вимог п.187.1 ст.187 ПКУ; у графу 3 - номенклатура товарів/послуг продавця; у графу 4 - код товару згідно з УКТЗЕД.
Графа 4 заповнюється у разі постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України на всіх етапах постачання таких товарів/послуг, у графу 5 - одиниця виміру товарів/послуг - грн., шт., кг.,м,см, м.куб., см.куб., л тощо; у графу 6 - кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг. У разі якщо послуги не мають таких показників, а вимірюються лише у вартісному вираженні, у графі 6 указується: «послуга/проценти тощо».
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
До Артемівської ОДПІ заява від ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» зі скаргою на постачальника ТОВ «Будівельна компанія «Лінкруст», яка є підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту не надходила.
В підтвердження своєї позиції, викладеної в позовній заяві, що до цього порушення Позивачем не надано жодного доказу. Зокрема, не надано податкової накладної №1247 від 30.09.2011 та первинних документів на підтвердження здійснення даної операції.
У зв'язку із викладеним, колегія суддів приходить до висновку, що податковий орган дійшов вірного висновку, щодо порушення п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 ПК України, в наслідок якого підприємством завищено податковий кредит з податку на додану вартість за вересень 2012 року на суму 12500грн.
Щодо завищення суми податкового кредиту у розмірі 43377грн. по декларації за серпень 2012 року та у розмірі 15877,19грн. по декларації за вересень 2012 року, сформованого за результатом операцій з постачання платником податку на додану вартість ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» (ТОВ «ГЛОБАЛ ФЕРНІЧЕР») рекламних послуг нерезиденту, суд першої інстанції встановив наступне.
06 червня 2011 року між Акціонерним товариством «БОЙТАШ МОБІЛЬЯ САНАЇ ВЕ ТІДЖАРЕТ АНОНІМ ШІРКЕТІ» (Ліцензіар) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ФОРТЕ УКРАЇНА» (Ліцензіат) укладено ліцензійний договір б/н про використання міжнародного знака.
Відповідно до п.1 Договору Ліцензіар надає на термін дії цього Договору на оплатній основі виключну ліцензію на використання міжнародного знака для товарів та послуг щодо усіх товарів, зазначених у Сертифікаті за 20,24 класами МКПТ. Об'єктом Договору є словесний знак для товарів та послуг, який описано у Додатку №1 до Договору(п.2 Договору).
Перелік товарів із зазначенням класів МКПТ, для яких передається право на використання міжнародного знака:
- 20 клас: меблі, дзеркала, картинні рами, вироби (що не належать до інших класів) з дерева, кори, очерету, комишу, верби, рогу, кістки, слонової кістки, китового вуса, черепашок, бурштину, перламутру, морської пінки і замінників цих матеріалів або з пластмас;
- 24 клас: тканини та текстильні вироби, що не належать до інших класів; ковдри, покривала і скатерки(п.3 Договору).
Відповідно до п.5 Договору Ліцензіату надається право на : використання знаку для товарів і послуг на території України; видачу невиключних ліцензій (субліцензії) на використання товарного знаку на території України третім особам за умови письмового погодження з власником знаку для товарів і послуг; укладення дилерських договорів із контрагентами із використанням позначення.
Пунктом 35 Договору визначено,що даний Договір укладений на строк до 11.03.2015 року і набуває чинності з дати його підписання Сторонами.
Відповідно до додатку №1 до Ліцензійного договору словесний товарний знак, чорно-білий BELLONA складається зі словесного слова , виконаного латиницею. Знак зареєстрований в установі:міжнародна реєстрація #710506 від 11.03.1999.
06.07.2011 на виконання умов п.8 Ліцензійного договору від 06.06.2011 між сторонами підписано акт приймання-передачі. Даним актом Ліцензіаром передано Ліцензіату наступні документи: чином засвідчену копію охоронного свідоцтва на товарний знак, виданого реєструючою установою - Додаток №2, належним чином засвідчену копію Мадридського протоколу; додаток №1.
Станом на момент звернення до суду із даним позовом та розгляду справи по суті Ліцензійний договір від 06.06.2011 проходить державну реєстрацію.
Державною реєстрацією даного договору займається патентний повірений Трачук Юрій Миколайович.
Відповідно до листа патентного повіреного Трачук Ю.М. від 24.07.2013 №2407/01 повідомляється, що відповідно до чинного законодавства, державна реєстрація ліцензійного договору про використання знака для товарів та послуг (якщо такий договір не передбачає відчуження прав власності) не вимагається і є добровільним.
Позивач, отримав право на використання в своїй господарській діяльності товарного знаку BELLONA з моменту підписання ліцензійного договору.
Для проведення рекламної компанії нового товарного знаку BELLONA, який ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» використовує на продукції власного виробництва були укладені наступні договори з : ТОВ «Видавничий дім Український Медіа Холдінг»; ТОВ «Рекламний Дім»; ТОВ «МАСС МЕДІА»; ТТЦ «ОМЕГА»; ТОВ «АЛЬЯНС плюс»; ТОВ «РА САВА АРТ»; ТОВ «Енжел комюнікейбл»; ТОВ «Ділова шкіргалантерея»; ТОВ Борди України Медіа»; ТОВ «Деліта медіа»; ТОВ «Галєна»; ТОВ «Крона компані».
В результаті виконання вищенаведених договорів, контрагентами ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» останньому було надано наступні рекламні послуги: реклама в газеті «Телетиждень», оренда рекламних щитів, розміщення плакатів х інформацією про продукцію під торговою маркою BELLONA, друк постерів, розміщення рекламних матеріалів на екрані в аеропорті «Бориспіль», друк на папері, друк банеру у м. Лісічанськ, виготовлення папок, розміщення реклами в м. Шахтарську, реклама в газеті «Бесплатка» рекламні послуги на радіо «Люкс FM», виготовлення рекламної продукції, оформлення виставкової експозиції.
На підтвердження виконання даних договорів надано первинні документи бухгалтерського обліку.
Сплата за отримані послуги з реклами продукції під торговою маркою BELLONA підтверджується платіжним и дорученнями та банківськими виписками.
За наслідками господарських операцій отримано податкові накладні. Податкові накладні позивач включив до Реєстру отриманих та виданих податкових накладних за серпень-вересень 2012 року.
Суми податку на додану вартість по податковим накладним отриманим від ТОВ «Видавничий дім Український Медіа Холдінг»; ТОВ «Рекламний Дім»; ТОВ «МАСС МЕДІА»; ТТЦ «ОМЕГА»; ТОВ «АЛЬЯНС плюс»; ТОВ «РА САВА АРТ»; ТОВ «Енжел комюнікейбл»; ТОВ «Ділова шкіргалантерея»; ТОВ Борди України Медіа»; ТОВ «Деліта медіа»; ТОВ «Галєна»; ТОВ «Крона компані» включені до складу податкового кредиту за серпень 2012 року у розмірі 43376,80грн., за вересень 2012 року у розмірі 15877,19грн., що підтверджується відповідними деклараціями.
Згідно п.185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу…
Відповідно до п.186.3«б» ст.186 ПК України місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать зокрема, рекламні послуги.
Пунктом 198.1 ст.198 ПК України передбачено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
01.03.2012 між ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» (ТОВ «ГЛОБАЛ ФЕРНІЧЕР») та АТ «БОЙДАК ДИШ Тиджарет А.Ш.» укладено договір на відшкодування витрат на проведення рекламної компанії. Відповідно до умов даного договору АТ «БОЙДАК ДИШ Тиджарет А.Ш.» зобов'язується відшкодовувати витрати ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» на проведення рекламної компанії торгової марки BELLONA.
Відповідно до п.2.2 цього договору конкретний перелік послуг, який буде входити до рекламної компанії узгоджується сторонами у Додатку 1 цього договору. Проте до теперішнього часу сторонами не визначений конкретний перелік рекламних послуг, який буде відшкодований з боку АТ «БОЙДАК ДИШ Тиджарет А.Ш.».
Відповідно до ч.2 ст.180 ГК України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов.
Оскільки між сторонами зазначеного договору не досягнуто згоди щодо конкретних рекламних послуг, відшкодування яких повинно відбуватися, то відповідно і ніякого відшкодування з боку АТ «БОЙДАК ДИШ Тиджарет А.Ш.» не відбувається.
Рекламні послуги, які надані резидентами ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» - це послуги з реклами товарів ТОВ «ФОРТЕ УКРАЇНА» з використанням знаку для товарів та послуг BELLONA.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що судове рішення першої інстанції відповідає вимогам матеріального та процесуального права і не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі, судом першої інстанції перевірено доводи сторін, дано їм вірну оцінку, постанова суду є законною і обґрунтованою, доводами апеляційної скарги висновки викладені в судовому рішенні не спростовуються, підстави для скасування постановленого у справі судового рішення відсутні.
Керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 - 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд , -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 р. у справі № 805/11408/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобал Фернічер" до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними та часткове скасування податкових повідомлень-рішень від 12.12.2012 № 0001621640, № 0001631640 - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2013 р. у справі № 805/11408/13-а - залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини ухвали проголошені в судовому засіданні 10 січня 2014 року, повний текст буде виготовлений 10 січня 2014 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Сухарьок М.Г.
Судді: Білак С.В.
Гаврищук Т.Г.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2014 |
Оприлюднено | 13.01.2014 |
Номер документу | 36561831 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні