ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 січня 2014 р. 16:18 Справа №801/8337/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Музика О.С., за участю представників позивачів - Дьоміна С.Ю., Хребтової І.А., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Краски"
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
Суть спору: ТОВ "Компанія "Краски" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АРК
від 14.08.2013 року № 0008392201 про визначення податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з ПДВ на загальну суму 254076,25 грн.,
від 14.08.13 року № 0008382201 про зменшення суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток всього у розмірі 80940грн.,
від 14.08.2013 року № 0010841702 про визначення податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 2008,13 грн. та
від 14.08.2013 року № 0008372201, про визначення податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) з податку на прибуток на загальну суму 454185 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акту документальної перевірки від 29.07.2013 року № 497/22.8/32361803, на підставі якого прийняти оскаржувані податкові повідомлення-рішення, не відповідають дійсності та Законам України "Про податок на додану вартість" та "Про оподаткування прибутку підприємств", а також Податковому кодексу України.
Ухвалою суду від 30.09.2013 року призначено по справі судово-економічну експертизу та зупинено провадження у справі.
Ухвалою від 03.12.2013 року поновлено провадження у справі.
У судовому засіданні представники позивача на позовних вимогах наполягали з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача до суду не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав.
Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представника відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.
Розглянув матеріали справи, дослідив зібрані докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Компанія "Краски" перереєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради АР Крим 11.12.2007р.
Підприємство взято на податковий облік в органах державної податкової служби за № 6948-Ц від 28.02.2003р. та перебуває на обліку в ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК.
ТОВ "Компанія "Краски" зареєстроване, як платник податку на додану вартість відповідно до Свідоцтва про реєстрацію № 00962224 від 04.04.2005р., індивідуальний податковий № 323618001296.
ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим проведена планова документальна виїзна перевірка ТОВ "Компанія "Краски" ЄДРПОУ 32361803 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2010 по 31.12.2012., валютного та іншого законодавства за період з 01.10.10 по 31.12.12.
За результатами перевірки складений акт від 29.07.2013 року № 497/22.8/32361803, відповідно до висновків якого встановлено порушення:
п.44.1 ст.44, п.138.1, п.138.2, п.138.6, 138.8, п. п. 138.8.1 п.138.8 ст.138, п.п.138.10.5 п. 138.10 ст. 138 п. п 139.1.9. п 139.1.ст.139 Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 із змінами та доповненнями донараховано податку на прибуток на загальну суму 384876 грн. у т.ч. по періодам 2-4 квартал 2011 року-107640 грн, 1-4 квартали 2012 року-277236 грн.
п.п.5.1, пп. 5.2.1, п.5.2, п.5.3.9. пп. 5.3. ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.94р. № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР із змінами і доповненнями зменшені збитки сумі 80940 грн. в т.ч за 4 квартал 2010 року-40455 грн, 1 квартал 2011 року-40485 грн.
п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, пп.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. (із змінами та доповненнями), а також в порушення: п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VІ із змінами і доповненнями донараховано податку на додану вартість на загальну суму 203261 грн. в т.ч. по періодам: жовтень 2010-2697 грн., грудень 2010-5394 грн., грудень 2011- 31371 грн.,січень 2012-30215 грн., лютий 2012-39007 грн., квітень 2012-6088 грн., червень 2012-37824 грн. липень 2012-18043 грн., серпень 2012-10752 грн., грудень 2012-21870 грн.
п. 164.2.1 п. 164.2, ст. 164 п.п. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 р„ зі мінами та доповненнями, в результаті чого встановлено порушення вимог податкового законодавства під час перевірки питань щодо правильності утримання своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету на суму 1198,50 грн.
За результатами акту відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:
- № 0008372201 від 14.08.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 454185грн., у т.ч. 384876 грн. за основним платежем та 69309 грн. штрафні санкції;
- № 0008392201 від 14.08.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 254076,25 грн., у т.ч. 203261грн. за основним платежем та 50815,25 грн. штрафні санкції.
- № 0008382201 від 14.08.13 року яким позивачу зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток всього у розмірі 80940грн.,
- № 0010841702 від 14.08.2013 року яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 2008,13 грн., у т.ч. 1198,5грн. за основним платежем та 809,63грн. штрафні санкції.
Не погодившись з зазначеним висновком та податковими повідомленнями - рішенням, ТОВ "Компанія "Краски" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати як такі, що суперечить діючому законодавству, податкові повідомлення-рішення № 0008372201 від 14.08.2013, № 0008392201 від 14.08.2013, № 0008382201 від 14.08.13, № 0010841702 від 14.08.2013.
Оцінюючи правомірність дій ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, суд керувався критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Тому вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 0008372201 від 14.08.2013, № 0008392201 від 14.08.2013, № 0008382201 від 14.08.13, № 0010841702 від 14.08.2013, суд зобов'язаний встановити чи діяв Відповідач на підставі закону, чи являються його дії обґрунтованими, безсторонніми, добросовісними та розсудливими.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ст.67 Конституції України визначає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Коло платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету в період до 01.01.2011 року були встановлені Законом України "Про податок на додану вартість". Починаючи з 01.01.2011 року з набранням чинності розділу V Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. питання стосовно оподаткування податком на додану вартість врегульовані нормами цього розділу ПКУ.
Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання - це загальна сума податку, одержана ( нарахована) платником податку у звітному (податковому) періоді, визначена згідно з Законом, а податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена цим законом. Згідно п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду є сумою податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету (при її позитивному значенні) або бюджетному відшкодуванню (при її від'ємному значенні). Аналогічна норма стосовно визначення суми ПДВ, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету при позитивному значенні різниці між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду, що діє з 01.01.2011 року, встановлена п.200.1 та п.200.2 ст.200 розділу V ПКУ.
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (п. 198.1 ст.198 ПК України).
Згідно п.п.7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.198.3 ст.198 розділу V ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону (до 01 січня 2011 року) або пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу (після 01 січня 2011 року), протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (до 01 січня 2011 року - п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", після 01 січня 2011 року - п.198.2 ст.198 розділу V ПК України).
Згідно п.п.7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", який діяв до 01 січня 2011 року, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг) ПДВ, не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту). З 01 січня 2011 року згідно п.198.6 ст.198 розділу V ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Згідно статті 203 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003 року №435-ІV (зі змінами та доповненнями) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до частин першої та другої статті 215 Цивільного Кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. -
Згідно статті 228 Цивільного Кодексу України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним.
Відповідно до частини першої статті 216 Цивільного Кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.
Таким чином, виходячи із приписів вищевказаних норм закону, лише відсутність податкової накладної позбавляє платника податку права на включення до податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.
Валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності (п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).
До складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті (п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).
Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).
Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку (абз. 4 п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР).
Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 р. № 334/94-ВР, із змінами і доповненнями втратив чинність з 1 квітня 2011 року.
Відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Згідно з п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України від.2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:
витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4. 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:
інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;
крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-VІ, із змінами і доповненнями: господарська діяльність - діяльність: особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь- яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно з п. 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755- VІ, із змінами і доповненнями: собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці;
амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;
загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку;
вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;
інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну);
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями: витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Згідно з п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755-УІ, із змінами і доповненнями: не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 999 р. № 996-ХІУ).
Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади (п.2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене Наказом міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 (далі - Положення №88)).
Форма первинного документа КБ-2в затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 р. №554 та рекомендована до використання листом того самого Міністерства №12/19-2-9/11-5008.
Враховуючи наведені обставини, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
З матеріалів справи та акту перевірки від 29.07.2013 року № 497/22.8/32361803, вбачається, що ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим був складений висновок, про завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на суму 80940 грн. (в т.ч. за 4 кв. 2010 р. на 40455 грн., за 1 кв. 2011 р. на 40485 грн.) в результаті віднесення до валових витрат вартості послуг ПП "Елітград" та про завищення витрат, які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток на загальну суму 935365 грн., в т.ч. за 2 - 4 квартали 2011 р. - 116370 грн., 1 - 4 квартали 2012 р. - 818995 грн., в порушення пп. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, в тому числі по контрагентам:
ПП "Транс- Атлантіка Сервіс" за 4 кв. 2011 на суму 62390 грн., 1 кв. 2012 на суму 346110 грн., 2 кв. 2012 на суму 201150 грн., 3 кв. 2012 на суму 137280грн., всього сума складає 746930грн.
ПП "Алкіона" за 4 кв. 2012 на суму 109350 грн.
ТОВ "Лігран" за 2 кв. 2012 на суму 18410 грн., 3 кв. 2012 на суму 6695, всього на суму 25105 грн.
ПП "Елітград" за 2 кв. 2011 на суму 40485грн., 3 кв. 2011 на суму 13495 грн., всього 53980 грн.
Загальна сума витрат складає 935365 грн.
Крім того, з акту перевірки від 29.07.2013 (т.1, арк. 30) викладено висновок про завищення задекларованих платником фінансових витрат (ряд. 06.4 Податкових декларацій з податку на прибуток) на 852807 грн. (в т.ч. 351630 грн. за 2-4 кварт. 2011 р. та 501177 грн. за 2012 рік) в результаті неправомірного віднесення до них сплачених відсотків за користу вання кредитними коштами.
Завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування та донарахування податку на прибуток визначено актом перевірки наступним:
Під час розгляду справи, судом підтверджено фактичне здійснення господарських операцій з придбання ТОВ "Компанія "Краски" товарів, допоміжних матеріалів та транспортних послуг у ПП "Транс- Атлантіка Сервіс", ПП "Алкіона", ТОВ "Лігран" та ПП "Елітград".
Дослідженими документами бухгалтерського та податкового обліку ТОВ "Компанія "Краски" підтверджується, що в період з жовтня 2010 р. по грудень 2012 р. ТОВ "Компанія "Краски" були придбані товари, допоміжні матеріали та транспортні послуги на загальну суму 1219617,56 грн., в т.ч. вартість без ПДВ 1016347,97 грн., сума ПДВ 203269,59 грн.
Дослідженням наявних в матеріалах справи журналів-ордерів по субрахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" встановлено, що придбання товарів, допоміжних матеріалів та транспортних послуг в бухгалтерському обліку ТОВ "Компанія "Краски" відображалося наступними бухгалтерськими проводками:
придбання товарів - Дт 281 "Товари" - Кт 631;
придбання допоміжних матеріалів - Дт 22 "МШП" - Кт 631;
придбання транспортних послуг - Дт 93 "Витрати на збут" - Кт 631.
Наявні в матеріалах справи та надані позивачем документи відповідають нормативним вимогам до первинних документів бухгалтерського обліку, тому є належним підтвердженням фактичного здійснення господарських операцій з придбання ТОВ "Компанія "Краски" товарів, допоміжних матеріалів та транспортних послуг у ПП "Транс-Атлантіка Сервіс", ПП "Алкіона", ТОВ "Лігран" та ПП "Елітград".
Придбані у цих постачальників товари були використані в господарській діяльності ТОВ "Компанія "Краски" шляхом їх, подальшого продажу юридичним і фізичним особам, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями видаткових та податкових накладних ТОВ "Компанія "Краски".
У відповідності з пп. 5.2.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", що був чинним до 01.04.2011, до складу валових витрат підприємства включалися суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Зокрема, пп. 5.3.9 названого Закону було встановлено, що до складу валових витрат не належать будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Досліджені копії первинних документів бухгалтерського та податкового обліку (акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та податкові накладні ПП "Елітград"), які містять усі необхідні реквізити, відповідають законодавчим вимогам до первинних документів бухгалтерського та податкового обліку, є належним підтвердженням права ТОВ "Компанія "Краски" на валові витрати в сумі 40467 грн. в 4 кварталі 2010 р. та в сумі 40492 грн. в 1 кварталі 2011 р.
Завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в загальній сумі 80490 грн. (40455 грн. за 4 кв. 2010 р. та 40485 грн. за 1 кв. 2011 р.) визначено актом перевірки ДПІ в результаті віднесення до валових витрат саме вартості послуг ПП "Елітград"
Тому висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим за актом перевірки від 29.07.2013 р. про зменшення збитків у сумі 80940 грн. з податку на прибуток в період 4 кв. 2010 р. - 1 кв. 2011 р. не підтверджені первинними бухгалтерськими та податковими документами ТОВ "Компанія "Краски".
Так, щодо витрат на сплату відсотків за кредитними угодами, суд повідомляє наступне.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ "Компанія "Краски" були укладені наступні договори.
Договір про відкриття кредитної лінії № 01-59/3001478 від 20.10.2010 укладений між ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" (Банк) та ТОВ "Компанія "Краски" (Позичальник), предметом якого є відкриття Позичальнику кредитної лінії в національній валюті України та надання йому кредитних коштів в межах ліміту кредитної лінії (т. 1, арк. 81 - 88).
Згідно п. 1.3 зазначеного Договору, розмір процентів за користування кредитом визначається в порядку, передбаченому Додатком 1 до цього Договору. Цим додатком № 1 розмір відсотків за користування кредитом встановлено на рівні 21 % чи 23 % річних залежно від загального кредитового обороту Позичальника (т. 1, арк. 89-90).
Пунктом 6.1 зазначеного Договору встановлено обов'язок Позичальника сплачувати Банку відсотки у розмірі, передбаченому Договором. Згідно п. 6.3 Договору, Позичальник зобов'язаний сплачувати відсотки щомісячно не пізніше 3-х робочих днів, наступних за днем закінчення періоду.
Договір про відкриття кредитної лінії № 01-Н/12/59/ЮО від 20.06.2012 укладений між ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" (Банк) та ТОВ "Компанія "Краски" (Позичальник), предметом якого також є відкриття Позичальнику кредитної лінії в національній валюті України та надання йому кредитних коштів в межах ліміту кредитної лінії (т. 1, арк. 69 - 78).
Згідно п. 1.3 зазначеного Договору, починаючи з моменту укладання цього Договору і до 19.06.2013 включно в Договорі застосовується фіксована процентна ставка - 22 % річних.
Пунктом 6.1 зазначеного Договору встановлено обов'язок Позичальника сплачувати Банку відсотки у розмірі, передбаченому Договором. Згідно п. 6.3 Договору, Позичальник зобов'язаний сплачувати відсотки щомісячно не пізніше 3-х робочих днів, наступних за днем закінчення періоду.
Договір овердрафту № 04/10/2010 від 04.10.2010 між ПАТ "УкрСиббанк" (Банк) та ТОВ "Компанія "Краски" (Позичальник), предметом якого є надання Позичальнику овердрафту за поточним рахунком № 26003035751201, відкритим у Відділенні № 600 ПАТ "УкрСиббанк" м. Сімферополь, із сплатою процентів, інших платежів відповідно до умов цього Договору. Згідно визначенню термінів, під терміном "овердрафт" розуміється короткостроковий кредит, що надається Позичальникові понад залишку коштів на поточному рахунку в Банку в межах заздалегідь обумовленої суми, шляхом здійснення платежів з поточного рахунка Позичальника (дебетування поточного рахунку Позичальника). Згідно пп. 2.6.3 Договору, за час фактичного користування овердрафтом Позичальник сплачує Банку проценти з розрахунку 21 % річних.
Договір овердрафту № 26003035751201 від 20.10.2011 між ПАТ "УкрСиббанк" та ТОВ "Компанія "Краски" (Позичальник), предметом якого є надання Позичальнику овердрафту за поточним рахунком № 26003035751201, відкритим в АТ "УкрСиббанк" м. Харків, із сплатою процентів, інших платежів відповідно до умов цього Договору. Згідно пп. 2.6.3 Договору, за час фактичного користування овердрафтом Позичальник сплачує Банку проценти з розрахунку 17 % річних.
Договір про надання овердрафту № 26003035751201 від 30.07.2012 між ПАТ "УкрСиббанк" та ТОВ "Компанія "Краски" (Позичальник), предметом якого є надання Позичальнику овердрафту за поточним рахунком № 26003035751201, відкритим в АТ "УкрСиббанк" МФО 351005, із сплатою процентів, інших платежів відповідно до умов цього Договору. Згідно пп. 1.3.1 Договору, за час фактичного користування овердрафтом Позичальник сплачує Банку проценти з розрахунку 22 % річних.
Позивачем на підтвердження вищезазначених угод за період з квітня 2011р. по грудень 2012р. за даними довідок ПАТ "Дочерний банк Сбербанка Росії та ПАТ "УкрСиббанк" були здійснені наступні фінансова витрати:
за 2-4 квартал 2011р. від 04.04.11, 20.04.11, 29.04.11, 20.05.11, 01.06.11, 20.06.11, 30.06.11, 20.07.11, 29.07.11, 20.08.11, 02.09.11, 20.09.11, 05.10.11, 20.10.11, 03.11.11, 20.11.11, 30.11.11, 20.12.11, на загальну суму 351630,74 грн.
за 2012р. від 04.01.12, 20.01.12, 03.02.12, 20.02.12, 29.02.12, 20.03.12, 30.03.12, 20.04.12, 28.04.12, 20.05.12, 31.05.12, 20.06.12, 27.06.12, 20.07.12, 31.07.12, 20.08.12, 31.08.12, 20.09.12, 01.10.12, 19.10.12, 20.10.12, 13.11.12, 20.11.12, 11.12.12, 20.12.12, разом на суму 498551,11 грн.
Загальна сума складає 850181,85 грн.
Відповідно до пп. 138.10.5 Податкового кодексу України, до складу інших витрат підприємства включаються фінансові витрати, до яких належать витрати на нарахування процентів (за користування кредитами та позиками, за випущеними облігаціями та фінансовою орендою) та інші витрати підприєм ства в межах норм, встановлених цим Кодексом, пов'язані із запозиченнями (крім фінансових витрат, які включені до собівартості кваліфікаційних активів відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку).
В рядку 06.4 "Фінансові витрати" Податкової декларації з податку на прибуток за 2 - 4 квартали 2011 р. платником задекларовані фінансові витрати в сумі 351630 грн. ( т. 1, арк. 108).
Фактичні фінансові витрати, пов'язані з використанням кредитної лінії ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" та овердрафту ПАТ "УкрСиббанк", за період з 01.04.2011 по 31.12.2011 склали 351630,74 грн.
Зазначене підтверджується довідкою ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" № 158/5/55-7 від 20.08.2013 (т. 6, арк. 101) та листом ПАТ "УкрСиббанк" № 696 від 20.08.2013 (т. 6, арк. 135).
З акту перевірки ДПІ від 29.07.2013 також вбачається завищення позивачем фінансових витрат за 1 - 2 квартали 2012 р. на 501177 грн. (т. 1, арк. 30)
Але фактично, фінансові витрати в сумі 501177 грн. задекларовані платником в ряд. 06.3 "Фінансові витрати" Податкової декларації з податку на прибуток за весь 2012 рік (т. 1, арк. 97).
Фактичні фінансові витрати, пов'язані з використанням кредитних ліній ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" та овердрафтів ПАТ "УкрСиббанк", в 2012 р. склали 498551,11 грн.
Загальна сума фінансових витрат підприємства, пов'язаних з викори станням кредитних ліній ПАТ "Дочірній Банк Сбербанку Росії" та овердрафтів ПАТ "УкрСиббанк", за період з 01.04.2011 по 31.12.2012 склала 850181,85 грн. (351630,74+498551,11), або 850182 грн. за загальновстановленими правилами округлення.
Розбіжність в сумі 2625 грн. між задекларованими (351630 + 501177 = 852807 грн.) та фактичними (850182 грн.) сумами фінансових витрат поясню ється наступним: до задекларованих фінансових витрат включено 349,00 грн. комісії по рахунку 26003035751201 за період з 30.04.2012 по 31.05.2012 та 2276,78 грн. комісії по рахунку 26003035751201 за договором № 12712/06/2011 від 02.06.2011, які списані з розрахункового рахунку підприємства в ПАТ "УкрСиббанк" згідно банківської виписки від 31.05.2012 (т.6, арк. 156).
Згідно пп. 138.10.2 Податкового кодексу, плата за розрахунково- касове обслуговування та інші послуги банків є частиною адміністративних витрат на обслуговування та управління підприємством, які відображаються у ряд. 06.1 Податкової декларації з податку на прибуток за 2012 р., тобто суму 2625 грн. слід було задекларувати в ряд. 06.1, а не в ряд. 06.3 декларації за 2012 р. Але, адміністративні та фінансові витрати є складовими інших витрат (рядок 6 декларації з податку на прибуток обчислюється як арифметична сума показників рядків з 06.1 по 06.5), тому помилкове відображення суми 2625 грн. в рядку 06.3, а не в рядку 06.1, не спричинило завищення суми інших витрат, яка в свою чергу є складовою частиною витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток.
Таким чином, дослідженими документами бухгалтерського обліку позивача (договори про відкриття кредитних ліній, договори овердрафту, довідки обслуговуючих банків, банківські виписки) підтверджується право ТОВ "Компанія "Краски" на витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, в загальній сумі 852807 грн. (в т.ч. фінансові витрати в сумі 850182 грн., адміністративні витрати в сумі 2625 грн.).
Наявними в матеріалах справи копіями первинних документів бухгалтер ського та податкового обліку (видаткові накладні постачальників, акти здачі- прийняття робіт (надання послуг) виконавців послуг, податкові накладні, договори про відкриття кредитних ліній, договори овердрафту, довідки обслуговуючих банків, банківські виписки) підтверджується право ТОВ "Компанія "Краски" на валові витрати та витрати, що враховуються для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток в таких сумах:
Витрати на придбання товарів (послуг) за угодами, визнаними ДПІ нікчемними за 4 кв. 2010 в сумі 40467 грн., за 1 кв. 2011в сумі 40493 грн., 2-4 кв. 2011 в сумі 116384 грн. за 2012 рік в сумі 819004 грн., всього 1016348 грн.
Фінансові та адміністративні витрати за 2-4 кв. 2011 в сумі 351631 грн., за 2012 рік в сумі 501176, всього в сумі 852807 грн.
Витрати всього за 4 кв. 2010 в сумі 40467 грн., за 1 кв. 2011 в сумі 40493 грн., за 2-4 кв. 2011 на суму 468015 грн., за 2012 рік на суму 1320180, всього на суму 1869155 грн.
Податок на прибуток складає за 2-4 кв. 2011 в сумі 107643 грн., за 2012 рік 277238 грн., всього 384881.
Таким чином, висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим за актом перевірки від 29.07.2013 про донарахування податку на прибуток на загальну суму 384876 грн. не підтверджені первинними бухгалтерськими та податко вими документами ТОВ "Компанія "Краски".
Крім того, з акта перевірки від 29.07.2013 року № 497/22.8/32361803, вбачається, що ДПІ зроблено висновок про завищення податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 203261 грн., в порушення пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України (т. 1, арк. 37, зворотній бік), в т.ч. по контрагентам:
ПП "Елітград" за жовтень 2010 на 2697 грн., листопад 2010 на 2697 грн, грудень 2010 на 2697 грн, січень 2011 на 2699 грн, лютий 2011 на 2699 грн., березень 2011 на 2699 грн., квітень 2011 на 2699 грн., травень 2011 на на 2699 грн., червень 2011 на 2699 грн., липень 2011 на 2699 грн., всього на суму 26984 грн.
ПП "Транс- Атлантіка Сервіс" за грудень 2011 на 12478 грн., за січень 2012 на 30215 грн., за лютий 2012 на 39007 грн., за квітень 2012 на 4504 грн., травень 2012 на 13390 грн., червень 2012 на 22336 грн., липень 2012 на 16704грн., серпень 2012 на 10752 грн., всього на суму 149386 грн.
ПП "Алкіона" за грудень 2012 на суму 21870 грн.
ТОВ "Лігран" за квітень 2012 на 1584 грн., травень 2012 на 1433 грн., червень 2012 на 665 грн., липень 2012 на 1339 грн, всього на суму 5021 грн.
Податковий кредит всього складає 203261 грн.
Завищення відповідачем податкового кредиту з ПДВ визначено наступним: (935365 + 40455 + 40485) * 20 % = 203261 грн., з яких:
- 935365 грн. - завищення витрат, які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, за період з 01.04.2011 по 31.12.2012;
- 40455 грн. - завищення валових витрат за 4 квартал 2010 р.;
- 40485 грн. - завищення валових витрат за 1 квартал 2011 р.
За результатами вказаного Акту відповідачем було прийнято до ТОВ "Компанія "Краски" податкове повідомлення-рішення: № 0008392201 від 14.08.2013 про збільшена грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 254076,25 грн., у т.ч. 203261грн. за основним платежем та 50815,25 грн. штрафні санкції.
Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г)податковий номер платника податку (продавця та покупця місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізично особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України), (пункт 201.1 статті 201 ПКУ)
Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (пункт 201.4 статті 201 ПКУ). Податкова накладну податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця, (пункт 201.6. статті 201 ПКУ).
Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу, (пункт 198.6. статті 198 ПКУ).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу (абзац 2 пункт 198.6. статті 198 ПКУ).
Податкові накладні, з яких сформовано невизнаний актом податковий кредит, відображені у реєстрі отриманих та виданих податкових накладних відповідних податкових періодах та внесені до декларації з ПДВ.
При проведені дослідження встановлено, що податковий кредит повністю сформований з вимогами діючого законодавства та підтверджений належним чином оформленими податковими накладними.
Податкові накладні, суми сплаченого (нарахованого) податку, за якими підприємство включило до складу податкового кредиту, оформлені згідно з вимогами чинного законодавства надійшли до підприємства у відповідних періодах, що підтверджується записами у реєстрі отриманих податкових накладних .
Податкові накладні - є звітними податковими документами та одночасно розрахунковими, що підтверджують правомірність включення платником податку сум ПДВ до податкового кредиту.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Підпунктом до п. 198.2 ст. 198 ПКУ датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України №165 від 30.05.97, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за № 233/2037, встановлює, що податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
ПКУ не передбачено, що платник податку не має права віднести до податкового кредиту суми ПДВ, за податковими накладними, виписаними контрагентом, який не знаходиться по місцезнаходженню.
Так, відповідно до висновків ДПІ у м. Сімферополі АРК рим ДПС стосовно заниження податкового кредиту позивачем та донарахування податку на додану вартість на суму 203261 грн. в т.ч. по періодам: жовтень 2010-2697 грн., грудень 2010-5394 грн., грудень 2011- 31371 грн.,січень 2012-30215 грн, лютий 2012-39007 грн., квітень 2012-6088 грн., червень 2012-37824 грн. липень 2012-18043 грн., серпень 2012-10752 грн., грудень 2012-21870 грн., , суд вказує наступне.
Проте, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було отримано право на формування податкового кредиту з податку на додану вартість від вказаних контрагентів, що підтверджується податковими накладними визначеними вище.
За видатковими накладними наданими від вказаних контрагентів, позивачем відповідно до банківських виписок, були сплачені послуги, що підтверджується наступними платижними дорученнями, а саме:
з ПП "Транс-Атлантіка Сервіс": № 2142 від 23.03.12, № 2147 від 26.03.12, № 2155 від 26.03.12, № 2156 від 27.03.12, № 2164 від 27.03.12, № 2166 від 28.03.12, № 2170 від 28.03.12, № 2873 від 09.08.12, № 2876 від 10.08.12, № 2867 від 07.08.12, № 3060 від 18.09.12, № 3108 від 24.09.12 на суму 896325,24 грн., у т.ч. ПДВ 149387,54 грн.
з ПП "Алкіона": № 209 від 04.12.12, № 235 від 07.12.12, № 316 від 18.12.12 на суму 131220,00 грн., у т.ч. ПДВ 21870,00 грн.
з ПП "Лігран": № 357 від 06.04.12, № 38 від 03.05.12, № 164 від 04.06.12, № 72 від 02.07.12 на суму 30132,32 грн., у т.ч. ПДВ 5022,06 грн.
з ПП "Елітград": № 1532 від 29.10.10, № 1873 від 30.11.10, № 2155 від 31.12.10, № 220 від 31.01.11, № 310 від 28.02.11, № 135 від 31.03.11, № 204 від 29.04.11, № 190 від 31.05.11, № 441 від 30.06.11, № 281 від 29.07.11 на суму 161940 грн., у т.ч. ПДВ 26989,99 грн.
Всього у сумі 1219617,56 грн., у т.ч. ПДВ 203269,59 грн.
Зазначена сума у розмірі 203261 правомірно була зарахована до податкового кредиту.
Зазначені вище податкові накладні занесені до реєстру отриманих податкових накладних та віднесені до складу податкового кредиту відповідного періоду, а також відповідають вимогам п.2 ст.9 Закону № а саме мають так обов'язкові реквізити:
- назву документа (форми);
- дату і місце складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господареві операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особ - яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Оплата за отриманий основний засіб та виконані підрядні роботи здійснена у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями, які були зазначені вище та досліджені під час розгляду справи.
Крім того, при досліджені копії Реєстру виданих та отриманих податкових накладних за грудень 2012 р. встановлено, що ПДВ в сумі 21870 грн. на підставі податкових накладних ПП "Алкіона" до податкового кредиту грудня 2012 р. не відносився, тому висновок акту перевірки про завищення податкового кредиту грудня 2012 р. на цю суму суперечить фактичним даним податкового обліку ТОВ "Компанія "Краски" (т. 1, арк. 168 - 183).
Таким чином, висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим за актом перевірки від 29.07.2013 р. про донарахування ПДВ на загальну суму 203261 грн. не підтверджені первинними бухгалтерськими та податковими документами ТОВ "Компанія "Краски".
Стосовно встановлення відповідачем за актом перевірки порушень ТОВ "Компанія "Краски" п. 164.2.1 п. 164.2, ст. 164 п.п. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України, в результаті чого встановлено порушення вимог податкового законодавства під час перевірки питань щодо правильності утримання своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету на суму 1198,50 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до матеріалів справи, позивачем надані копії Свідоцтва серії НОМЕР_6 про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_5), яке свідчить про державну реєстрацію Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим цієї фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності 09.01.2008 р.
Згідно наданої копії Свідоцтва платника єдиного податку серії НОМЕР_7, ФОП ОСОБА_4 з 01.01.2012 обрав спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 5 % до доходу.
Згідно пп. 165.1.36 Податкового кодексу України, доходи фізичної особи - підприємця, з яких сплачується єдиний податок згідно зі спрощеною системою оподаткування, не включаються до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку.
При цьому, згідно п. 176.2 Податкового кодексу, особи, які мають статус податкових агентів, зобов'язані надавати до податкового органу за своїм місцезнаходженням податковий розрахунок за формою 1ДФ.
На виконання цієї законодавчої вимоги, ТОВ "Компанія "Краски" надані до ДПІ у м. Сімферополь податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ф. № 1ДФ за 2-й та 3-й квартали 2012 р. (матеріали справи, т. 6, арк. 158-163). В них відображені суми доходів, нарахованих та виплачених платнику ПДФО, а саме Сума нарахованого доходу за 2 кв. 2012- 17230,00; Сума виплаченого доходу за 2 кв. 2012 - 12230,00 грн., за 3 кв. 2012року - 5000 грн. Ознака доходу за 2 кв. 2012 - 157 грн., за 3 кв. 2012року - 157 грн.
Згідно Довіднику ознак доходів для заповнення ф. № 1ДФ, код ознаки доходу 157 - це дохід, виплачений самозайнятій особі, зокрема, фізичній особі - підприємцю, з якого сплачується єдиний податок згідно із спрощеною системою оподаткування.
Крім того, судом досліджена банківська виписка від 27.09.2012 за поточним рахунком 26005013001478 в АТ "Сбербанк Росії", відповідно до якої встановлено, що в той день сума 7990 грн. не перераховувалась нікому.
Отже, викладені в акті перевірки ДПІ посилання на те, що ФОП ОСОБА_4 27.09.2012 був перерахований дохід в сумі 7990 грн., не відповідає фактичним даним бухгалтерського обліку підприємства.
Таким чином, висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим за актом перевірки від 29.07.2013 р. про встановлення порушення вимог податкового законодавства щодо правильності утримання та своєчасності перерахування до бюджету ПДФО на суму 1198,50 грн. не підтверджені первинними бухгалтерськими та податковими документами ТОВ "Компанія "Краски".
Крім того, судом встановлено, що товари, роботи (послуги), визначені за актом перевірки ТОВ "Компанія "Краски", використовувались у його господарській діяльності, що підтверджується наступним.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Отримані товари (роботи послуги) використовувалися позивачем у його господарській діяльності.
Це підтверджено документами первинного та регістрами бухгалтерського та податкового обліку (реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, податкові накладні, акти виконаних робіт, виписки банку, та інше).
Формування податкового кредиту підтверджується податковими накладними, оформленими відповідно діючого законодавства на загальну суму 1016348 грн. Отримання товарів, робіт послуг підтверджується актами, видатковими накладними, платіжними дорученнями на загальну суму 1219617,56 грн., з урахуванням ПДВ. Оплата за виконані роботи, отримані послуги товари підтверджується виписками банку, платіжними дорученнями, чеками на загальну суму 1219617,56 грн., у т. ч. ПДВ у розмірі 203269,59 грн.
Крім того, розрахунки між ТОВ "Компанія "Краски" з контрагентами, зазначеними у акті перевірки за вказані товари, роботи послуги здійснені у загальній сумі 1219617,56 грн., з урахуванням ПДВ, що підтверджується первинними документами: платіжними дорученнями, виписками банку, чеками.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (абз.2 п.2.1 р.2 Положення №88). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону № 996).
Відповідно п.2 ст. 9 Закону № 996 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити:
- назву документа (форми);
- дату і місце складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст. 9 Закону №996).
Так, первинні документи позивача, повністю мають необхідні реквізити, а отже відповідають діючому законодавству.
Фактично ТОВ "Компанія "Краски" отримано від ПП "Елітград" , ПП "Транс- Атлантіка Сервіс", ПП "Алкіона" , ТОВ "Лігран" послуг (робіт) загальною вартістю 1219617,56 грн., у тому числі вартість без ПДВ 1016348 грн. та ПДВ 203269,59 грн. що підтверджується певним чином оформленими видатковими накладними та актами приймання виконаних підрядних робіт, податковими накладними.
Придбані у ТОВ "Лігран" допоміжні матеріали були використані в господарській діяльності ТОВ "Компанія "Краски" шляхом їх подальшого продажу ДП "Кримцемент", що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями видаткових та податкових накладних ТОВ "Компанія "Краски".
Допоміжні матеріали, придбані у ПП "Транс-Атлантіка Сервіс" та ПП "Алкіона", були використані в господарській діяльності ТОВ "Компанія "Краски" шляхом їх передачі в експлуатацію матеріально-відповідальним особам підприємства, що підтверджується копіями первинних документів складського обліку - карток обліку малоцінних швидкозношувальних предметів.
Згідно Національного Класифікатора України, прийнятого наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 № 375 (із змінами і поповненнями) економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюється з використанням первинних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів і т.д. Економічна діяльність характеризується витратами на виробництво, процесом виробництва та випуском продукції.
Таким чином, використання товарів робіт послуг отриманих ТОВ "Компанія "Краски" від контрагентів ПП "Елітград" , ПП "Транс- Атлантіка Сервіс", ПП "Алкіона" , ТОВ "Лігран", підтверджується договорами, податковими та видатковими накладними, оборотно-сальдовими відомостями.
Отже, всі суми фактично сплачені і підтверджені податковими накладними, а тому, у позивача не було підстав не включати їх в податковий кредит.
Крім того, з висновку експерта № 259/13 від 29.11.2013 року вбачається, що висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АРК, по взаємовідносинам по операціях з вищевказаним контрагентом викладені в акті позапланової документальної невиїзної перевірки від 29.07.2013 року № 497/22.8/32361803 щодо заниження ТОВ "Компанія "Краски" податку на прибуток на загальну суму 384876 грн., донарахування податку на додану вартість всього у сумі 203261 грн., зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток всього у розмірі 80940грн. та визнання взаємовідносин між позивачем із зазначеними контрагентами, як нікчемні, документами первинного бухгалтерського та податкового обліку, не підтверджуються.
Суд знаходить висновок експерта обґрунтованим та підтвердженим у ході судового розгляду справи, приймає його як належний доказ, в доведеності якого сумнів не виникає.
В свою чергу, ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Тобто, з урахуванням належного обґрунтування позивачем під час розгляду справи дійсності та реальності укладених угод висновки ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндохордів в АР Крим стосовно збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 454185грн., у т.ч. 384876 грн. за основним платежем та 69309 грн. штрафні санкції; збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 254076,25 грн., у т.ч. 203261грн. за основним платежем та 50815,25 грн. штрафні санкції, зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток всього у розмірі 80940грн., визначення податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 2008,13 грн. у т.ч. 1198,5грн. за основним платежем та 809,63грн. штрафні санкції не підтверджуються.
Оприбуткування та використання у господарський діяльності товарів, робіт (послуг), що отримані від зазначених контрагентів по операціях за період з 01.10.2010 по 31.12.2012 на суму 1219617,56 грн., у т.ч. ПДВ 203269,59 грн., підтверджені актами виконаних робіт, видатковими накладними, чеками на загальну суму у розмірі 1219617,56 грн., у т.ч. ПДВ 203269,59 грн. визначені за актом перевірки № 497/22.8/32361803 від 29.07.2013 підтверджуються документами ТОВ "Компанія "Краски" ,а саме видатковими накладними, актами виконаних робіт, договорами, платіжними дорученнями, виписками банку, податковими накладними, чеками.
Отже, така позиція контролюючого органу, яка викладена в акті перевірки № 497/22.8/32361803 від 29.07.2013, суперечить ст. 61 Конституції України згідно до якої юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а тому не може бути підставою для притягнення ТОВ "Компанія "Краски" до відповідальності у вигляді збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість, збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток, зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток та визначення податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог до ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим про визнання протиправним та скасування як таких, що суперечить діючому законодавству податкових повідомлень - рішень № 0008372201 від 14.08.2013, № 0008392201 від 14.08.2013, № 0008382201 від 14.08.13 року, № 0010841702 від 14.08.2013 року та задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Таким чином, судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду де відповідачем є суб'єкти владних повноважень, стягуються з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунків останнього.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що згідно платіжного доручення від 15.11.2013 року та за проведення судово-економічної експертизи по ухвалі Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 801/8337/13-а позивачем сплачено 15000 грн.
Зазначений розмір судових витрат не перевищує граничних розмірів, встановлених ст. ст. 87, 92 КАС України, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2006 року №590 і Інструкції про порядок і розміри відшкодування витрат та виплати винагороди особам, що викликаються до органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду або до органів, у провадженні яких перебувають справи про адміністративні правопорушення, та виплати державним науково-дослідним установам судової експертизи за виконання їх працівниками функцій експертів і спеціалістів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 1996 року №710. Тому суд вважає можливим стягнути на користь позивача суму витрат на проведення судової експертизи у розмірі 15000грн., що підтверджено документально.
Отже, судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду у розмірі 2294,00 грн. та 15000 грн. з проведення судової експертизи підлягають поверненню на його користь з Державного бюджету України
Під час судового засідання, яке відбулось 16.01.2014 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 21.11.2014 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим 0008372201 від 14.08.2013 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0008392201 від 14.08.2013 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0008382201 від 14.08.13 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим № 0010841702 від 14.08.2013 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Краски" (ЄДРПОУ 32361803) 17294 грн. судових витрат, з яких сплата за судовій збір у розмірі 2294,00 грн. та за проведення судової експертизи у розмірі 15000,00 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 24.01.2014 |
Номер документу | 36765300 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні