Постанова
від 22.01.2014 по справі 820/14135/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 січня 2014 р. № 820/14135/13

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Панов М.М. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратору відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойки Інни Василівни про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, - В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратору відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойки Інни Василівни, в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойка Інни Василівни №РВ-6300127982013 від 31.08.2013 р. про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру України; зобов'язати Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Балаклійському районі Харківської області Стойка Інну Василівну внести до Державного земельного кадастру відомості про земельні ділянки площею загальною площею про 2,1174 га. (рілля) контур №23 ділянка 253, кадастровий №6320286000:04:000:0111 розташованої на території П'ятигірської сільської ради, Балаклійського району Харківської області, наданої ОСОБА_3 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва особистого селянського господарства на підставі державного акту на право приватної власності на землю серія Р2 № 774477 від 05.09.2002 р. та здійснити державну реєстрацію вказаної земельної ділянки.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в рішенні №РВ-6300127982013 від 31.08.2013 р. про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру України відповідач не вказав жодної конкретної норми закону або актів законодавства України, щоб дозволяли б відмовити у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру. Тому, на думку позивача, дане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а дані щодо земельної ділянки підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.

Позивач у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. Надав заяву про розгляд справи за його відсутності .

Відповідач у судове засідання не прибув, заперечень на позовну заяву та повноважного представника у судове засідання не направив. Про час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином.

У відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Пунктом 10 ч. 1 ст. З КАС України визначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Тому у відповідності до ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що 31.08.2013 року позивач звернувся до відділу Держземагенства у Балаклійському районі Харківської області з заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру на земельну ділянку загальною площею про 2.1174 га. (рілля) контур №23 ділянка 253, кадастровий №6320286000:04:000:0111 розташованої на території П'ятигірської сільської ради, Балаклійського району Харківської області, згідно державного акту на право приватної власності на землю серія Р2 №774477 від 05.09.2002 року.

Згідно листа від 21.08.2013р. № 119/0.14 державного нотаріусу Балаклійської державної нотаріальної контори Харківської області Носової М.В. ОСОБА_1 є спадкоємцем вищезазначеного майна.

Позивачем було надано документи у повному обсязі, як передбачено ч. 4 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр», а саме:

- заява за встановленою формою;

- оригінал технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі на місцевості;

- файл ХМL на магнітному для внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

- квитанції про оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.

31.08.2013 року Державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагентства у Балаклійському районі прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, у зв'язку з невідповідністю поданих документів вимогам, установленим Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, а саме: Уточнити місце розташування земельної ділянки відносно земель держлісгоспу.

Положеннями ст.24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку ведення Державного земельного кадастру (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. №1051).

Документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Вичерпний перелік обставин, існування яких зумовлює відмову у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, встановлений ч. 6 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр», де зазначено, що до таких підстав належать: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

У рішенні №РВ-6300127982013 від 31.08.2013 р. Відповідач не вказав жодної конкретної норми закону або актів законодавства України, щоб дозволяли б відмовити у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.

Вище зазначена земельна ділянка надана у власність згідно державного акту на право приватної власності на землю серія Р2 №774477 від 05.09.2002 р.

Державний акт на право приватної власності на землю - документ, виданий уповноваженим державним органом, що підтверджує право власності громадянина чи юридичної особи на земельну ділянку. Містить інформацію про власника земельної ділянки; підстави набуття права власності на земельну ділянку; місце розташування, площу, кадастровий номер земельної ділянки. Також у ньому зазначається опис суміжних землекористувачів, обмеження та обтяження у використанні ділянки. Складається на підставі документації із землеустрою.

Один примірник технічної документація зі складання державних актів на право власності на земельну ділянку що зазначена вище так і другий примірник державного акту на право приватної власності на землю зберігається у відділ Держземагенства Балаклійського району Харківської області.

Ніде в технічній документація зі складання державних актів на право власності на земельну ділянку так і в державному акті на право приватної власності на землю серія Р2 №774477 від 05.09.2002 р. не зазначено суміжним землекористувачем - держлісгосп.

Крім того як вбачається з самого рішення Відповідача №РВ-6300127982013 від 31.08.2013 р. (сторінка 3 та 4 Викопіювання з кадастрової карти (плану)) сусідні земельні ділянки внесені до Державного земельного кадастру без будь яких зауважень «... уточнити місце розташування земельної ділянки відносно земель держлісгоспу», що також підтверджується листом землевпорядної організації ПП Землевпорядник» №274 від 12.11.2013 р.

Все це свідчить проте, що Відповідачу були надані всі документи на вимогу ч. 4 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» і те, що немає підстав для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру

Відповідно до ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

В силу ч.1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав.

За правилами ст. 22 Закону України «Про Державний земельний кадастр» документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати законодавству.

Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що вичерпний перелік обставин, існування яких зумовлює відмову у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, встановлений ч. 6 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр», де зазначено, що до таких підстав належать: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Таким чином, рішення відповідача, Державного кадастрового реєстратору відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойки Інни Василівни, взагалі не містить жодних посилань на підстави, що визначені законом як обставини для прийняття рішення про відмову у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно зі ст. 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратору відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойки Інни Василівни про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Балаклійському районі Харківської області Стойка Інни Василівни №РВ-6300127982013 від 31.08.2013 р. про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру України.

Зобов'язати Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Балаклійському районі Харківської області Стойка Інну Василівну внести до Державного земельного кадастру відомості про земельні ділянки площею загальною площею про 2,1174 га. (рілля) контур №23 ділянка 253, кадастровий №6320286000:04:000:0111 розташованої на території П'ятигірської сільської ради, Балаклійського району Харківської області, наданої ОСОБА_3 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва особистого селянського господарства на підставі державного акту на право приватної власності на землю серія Р2 № 774477 від 05.09.2002 р. та здійснити державну реєстрацію вказаної земельної ділянки.

Стягнути з Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) 146 (сто сорок шість) грн. 16 коп. витрат зі сплати судового збору.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2014
Оприлюднено24.01.2014
Номер документу36771711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/14135/13-а

Ухвала від 26.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Постанова від 30.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 09.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 22.01.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 31.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні