ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2013 року 11:10Справа № 808/6711/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сіпаки А.В.
при секретарі судового засідання Горбовій І.С.
за участю:
представника позивача Левадний О.І.
представника відповідача Гарагуля О.О.
представника третьої особи ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства «Тур Агро»
до Реєстраційної служби Мелітопольського міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області
третя особа ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7
про скасування рішень
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Тур Агро» звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Реєстраційної служби Мелітопольського міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області, треті особи - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 про скасування рішень індексний номер 2468908 від 22.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:048:0005, індексний номер 2453494 від 21.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:048:0004, індексний номер 2464424 від 22.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:050:0002, індексний номер 2411825 від 20.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:040:0011.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що державний реєстратор Реєстраційної служби не перевіривши відомості, що земельні ділянки перебувають в оренді з 2010 року, зареєструвало право оренди у 2013 році, чим порушила права позивача.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та подав заяву про уточнення позовних вимог, в яких просив суд скасувати рішення відповідача індексний номер 2468908 від 22.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:048:0005, індексний номер 2453494 від 21.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:048:0004, індексний номер 2464424 від 22.05.2013 року, яким було зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий номер 2323081200:02:050:0002.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, зокрема зазначив, що при проведенні державної реєстрації іншого речового майна - права оренди земельної ділянки державним реєстратором було виконано усі передбачені «Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженим Постановою КМУ від 22.06.20011 № 703, а саме всебічно вивчені подані документи та проведені пошуки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек та Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та не знайдено жодних інших зареєстрованих прав на земельні ділянки.
Представник третьої особи ОСОБА_4 в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, зазначив, що в період з липня 2010 року по 31.12.2012 року діяла постанова Кабінету Міністрів України №1021 від 09.09.2009 року, відповідно до якої повноваженнями по веденню Поземельної книги, Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельні ділянки та на право постійною користування земельною ділянкою, договорів оренди землі в паперовому вигляді, були наділені територіальні органи Державного комітету України по земельним ресурсам за місцем розташування земельної ділянки. Зазначена постанова Кабінету Міністрів України №1021 від 09.09.2009 року втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 «Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру».
З 01.01.2013 року відбулися зміни у законодавстві стосовно реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зокрема, набули чинності Закон України «Про державний земельний кадастр», постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» № 1051 від 17.10.2012 року.
Згідно ст. 20 Закону України "Про оренду землі", укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації, а право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» право постійного користування та право оренди земельної ділянки підлягає обов'язковій державній реєстрації.
Реєстрація права оренди земельної ділянки в Державному реєстрі прав на нерухоме майно проводиться відповідно до порядку Державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень 22.06.2011 року № 703.
Зокрема пунктом 7 вищезазначеного порядку передбачено, що державна реєстрація прав на нерухоме майно проводиться за заявою заявника, форма якої затверджена наказом Міністерства юстиції України від 17.04.2012 року №595/5 (у редакції 14.12.2012 року № 1841/5).
З відповідною заявою про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки (відповідно до договору оренди землі укладеного ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_9 з ПП «ТУР АГРО», щодо оренди земельних ділянок) до реєстраційної служби Мелітопольського міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області за період з 01.01.2013 року по 26.04.2013 року жодна з сторін договору оренди не зверталась, дані договори оренди в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не було зареєстровано.
Чинним законодавством не передбачено доступ державних реєстраторів реєстраційної служби до бази даних, які ведуться органами земельних ресурсів, а лише встановлено право отримувати інформацію про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав, необхідну для проведення державної реєстрації прав, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2012 року № 118 «Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав».
В реєстраційній службі Мелітопольського міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області були відсутні дані щодо їх реєстрації, оскільки законодавством не передбачено доступу реєстраційної служби до баз даних, які ведуться Мелітопольським районним відділом Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК», а в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно договір оренди землі не було зареєстровано.
Третя особа ОСОБА_5 в судове засідання не з'явилась, подала до суду клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Третя особа ОСОБА_6 в судове засідання не з'явилась, подала до суду клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Третя особа ОСОБА_7 в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
11.09.2009 року Приватне підприємство «ТУР АГРО» (Орендар) уклало з ОСОБА_6 (паспорт НОМЕР_4 ідентиф. № НОМЕР_1) (Орендодавець) Договір оренди землі. Відповідно до п. 1.1 Договору, Орендодавець надає а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Костянтинівської сільської ради. Відповідно до п. 2.1 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 9,7995 га, в тому числі ріллі 9,7995 га (гектарів). Відповідно до пункту 3.1 Договору, Договір укладено на 10 років. Відповідно до п. 15.1 Договору, невідємними частинами Договору є: план земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання - передачі об'єкту оренди.
В акті приймання - передачі земельної ділянки від 07.09.2010, встановлено, що ОСОБА_6 передала земельну ділянку в оренду на 10 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 9,7995 га в натуру Орендарю - Приватне підприємство «ТУР АГРО», земельна ділянка належить орендодавцю на праві приватної власності, що Підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку: серія ЗП 172432. На зазначеному вище державному акті визначений кадастровий номер земельної ділянки 2324886300:02:050:0002.
Зазначений Договір було зареєстровано у Мелітопольському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК», про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 07.09.2010 за № 041027200279.
Відповідно до витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний № 3747085, зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий № 2324886300:02:050:0002 за ОСОБА_4.
11.09.2009 Приватне підприємство «ТУР АГРО» (Орендар) уклало з ОСОБА_7 (паспорт НОМЕР_5 ідентиф. № НОМЕР_2) (Орендодавець) Договір оренди землі. Відповідно до п. 1.1 Договору, Орендодавець надає а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Костянтинівської сільської ради. Відповідно до п. 2.1 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 7,0401 га, в тому числі ріллі 7,0401 га (гектарів). Відповідно до пункту 3.1 Договору, Договір укладено на 10 років. Відповідно до п. 15.1 Договору, невідємними частинами Договору є: план земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкту оренди.
В акті приймання-передачі земельної ділянки від 26.07.2010 встановлено, що ОСОБА_7 передав земельну ділянку в оренду на 10 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 7,0401 га в натуру Орендарю - Приватне підприємство «ТУР АГРО», земельна ділянка належить орендодавцю на праві приватної власності, що підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку: серія ЗП 076303. На зазначеному вище державному акті визначений кадастровий номер земельної ділянки 2323081200:02:048:0004.
Зазначений Договір було зареєстровано у Мелітопольському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК», про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 26.07.2010 за № 041027200117.
Відповідно до витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний № 3730268, зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий № 2323081200:02:048:0004 за ОСОБА_4.
11.09.2009 року Приватне підприємство «ТУР АГРО» (Орендар) уклало з ОСОБА_5 (паспорт НОМЕР_6 ідентиф. № НОМЕР_3) (Орендодавець) Договір оренди землі. Відповідно до п. 1.1 Договору, Орендодавець надає а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Костянтинівської сільської ради. Відповідно до п. 2.1 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 7,0399 га, в тому числі ріллі 7,0399 га (гектарів). Відповідно до пункту 3.1 Договору, Договір укладено на 10 років. Відповідно до п. 15.1 Договору, невідємними частинами Договору є: план земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання - передачі об'єкту оренди.
В акті приймання - передачі земельної ділянки від 03.08.2010, встановлено, що ОСОБА_5 передала земельну ділянку в оренду на 10 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 7,0399 га в натуру Орендарю - Приватне підприємство «ТУР АГРО», земельна ділянка належить орендодавцю на праві приватної власності, що підтверджено державним актом на право власності на земельну ділянку: серія ЗП 076304. На зазначеному вище державному акті визначений кадастровий номер земельної ділянки 2323081200:02:048:0005.
Зазначений Договір було зареєстровано у Мелітопольському районному відділі Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК», про що у державному реєстрі земель вчинено запис від 03.08.2010 за № 041027200203.
Відповідно до витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний № 3754127, зареєстровано право оренди земельної ділянки кадастровий № 2323081200:02:048:0005 за ОСОБА_4.
Так, згідно Витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, копії яких наявні в матеріалах справи, в квітні 2013 року Реєстраційною службою Мелітопольського міськрайонного управління юстиції Запорізької області здійснено реєстрацію договорів оренди вказаних земельних ділянок строком на 10 років за ОСОБА_4.
Тобто, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 в 2009 році з ПП «Тур Агро» та 2013 році з ОСОБА_4 було укладено договори оренди одних і тих же земельних ділянок, які розташовані на території Костянтинівської сільської ради, цільове призначення земельних ділянок - ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини 4 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.
Згідно зі статтею 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.
Стаття 31 даного Закону визначає, що договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.
Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Згідно зі статтею 20 Закону України "Про оренду землі" укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно з частиною п'ятою статті 126 Земельного кодексу України, у редакції, яка діяла на момент державної реєстрації договорів оренди землі, укладених між ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ПП «Тур Агро», право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону, або договором оренди землі та договором відчуження права оренди землі, зареєстрованими відповідно до закону.
Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" від 11.02.2010 №1878-VI (далі - Закон від 11.02.2010 №1878-VI) були внесенні зміни, зокрема, до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", шляхом викладення останнього у новій редакції.
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону від 11.02.2010 №1878-VI, у редакції Закону, яка діє з 31.12.2011, встановлено, що державна реєстрація прав на нерухоме майно в порядку, визначеному цим Законом, здійснюється з 1 січня 2013 року.
Поряд з цим, пунктом 3 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону від 11.02.2010 №1878-VI, у редакції Закону, яка діє з 31.12.2011, встановлено, що до 01.01.2013 державна реєстрація, зокрема, договорів оренди земельних ділянок проводиться територіальними органами земельних ресурсів.
За результатами системного аналізу приписів зазначеного законодавства у взаємозв'язку із обставинами даної справи, суд дійшов висновку, що договори оренди землі, укладені між ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ПП «Тур Агро» в 2009 році, зареєстровані відповідно до вимог законодавства, яке діяло на момент проведення такої реєстрації.
Щодо державної реєстрації права оренди спірних земельних ділянок за орендарем ОСОБА_4, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України, у редакції, яка діє з 01.01.2013, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", який визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.
Так, вимогами ч. 2 ст. 9 зазначеного Закону передбачено, що Державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
- відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом);
- відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень;
- відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах;
- наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону;
- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав;
2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав;
3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи;
4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна;
5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації;
6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;
7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом;
8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень;
8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки;
9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 10 Закону України Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані права і обтяження, суб'єктів прав, об'єкти нерухомого майна, документи, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав. Невід'ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв і запитів та реєстраційні справи. Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, мають відповідати даним реєстраційної справи, яка містить документовані записи щодо прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі їх невідповідності пріоритет мають дані реєстраційної справи. Державний реєстр прав є державною власністю, складовою Національного архівного фонду і підлягає довічному зберіганню. Вилучення будь-яких документів або частин Державного реєстру прав не допускається, крім випадків, передбачених законом. Органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних, їх оперативний пошук і документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, оперативне надання витягів про зареєстровані права та/або їх обтяження з Державного реєстру прав.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:
1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;
2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;
3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;
4) внесення записів до Державного реєстру прав;
5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;
6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Вимогами ст. 28-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено взаємодію органу державної реєстрації прав та органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, у ч. 2 цієї статті визначено, що орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, надає органу державної реєстрації прав інформацію про:
- державну реєстрацію земельної ділянки (дату державної реєстрації, орган, що здійснив таку реєстрацію);
- кадастровий номер, площу, місце розташування земельної ділянки;
- кадастровий план зареєстрованої земельної ділянки в електронній (цифровій) формі.
Сам порядок надання інформації встановлений Постановою Кабінету Міністрів України № 118 від 22.02.2012 "Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав", якою затверджено "Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру" та "Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів) ".
Із копій договорів оренди земельних ділянок, укладених між ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ПП «Тур Агро», що містяться в матеріалах справи, встановлено, що земельні ділянки за спірними договорами оренди зареєстровані в Мелітопольському районному відділ Запорізької регіональної філії ДП «Центр ДЗК», про що в книзі записів реєстрації договорів оренди земельних ділянок вчинено відповідні записи.
Згідно з пунктом 6 частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.
Отже, проаналізувавши вищенаведене, суд приходить до висновку, що державний реєстратор не перевіривши вищевикладені обставини, зокрема факт існування договірних відносин між ПП «Тур Агро» та власниками вищезазначених земельних ділянок, в порушення приписів ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухому майно та їх обтяжень" неправомірно прийняв рішення про державну реєстрацію права оренди та їх обтяжень за новим орендарем ОСОБА_4, про що свідчать Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за спірними договорами.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На виконання цих вимог, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваних рішень.
Водночас, докази подані позивачем, підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог та не були спростовані доводами відповідача.
З огляду на зазначене, беручи до уваги достатній і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, враховуючи, що право оренди на земельні ділянки за орендарем - ПП «Тур Агро» зареєстровано в відповідно до вимог законодавства, яке діяло на дату вчинення реєстраційних дій; чинним законодавством України не передбачено перереєстрацію зазначеного права у зв'язку з набранням чинності у новій редакції Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"; суд дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а його вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 158-163, 186 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення Реєстраційної служби Мелітопольського міськрайонного управління юстиції у Запорізькій області № 2468908 від 22.05.2013, № 2453494 від 21.05.2013, № 2464424 від 22.05.2013.
Стягнути з державного бюджету на користь Приватного підприємства «Тур Агро» (ЄДРПОУ 32876188) суму судового збору у розмірі 34 грн. 41 коп. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 15.01.2014 |
Номер документу | 36604563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Поплавський В.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні