Ухвала
від 14.01.2014 по справі 818/7364/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2014 р.Справа № 818/7364/13-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Дюкарєвої С.В.

Суддів: Жигилія С.П. , Перцової Т.С.

за участю секретаря судового засідання Мороз Є.В.

представника позивача Сідліченка В.В.

представника відповідача Соловей Н.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Сумської митниці Міндоходів на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 04.10.2013р. по справі № 818/7364/13-а

за позовом Публічного акціонерного товариства "Науково-виробниче акціонерне товариство "ВНДІкомпресормаш"

до Сумської митниці Міндоходів

про скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Публічне акціонерне товариство "Науково-виробниче акціонерне товариство "ВНДІкомпресормаш", звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Сумської митниці Міндоходів, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив суд скасувати рішення про визначення коду товару КТ-805130000-0012-2013 від 11.04.2013 та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №805130000/2013/00077.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 04.10.2013 року адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Науково-виробниче акціонерне товариство "ВНДІкомпресормаш" - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Сумської митниці про визначення коду товару КТ-805130000-0012-2013 від 11.04.2013.

Скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №805130000/2013/00077.

Стягнуто з Сумської митниці Міндоходів (код ЄДРПОУ 38725050) на користь публічного акціонерного товариства "Науково-виробниче акціонерне товариство "ВНДІкомпресормаш" (код ЄДРПОУ 00220434) витрати, пов'язані зі сплатою судового збору в сумі 149,11 грн.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі, посилаючись на порушення судом першої інстанції, при прийнятті оскаржуваної постанови, норм матеріального та процесуального права, відповідач просить постанову Сумського окружного адміністративного суду від 04.10.2013 року скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач, зокрема, посилається на порушення судом першої інстанції приписів ст. 69 Митного кодексу України, Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 650, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на доводи та обставини викладені в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 10 квітня 2013 року ПАТ "ВНДІкомпресормаш" з метою проведення процедури митного оформлення товару, подав до Відділу митного посту Сумської митниці "Суми-центральний" вантажно-митну декларацію № 805130000/2013/003950 від 10.04.2013 (а.с.13-14), відповідно до якої товар, що підлягав митному оформленню, позивачем був класифікований за кодом товару №8421392000 - повітряні - мастильні сепаратори та №8421990000 - частини обладнання для фільтрування, згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі по тексту - УКТ ЗЕД):

- повітряно-мастильні сепаратори: БР5004 -10 шт., продуктивність робочий тиск 7 бар; БВ2018 -20 шт. продуктивність 8,5 м 3/хв, робочий тиск 7 бар; ПВ2089 -15шт продуктивність 28 м 3/хв, робочий тиск 7 бар; ПВ2132 - 35 шт. продуктивність 9,5 м. 3/хв, робочий тиск 7 бар; БС3084 -25 шт. продуктивність 56 м. 3/хв, робочий тиск 7 бар; БВ2134 - 15 шт. продуктивність 16,5 м. 3/хв, робочий тиск 7 бар; БВ2102 -5 шт. продуктивність 22 м. 3/хв, робочий тиск 7 бар; БВ2009 - 25 шт. продуктивність 4,5 м. 3/хв, робочий тиск 7 бар; ОВ2186 -5 шт., продуктивність 7 м 3/хв, робочий тиск 7 бар. Повітряно-мастильні сепаратори типу БВ і БС представляють собою сталевий циліндричний корпус з багатьма круглими отвірами на циліндрі, всередині якого знаходяться два шари фільтрувального матеріалу. Повітряно-мастильні сепаратори типів БВ, БС і БР призначені для фільтрації повітря до ступеню, необхідному гвинтовому блоку компресорних установок; за кодом 8421392000 згідно з УКТЗЕД;

- частини обладнання для фільтрування повітря: повітряні фільтроелементи: 8А6004 - 96 шт., продуктивність 8 м 3/хв, робочий тиск 7 бар; 8А6025 - 50 шт., продуктивність 21 м. 3/хв. робочий тиск 7 бар; 8А6043 -19 шт., продуктивність 21 мЗ/хв. робочий тиск 7 бар; 8А6451 - 52 шт., продуктивність 8 м 3/хв робочий тиск 7 бар. Основні фільтроелементи 8А6004, 8А6025 представляють собою зіркоподібно складений фільтроелемент з фільтрувального картону, складеного між двома сталевими пластинами з перфорацією. Форма матеріалу забезпечує високу пилоємність фільтра, сталеві пластини забезпечують міцність конструкції. Основні фільтроелементи фіксуються в корпусі фільтра завдяки осьовому стяжному болту, привареного до корпусу. Вторинні фільтроелементи 8А6043, 8А6451 представляють собою фільтроелемент з нетканого войлочного матеріалу; за кодом 8421990000 згідно з УКТЗЕД;

- обладнання для фільтрування або очищення рідин: мастильні фільтри: 8Н8109 - 110 шт., продуктивність 180 л/хв. робочий тиск 20 бар; 8Н8114 -55 піт., продуктивність 70 л/хв. робочий тиск 14 бар; 8Н8108 -20 шт. продуктивність 100 л/хв. робочий тиск 14 бар; 8Н8107 -150 шт., продуктивність 70 л/хв. робочий тиск 14бар. Мастильні фільтри серії 8Н призначені для очищення мастила від механічних домішок. Всередині знаходиться спеціальне фільтруюче середовище в закритому необслуговуємому фільтроелементі. Корпус фільтра алюмінієвий, фільтроелемента стальний. Стандартним фільтруючим матеріалом являється целюлозне волокно. Мастильні фільтри встановлюються між мастиловідокремлювачем і теплообмінником; за кодом 8421290000 згідно з УКТЗЕД

- частини обладнання для фільтрування повітря: повітряні фільтроелементи: 8А7087 - 1 щт., продуктивність 30 м 3/хв, робочий тиск 7 бар. Основний фільтроелемент 8А7087 представляє собою зіркоподібно складений фільтроелемент з фільтрувального картону, складеного між двома сталевими пластинами з перфорацією. Форма матеріалу забезпечує високу пилоємність фільтра, сталеві пластини забезпечують міцність конструкції. Основний фільтроелемент фіксується в корпусі фільтра завдяки осьовому стяжному болту, привареного до корпусу. Призначений для фільтрації повітря в компресорах загальнопромйслбйбго призначення, за кодом 8421990000 згідно з УКТЗЕД.

Позивач, керуючись положеннями ст. 69 та п. б, г, ч. 5 ст. 257 Митного Кодексу України, Закону України "Про митний тариф" та офіційними поясненнями до УКТ ЗЕД, самостійно визначив код Товару за УКТ ЗЕД, а також надав Митному органу інші необхідні документи.

11 квітня 2013 року, посадовою особою Сумської митниці було прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-805130000-0012-2013 (далі по тексту - Рішення) (а.с.9-10), відповідно до якого були зазначені наступні відомості:

- опис товару (графа 31 ВМД) - фільтрувальний картон призначений для фільтрування повітря: фільтроелементи SA 6004 - 96 шт., продуктивність 8м3/хв., робочий тиск 7 бар; SA 6025 - 50 шт., продуктивність 21 м3/хв., робочий тиск 7 бар; Змінні фільтроелементи SA 6004, SA 6025 представляють собою зіркоподібний складений фільтроелемент з фільтрувального картону, складеного між двома сталевими пластинами з перфорацією. Призначені для фільтрації повітря в компресорах загальнопромислового призначення. Визначений код товару (графа 33 ВМД) - 4812000000;

- опис товару (графа 31 ВМД) - фільтрувальний картон призначений для фільтрування повітря: Змінний фільтроелемент SA 7087 - 1 шт., продуктивність 30м3/хв., робочий тиск 7 бар; представляє собою зіркоподібно складений фільтрувальний картон, складений між двома сталевими пластинами з перфорацією. Призначений для фільтрації повітря в компресорах загальнопромислового призначення. Визначений код товару (графа 33 ВМД) - 4812000000;

- опис товару (графа 31 ВМД) - фільтрувальна тканина технічного призначення з повстового матеріалу, для фільтрування повітря: повітряні фільтроелементи: робочий тиск 7 бар; SA 6043 - 19 шт., продуктивність 21м3/хв., робочий тиск 7 бар; SA 6451 - 52 шт., продуктивність 8 м3/хв., робочий тиск 7 бар; Вторинні фільтроелементи SA 6043, SA 6451 представляють собою змінний фільтроелемент з нетканого войлочного матеріалу складеного між двома сталевими пластинами з перфорацією. Признані для фільтрації повітря в компресорах загальнопромислового призначення. Визначений код товару (графа 33 ВМД) - 5911400000.

Керуючись зазначеним Рішенням, та на підставі Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №805130000/2013/00077 (далі по тексту - Картка відмови) (а.с.11-12), у проведенні митного оформлення Товару, ввезеного за вантажно-митною декларацією № 805130000/2013/003950, позивачу було відмовлено.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Ст. 67 Митного кодексу України закріплено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Відповідно до частин першої і другої статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в Українській класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності ( далі - УКТ ЗЕД).

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до пункту 4 розділу III Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 650 (далі - Порядок № 650), контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності:

- опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу;

- відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.

Згідно з пунктом 2 Розділу 3 Порядку № 650, посадові особи підрозділу митного органу чи митного поста здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів.

Відповідно до пункту 3 Розділу 3 Порядку № 650 рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до частини четвертої статті 69 Митного кодексу України у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Розділом XVI додатку до Закону України "Про митний тариф України" (далі по тексту - Додаток) передбачено, що товарна група 8421 (визначена у ВМД позивачем) включає в себе, зокрема, центрифуги, включаючи відцентрові сушарки; обладнання та пристрої для фільтрування або очищення рідин чи газів.

Натомість, посадовим особами митного органу визначені коди товару - 4812 та 5911.

Розділом XV Додатку передбачено, що товарна група 4812 включає в себе, зокрема, блоки, плити та пластини фільтрувальні, з паперової маси.

В свою чергу Розділом XІ Додатку передбачено, що товарна група 5911 включає в себе усі текстильні вироби, що не включаються до жодної іншої товарної позиції розділу XI:

(а) текстильні вироби у куску, розрізані до необхідної довжини або просто нарізані квадратами чи прямокутниками, за винятком виробів товарних позицій 5908 - 5910, а саме:

- текстильні матеріали, повсть або тканини на підбивці з повсті, покриті або дубльовані гумою, шкірою або іншим матеріалом, які звичайно використовуються для виробництва кордної гарнітури, та подібні тканини, які використовуються для інших технічних потреб, включаючи вузькі вельветові стрічкові тканини, просочені гумою для покриття ткацьких навоїв;

- тканини для просіювання;

- тканини фільтрувальні, які використовуються у пресах для виробництва олії або для аналогічних технічних потреб, з текстильного матеріалу або з людського волосся;

- тканини валяні або неваляні, просочені або непросочені, з покриттям або без покриття, які використовуються в машинобудуванні або для інших технічних потреб, виткані гладким способом, ланцюжком або з багатьма основними чи утоковими нитками;

- текстильні матеріали, армовані металом, які використовуються для технічних потреб;

- шнури, тасьма та подібні вироби, просочені або непросочені, з покриттям або без покриття, армовані або неармовані металом, які використовуються у промисловості як пакувальні чи прокладні матеріали;

(Ь) текстильні вироби (крім виробів товарних позицій 5908 - 5910), які використовуються для технічних потреб (наприклад текстильні матеріали та повсть, безкінечні або оснащені пристосуваннями для з'єднання, використовувані на машинах з виробництва паперу або аналогічних машинах (наприклад для целюлози, азбестоцементу), для шліфувальних кругів, прокладок, шайб та інших частин машин).

Згідно положень розділу (В) пояснень до товарної позиції 5911 "Текстильні вироби технічного призначення", усі текстильні вироби технічного призначення (крім виробів товарних позицій 5908 - 5910), включаються до цієї товарної позиції і нікуди більше в розділі XI. Також у даному розділі зазначається, що текстильні вироби цієї товарної позиції можуть містити приладдя з інших матеріалів за умови, що вироби залишаються переважно виробами з текстильних матеріалів.

Отже, виходячи з аналізу зазначених вище норм, для віднесення виробів, які містять як текстильні частини так і частини з іншого матеріалу, до товарної позиції 5911 необхідним є встановлення факту, що переважна частина таких виробів складається з текстильних матеріалів.

З огляду на викладене можна дійти висновку, що визначаючи код товару при заповненні ВМД позивач виходив з того, що даний товар є складним пристроєм, що складається з різного матеріалу. Натомість посадовими особами митного органу код товару визначався виходячи з матеріалу, з якого переважно складаються фільтрувальні елементи.

При цьому, з опису товару, що міститься у ВМД № 805130000/2013/003950 від 10.04.2013 (а.с.13-14) випливає, що імпортовані позивачем товари є складними пристроями та є частинами обладнання для фільтрування.

Дана обставина, серед іншого, підтверджується кресленнями імпортованого позивачем товару, виконаними фірмою-виробником "Sotras" (а.с. 22-28).

Крім того, відповідно до ч. 2 розділу XVI Додатку, за умови додержання положень примітки 1 цього розділу і примітки 1 груп 84 і 85 частини машин (крім частин виробів товарних позицій 8484, 8544, 8545, 8546 або 8547) повинні класифікуватися згідно з такими правилами, зокрема, частини, що є виробами, включеними до будь-якої товарної позиції групи 84 або 85 (крім товарних позицій 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8487, 8503, 8522, 8529, 8538 і 8548), в усіх випадках повинні класифікуватися у відповідних для них товарних позиціях.

Відтак, якщо для класифікації товару до торгової групи 5911 вирішальною характеристикою являється матеріал, з якого виготовлений товар (текстильні матеріали та вироби для технічного призначення), то для класифікації товару до торгової групи 8421 визначальним є не матеріал, а цільове призначення - фільтрування або очищення рідин чи газів. При цьому для класифікації товару до вказаної групи, окрім цільового призначення, основною характеристикою також є можливість використання даного товару як окремо так і у складі інших пристроїв.

Так, відповідно Розділу XVI додатку до Закону України "Про митний тариф України" вбачається, що цільовим призначенням товару, що належить до товарної групи 8421 є фільтрування або очищення рідин чи газів, при цьому відсутні жодні вказівки на складові частини товару.

Отже, до вказаної групи можуть бути віднесені товари призначені для фільтрування або очищення рідин чи газів, незалежно від матеріалу та/або сукупності матеріалів з яких він виготовлений.

Крім того, положеннями Розділу XVI додатку до Закону України "Про митний тариф України" також визначено, що в товарній групі 8421 частини та агрегати не поділяються на частини для пристроїв призначених для очищення рідин та частини для пристроїв призначених для очищення газів, окрім того вони віднесені до окремого коду, незалежно від сфери їх застосування (очищення рідин чи газів), а саме № 8421990000.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позивачем вірно визначено код вищевказаного товару УКТ ЗЕД під № 8421990000.

Переглянувши рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог щодо скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №805130000/2013/00077, колегія суддів наступне.

Відповідно ст.36 Митного кодексу України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі.

Згідно п.7 ст.36 МК України повністю вироблені або піддані достатній переробці товари преференційного походження визначаються на основі законів України, а також міжнародних договорів України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України.

Стаття 43 Митного кодексу України містить вичерпний перелік документів, що підтверджують країну походження товару.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 43 Митного кодексу України документами, що підтверджують крану походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару.

Сертифікат про походження товару у відповідності до ч.3 ст. 43 Митного кодексу України - це документ який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення.

Пунктом 8 статті 43 МК України передбачено, якщо в документах про походження товару є розбіжності у відомостях про країну походження товару або митним органом встановлено інші відомості про країну походження товару, ніж ті, що зазначені у документах, декларант або уповноважена ним особа мас право надати митному органу для підтвердження відомостей про заявлену країну походження товару додаткові відомості.

Додатковими відомостями про країну походження товару є відомості, що містяться в товарних накладних, пакувальних листах, відвантажувальних специфікаціях, сертифікатах (відповідності, якості, фітосанітарних, ветеринарних тощо), митній декларації країни експорту, паспортах, технічній документації, висновках-експертизах відповідних органів, інших матеріалах, що можуть бути використані для підтвердження країни походження товару (п.9 ст. 43 МК України).

На виконання вимог наведених норм, АТ "НВАТ "ВНДІкомпресормаш" разом із митною декларацією подало низку інших документів, серед яких сертифікат про походження товару №0836182 (а.с. 79) та інвойс №662 (міжнародна товарна накладна) (а.с.17).

Сертифікат про походження товару виданий компетентним органом країни відправника товарів, в ньому зазначено країни походження товару - Європейський Союз, Боснія і Герцеговина, Туніс.

В інвойсі № 662 вказано з якої країни походить товар - Італія (член Євросоюзу), Туніс, Боснія і Герцеговина. В митній декларації, що подавалась для митного оформлення також зазначені ці країни, а товари розподілені по групах у відповідності до країни з якої вони походять. Країни походження товару, що зазначені в інвойсі №662 відповідають країнам походження товару, що зазначені у митній декларації.

При цьому, з картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 805130000/2013/00077 (а.с. 11) вбачається, що причиною виникнення сумнівів щодо правильності визначення країни походження товару послугувало зазначення в сертифікаті про походження товару №0836182 (а.с. 79) країн походження товару - Європейський Союз, Туніс, Боснія і Герцеговина замість Італія, Туніс, Боснія і Герцеговина, як зазначено в інвойсі та митній декларації.

Враховуючи, що Італія входить до складу Євросоюзу, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність розбіжності в зазначених документах, оскільки відповідно до ч. 3 ст. 36 МК України, під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.

Також судом першої інстанції обґрунтовано не прийнято посилання відповідача у Картці відмови на ввезення товару, виробленому у Боснії і Герцеговині не з країни походження за прямим контрактом, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 8 ст. 36 МК України, при існуванні встановлених правил прямого транспортування товарів із країни їхнього походження дозволяється відступати від них у випадках, коли таке транспортування неможливе в силу географічного положення та/або якщо товари знаходяться під митним контролем у третіх країнах.

Враховуючи, що зазначені вище товари ввозились позивачем на підставі контракту № 2013/003 (а.с.), укладеному з компанією "Sotras" (Італія), у суду наявні всі підстави вважати, що будучи виробленими в Боснії і Герцеговині вони знаходилися під митним контролем у третій країні, в розумінні ч. 8 ст. 36 МК України, а саме Італії.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на встановлені у справі обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що рішення Сумської митниці про визначення коду товару та картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення не відповідають вимогам чинного законодавства, ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування таких рішень є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

У відповідності до ст. 159 КАС України судове рішення повинне бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Переглянувши рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що постанова Сумського окружного адміністративного суду від 04.10.2013 року відповідає вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - відповідача у справі.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Отже, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Сумської митниці Міндоходів залишити без задоволення.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 04.10.2013р. по справі № 818/7364/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Дюкарєва С.В. Судді (підпис) (підпис) Жигилій С.П. Перцова Т.С.

Повний текст ухвали виготовлено 20.01.2014 року

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2014
Оприлюднено20.01.2014
Номер документу36680893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/7364/13-а

Постанова від 04.10.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Дюкарєва С.В.

Постанова від 04.10.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні