cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81
У Х В А Л А
"25" листопада 2013 р. Справа № Б8/123-12
Господарський суд Київської області в складі судді Скутельника П.Ф. , при секретарі Каплі А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № Б8/123-12
про банкрутство ,
учасники провадження у справі про банкрутство:
ліквідатор Банкрута: арбітражний керуючий Мальцева А.В. , яка діє на підставі свідоцтва про право на провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 758, виданого Міністерством юстиції України 19 квітня 2013 року та постанови господарського суду Київської області від 26 листопада 2012 року у справі № Б8/123-12;
Заявник 1 - Броварський міськрайонний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, ідентифікаційний код: 22200774, місцезнаходження: 07401, м. Бровари Київської області, вул. Кірова, буд. 92 (надалі за текстом: "Заявник 1 ");
Заявник 2 - виконавча дирекція Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності , ідентифікаційний код: 21615608, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Боричів Тік, буд. 30 (надалі за текстом: "Заявник 2 ");
Заявник 3 - відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області (ідентифікаційний код: 21680654, місцезнаходження: 07400, м. Бровари, вул. Гагаріна, буд. 26) (надалі за текстом: "Заявник 3 ");
за участю представників учасників провадження:
від Кредитора, Заявників 1- 3, Банкрута, ліквідатор Банкрута: не з'явились, -
В С Т А Н О В И В:
в провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № Б8/123-12 за заявою Управління Пенсійного фонду України у м. Броварах та Броварському районі Київської області (ідентифікаційний код: 37892505, місцезнаходження: 07400, Київська область, м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 11) (Кредитор ) про банкрутство боржника - товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД" (ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3) (Банкрут ), порушена ухвалою господарського суду Київської області від 16 листопада 2012 року.
Постановою господарського суду Київської області від 26 листопада 2012 року визнано грошові вимоги Кредитора; визнано банкрутом товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД"; відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором Банкрута арбітражного керуючого Мальцеву А.В.; зобов'язано ліквідатора Банкрута здійснити публікацію оголошення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, про що надати суду відповідні докази; призначено засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на 25 листопада 2013 року; зобов'язано ліквідатора Банкрута надати суду до 18 листопада 2013 року звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Банкрута; вирішено інші процедурні питання у справі.
Публікація оголошення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД", ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3, банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури здійснена в газеті "Голос України" № 6 (5506) від 11 січня 2013 року.
21 січня 2013 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від Броварського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ідентифікаційний код: 22200774, місцезнаходження: 07401, м. Бровари Київської області, вул. Кірова, буд. 92) надійшла заява № 47/02 від 08 січня 2013 року (вх. № 948 від 21 січня 2013 року) про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута, в якій заявлено вимоги до Банкрута, яка ухвалою господарського суду Київської області від 23 січня 2013 року призначена до розгляду у судовому засіданні.
28 січня 2013 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код: 21615608, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Боричів Тік, буд. 30) надійшла заява № 184/07-09 від 22 січня 2013 року (вх. № 1483 від 28 січня 2013 року) про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн., в якій заявлено вимоги до Банкрута, яка ухвалою господарського суду Київської області від 30 січня 2013 року призначена до розгляду у судовому засіданні.
13 лютого 2013 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області (ідентифікаційний код: 21680654, місцезнаходження: 07400, м. Бровари, вул. Гагаріна, буд. 26) надійшла заява № 25 від 08 лютого 2013 року (вх. № 2700 від 13 лютого 2013 року) про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство, в якій заявлено вимоги до Банкрута, яка ухвалою господарського суду Київської області від 18 лютого 2013 року призначена до розгляду у судовому засіданні.
30 серпня 2013 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від ліквідатора Банкрута надійшло клопотання № 482 від 28 серпня 2013 року (вх. № 18477 від 30 серпня 2013 року) про розгляд та затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу, про затвердження оплати послуг та відшкодування витрат ліквідатора, про припинення провадження у справі № Б8/123-12 з доданими документами.
Провадження у справі № Б8/123-12 перебуває в ліквідаційній процедурі, в якій на 25 листопада 2013 року призначено судове засідання для розгляду заяв з вимогами до Банкрута Заявників 1-3 та для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута.
В судові засідання 25 листопада 2013 року жоден з учасників провадження не з'явився, про причини неявки суд не повідомили.
Згідно п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ред. Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, що набрала чинності з 19 січня 2013 року, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Провадження у цій справі про банкрутство порушено ухвалою суду від 16 листопада 2012 року, відповідно, до набрання чинності новою редакцією Закону про банкрутство та у відповідності до п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в ред., що набрала чинності з 19 січня 2013 року), під час розгляду справи підлягають застосовуванню положення Закону про банкрутство, що діяв до набрання чинності редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.
Як встановлено судом, 11 січня 2013 року в газеті "Голос України" № 6 (5506) здійснена публікація оголошення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД", ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3, визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно ч. 15 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі за текстом: "Закон про банкрутство"), після офіційного оприлюднення ухвали про порушення справи про банкрутство на офіційному веб-сайті судової влади України всі кредитори незалежно від настання строку виконання зобов'язань мають право подавати заяви з грошовими вимогами до боржника згідно із статтею 14 цього Закону.
Відповідно до ч. 5 ст. 52 Закону про банкрутство, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Судом встановлено, що протягом строку, встановленого Законом про банкрутство, до суду подано 3 заяви з вимогами до Банкрута: від Заявника 1 - заява № 47/02 від 08 січня 2013 року про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута, Заявника 2 - заява № 184/07-09 від 22 січня 2013 року про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн., Заявника 3 - заява № 25 від 08 лютого 2013 року про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство.
Відповідно до відомостей, що містяться в звіті ліквідатора Банкрута про використання коштів боржника № 481 від 28 серпня 2013 року, до ліквідатора Банкрута надійшли: заява від Заявника 1 з вимогами до Банкрута в сумі 181,22 грн., заява від Заявника 2 з вимогами в сумі 976,80 грн., заява від Заявника 3 з вимогами в сумі 181,07 грн. Вище перелічені вимоги, в тому числі вимоги Кредитора (ініціюючого), Заявника 1, Заявника 2, Заявника 3, внесені ліквідатором Банкрута до реєстру вимог кредиторів Банкрута станом на 22 липня 2013 року: вимоги Управління Пенсійного фонду України у м. Броварах та Броварському районі Київської області в сумі 6 780,02 грн. основного боргу, що віднесені ліквідатором Банкрута до 3 черги задоволення, в сумі 305,48 грн. неустойки (пені, штрафних санкцій), що віднесені ліквідатором Банкрута до 6 черги задоволення; вимоги Броварського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 181,22 грн. основного боргу, що віднесені ліквідатором Банкрута до 3 черги задоволення вимог кредиторів; вимоги виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 976,80 грн. основної заборгованості, що віднесені ліквідатором Банкрута до 3 черги задоволення вимог кредиторів; вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області в сумі 118,07 грн., що віднесені ліквідатором Банкрута до 3 черги задоволення вимог кредиторів.
Детально дослідивши вимоги Заявників 1- 3, що викладені в їх кредиторських заявах, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
Визначення терміну "кредитор" надається в ст. 1 Закону про банкрутство, згідно якої, кредитором є юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника. Отже, грошові вимоги, що заявляються до боржника, мають бути підтверджені відповідними та належними доказами.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно ч. ч. 2, 3 ст. 4-3 Господарського процесуального кодексу України, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Господарський суд створює сторонам та іншим особам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства.
Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим .
Відповідно до ч. 2 ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, рішення приймається господарським судом за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та іншими учасниками господарського процесу, а також доказів, які були витребувані господарським судом, у нарадчій кімнаті.
Статтею 75 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.
В ході дослідження вимог Заявників 1- 3, перевірки в судовому процесі обставин справи в їх сукупності на підставі поданих Заявниками 1- 3 до господарського суду Київської області письмових заяв з вимогами до Банкрута та документів на їх підтвердження та наявних матеріалів справи, суд дійшов наступних висновків.
Розглядаючи вимоги Заявника 1 , суд дійшов наступних висновків.
В своїй заяві № 47/02 від 08 січня 2013 року про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута Заявник 1, посилаючись на п. 6 ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ст. 14 Закону про банкрутство, ст.ст. 1, 2 Господарського процесуального кодексу України, просить суд визнати його грошові вимоги до Банкрута у сумі 181,22 грн. та включити їх до реєстру вимог кредиторів. Свої вимоги Заявник 1 обґрунтовує наявністю заборгованості Банкрута по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття у сумі 181,22 грн., що підтверджено документально.
На підтвердження своїх вимог Заявником 1 долучено копію розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2006 рік, із зазначенням про отримання Заявником 1 - 25 січня 2007 року; копію довідки Заявника 1 № 45/05 від 08 січня 2013 року про заборгованість Банкрута перед Заявником 1.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02 березня 2000 року (в редакції, чинній станом на дату виникнення заборгованості Банкрута), загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Згідно ст. 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", джерелами формування коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є, зокрема, страхові внески страхувальників - роботодавців, застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Згідно абз. 3 п. 8.1., п. 9.7. Інструкції "Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття" затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339, роботодавці зобов'язані: своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.
Заборгованість Банкрута по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 181,22 грн. підтверджена Розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2006 рік, що підписана керівником Банкрута, підпис якого засвідчено печаткою Банкрута, згідно якої Банкрут самостійно визначив суму зобов'язань по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 181,22 грн.
Вимоги Заявника 1 визнані ліквідатором Банкрута в повному обсязі.
Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують оплату Банкрутом страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2006 рік в сумі 181,22 грн.
На підставі викладеного, вимоги Заявника 1 в сумі 181,22 грн. заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - є обґрунтованими, доведеними суду та визнаються судом у вказаній сумі.
Окрім того, Заявником 1 заявлено вимогу включити його вимоги в сумі 181,22 грн. до реєстру вимог кредиторів.
Розглянувши вказану вимогу Заявника 1 суд відмовляє в її задоволенні з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Згідно ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України та чинного цивільного законодавства .
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності регулюється з урахуванням особливостей, передбачених розділом VI цього Закону .
Відповідно до ст. 41 Закону про банкрутство, відносини, пов'язані з банкрутством містоутворюючих, особливо небезпечних, сільськогосподарських підприємств, страховиків, інших категорій суб'єктів підприємницької діяльності, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом .
Особливості відносин пов'язаних з банкрутством відсутнього боржника визначені ст. 52 Закону про банкрутство, відповідно до ч. 2 якої, господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.
Відповідно до ч. 5 ст. 52 Закону про банкрутство, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута .
Таким чином, до особливостей процедури банкрутства відсутнього боржника, належить перехід від розгляду судом заяви про порушення справи про банкрутство , за умови наявності встановлених Законом підстав, - до ліквідаційної процедури . Аналіз норми, що визначає особливості процедури банкрутства відсутнього боржника, вказує на відсутність в даній процедурі стадії розпорядження майном Боржника, що становить особливість процедури, визначеної ст. 52 Закону про банкрутство (на якій відбувається розгляд судом реєстру кредиторів боржника, його затвердження, внаслідок чого формується комітет кредиторів боржника ). Таким чином, до особливостей процедури, визначеної ст. 52 Закону про банкрутство належить відсутність стадії розпорядження майном боржника.
Отже, відносини пов'язані банкрутством відсутнього боржника, що належать до окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності, регулюються згідно ч. 3 ст. 5, ст. ст. 41 Закону про банкрутство - з урахуванням особливостей встановлених ст. 52 Закону про банкрутство . Станом на поточну дату провадження у справі перебуває на стадії ліквідації , на якій, відповідно до Закону про банкрутство не передбачені законодавством процесуальних дій по затвердженню судом реєстру кредиторів боржника, а особа боржника відповідно, перебуває у статусі Банкрута з відповідним колом прав та обов'язків, відмінним від статусу боржника на стадії розпорядження майном боржника.
В ході дослідження вимог Заявника 2 , викладених в заяві № 184/07-09 від 22 січня 2013 року про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн., на підставі поданих Заявником 2 до господарського суду письмової заяви з вимогами до Банкрута та документів на їх підтвердження, суд дійшов наступних висновків.
В своїй заяві № 184/07-09 від 22 січня 2013 року про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн. Заявник 2 просить визнати його вимоги в сумі 976,80 грн. заборгованості Банкрута по внесках.
На підтвердження викладених в заяві № 184/07-09 від 22 січня 2013 року про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн. вимог, Заявником 2 долучено копію звіту про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2006 рік.
Відповідно до абз. абз. 5, 6 п. 7 Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08 липня 2010 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Згідно п.п. 7.3.- 7.5. Інструкції "Про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності" затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 16 від 26 червня 2001 року (в редакції, чинній станом на дату виникнення заборгованості Банкрута перед Заявником 2), страхувальники щоквартально складають у двох примірниках наростаючим підсумком з початку року звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП із зазначенням у ньому сум, нарахованих і сплачених страхових внесків та інших надходжень, а також сум, витрачених на виплату допомоги та здійснення інших заходів, фінансування яких проводиться за рахунок коштів Фонду. Звіт страхувальника-роботодавця подається за підписами керівника та головного бухгалтера і завіряється печаткою страхувальника, а добровільно застрахованої особи - за її особистим підписом. Один примірник звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП не пізніше 20-го числа наступного за звітним періодом місяця подається до органу Фонду, другий - залишається в бухгалтерії страхувальника.
Заборгованість Банкрута по сплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 976,80 грн. підтверджена Звітом про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2006 рік, яка підписана керівником Банкрута, підпис якого засвідчено печаткою Банкрута, згідно якої Банкрут самостійно визначив суму зобов'язань по сплаті внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 976,80 грн.
Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують оплату Банкрутом внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 976,80 грн.
Вимоги Заявника 2 визнані ліквідатором Банкрута в повному обсязі.
На підставі викладеного, вимоги Заявника 2 в сумі 976,80 грн. заборгованості по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - є обґрунтованими, доведеними суду та визнаються судом у вказаній сумі.
В ході дослідження вимог Заявника 3 , викладених в заяві № 25 від 08 лютого 2013 року (вх. № 2700 від 13 лютого 2013 року) про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство на підставі поданих Заявником 3 до господарського суду письмової заяви з вимогами до Банкрута та документів на їх підтвердження, суд дійшов наступних висновків.
В своїй заяві № 25 від 08 лютого 2013 року про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство, посилаючись на ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, ст. 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", ст. 14 Закону про банкрутство, Заявник 3 просить суд визнати його кредитором Банкрута з грошовими вимогами на суму 118,07 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п. 7 ч. 2 ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" № 1105-XIV 23 вересня 1999 року (в редакції, чинній станом на дату виникнення заборгованості Банкрута перед Заявником 3), роботодавець як страхувальник зобов'язаний: подавати звітність робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків у строки, в порядку та за формою, що встановлені цим Фондом.
Відповідно до абз. 1, 2 п. 4.12., абз. 1 п. 7.5. Інструкції "Про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України" затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України № 36 від 12 липня 2007 року (в редакції, чинній станом на дату виникнення заборгованості Банкрута перед Заявником 3), страхові внески сплачуються страхувальниками-роботодавцями - у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки. Юридичні особи - платники страхових внесків щокварталу у двох примірниках складають Розрахункову відомість, зазначену у пункті 3.10 цієї Інструкції, один примірник якої подається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду за місцем обліку страхувальника в такі строки: до 20 квітня, до 20 липня, до 20 жовтня поточного року, до 25 січня року, наступного за звітним.
Заборгованість Банкрута по сплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в сумі 118,07 грн. підтверджено Розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 2007 рік Банкрута, згідно якої Банкрут самостійно визначив суму зобов'язань по сплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в сумі 118,07 грн.
Судом встановлено, що в матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують оплату Банкрутом страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за 2007 рік в сумі 118,07 грн.
Вимоги Заявника 3 визнані ліквідатором Банкрута в повному обсязі.
На підставі викладеного, вимоги Заявника 3 в сумі 118,07 грн. заборгованості по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України - є обґрунтованими, доведеними суду та визнаються судом у вказаній сумі.
Детально дослідивши матеріали справи, при вирішенні питання черговості задоволення вимог Заявників 1- 3, судом встановлено наступне.
Ліквідатором Банкрута вимоги Заявників 1- 3 віднесені до 3 черги задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону про банкрутство, у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства-банкрута (за винятком повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства), крім вимог, задоволених у першу чергу, зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому Фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб'єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників).
Згідно абз. 1 ч. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності , вважаються платниками єдиного внеску .
Детально дослідивши матеріали справи судом встановлено, що: вимоги Заявника 1 в сумі 181,22 грн. є заборгованістю зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття; вимоги Заявника 2 в сумі 976,80 грн. є заборгованістю по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; вимоги Заявника 3 в сумі 118,07 грн. є заборгованістю по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, - та є зобов'язанням зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
На підставі викладеного, вимоги Заявника 1 в сумі 181,22 грн., Заявника 2 в сумі 976,80 грн., Заявника 3 в сумі 118,07 грн., - недоїмки зі сплати відповідних страхових внесків підлягають задоволенню у другу чергу задоволення вимог кредиторів.
Згідно ч. 1 ст. 4, п.п. 14 п. 2. ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмір. Ставка судового збору за подання до господарського суду заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік", встановлено у 2013 році мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі: з 1 січня - 1147 гривень, з 1 грудня - 1218 гривень.
Згідно ч.ч. 2, 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір", від сплати судового збору звільняються: Пенсійний фонд України та його органи; органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального захисту інвалідів і його відділення.
Згідно п.п. "г" п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону про банкрутство, у першу чергу задовольняються витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі: витрати на оплату державного мита.
Керуючись ч. ч. 2, 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, п. 18 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір", суд покладає на Банкрута судовий збір за розгляд: заяви Заявника 1 № 47/02 від 08 січня 2013 року (вх. № 948 від 21 січня 2013 року) про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута в сумі 1 147,00 грн., заяви Заявника 2 № 184/07-09 від 22 січня 2013 року (вх. № 1483 від 28 січня 2013 року) про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн. в сумі 1 147,00 грн., заяви Заявника 3 № 25 від 08 лютого 2013 року (вх. № 2700 від 13 лютого 2013 року) про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство в сумі 1 147,00 грн., що в загальній сумі 3 441,00 грн. відноситься до першої черги задоволення вимог кредиторів.
Детально дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про доцільність відкладення судового засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на підставі наступного.
Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є: нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; необхідність витребування нових доказів.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 65 Господарського процесуального кодексу України, з метою забезпечення правильного і своєчасного вирішення господарського спору суддя вчиняє в необхідних випадках такі дії по підготовці справи до розгляду зобов'язує сторони, інші підприємства, установи, організації, державні та інші органи, їх посадових осіб виконати певні дії (звірити розрахунки, провести огляд доказів у місці їх знаходження тощо); витребує від них документи, відомості, висновки, необхідні для вирішення спору, чи знайомиться з такими матеріалами безпосередньо в місці їх знаходження.
З метою підтвердження наявності або відсутності нерухомого майна у Банкрута, суд дійшов висновку про необхідність отримання інформаційної довідки з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на Банкрута.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону про банкрутство, строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцять місяців. Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.
Ліквідаційну процедуру у справі відкрито постановою господарського суду Київської області від 26 листопада 2012 року; отже строк ліквідаційної процедури згідно ч. 2 ст. 22 Закону про банкрутство у справі спливає 27 листопада 2013 року.
Врахувавши вище викладене, в зв'язку з неявкою в судове засідання 25 листопада 2013 року для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута усіх учасників провадження, в тому числі ліквідатора Банкрута, в зв'язку з необхідністю отримання інформаційної довідки з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на Банкрута, суд продовжує строк ліквідаційної процедури у справі на 6 місяців та відкладає судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута у справі № Б8/123-12 на іншу дату.
Частинами 1, 2 ст. 382 Кримінального кодексу України передбачено, що умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню - карається штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до трьох років. Ті самі дії, вчинені службовою особою, - караються штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Керуючись, ст. 67 Конституції України, ст.ст.1, 5, 11, 22, 31, 41, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 4-3, 33, 43, 49, 65, 75, 77, 82, 86 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 4, 5 Закону України "Про судовий збір", ст. 8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік", ст.ст. 1, 16, 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" № 1105-XIV 23 вересня 1999 року, п.п. 8.1., 9.7. Інструкції "Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття" затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року № 339, абз. абз. 5, 6 п. 7 Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08 липня 2010 року, п.п. 7.3.- 7.5. Інструкції "Про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності" затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 16 від 26 червня 2001 року, абз. 1, 2 п. 4.12., абз. 1 п. 7.5. Інструкції "Про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України" затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України № 36 від 12 липня 2007 року, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Броварського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ідентифікаційний код: 22200774) № 47/02 від 08 січня 2013 року (вх. № 948 від 21 січня 2013 року) про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута, - задовольнити частково, а саме задовольнити в частині визнання Броварського міськрайонного центру зайнятості кредитором Банкрута та визнання грошових вимог Броварського міськрайонного центру зайнятості в сумі 181,22 грн., в іншій частині - відмовити;
Визнати вимоги Броварського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ідентифікаційний код: 22200774, місцезнаходження: 07401, м. Бровари Київської області, вул. Кірова, буд. 92) в сумі 181,22 грн. (сто вісімдесят одна гривня 22 коп.) заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що відносяться до другої черги задоволення вимог кредиторів;
Покласти на Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД" (ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3) судовий збір, який відноситься до першої черги задоволення вимог кредиторів в сумі 1 147,00 грн. (одна тисяча сто сорок сім гривень 00 коп.) за наслідком розгляду заяви Броварського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ідентифікаційний код: 22200774) № 47/02 від 08 січня 2013 року (вх. № 948 від 21 січня 2013 року) про визнання кредитором у справі про банкрутство Банкрута, який звільнений від сплати судового збору та кредитором за яким є Броварська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області.
2. Заяву виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код: 21615608) № 184/07-09 від 22 січня 2013 року (вх. № 1483 від 28 січня 2013 року) про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн., - задовольнити;
Визнати вимоги виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код: 21615608, місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Боричів Тік, буд. 30) в сумі 976,80 грн. (дев'ятсот сімдесят шість гривень 80 коп.) заборгованості по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що відносяться до другої черги задоволення вимог кредиторів;
Покласти на Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД" (ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3) судовий збір, який відноситься до першої черги задоволення вимог кредиторів в сумі 1 147,00 грн. (одна тисяча сто сорок сім гривень 00 коп.) за наслідком розгляду заяви виконавчої дирекції Київського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код: 21615608) № 184/07-09 від 22 січня 2013 року (вх. № 1483 від 28 січня 2013 року) про грошові вимоги до боржника на суму 976,80 грн., яка звільнена від сплати судового збору та кредитором за яким є Броварська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області.
3. Заяву відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області (ідентифікаційний код: 21680654) № 25 від 08 лютого 2013 року (вх. № 2700 від 13 лютого 2013 року) про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство, - задовольнити.
Визнати вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області (ідентифікаційний код: 21680654, місцезнаходження: 07400, м. Бровари, вул. Гагаріна, буд. 26) в сумі 118,07 грн. (сто вісімнадцять гривень 07 коп.) заборгованості по оплаті страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, що підлягають задоволенню у другу чергу задоволення вимог кредиторів;
Покласти на Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД" (ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3) судовий збір, який відноситься до першої черги задоволення вимог кредиторів в сумі 1 147,00 грн. (одна тисяча сто сорок сім гривень 00 коп.) за наслідком розгляду заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Броварському районі Київської області № 25 від 08 лютого 2013 року (вх. № 2700 від 13 лютого 2013 року) про визнання кредитором у справі № Б8/123-12 про банкрутство, яка звільнена від сплати судового збору та кредитором за яким є Броварська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області.
4. Продовжити строк ліквідаційної процедури у справі № Б8/123-12 на шість місяців.
5. Відкласти судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на 24 лютого 2014 року на 17 год. 00 хв. , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Київської області (м. Київ, вул. Комінтерну, 16, зал судових засідань № 2).
Зобов'язати ліквідатора Банкрута - арбітражного керуючого Мальцеву А.В. надати інші наявні докази виконання обов'язків ліквідатора у справі № Б8/123-12, окрім долучених.
6. Зобов'язати Реєстраційну службу Броварського міськрайонного управління юстиції протягом трьох днів з дати отримання даної ухвали надати господарському суду Київської області інформаційну довідку з Державного реєстру прав на товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "МІТТРЕЙД", ідентифікаційний код: 33927570, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, буд. 3а, кв. 3.
7. Попередити Реєстраційну службу Броварського міськрайонного управління юстиції про матеріальну та кримінальну відповідальність за невиконання вимог суду. Попередити про те, що відповідно до п. 5 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, приймаючи рішення, має право стягувати в доход Державного бюджету України з винної сторони штраф у розмірі до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону.
8. Копію ухвали надіслати учасникам провадження та Броварській ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області;
Копію даної ухвали з копією ухвали господарського суду Київської області від 16 листопада 2012 року про порушення провадження у справі про банкрутство № Б8/123-12 та Запит про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно надіслати Реєстраційній службі Броварського міськрайонного управління юстиції.
Суддя Скутельник П.Ф.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 15.01.2014 |
Номер документу | 36605714 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Скутельник П.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні