cpg1251
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" грудня 2013 р. Справа № 809/824/13-a
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Боброва Ю.О.,
за участю секретаря судового засідання Дмитрашко О.М.,
представників сторін:
позивача - Гриньківа І.М,
відповідача - Яремин І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області
до Управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради
про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
12.03.2013 року Державна фінансова інспекції в Івано-Франківській області (надалі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (надалі - відповідач) про зобов'язання виконати в повному обсязі пункт 11 вимоги Івано-Франківської об'єднаної фінансової інспекції від 31.05.2012 року за №810-14/93 про усунення порушень, виявлених ревізією.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.03.2013 року відкрито провадження у даній адміністративній справі та призначено її до розгляду.
Ухвалою суду від 01.04.2013 року провадження в адміністративній справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №2а-1650/12/0970.
12.12.2013 року судом поновлено провадження у даній адміністративній справі, оскільки, обставини, які були підставою для зупинення провадження відпали.
Позовні вимоги, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, мотивовані наступним. У січні-квітні 2012 року Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області проведена ревізія фінансово-господарської діяльності управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року. У ході ревізії встановлено, що управлінням освіти в лютому-березні 2011 року здійснювалась закупівля продуктів харчування у колективного підприємства торгово-виробнича фірма «Соя» (надалі - КП ТВФ «Соя») за цінами, вищими за середні ціни по регіону, що призвело до зайвих виплат за рахунок бюджетних коштів на суму 55781,63 грн. У зв'язку з цим, начальнику управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради надіслано вимогу від 31.05.2012 року за №810-14/939 про усунення порушень, виявлених ревізією. Однак, вказана вимога в повному обсязі виконана не була. Тому, позивач просить зобов'язати відповідача в повному обсязі виконати пункт 11 вимоги Івано-Франківської об'єднаної державної фінансової інспекції, а саме: провести претензійно-позовну роботу з КП ТВФ «Соя» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів у сумі 55781,63 грн. або постачання продукції на вказану суму, або стягнення цієї суми з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, зазначених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила. Просила у задоволенні позову відмовити повністю.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та уточнення до них, дослідивши і оцінивши докази в їх сукупності, суд установив наступне.
Відповідно до пункту 1.1 плану контрольно-ревізійної роботи Івано-Франківської об'єднаної державної фінансової інспекції (надалі - Івано-Франківська ОДФІ, Інспекція) на перший квартал 2012 року Інспекцією проведена ревізія фінансово-господарської діяльності управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (надалі - управління освіти) за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року. За результатами ревізії складний акт від 24.04.2012 року за №810-21/10 (а.с. 8-56).
Ревізією, серед іншого, установлені порушення, допущені управління освіти в ході придбання продуктів харчування в КП ТВФ «Соя» (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 22184880). Зокрема, у порушення статті 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 №2289-УІ в частині максимальної економії та ефективності, у лютому-березні 2011 року управлінням освіти придбано у вказаного підприємства продукції рослинництва без проведення встановленої законом процедури закупівлі за цінами, вищими за середні ціни по регіону на загальну суму 63558,34 грн. (а.с. 44-49).
У зв'язку з викладеним, Івано-Франківською ОДФІ на адресу управління освіти скерована вимога від 31.05.2012 року за №810-14/939 про усунення порушень, виявлених ревізією (а.с. 57-64).
Пунктом 11 вказаної вимоги відповідача, серед іншого, зобов'язано провести претензійно-позовну роботу з КПТВФ «Соя» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів у сумі 55781,63 грн. або постачання продукції на вказану суму, або стягнення цієї суми з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України (а.с. 62-63).
Судом установлено, що ревізія фінансово-господарської діяльності управління освіти і науки за період з 01.01.2010 року по 01.03.2012 року проведена позивачем у відповідності до норм Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року за №2939-XII, зі змінами та доповненнями ( надалі - Закон №2939-XII), Положення про Державну фінансову інспекцію України, затверджене Указом Президента України від 23.04.2011 року за №499/2011, Положення про державні фінансові інспекції у районах, містах, міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 03.10.2011 року за №1236, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.10.2011 року за №1213/19951.
Вказане підтверджується дослідженим у судовому засіданні актом ревізії від 24.04.2012 року за №810-21/10. Викладені в акті порушення, підтверджені перевіреними в ході ревізії первинними бухгалтерськими документами та доданими до акта доказами: довідкою від 27.03.2012 року за №810-40, порівняльним аналізом закупівельних цін, довідкою від 06.04.2012 року за №810-43, довідками та даними моніторингу роздрібних цін на ринку тощо (а.с. 65-72, 73-74, 75-85, 86-91).
Тому, оскаржувана вимога правомірно внесена позивачем на адресу управління освіти і науки для її виконання та усунення виявлених ревізією порушень.
Зазначене також підтверджується постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.10.2012 року в справі №2а-1650/12/0970, яка набрала законної сили відповідно до ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.11.2013 року в справі №9104/180129/12 (а.с. 139-142).
Крім того, суд зазначає, що правомірність вимоги позивача про усунення виявлених ревізією порушень обґрунтовується статтею 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 №2289-УІ (надалі - Закон №2289-УІ), в редакції чинній на момент спірних правовідносин, відповідно до норм якої, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім вказаного, відповідачем при закупівлі продуктів рослинництва в КП ТВФ «Соя» порушені норми частини 5 статті 2 Закон №2289-УІ, відповідно до якої забороняється укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів, та/або оплата замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом.
У судовому засіданні встановлено, що пункт 11 вимоги від 31.05.2012 року за №810-14/939 відповідачем виконаний не в повному обсязі. Зокрема, що стосується предмету розгляду даної адміністративної справи слід зазначити наступне.
Відповідно дослідженого судом платіжного доручення від 14.06.2012 року за №3679 управлінню освіти КП ТВФ «Соя» повернуло кошти в сумі 7776,70 грн. Решта зайві виплати на загальну суму 55781,63 грн., перераховані відповідачем у ході придбання продукції рослинництва, державі не відшкодовані (а.с. 92, 168).
При цьому, суд зазначає, що згідно досліджених судом письмових доказів пункт 11 вимоги від 31.05.2012 року за №810-14/939, за винятком вказаного вище, відповідач виконав належно (а.с. 161-164, 166-169, 178-190, 201).
У відповідності до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб про захист яких вони просять.
Таким чином, ураховуючи встановлені в судовому засіданні фактичні обставини даної адміністративної справи, норми чинного законодавства що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про те, що позов слід задовольнити в повному обсязі та зобов'язати управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради виконати в повному обсязі пункт 11 вимоги про усунення порушень, виявлених ревізією, від 31.05.2012 року за №810-14/93, а саме: провести претензійно-позовну роботу з КП ТВФ «Соя» щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів у сумі 55781,63 грн. або постачання продукції на вказану суму, або стягнення цієї суми з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 11, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати управління освіти і науки виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради виконати в повному обсязі пункт 11 вимоги про усунення порушень, виявлених ревізією, від 31.05.2012 року за №810-14/93, а саме: провести претензійно-позовну роботу з колективним підприємством торгово-виробнича фірма «Соя» (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 22184880) щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів у сумі 55781 (п'ятдесят п'ять тисяч сімсот вісімдесят одна) грн. 63 коп. або постачання продукції на вказану суму, або стягнення цієї суми з винних осіб у порядку та розмірах, установлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ Ю.О. Бобров
Постанова в повному обсязі складена 30.12.2013 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 36681837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні