Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 801/8808/13-а
16.01.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дадінської Т.В.,
суддів Омельченка В. А. ,
Дудкіної Т.М.
розглянувши порядку письмового провадження апеляційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Латинін Ю.А.) від 07.10.13 у справі № 801/8808/13-а
до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим (вул. Північна, буд.2, м. Красноперекопськ, Автономна Республіка Крим, 96000)
про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.10.13 у справі № 801/8808/13-а позовні вимоги Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "РУСЬ" до Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення - задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим № 0001421500 від 28.08.2013 року. Стягнено з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "РУСЬ" (ЄДРПОУ 31692930) 549,22 грн. судових витрат шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим.
На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким в задоволені адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 16.01.2014 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що в результаті арифметичної помилки, відповідачем неправомірно розраховано підприємству у бік завищення суми земельного податку на суму 30726,61грн, у тому числі: за 2011 рік - 8455,34 грн.; за 2012 рік - 14847,49 грн.; за період з 01.01.2013 по 31.07.2013 - 7423,78 грн.
Враховуючи, що відповідно до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги, предметом перегляду є позовні вимоги щодо визнання недійсним податкового повідомлення - рішення.
З урахуванням вказаних обставин судова колегія переглядає в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції в частині, яка стосується обґрунтованості прийняття податкового повідомлення-рішення №0001421500 від 28.08.2013.
З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини у справі виникли у зв'язку із збільшенням позивачу суми грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 54922,14 грн., у т.ч. за основним платежем 44885,88 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 10036,26 грн. за податковим повідомленням-рішенням від 28 серпня 2013 року за № 0001421500.
Вказане податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі висновків акту Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим від 09.08.2013 № 120/15.1/31692930 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "РУСЬ", (код ЄДРПОУ 31692930), з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на землю за період з 01.07.2010 по 30.06.2013", яким встановлено заниження позивачем податку на землю у сумі 44885,88 грн., у т.ч.: з 01.07.2010 по 31.12.2010 у розмірі 5428,86 грн.; з 01.01.2011 по 31.12.2011 у розмірі 10857,75 грн.; з 01.01.2012 по 31.12.2012 у розмірі 19066,14 грн., з 01.01.2013 по 30.06.2013 у розмірі 9533,13 грн.
Судом першої інстанції встановлено, що з метою дотримання земельного законодавства, Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Русь" почало процедуру оформлення проектів відведень земельних ділянок під приміщеннями зернотоку, свиноферми, насосної станції.
Також встановлено, що документи, що встановлюють право, на усі земельні ділянки під приміщеннями Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Русь" досі знаходяться в розробці, а саме: технічний паспорт і свідоцтво про право власності на комплекс будівель і споруд № 1 (насосна станція, будиночок машиніста, ставок- накопичувач) САВ № 711338 було отримано 08.01.2009.
З матеріалів справи вбачається, що 25.03.2009 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Русь" направило заяву до Первомайської районної державної адміністрації з клопотанням дати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки під будівлею насосної станції і ставка-накопичувача в оренду.
Внаслідок чого, Розпорядженням Первомайської районної державної адміністрації № 217-р від 28.04.2009 надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки під будівлею насосної станції і ставка-накопичувача на території Октябрської сільської ради.
На підставі зазначеного вище Розпорядження позивачем розроблений проект відведення земельної ділянки під будівлею насосної станції і ставка-накопичувача для надання в оренду строком на 49 років. Проектом визначена категорія земель - інші сільськогосподарського призначення. Робота знаходиться у стадії завершення.
17.03.2011 був оформлений технічний паспорт і свідоцтво на право власності на комплекс будівель і споруд № 3 (свиноферма - приміщення свинарників А, Б, В, Г, Е, Ж, зерносклад Д, вагова 3, бійня І, прохідна К) САС № 942460.
Крім того, 26.09.2011 позивачем до Первомайської районної державної адміністрації подана заява на розробку проекту відведення земельної ділянки під приміщеннями свиноферми (комплекс будівель і споруд № 3) для надання в оренду строком на 49 років.
Дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки під комплексом будівель і споруд № 3 на території Октябрської сільської ради, для іншого сільськогосподарського призначення надано Розпорядженням Первомайської районної державної адміністрації № 504-р від 01.12.2011.
На підставі зазначеного Розпорядження позивачем укладено договір № П2802С на виконання робіт по розробці проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки в оренду 28.02.2012 з ТОВ "Слов'янська єдність". Проект землеустрою по відведенню цієї земельної ділянки знаходиться в розробці.
31.01.2011 оформлений технічний паспорт і свідоцтво на право власності на комплекс будівель і споруд № 12 (зерноток - критий ток, зерносклад) САС № 942150.
У вересні 2011 позивачем до Первомайської районної державної адміністрації подана заява на розробку проекту відведення земельної ділянки під приміщеннями зернотоку (комплекс будівель і споруд № 12) для надання в оренду строком на 49 років.
Дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки під комплексом будівель і споруд № 12 на території Октябрської сільської ради, для іншого сільськогосподарського призначення надано Розпорядженням Первомайської районної державної адміністрації 505-р від 01.12.2011.
Так Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "РУСЬ" уклало договір № П- 13-2001 на виконання робіт по розробці проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки в оренду від 07.04.2013 з НПП "Зкотехпром". Проект землеустрою по відведенню цієї земельної ділянки знаходиться в розробці.
Колегією суддів встановлено, що позивач має дозвіл Первомайської районної державної адміністрації на розробку проектів землеустрою по відведенню земельних ділянок в оренду під усіма виробничими приміщеннями - насосною станцією, свинофермою, зернотоком. Проекти землеустрою знаходяться в розробці. Розпорядженнями РГА встановлена категорія земель -інші сільськогосподарського призначення.
Зазначені земельні ділянки використовуються позивачем для сільськогосподарського товаровиробництва.
З матеріалів справи вбачається, що позивач є платником фіксованого сільськогосподарського податку, що підтверджується довідками Первомайського відділення Красноперекопської ОДПІ ДУ Міндоходів АР Крим.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "РУСЬ" будучи сільськогосподарським товаровиробником, складає і надає в Районне управління статистики річну статистичну звітність за формою 50-сг "Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств", за формою № 29-сг "Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду", копії звітів за 2010 -2013 роки надаються. Як підприємство, що розводить свиней, СТОВ "Русь" складає і надає в Районне управління статистики щомісячну і річну статистичну звітність за формою 24-сг "Стан тваринництва", копії звітів за 2010-2013 роки додаються.
Відповідно до п. 307.1. ст. 307 Податкового кодексу України, платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками таких податків і зборів:
а) податку на прибуток підприємств;
б) земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва);
в) збору за спеціальне використання води;
г) збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (у частині провадження торговельної діяльності).
Положеннями статті 22 Земельного кодексу України встановлено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються не лише землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, але і для розміщення відповідної виробничої інфраструктури, для здійснення сільськогосподарської науково-дослідної і учбової діяльності.
До земель сільськогосподарського призначення відносяться сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сінокоси, пасовища) і несільскогосподарські угіддя (господарські шляхи, прогони, полезахисні лісові смуги і інші захисні насадження, окрім тих, які віднесені до земель лісового фонду, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації і так далі).
Віднесення земель до тієї або іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади і місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками і землекористувачами виключно у рамках вимог відносно користування землями певного виду використання. Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність або надаються в користування сільськогосподарським підприємствам для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Згідно ст. 17 Земельного кодексу України, розпорядження землями державної власності відноситься до компетенції місцевих Державних адміністрацій.
На дотримання зазначених положень, позивач і почав процедуру оформлення проектів відведень земельних ділянок під приміщеннями зернотоку, свиноферми, насосної станції.
Відповідно до п.п. 282.1.10. п. 282.1. ст. 282 Податкового кодексу України, від сплати податку звільняються платник фіксованого сільськогосподарського податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
Із наведеної норми слідує, що оскільки позивач є сільськогосподарським товаровиробником, платником фіксованого сільськогосподарського податку, вказані земельні ділянки є землями сільськогосподарського призначення і використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, що повністю відповідає вимогам і умовам ст. 282.1.10. Податкового кодексу України, то позивач не є платником земельного податку.
Відповідно до акту перевірки, в перевіряємий період позивача входить період часу з 01.07.2010 по 31.12.2010. Відповідачем в зазначений період позивачу нараховано земельного податку у розмірі 5428,86 грн. зазначена сума нарахована відповідно до норми ст. 277.1. Податкового кодексу України - у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки.
Але колегія суддів зазначає, що оскільки Податковий кодекс України набрав чинності тільки з 01.01.2011, то відповідач повинен був застосовувати Закон України "Про плату за землю" від 03.07.1992 №2535-XII.
Відповідно до Закону України "Про плату за землю", платники фіксованого сільськогосподарського податку не були платниками земельного податку.
Таким чином, оскільки позивач в 2010 році також був платником фіксованого сільськогосподарського податку, то в 2010 році не повиннен був нараховувати і сплачувати земельний податок взагалі.
При таких обставинах справи судова колегія не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.
Але судова колегія вважає за необхідним змінити постанову суду першої інстанції в частині розподілу судових витрат у відповідності із положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Так відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Таким чином, понесені позивачем судові витрати суд присуджує на користь позивача з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.10.13 у справі № 801/8808/13-а змінити.
Викласти п. 3 резолютивної частини постанови в наступній редакції: «Стягнути з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "РУСЬ" (ЄДРПОУ 31692930, 96323, АР Крим, Первомайський район, с.Октябрське, вул. Піонерська) 549,22 грн. (П'ятсот сорок дев'ять гривень двадцять дві копійки) судових витрат зі сплати судового збору».
В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 07.10.13 у справі № 801/8808/13-а залишити без змін.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська
Судді підпис В.А.Омельченко
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.В. Дадінська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2014 |
Оприлюднено | 24.01.2014 |
Номер документу | 36771902 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні