Рішення
від 04.08.2008 по справі 16/2908
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/2908

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"04" серпня 2008 р.Справа № 16/2908

За позовом Старокостянтинівського міжрайонного прокурора в інтересах держави, в особі Управління агропромислового розвитку Старокостянтинівської районної державної адміністрації,             м. Старокостянтинів  

до Фермерського господарства „Марія плюс-В”, с. Пашківці Старокостянтинівського району

За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –Головного управління Державного казначейства України в Хмельницькій області,                    м. Хмельницький

про стягнення 1 050,00 грн.

                                                                                                                             Суддя       Магера В.В.

Представники сторін:

Від позивача: Остапчук Т.А. - за довіреністю від 09.06.08 р.;

Від відповідача: Шевчук М.П. - за довіреністю від 04.08.08 р.;

Від третьої особи: Пузарецька М.В. –за довіреністю № 12-14/405 від 28.01.08 р.

За участю –Ільчук Ю.Ф. –прокурор відділу прокуратури області

Суть спору: Прокурор в інтересах держави, в особі позивача звернувся з позовом до суду  в якому просить стягнути з відповідача 1 050, 00 грн. отриманої дотації.

Повноважний представник позивача в судове засідання 04.08.2008 р. з'явився, наполягав на задоволенні позовних вимог, обґрунтовуючи їх наступним: відповідно до вимог ч.1 ст.16 ГК України, держава може надавати дотації суб'єктам господарювання на підтримку виробництва життєво важливих продуктів харчування.

Згідно „Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у Державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва” (далі - Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 21.02.2007 р., заявку на отримання бюджетних коштів мають право подавати сільськогосподарські підприємства, що засіяли озимі та ярі культури, крім підприємств, які мають прострочену більш як півроку заборгованість перед Пенсійним фондом України та заборгованість по податках.

Заявка подається сільськогосподарським підприємством до комісій, створених при управліннях агропромислового розвитку райдержадміністрацій.

З метою отримання бюджетних коштів, передбачених для державної підтримки виробництва продукції рослинництва відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 256 від 21.02.2007 р. ФГ „Марія плюс-В” подано заявку та перелік документів, в тому числі, як стверджує позивач, неправдиву довідку, видану Пашковецьким сільським головою №61 (без дати) Шевчуком М.П. про використання ФГ „Марія плюс-В” на території сільської ради земельної ділянки із земель запасу площею 46,193 га, на якій проведено посіви; ріпаку озимого на 13 га, пшениці озимої на 10 га, пшениці ярої на 9 га, ячменю ярого на 7 га, підготовлено площу під посів гречки на 7,193 га.

Постановою Старокостянтинівського райсуду від 26.09.2007 р. в справі №3-5715/2007 Пашковецького сільського голову Шевчука М.П. визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого п. „г” ч.1 ст.5 Закону України „Про боротьбу з корупцією” та на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., оскільки на час видачі довідки №61 дані землі рахувались за Турською М.А., як за фізичною особою і нею на даних землях проводився посів зазначених культур.

Як стверджує позивач, інших документів, які б засвідчували право відповідача на користування земельною ділянкою площею 46,193 га на території Пашковецької сільської ради Старокостянтинівського району, окрім вказаної неправдивої довідки, комісії при управлінні агропромислового розвитку Старокостянтинівської РДА надано не було.

Зі слів позивача, відсутність одного із документів, визначених Порядком, позбавляє заявника права на отримання бюджетних коштів.

Зазначена недостовірна довідка, разом з іншими передбаченими Порядком документами, розглянута комісією по визначенню сум дотацій сільськогосподарським підприємствам за посів озимих культур, створеною при управлінні агропромислового розвитку Старокостянтинівської РДА і за результатами розгляду ФГ „Марія плюс-В” було включено в реєстр сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів за посів озимих культур на зерно під урожай 2007 р. й 30.03.2007 р. управлінням агропромислового розвитку Старокостянтинівської РДА перераховано на рахунки ФГ „Марія плюс-В” кошти в сумі 1 050 грн. 00 коп., що підтверджується копією платіжного доручення № 158 від 30.03.2007 р.

Відповідно до вимог ч.4 п.6 Порядку передбачено, що сільськогосподарські підприємства зобов'язані повернути у місячний строк до бюджету отримані бюджетні кошти у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного отримання та/або нецільового використання.

Станом на 13 травня 2008 року ФГ „Марія плюс-В”, с. Пашківці Старокостянтинівського району заборгованість в сумі 1 050 грн. 00 коп. до бюджету не повернуло, що підтверджується листом заступника начальника Старокостянтинівського управління держаного казначейства України №02-20/784 від 13.05.2008 р. та поясненнями голови вказаного господарства Шевчук В.П.

Згідно ст.1213 Цивільного кодексу України набувач зобов'язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно в натурі.

П.2 ст.121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст.36-1 Закону України „Про прокуратуру” підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними і державою.            

                      

           Представник відповідача у судове засідання з'явився, проти позовних вимог заперечив, оскільки вважає їх необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

          Третя особа повідомила суду про те, що фінансова допомога в розмірі 1 050 грн. надавалась відповідачу з районного (місцевого) бюджету, тому заборгованість по даній допомозі не числиться в органах Державного казначейства, а тому при вирішенні спору покладається на думку суду.

           Розглянувши матеріали справи судом встановлено:

Фермерське господарство „Марія плюс-В”, с. Пашківці є юридичною особою, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія АОО № 627676 та взято на облік як платник податків, що підтверджується відповідною довідкою № 1670 від 17.04.2007 р.

           Відповідно до протоколу № 74 від 26.03.2007 р. засідання конкурсної комісії з надання земель державної власності рекомендовано райдержадміністрації надати ФГ „Марія плюс-В” земельну ділянку площею 46,2 га з земель запасу Пашковецької сільської ради терміном 10 р.

           Актом обстеження посівів озимих культур під урожай 2007 р., що проведений комісією за участю посадових осіб Старокостянтинівської районної державної адміністрації від березня 2007 р. встановлено, що в ФГ „Марія плюс-В” озимі посіяно на площі 4 га, отримано сходи на площі 4 га.

          Актом обстеження посівів озимих культур під урожай 2007 р., що проведений комісією за участю посадових осіб Старокостянтинівської районної державної адміністрації від березня 2007 р. встановлено, що в ФГ „Марія плюс-В” посіяно ріпак на площі 13 га, отримано сходи на площі 13 га.

           Відповідно до акту від 27.03.2007 р. комісією в складі: сільського голови, депутата сільської ради, землевпорядника встановлено, що земельна ділянка площею 46,193 га з запасу земель Пашковецької сільської ради, використовується ФГ „Марія плюс-В” наступним чином:

-          13 га –посіяно озимий ріпак;

-          10 га –посіяна озима пшениця;

-          9 га –посіяна яра пшениця;

-          7 га –посіяний ярий ячмінь.

        Площа 7,193 га підготовлена під посів гречки.

        Свідоцтвами та сертифікатами за 2006 р. підтверджується факт придбання господарством зернових та інших культур для їх вирощування. Факт придбання даної продукції також підтверджується накладними та прибутковими касовими ордерами за період 2006 р.

         Відповідачем, в органи статистики, подано за 2006 р. звіт про хід збирання урожаю та проведення інших польових робіт, де в розділі 3 визначено об'єм і кількість проведених сільськогосподарських робіт.

          На ім'я начальника управління агропромислового розвитку РДА відповідачем було подано заяву про включення до реєстру на отримання компенсації за посіяні озимі культури.

           Протоколом № 5 засідання комісії щодо порядку використання у 2007 р. коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва шляхом дотування на гектар посівів озимих та ярих культур відповідно до Порядку затвердженого постановою КМ України від 21.02.2007 р. № 256 від 28.03.2007 р. оформлено рішення про затвердження площі озимої пшениці та нарахування дотації на загальну суму 87 100,00 грн. сільгоспвиробникам відповідно до реєстру. П.6 та 3 Реєтрів до протоколу № 5 передбачено надання дотації   ФГ „Марія плюс-В” в сумі 1 050,00 грн.

            Перерахування коштів відповідачу в сумі 1 050,00 грн. підтверджується платіжним дорученням № 158 від 30.03.2007 р.

Пашковецьким сільським головою Шевчуком М.П. видано довідку №61 (без дати) про використання ФГ „Марія плюс-В” на території сільської ради земельної ділянки із земель запасу площею 46,193 га, на якій проведено посіви; ріпаку озимого на 13 га, пшениці озимої на 10 га, пшениці ярої на 9 га, ячменю ярого на 7 га, підготовлено площу під посів гречки на 7,193 га.

Постановою Старокостянтинівського райсуду від 26.09.2007 р. в справі №3-5715/2007 Пашковецького сільського голову Шевчука М.П. визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого п. „г” ч.1 ст.5 Закону України „Про боротьбу з корупцією” та на нього накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., оскільки на час видачі довідки №61 дані землі рахувались за Турською М.А., як за фізичною особою і нею на даних землях проводився посів зазначених культур.

          

Прокурор в інтересах держави, в особі позивача, вважаючи отриману відповідачем дотацію в розмірі 1 050 грн., безпідставною, подав позов про стягнення її з відповідача.

 

            Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази  та оцінюючи їх у сукупності, судом  враховується наступне :

            Відповідно ст.13 Конституції України, земля та інші природні ресурси є об'єктами права власності українського народу, від імені якого права власника здійснюються органами  державної влади та місцевого самоврядування

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

          Постановою  Кабінет Міністрів України  від 21.02.2007 р. № 256   „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки виробництва продукції рослинництва” затверджено зазначений Порядок (далі Порядок).

П.2. Порядку встановлено, що бюджетні кошти для вирощування сільськогосподарських  культур у таких розмірах:

на озимі культури:  пшениця, тритикале, жито - 100 гривень на 1 гектар посівів;

на ярі культури:

пшениця, тритикале,  овес, горох, гречка, просо - 100 гривень на 1 гектар посівів,  соя не нижче першої репродукції  -  80,  соя другої та третьої репродукції - 50,  рис - 220 гривень на 1 гектар посівів;

цукрові буряки для виробництва цукру  в  межах  квоти  "А"  - 750 гривень на 1 гектар посівів;

              льон-довгунець і  коноплі на тресту - 640 гривень на 1 гектар посівів.

              Головним розпорядником бюджетних коштів є Мінагрополітики.

Відповідно до п.6 Порядку заявку на отримання бюджетних коштів мають право  подавати до комісії сільськогосподарські підприємства - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми і  форми  власності  та сфери управління, включаючи навчальні та навчально-дослідні господарства аграрних вищих навчальних закладів, професійно-технічних навчальних закладів, наукових і науково-дослідних установ, селекційно-дослідних та державних сортодослідних станцій, що засіяли озимі та ярі культури на зерно,  льон-довгунець і коноплі на тресту, цукрові буряки для виробництва цукру в межах квоти „А”, крім бюджетних установ та підприємств, що визнані банкрутами або проти яких порушено справу про банкрутство та які  мають прострочену більш як півроку заборгованість перед державним і місцевими бюджетами, Пенсійним фондом України (далі - сільськогосподарські  підприємства).

Заявка подається до комісії на озимі культури до 1 квітня, на ярі культури - до 1 липня.

              До заявки додаються:

1) на озимі культури - звіт про хід збирання урожаю та проведення інших польових робіт на


200_ р. (форма № 7-сг) ( va280202-06 ), спеціалізовані бухгалтерські форми  первинного обліку №118  „Акт  про  використання  мінеральних, органічних і бактеріальних добрив,  отрутохімікатів і гербіцидів” та № 119 „Акт витрат  насіння  і  садивного матеріалу”;

2)  на  ярі  культури - заключний звіт про підсумки сівби під урожай  200_  р.  (форма  № 4-сг) ( vb280202-06 ), спеціалізовані бухгалтерські форми первинного обліку № 118 „Акт про  використання мінеральних,  органічних і бактеріальних добрив, отрутохімікатів і гербіцидів”,  №  119  „Акт  витрат насіння і садивного матеріалу”;

3) засвідчені в установленому порядку копії документів, а саме: довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; звіту про фінансові результати за попередній рік;

- видану  Центром  державного земельного кадастру довідку про розмір  площі  земель  сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності, постійному користуванні чи оренді, та/або видану органом,  який зареєстрував договір оренди земельної частки  (паю) відповідно   до   постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2000 р.  N  119  (119-2000-п) "Про  затвердження Порядку   реєстрації  договорів  оренди  земельної  частки  (паю)"  (Офіційний вісник України,  2000 р.,  N 4,  ст.  113), довідку про розмір  площі земельних часток (паїв);

- довідки відповідних органів державної податкової служби та Пенсійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за податковими  зобов'язаннями  та  платежами  до Пенсійного фонду України:

4) письмове зобов'язання сільськогосподарського підприємства повернути у місячний строк до бюджету отримані  бюджетні  кошти  у разі  встановлення  контролюючими органами факту їх незаконного отримання та/або нецільового використання  (у разі неповернення коштів у  зазначений строк нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний день прострочення). При цьому в разі виявлення зазначених фактів такому сільськогосподарському підприємству припиняється надання будь-якої державної підтримки протягом поточного та трьох наступних бюджетних періодів. Відсутність одного із документів, визначених у цьому пункті, позбавляє заявника права на отримання бюджетних коштів.

Відповідно до п.7 Порядку Комісія  розглядає подані згідно з п.6 цього Порядку  документи, встановлює  достовірність  наведених  у   них   даних,  обстежує посіви,  складає акт за результатами перевірки та приймає рішення щодо включення (невключення) заявника до   реєстру сільськогосподарських  підприємств, що мають  право на отримання бюджетних   коштів   (далі - реєстр сільськогосподарських підприємств). Форми актів та реєстрів сільськогосподарських підприємств затверджує Мінагрополітики.

Згідно п.8 Порядку Управління агропромислового розвитку районних, управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій на   підставі документів, поданих сільськогосподарськими підприємствами, надсилають відповідним органам Державного казначейства реєстри сільськогосподарських підприємств та платіжні  доручення для перерахування бюджетних коштів на поточні рахунки сільськогосподарських  підприємств в установах банків.

Операції з бюджетними коштами проводяться відповідно до Порядку обслуговування    державного бюджету за видатками, затвердженого Державним казначейством.

          

Зважаючи на вищевикладені норми чинного законодавства та розглянувши подані сторонами докази по справі, суд приходить до висновку, що рішення про надання відповідачу державної дотації в розмірі 1 050 грн. (оформлене протоколом № 5 від 30.03.07 р.) прийнято правомірно і в установленому Законом порядку не визнано недійсним чи скасовано.

Крім того, діяльність відповідача по збиранню врожаю, проведення польових робіт та відпущення товару підтверджується наявними в матеріалах справи звітами, накладними, актами.

Актом обстеження посівів озимих культур під урожай 2007 р. встановлено, що комісія прийняла рішення про включення відповідача до реєстру сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів на гектар посіву озимих культур під урожай 2007 року в обсязі 13 га.

Крім того, Актом обстеження посівів озимих культур під урожай 2007 р. встановлено, що комісія прийняла рішення про включення відповідача до реєстру сільськогосподарських підприємств, що мають право на отримання бюджетних коштів на га посіву озимих культур під урожай 2007 р. в обсязі 4 га.

Тому, судом не приймаються до уваги доводи позивача та прокуратури щодо неправомірності отримання відповідачем дотації в розмірі 1 050 грн. та у зв'язку із цим стягнення вказаної суми.

При цьому судом не приймається як доказ у справі довідка № 61, що видана Пашковецьким сільським головою про використання ФГ „Марія плюс-В” на території сільської ради земельної ділянки із земель запасу площею 46,193 га, оскільки цей документ не відповідає вимогам ст. 34 ГПК України.

За таких обставин, позовні вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 1 050, 00 грн. отриманої дотації заявлені безпідставно, суперечать вимогам чинного законодавства та наявним матеріалам справи, а тому в їх задоволенні належить відмовити.

В зв'язку з відмовою в позові, відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК України  судові витрати на відповідача не покладаються.           

           Керуючись ст.ст. 82-84, ст. 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

                                                       В И Р І Ш И В :

            В позові Старокостянтинівського міжрайонного прокурора в інтересах держави, в особі Управління агропромислового розвитку Старокостянтинівської районної державної адміністрації,             м. Старокостянтинів до Фермерського господарства „Марія плюс-В”, с. Пашківці Старокостянтинівського району за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –Головного управління Державного казначейства України в Хмельницькій області, м. Хмельницький про стягнення 1 050,00 грн. відмовити.

                              Суддя                                                                      В.В. Магера

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення04.08.2008
Оприлюднено28.05.2009
Номер документу3677591
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/2908

Постанова від 27.01.2009

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Рішення від 04.08.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні