Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 грудня 2013 р. Справа №805/14540/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15 година 55 хвилин
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., за участю секретаря судового засідання Ковальського А.В.;
за участю представників сторін:
позивача - Губанової Ю.Г.; Іщук Я.Ю.
відповідача - Якименко В.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька до державного підприємства "Український науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут вибухозахищеного та рудникового електрообладнання з дослідно-експериментальним виробництвом" про стягнення різниці між сумами виплачених пенсій в розмірі 774 615,10 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька звернулось до суду з адміністративним позовом до державного підприємства "Український науково-дослідний, проектно - конструкторський та технологічний інститут вибухозахищеного та рудникового електрообладнання з дослідно - експериментальним виробництвом" про стягнення з відповідача різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам відповідача згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, за період з вересня 2012 року по серпень 2013 року в сумі 717 843,16 гривень.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач зареєстрований у якості платника страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а згідно з Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року (далі - Порядок), державні не бюджетні підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму різниці, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісячно до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмір пенсії, призначеної в минулому та поточному роках.
На адресу відповідача були направлені повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, про сплату вищевказаної різниці у розмірі 717 843, 16 грн. за період з вересня 2012 року по серпень 2013 року включно. Оскільки відповідач не сплатив суму різниці, визначену у повідомленнях, позивач просив її стягнути в судовому порядку.
Відповідач проти позову заперечував, посилаючись на пропуск позивачем строку звернення до адміністративного суду з даним позовом.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25.12.2013 року визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення до суду з даним позовом в частині вимог про стягнення з відповідача різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам відповідача згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, за період з вересня 2012 року по березень 2013 року включно та вказано про те, що в частині вимог щодо стягнення відповідної різниці між сумами пенсій за період з квітня 2013 року по серпень 2013 року, позивачем не пропущено строк звернення до адміністративного суду.
Повно та всебічно дослідивши всі обставини даної справи, дослідивши надані сторонами докази та вислухавши пояснення їх представників суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі з огляду на наступні обставини.
Судом встановлено, що Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього статтею 12 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення № 384/2011).
Відповідно до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно зі ст. 1 Положення № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
Стаття 7 Положення № 384/2011 визначає, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до п. 5 ст. 4 Положення № 384/2011, Пенсійний фонд України організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах і районах у містах (далі - територіальні органи) зокрема, щодо: забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України тощо.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція).
Відповідач - державне підприємство "Український науково-дослідний, проектно - конструкторський та технологічний інститут вибухозахищеного та рудникового електрообладнання з дослідно - експериментальним виробництвом" (ДП "УКРНДІВЕ") зареєстровано як юридична особа та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 00217159, що підтверджується інформацією з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого надано відповідно до Наказу Міністерства юстиції України від 14.12.2012 року № 1846/5 "Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Позивач зареєстрований в Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що не заперечується сторонами.
Науковим працівникам пенсії призначаються згідно зі ст. 24 Закону України "Про науково і науково-технічну діяльність" (далі - Закон № 1977).
Відповідно до ст. 24 Закону № 1977, різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.
Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372 (далі - Порядок № 372), за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Відповідно до статуту відповідача, він є державним небюджетним підприємством, що створене з метою отримання прибутку за рахунок науково-технічної, виробничої та підприємницької діяльності.
На правовідносини, що виникли між сторонами поширюється дія Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Відповідно до п.12 ст.20 вказаного Закону, страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
З повідомлень про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеною відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, що направлялись відповідачу, вбачається, що різниця між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам відповідача, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за період з вересня 2012 року по серпень 2013 року включно складає 717 843,16 гривень.
Наявність у працівників відповідача права на отримання наукової пенсії та факт сплати пенсії науковим працівникам не є спірним, сторонами не заперечується.
Між сторонами було проведено звірку взаєморозрахунків, під час якої у відповідача виникло питання щодо суми 54.14 грн. за 11 місяць 2012 року та 234,73 грн. по ОСОБА_4
У судовому засіданні представники позивача пояснили, що сума 54,14 грн. відсутня в колонці коригування за 11 місяць 2012 року у зв'язку з технічною помилкою при роздрукуванні таблиці, але в загальну суму, сума 54.14 грн. враховується. Щодо ОСОБА_4, то сума 234, 73 грн. вказана вірно, оскільки кошти, перераховані по вказаному пенсіонеру підприємством були зараховані в порядку календарної черговості та зменшили нарахування на 426,25 грн. по вказаній особі.
Сума 234,73 грн. по ОСОБА_4 не відобразилась в колонці "всього", оскільки перед вказаною суму було проставлено позначку примітки "*", що призвело до пропуску даної суми програмою Excel, в якій виконано акт звірки.
Заборгованість відповідача підтверджується розрахунками, повідомленнями, що направлялись позивачем на адресу відповідача та даними відповідної картки особового рахунку відповідача.
Зазначені обставини дають суду підстави для висновку про наявність у відповідача обов'язку з відшкодування позивачу різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в сумі 717 843, 16 грн.
Враховуючи викладене, суд визнає правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України "Про науково і науково-технічну діяльність", Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011, Порядком фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 року, ст. ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька до державного підприємства "Український науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут вибухозахищеного та рудникового електрообладнання з дослідно-експериментальним виробництвом" про стягнення різниці між сумами виплачених пенсій в розмірі 717 843,16 гривень - задовольнити повністю.
Стягнути з державного підприємства "Український науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут вибухозахищеного та рудникового електрообладнання з дослідно-експериментальним виробництвом" (код ЄДРПОУ 00217159) на користь Управління Пенсійного фонду України в Калінінському районі міста Донецька (код ЄДРПОУ 21956234) різницю між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за період з вересня 2012 року по серпень 2013 року, в сумі 717 (сімсот сімнадцять тисяч) 843 (вісімсот сорок три) гривні, 16 (шістнадцять) копійок.
Постанова прийнята в нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 25 грудня 2013 року.
Постанова складена у повному обсязі 27 грудня 2013 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (проголошення вступної та резолютивної частин постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2013 |
Оприлюднено | 23.01.2014 |
Номер документу | 36749242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні