ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 січня 2014 р. 16:27 Справа №801/10660/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Баценко А.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Союз-92»
до Міськорайонного управління Держземагенства у м.Євпаторії, Саках і Сакському районі АРК
про визнання відмови незаконною та спонукання до виконання певних дій.
за участю представників:
від позивача - Грицкевич І.В. - пред-к, дов. від 04.12.2013р.
від відповідача - не з'явився.
Суть спору: Товариства з обмеженою відповідальністю «Союз-92» ( далі позивач) звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дії Міськорайонного управління Держземагенства у м.Євпаторії, Саках і Сакському районі АРК (далі відповідач) по відмові в узгоджені технічної документації із землеустрою по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право платного строкового сервітуту на 5 років позивача для розміщення і обслуговування торговельного павільйону (малої архітектурної форми) за адресою: м.Євпаторія , просп. Леніна, біля будинку 54 ( в районі теплопункту) , спонукання відповідача повторно розглянути технічну документацію із землеустрою по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право платного строкового сервітуту на 5 років позивача для розміщення і обслуговування торговельного павільйону (малої архітектурної форми) за адресою: м.Євпаторія , просп. Леніна, біля будинку 54 ( в районі теплопункту) . Вимоги мотивовані тим,що відповідач в порушення вимог чинного законодавства безпідставно відмовив в узгодження підготованої позивачем документації із землеустрою по встановленню меж земельної ділянки.
У судовому засіданні 12.12.2013р. представник позивача наполягав на задоволенні позову , просив зупинити провадження по справі, представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог , просив надати час для підготовки відзиву на позовну заяву.
Ухвалою від 12.12.2013р. провадження по праві було зупинено до 15.01.2014р.
Відповідач явку представника у судові засідання не забезпечив, про дні та час їх проведення був сповіщений належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи не надав.
Представник позивача у судовому засіданні 20.01.2014р. наполягав на задоволенні позову, вважав можливим продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.
Суд, вивчивши думку представника позивача, беручи до уваги обізнаність сторін про день та час проведення судового засідання, відсутність клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, закінчення терміну розгляд справи , визначеного у ст.122 КАС України, керуючись ст.128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд на підставі залучених до неї документів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача , суд
ВСТАНОВИВ
На 47 сесії 6 скликання Євпаторійською міською радою 27.09.2013р прийнято рішення № 6-47/104, яким позивачу надана згода на розробку технічної документації по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право сервітуту , що розташована за адресою: м. Євпаторія , просп. Леніна, біля будинку 54 ( в районі теплопункту) , площею 0,0018 га для розміщення та обслуговування торгівельного павільйону (малої архітектурної форми) , з наступним встановленням платного строкового сервітуту.
На адресу відповідача була надіслана підготована позивачем документація щодо землеустрою по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право сервітуту згідно з рішенням Євпаторійської міської ради №6-47/104 від 27.09.2013р.
За результатами розгляду цієї заяви на адресу позивача надійшов лист (вих.№2163/03-31 від 21.10.2013р.), яким відповідач відмовив в узгоджені наданої документації з причин того, що встановлення на земельній ділянці сервітуту не відповідає вимогам ст. 99 Земельного кодексу України.
Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які він повинен дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно до закону.
Порядок регулювання земельних відносин встановлений у Земельному кодексі України ( далі ЗК України).
Серед передбачених ст. 12 ЗК України повноважень сільських, селищних, міських рад в галузі земельних відносин є передача земельних ділянок комунальній власності у власність громадянам та юридичним особам, надання їх у користування відповідно до вимог цього кодексу.
Відповідно до ст. 81 ЗК України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
У ст. 98 ЗК України визначено,що право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Встановлення земельного сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею. Види земельного сервітуту визначені у ст. 99 ЗК України, а порядок його встановлення зазначений у ст.100 ЗК України.
Згідно зі ст. 181 ЗК України землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних одиниць, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.
У ст.186 ЗК України визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому цим Кодексом, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, встановлених цим Кодексом, розпоряджаються земельними ділянками або приймають рішення про зміну їх цільового призначення.
Відповідно до ст.186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин. Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Закон України «Про землеустрій» визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.
Відповідно до ст. 8 цього Закону регулювання у сфері землеустрою здійснюють Верховна Рада України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, а також центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі у межах повноважень, встановлених законом.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у сфері землеустрою, належить, зокрема, проведення в установленому законодавством порядку державної експертизи програм і проектів з питань землеустрою; здійснення державного нагляду у сфері землеустрою;вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону (ст.14 Закону України «Про землеустрій»).
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №258 від 10.05.2012р., який зареєстрований в Мінюсті України 30.05.2012р. за № 858/21170 , затверджено Положення про Міжраойнне управління Держземагентстива ( далі Положення №258), у п.1 якого зазначено,що Міжрайонне управління Держземагентства (далі - Управління) є територіальним органом Державного агентства земельних ресурсів України.
Управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги відповідно до законодавства (п.п.4.6 п. 4 Положення № 258).
Згідно з додатком №3 до Постанов КМУ № 835 від 01.08.2011р. Управління надає послуги в тому числі по узгодженню проектів землеустрою.
Як зазначено вище, за результатами розгляду надісланої позивачем документації по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право сервітуту згідно з рішенням Євпаторійської міської ради №6-47/104 від 27.09.2013р., відповідачем надіслано на адресу позивача листа (вих.№2163/03-31 від 21.10.2013р.), яким відмовлено в узгоджені наданої документації з причин того, що встановлення на земельній ділянці сервітуту не відповідає вимогам ст. 99 ЗК України.
В порядку передбаченому ст. 71 КАС України відповідачем не надані докази існування будь-яких, передбачених ЗК України, Закон України «Про землеустрій» підстав для відмови в узгодженні наданої документації.
Вивчивши наведені вище обставини, суд дійшов висновку ,що заява позивача не розглянута відповідачем у спосіб, що передбачений чинним законодавством України.
На підставі викладеного, беручи до уваги встановлений у ст. 8 КАС України принцип верховенства права , згідно з яким людина , її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави , керуючись тим,що відповідно до Рішення Конституційного суду України № 15-рп/2004 від 02.11.2004 р. справедливість є вирішальним регулятором суспільних відносин, одним із вимірів права, суд вважає,що існують підстави для задоволення позову.
Під час судового засідання, яке відбулось 20.01.2014 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 22.01.2014 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Визнати протиправною відмову, викладену Міськорайонним управлінням Держземагенства у м.Євпаторії, Саках і Сакському районі АРК у листі №2163/6331 від 23.10.2013р.
3.Зобов'язати Міськорайонне управління Держземагенства у м.Євпаторії, Саках і Сакському районі АРК повторно розглянути підготовану Товариством з обмеженою відповідальністю «Союз-92» документацію із землеустрою по встановленню меж земельної ділянки , на яку розповсюджується право платного строкового сервітуту для розміщення торговельного павільйону (малої архітектурної форми) за адресою: м.Євпаторія , просп. Леніна, біля будинку 54 ( в районі теплопункту) та надати висновок відповідно до вимог чинного законодавства.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Союз-92» ( м.Євпаторія, пр.Перемоги 73-А , код ЄДРПОУ 13791799 ) 68,82 грн. - судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2014 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 36723528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні