Постанова
від 16.01.2014 по справі п/805/16/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2014 р. Справа №П/805/16/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 15 год. 43 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя: Куденков К.О.

при секретарі: Афоніній Г.Р.

за участю:

представника позивача: Мирошниченко С.П.

представника відповідача: Паук С.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Володарський консервний завод» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (надалі - позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Володарський консервний завод» (надалі - відповідач, ТОВ «ВКЗ») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання окремих видів робіт підвищеної небезпеки на об'єкті підприємства - автозаправної станції за адресою: смт. Володарське, Володарського району, Леніна, 1б, а саме, робіт у вибухопожежонебезпечних зонах, експлуатації електрообладнання, призначеного для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечних зонах (паливо-роздавальні колонки).

Позовні вимоги мотивовані виявленням у ході проведення планової перевірки автозаправної станції ТОВ «ВКЗ» у смт. Володарське, Володарського району, Леніна, 1б порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), у тому числі тих, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що є підставою застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

У судовому засіданні від 16.01.2014р. представник позивача адміністративний позов підтримав та просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Представник позивача надав пояснення, за якими на момент розгляду справи відповідачем частково усунуті виявлені порушення.

Відповідач надав письмові пояснення щодо обставин справи, за якими відповідач частково усунув виявлені перевіркою порушення та на момент розгляду цієї справи здійснюються заходи щодо отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Представник відповідача у судовому засіданні від 16.01.2014р. адміністративний позов не визнав та просив врахувати вжиття відповідачем заходів щодо усунення виявлених порушень.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

ТОВ «ВКЗ» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 32577555, місцезнаходження: 87000, Донецька область, Володарський район, смт Володарське, вул. Советська, б.2А, що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АБ №088701.

З 09.12.2013р. по 10.12.2013р. позивачем на підставі направлення на проведення перевірки від 09.12.2013р. №013-534 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки щодо автозаправної станції ТОВ «ВКЗ», яка розташована за адресою смт. Володарське, Володарського району, Леніна, 1б, про що складено відповідний акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 05.12.2013р. №013-11/534.

Згідно розділу V вказаного акта встановлені порушення вимог законодавства (рядки 1-10 розділу V), у тому числі: роботодавцем не отримано дозволи органу Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - автозаправна станція; не пройшов навчання з питань охорони праці виконуючий обов'язки директора ТОВ «Володарський консервний завод» ОСОБА_2; допущено до виконання робіт з підвищеної небезпекою операторів автозаправної станції ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, яким не проведено вступний інструктаж з охорони праці; допущено до виконання робіт з підвищеною небезпекою операторів автозаправної станції ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, яким не проведено первинний інструктаж з охорони праці на робочому місці; допущено до виконання робіт з підвищеною небезпекою операторів автозаправної станції ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, яким не проведено повторний інструктаж з охорони праці у 23,4 кварталі 2013р.; відсутній графік проведення технічного обслуговування резервуарів для зберігання нафтопродуктів у 2013р.; не проводиться огляд дихальних клапанів резервуарів для зберігання нафтопродуктів. Журнал профілактичного огляду дихальних клапанів під час перевірки не надано; не надано журнал реєстрації інструкції з охорони праці,діючих на об'єкті - АЗС; відсутній перелік інструкцій діючих на підприємстві (структурному підрозділі - АЗС); не призначено комісію з перевірки знань з питань охорони праці. Наказ відсутній.

Представник позивача надав пояснення, за якими, фактично, необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду обумовлена не усуненням порушення в частині відсутності дозволу органу Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (п.1 розділу V акта перевірки від 05.12.2013р. №013-11/534).

У судовому засіданні представник позивача не спростовував усунення відповідачем інших порушень, що зазначені в акті перевірки від 05.12.2013р. №013-11/534, та на підтвердження чого відповідачем надані відповідні документи.

Таким чином, на момент розгляду цієї справи відповідачем не усунуто порушення в частині відсутності дозволу органу Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (п.1 розділу V акта перевірки від 05.12.2013р. №013-11/534), що не спростовується відповідачем.

На підтвердження здійснення заходів щодо отримання вказаних дозволів до суду наданий договір від 23.12.2013р. №11442 на виконання роботи, укладений між відповідачем, у якості замовника, та Державним підприємством «Донецький експертно-технічний центр Держгірпромнагляду України», у якості виконавця, щодо здійснення експертиз, а також листи від 20.12.2013р. та від 25.12.2013р. щодо розрахунків за проведення експертизи.

Згідно ч.3 ст.21 Закону України від 14 жовтня 1992 року №2694-XII «Про охорону праці» встановлено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.

Статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Державний нагляд (контроль) здійснюється за у тому числі за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності, що передбачено статтею 3 вказаного Закону.

Щодо посилань відповідача відносно здійснення заходів з отримання вказаних дозволів, суд зазначає, що в межах цієї справи не розглядається питання про відповідальності відповідача за недодержання вимог законодавства або не усунення виявлених порушень.

В межах цієї справи вирішується питання про законність та обґрунтованість вимог позивача щодо вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), які здійснюються з метою забезпечення безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про охорону праці», державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Пунктом 1 Положення «Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України», затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України (далі - Міністр).

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п.6 вказаного Положення, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Згідно п.1 Положення «Про територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області», затвердженого наказом Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України №186-к від 02.12.2011р., територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області (скорочена назва - територіальне управління Держгірпромнагляду у Донецькій області) є територіальним органом, який діє у складі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у та їй підпорядковується.

Підпунктом 7 пункту 4 вказаного Положення встановлено, що Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

За приписами п.2.1 Положення «Про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України», затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 N 826, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за N 1531/20269, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки).

Згідно із п.2.25 вказаного Положення, якщо під час здійснення перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) виявлено порушення, посадова особа Держгірпромнагляду України на підставі відповідного акта складає обов'язковий до виконання припис, форма якого наведена в додатку 4 до цього Положення.

Відповідно до п.2.39 Положення «Про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України», про стан виконання припису суб'єкт господарювання повинен письмово у встановлені терміни повідомити посадову особу Держгірпромнагляду України, яка видала припис, для чого надсилає їй офіційний лист. У листі обов'язково вказуються номер та дата припису, номери порушень та відображається факт їх усунення.

Після надходження інформації від суб'єкта господарювання щодо виконання припису посадовою особою Держгірпромнагляду України, яка видала припис, проводиться перевірка виконання припису. У разі неподання суб'єктом господарювання відповідної інформації у встановлені терміни Держгірпромнагляд України набуває право на проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання.

Згідно абзацу 1 частини 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Частиною 7 ст.7 вказаного Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Таким чином, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими, оскільки на момент розгляду цієї справи відповідачем не усунуті у повному обсязі виявлені перевіркою порушення, а саме не отримано дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом повного зупинення виконання робіт у вибухопожежонебезпечних зонах, у тому числі робіт, що пов'язані з експлуатацією електрообладнання, призначеного для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечних зонах (паливо-роздавальні колонки), на об'єкті - автозаправна станція.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 69-72, 88, 94, 158-163, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Володарський консервний завод» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити повністю.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Володарський консервний завод» (ідентифікаційний код 32577555, місцезнаходження: 87000, Донецька область, Володарський район, смт Володарське, вул. Советська, б.2А) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення виконання робіт у вибухопожежонебезпечних зонах, у тому числі робіт, що пов'язані з експлуатацією електрообладнання, призначеного для експлуатації (застосування) у вибухонебезпечних зонах (паливо-роздавальні колонки), на об'єкті - автозаправна станція за адресою: смт. Володарське, Володарського району, Леніна, 1б.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошено у судовому засіданні 16 січня 2014 року, складання постанови у повному обсязі - 17 січня 2014 року.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2014
Оприлюднено24.01.2014
Номер документу36772050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/805/16/14

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 19.02.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 31.01.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Постанова від 16.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 06.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні