cpg1251
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 січня 2014 р. № 820/10961/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бабаєва А.І.
при секретарі судового засідання Тверитнікові О.О.
за участі:
представника позивача Артюх Ю.В.
представників відповідача Нартової М.М., Коробки О.М.,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Публічне акціонерне товариство "Харківська ТЕЦ - 5" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення - рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Державної податкової служби № 0000104300 від 26.06.2013 року та № 0000114300 від 26.06.2013 року та стягнути з Державного бюджету України на користь ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" 2294,00 грн. судового збору.
В обґрунтування позовних вимог товариство зазначило, що правовідносини з контрагентами ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" мали реальний характер та відповідно правомірно віднесло до складу податкового кредиту суми ПДВ та валових витрат за ними, а висновки відповідача, викладені в акті перевірки не відповідають фактичним обставинам справи.
В судове засідання представник позивача прибув, позов підтримав та просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач, Спеціалізована державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів проти позову заперечувала. В обґрунтування заперечень зазначила, що Публічним акціонерним товариством "Харківська ТЕЦ - 5" порушено:
- п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р., що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму 587 907,41 грн., у тому числі: за січень 2011 року на 37616,00 грн.; за лютий 2011 року на 7707,70 грн.; за березень 2011 року на 2662,50 грн.; за травень 2011 року на 36660,70 грн.; за червень 2011 року на 3441,33 грн.; за липень 2011 року на 3175,00 грн.; за серпень 2011 року на 35646,67 грн.; за листопад 2011 року на 200,80 грн.; за грудень 2011 року на 74333,33 грн.; за березень2012 року на 65711,70 грн.; за квітень 2012 року на 4950,00 грн.; за травень 2012 року на 41966,67 грн.; за червень 2012 року на 183225,01 грн.; за липень 2012 року на 86643,33 грн.; за листопад 2012 року на 3966,67 грн., в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 587907,00 грн. в тому числі по періодам: за січень 2011 року на 37616,00 грн.; за лютий 2011 року на 7708,00 грн.; за березень 2011 року на 2662,00 грн.; за травень 2011 року на 36661,00 грн.; за червень 2011 року на 3441,00 грн.; за липень 2011 року на 3175,00 грн.; за серпень 2011 року на 35647,00 грн.; за листопад 2011 року на 201,00 грн.; за грудень 2011 року на 74333,00 грн.; за березень2012 року на 65712,00 грн.; за квітень 2012 року на 4950,00 грн.; за травень 2012 року на 41967,00 грн.; за червень 2012 року на 183225,00 грн.; за липень 2012 року на 86643,00 грн.; за листопад 2012 року на 3966,00 грн.
- п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 8.3.1. п. 8.3, п.п. 8.6.1 п. 8.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 року, п.п. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.8 ст. 138; п. 146.3, п. 144.1 ст. 144 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 року, що призвело до завищення витрат (валових витрат) та амортизаційних нарахувань на загальну суму 1 562 108,02 грн., у тому числі по періодах: 1 квартал 2011 р. - 11197,13 грн., 2 квартал 2011р. - 49163,64 грн., 3 квартал 2011р. - 84794,88 грн., 4 квартал 2011р. - 203990,65 грн., 1 квартал 2012р. - 348348,14 грн., 2 квартал 2012р. - 199032 грн., 3 квартал 2012р. - 629074,15 грн., 4 квартал 2012р. - 36507,43 грн., за результатами чого, занижено податок на прибуток у сумі 335 249,00 гри., у тому числі по періодах: 1 квартал 2011р. - 2 799,00 грн., 2 квартал 2011р. - 11 308,00 грн., 3 квартал 2011р.- 19 503,00 грн., 4 квартал 2011р. - 46 918,00 грн., 1 квартал 2012р. - 73 153,00 грн., 2 квартал 2012р. - 41 796,00 грн., 3 квартал 2012р. - 132 105,00 грн. 4 квартал 2012р. - 7 667,00 грн.
В судове засідання прибули представники відповідача, проти позову заперечували та просили відмовити у задоволені позову.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, у період з 23.05.2013 року по 11.06.2013 року фахівцями СДПІ по роботі з ВПП у м. Харкові ДПС (правонаступником якої є СДПІ з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів) було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5", код ЄДРПОУ 05471230, з питання дотримання вимог податкового законодавства по податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2011р. - 31.12.2012р. та по податку на додану вартість та по взаємовідносинах з наступними контрагентами: з ТОВ "Промтехтранс-М", код ЄДРПОУ 37187754 за листопад 2011р.; з ТОВ "Інвестхолд", код ЄДРПОУ 35939627 за червень 2012 року; з ТОВ "Територія Плюс", код ЄДРПОУ 35243993 за грудень 2011 р., лютий 2012 р., квітень 2012 р. - липень 2012 р., жовтень 2012 р.; з ТОВ "Інтер-Альянс", код ЄДРПОУ 30590951 за січень 2011 р. - березень 2011 р., травень 2011 р. - серпень 2011 р.
За результатом перевірки складено Акт "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5", код ЄДРПОУ 05471230, з питання дотримання вимог податкового законодавства по податку на прибуток підприємств за період з 01.01.2011 р. - 31.12.2012 р. та по податку на додану вартість та по взаємовідносинах з наступними контрагентами: з ТОВ "Промтехтранс-М", код ЄДРПОУ 37187754 за листопад 2011р.; з ТОВ "Інвестхолд", код ЄДРПОУ 35939627 за червень 2012 року; з ТОВ "Територія Плюс", код ЄДРПОУ 35243993 за грудень 2011 р., лютий 2012 р., квітень 2012 р. - липень 2012 р., жовтень 2012 р.; з ТОВ "Інтер-Альянс", код ЄДРПОУ 30590951 за січень 2011 р. - березень 2011 р., травень 2011 р. - серпень 2011 р." № 353/43.0-14/05471230 від 18.06.2013 року (надалі - Акт перевірки) (том 1 а.с. 8-43).
Згідно висновків Акту перевірки, Публічним акціонерним товариством "Харківська ТЕЦ-5" порушено:
- п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р., що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму 587 907,41 грн., у тому числі: за січень 2011 року на 37616,00 грн.; за лютий 2011 року на 7707,70 грн.; за березень 2011 року на 2662,50 грн.; за травень 2011 року на 36660,70 грн.; за червень 2011 року на 3441,33 грн.; за липень 2011 року на 3175,00 грн.; за серпень 2011 року на 35646,67 грн.; за листопад 2011 року на 200,80 грн.; за грудень 2011 року на 74333,33 грн.; за березень2012 року на 65711,70 грн.; за квітень 2012 року на 4950,00 грн.; за травень 2012 року на 41966,67 грн.; за червень 2012 року на 183225,01 грн.; за липень 2012 року на 86643,33 грн.; за листопад 2012 року на 3966,67 грн., в результаті чого занижено податок на додану вартість у сумі 587907,00 грн. в тому числі по періодам: за січень 2011 року на 37616,00 грн.; за лютий 2011 року на 7708,00 грн.; за березень 2011 року на 2662,00 грн.; за травень 2011 року на 36661,00 грн.; за червень 2011 року на 3441,00 грн.; за липень 2011 року на 3175,00 грн.; за серпень 2011 року на 35647,00 грн.; за листопад 2011 року на 201,00 грн.; за грудень 2011 року на 74333,00 грн.; за березень2012 року на 65712,00 грн.; за квітень 2012 року на 4950,00 грн.; за травень 2012 року на 41967,00 грн.; за червень 2012 року на 183225,00 грн.; за липень 2012 року на 86643,00 грн.; за листопад 2012 року на 3966,00 грн.
- п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 8.3.1. п. 8.3, п.п. 8.6.1 п. 8.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 року, п.п. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.8 ст. 138; п. 146.3, п. 144.1 ст. 144 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 року, що призвело до завищення витрат (валових витрат) та амортизаційних нарахувань на загальну суму 1 562 108,02 грн., у тому числі по періодах: 1 квартал 2011 р. - 11197,13 грн., 2 квартал 2011р. - 49163,64 грн., 3 квартал 2011р. - 84794,88 грн., 4 квартал 2011р. - 203990,65 грн., 1 квартал 2012р. - 348348,14 грн., 2 квартал 2012р. - 199032 грн., 3 квартал 2012р. - 629074,15 грн., 4 квартал 2012р. - 36507,43 грн., за результатами чого, занижено податок на прибуток у сумі 335 249,00 гри., у тому числі по періодах: 1 квартал 2011р. - 2 799,00 грн., 2 квартал 2011р. - 11 308,00 грн., 3 квартал 2011р.- 19 503,00 грн., 4 квартал 2011р. - 46 918,00 грн., 1 квартал 2012р. - 73 153,00 грн., 2 квартал 2012р. - 41 796,00 грн., 3 квартал 2012р. - 132 105,00 грн. 4 квартал 2012р. - 7 667,00 грн.
На підставі висновків Акту перевірки СДПІ по роботі з ВПП у м. Харкові ДПС були винесені податкові повідомлення-рішення:
- № 0000104300 від 26.06.2013 року, яким ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 838 817,50 грн., в тому числі за основним платежем 587 907,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 249 910,50 грн.;
- № 0000114300 від 26.06.2013 року, яким ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток у розмірі 462 610,50 грн., в тому числі за основним платежем 335 429,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 127 361,50 грн.
За результатом адміністративного оскарження податкові повідомлення-рішення № 0000104300 від 26.06.2013 року та № 0000114300 від 26.06.2013 року були залишені без змін, а скарги ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" були залишені без задоволення (том 1 а.с. 64-67).
Судом встановлено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті СДПІ по роботі з ВПП у м. Харкові ДПС за результатами аналізу правовідносин позивача з ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" за перевіряємий період.
Так, між ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" (у якості Замовника) та ТОВ "Територія Плюс" (у якості Постачальника) були укладені договори поставки:
- №546 від 19.08.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2011 році поставити Замовнику пластмаси інші у первинних формах (аніоніт АВ-17-8 або еквівалент; катіоніт КУ-2-8 або еквівалент) класифікатор ДК016-97, розділ 24.16.5 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 818 000,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 136 333,33 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2011 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 195-198);
- №217 від 27.04.2012 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2012 році поставити Замовнику продукти хімічні різні технічного призначення по Лоту 1: Біоцид «Purotech 62» або еквівалент, «Purotech 63» або еквівалент, «Purotech 68» або еквівалент, активоване вугілля БАУ або еквівалент, класифікатор ДК016-97, код 24.66.4 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 841 400,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 140 233,33 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 199-203);
- №150 від 02.04.2012 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2012 році поставити Замовнику сульфовані, фосфатовані, нітровані і карбонатовані солі металів (кислота оксіетілідендіфосфонова, тринатрійфосфат, вапно хлорне), класифікатор ДК016-97, код 24.13.3 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 193 400,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 32 233,33 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 204-207);
- №215 від 28.04.2012 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2012 році поставити Замовнику пластмаси інші у первинних формах (катіоніт, аніоніт), класифікатор ДК016-97, код 24.16.5 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 893 000,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 148 833,33 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 208-211);
- №231 від 17.05.2012 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2012 році поставити Замовнику елементи, кислоти та основи неорганічні: лот 2 - миючий засіб, класифікатор ДК016-97, код 24.13.1 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 660 000,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 110 000,00 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 212-215);
- №722 від 30.11.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується поставити Замовнику вапно, класифікатор ДК016-97, розділ 26.52.1 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 2 830 200,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 471 700,00 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 216-219);
- №178 від 09.04.2012 року, згідно якого Постачальник зобов'язується у 2012 році поставити Замовнику вугілля кам'яне (антрацит фільтрант; вугілля антрацитове активоване дроблене марки ВААД або еквівалент), класифікатор ДК016-97, код 10.10.1 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 444 500,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 74 083,33 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2012 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 1 а.с. 220-223).
На підтвердження виконання умов вищенаведених договорів позивачем до суду надано копії:
- податкових накладних: № 19 від 15.11.2011р. на загальну суму 60 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 10 000,00 грн.; № 26 від 30.11.2011р. на загальну суму 127 626,00 грн., в т.ч. ПДВ 21 271,00 грн.; № 1 від 01.12.2011р. на загальну суму 245 640,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 940,00 грн.; № 7 від 05.12.2011р. на загальну суму 446 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 74 333,33 грн.; № 14 від 12.12.2011р. на загальну суму 48 060,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 010,00 грн.; № 24 від 29.12.2011р. на загальну суму 120 684,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 114,00 грн.; № 1 від 04.01.2012р. на загальну суму 242 970,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 495,00 грн.; № 7 від 12.01.2012р. на загальну суму 122 820,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 470,00 грн.; № 6 від 01.02.2012р. на загальну суму 368 460,00 грн., в т.ч. ПДВ 61 410,00 грн.; № 31 від 02.02.2012р. на загальну суму 41 189,11 грн., в т.ч. ПДВ 6 864,85 грн.; № 32 від 02.02.2012р. на загальну суму 25 810,21 грн., в т.ч. ПДВ 4 301,70 грн.; № 33 від 02.02.2012р. на загальну суму 55 820,67 грн., в т.ч. ПДВ 9 303,44 грн.; № 1 від 21.03.2012р. на загальну суму 242 080,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 346,67 грн.; № 7 від 29.03.2012р. на загальну суму 177 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 600,00 грн.; № 20 від 09.04.2012р. на загальну суму 63 323,00 грн., в т.ч. ПДВ 10 553,83 грн.; № 3 від 12.04.2012р. на загальну суму 269 600,04 грн., в т.ч. ПДВ 44 933,34 грн.; № 15 від 12.04.2012р. на загальну суму 221 877,00 грн., в т.ч. ПДВ 36 979,50 грн.; № 2 від 18.04.2012р. на загальну суму 72 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 100,00 грн.; № 24 від 25.04.2012р. на загальну суму 23 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 966,66 грн.; № 21 від 26.04.2012р. на загальну суму 343 896,00 грн., в т.ч. ПДВ 57 316,00 грн.; № 22 від 26.04.2012р. на загальну суму 29 700,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 950,00 грн.; № 17 від 18.05.2012р. на загальну суму 72 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 100,00 грн.; № 11 від 23.05.2012р. на загальну суму 179 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 866,67 грн.; № 19 від 31.05.2012р. на загальну суму 250 250,00 грн., в т.ч. ПДВ 41 708,33 грн.; № 23 від 06.06.2012р. на загальну суму 179 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 29 866,67 грн.; № 28 від 19.06.2012р. на загальну суму 409 750,00 грн., в т.ч. ПДВ 68 291,67 грн.; № 24 від 20.06.2012р. на загальну суму 80 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 333,33 грн.; № 25 від 20.06.2012р. на загальну суму 80 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 333,33 грн.; № 26 від 20.06.2012р. на загальну суму 83 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 866,67 грн.; № 27 від 20.06.2012р. на загальну суму 83 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 866,67 грн.; № 41 від 26.06.2012р. на загальну суму 184 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 30 666,67 грн.; № 43 від 05.07.2012р. на загальну суму 276 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 46 000,00 грн.; № 49 від 11.07.2012р. на загальну суму 243 860,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 643,33 грн.; № 63 від 31.07.2012р. на загальну суму 41 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 933,33 грн.; № 70 від 15.08.2012р. на загальну суму 161 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 26 833,33 грн.; № 98 від 29.10.2012р. на загальну суму 107 156,00 грн., в т.ч. ПДВ 17 859,33 грн.; № 106 від 30.10.2012р. на загальну суму 23 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 966,67 грн.; № 113 від 06.11.2012р. на загальну суму 138 484,00 грн., в т.ч. ПДВ 23 080,67 грн.;
- прибуткових ордерів: № 355 від 18.05.2012р.; № 321 від 26.04.2012р.; № 304 від 18.04.2012р.; № 298 від 12.04.2012р.; № 1502 від 31.07.2012р.; № 1496 від 10.12.2012р.; № 1472 від 05.12.2012р.; № 1468 від 04.12.2012р.; № 1305 від 08.11.2012р.; № 453 від 24.05.2012р.; № 423 від 24.05.2012р.; № 368 від 15.05.2012р.; № 352 від 09.04.2012р.; № 271 від 29.03.2012р.; № 274 від 02.02.2012р.; № 273 від 02.02.2012р.; № 272 від 02.02.2012р.; № 107 від 02.02.2012р.; № 106 від 02.02.2012р.; № 105 від 01.02.2012р.; № 16 від 19.01.2012р.; № 1543 від 29.12.2011р.; № 1462 від 12.12.2011р.; № 1533 від 09.12.2011р.; № 1419 від 30.11.2011р.; № 583 від 25.06.2012р.; № 726 від 27.07.2012р.; № 608 від 02.07.2012р.; № 619 від 05.07.2012р.; № 1462 від 02.11.2012р.; № 555 від 21.06.2012р.; № 550 від 20.06.2012р.; № 549 від 20.06.2012р.; № 548 від 20.06.2012р.; № 547 від 20.06.2012р.; № 518 від 06.06.2012р.; № 714 від 20.07.2012р.; № 123 від 02.02.2012р.;
- видаткових накладних: № РН-0000014 від 18.05.2012р. на загальну суму 72 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 100,00 грн.; № РН-0000013 від 26.04.2012р. на загальну суму 29 700,00 грн., в т.ч. ПДВ 4 950,00 грн.; № РН-0000010 від 18.04.2012р. на загальну суму 72 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 100,00 грн.; № РН-0000007 від 12.04.2012р. на загальну суму 269 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 44 933,33 грн.; № РН-0000047 від 31.07.2012р. на загальну суму 235 550,00 грн., в т.ч. ПДВ 39 258,33 грн.; № РН-0000080 від 10.12.2012р. на загальну суму 36 418,80 грн., в т.ч. ПДВ 6 069,80 грн.; № РН-0000078 від 05.12.2012р. на загальну суму 122 464,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 410,67 грн.; № РН-0000063 від 04.12.2012р. на загальну суму 76 540,00 грн., в т.ч. ПДВ 12 756,67 грн.; № РН-0000058 від 08.11.2012р. на загальну суму 122 464,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 410,67 грн.; № РН-0000022 від 24.05.2012р. на загальну суму 116 412,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 402,00 грн.; № РН-0000023 від 24.05.2012р. на загальну суму 122 642,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 440,33 грн.; № РН-0000021 від 15.05.2012р. на загальну суму 115 611,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 268,50 грн.; № РН-0000009 від 09.04.2012р. на загальну суму 240 923,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 153,83 грн.; № РН-0000009 від 29.03.2012р. на загальну суму 242 080,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 346,67 грн.; № РН-0000001 від 02.02.2012р. на загальну суму 55 820,68 грн., в т.ч. ПДВ 9 303,45 грн.; № РН-0000003 від 02.02.2012р. на загальну суму 25 810,21 грн., в т.ч. ПДВ 4 301,70 грн.; № Т-00000012 від 02.02.2012р. на загальну суму 380 386,00 грн., в т.ч. ПДВ 63 397,67 грн.; № Т-00000008 від 02.02.2012р. на загальну суму 113 920,00 грн., в т.ч. ПДВ 18 986,67 грн.; № Т-00000004 від 01.02.2012р. на загальну суму 117 658,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 609,67 грн.; № Т-00000002 від 19.01.2012р. на загальну суму 122 286,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 381,00 грн.; № Т-00000061 від 29.12.2011р. на загальну суму 120 684,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 114,00 грн.; № Т-00000056 від 12.12.2011р. на загальну суму 48 060,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 010,00 грн.; № Т-00000055/2 від 09.12.2011р. на загальну суму 245 640,00 грн., в т.ч. ПДВ 40 940,00 грн.; № Т-00000054 від 30.11.2011р. на загальну суму 127 626,00 грн., в т.ч. ПДВ 21 271,00 грн.; № РН-0000035 від 25.06.2012р. на загальну суму 82 500,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 750,00 грн.; № РН-0000045 від 27.07.2012р. на загальну суму 247 500,00 грн., в т.ч. ПДВ 41 250,00 грн.; № РН-0000036 від 02.07.2012р. на загальну суму 275 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 45 833,33 грн.; № РН-0000039 від 05.07.2012р. на загальну суму 460 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 76 666,67 грн.; № РН-0000054 від 02.11.2012р. на загальну суму 23 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 966,67 грн.; № РН-0000033 від 21.06.2012р. на загальну суму 23 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 966,66 грн.; № РН-0000032 від 20.06.2012р. на загальну суму 83 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 866,67 грн.; № РН-0000031 від 20.06.2012р. на загальну суму 83 200,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 866,67 грн.; № РН-0000030 від 20.06.2012р. на загальну суму 80 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 333,33 грн.; № РН-0000029 від 20.06.2012р. на загальну суму 80 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 333,33 грн.; № РН-0000026 від 06.06.2012р. на загальну суму 358 400,00 грн., в т.ч. ПДВ 59 733,33 грн.; № РН-0000042 від 20.07.2012р. на загальну суму 97 380,00 грн., в т.ч. ПДВ 16 230,00 грн.; № Т-00000013 від 02.02.2012р. на загальну суму 208 620,00 грн., в т.ч. ПДВ 34 770,00 грн. (том 1 а.с. 224-250, том 2 а.с. 1-87).
Розрахунки проводились у безготівковій формі, що підтверджується копіями платіжних доручень, заборгованість відсутня (том 2 а.с. 88-116).
Також, між ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" (у якості Покупця, Замовника) та ТОВ "Інтер-Альянс" (у якості Постачальника) були укладені договори поставки:
- №34 від 17.01.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити пластмаси другі в первинних формах згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 24.16.5 (далі - продукція). Ціна договору складає 99 988,80 грн., у тому числі ПДВ 20 % 16 664,80 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 117-120);
- №6 від 04.01.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати у власність, а Замовник прийняти і оплатити парогенератори не змонтовані згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 28.30.1 (далі - продукція). Ціна договору складає 99 600,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 16 600,00 грн. Продукція постачається на склад Замовника транспортом та за рахунок Постачальника. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 121-124);
- №549 від 22.08.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується поставити Замовнику вироби мінеральні неметалеві н.в.і.у. (руберит, акваізол), класифікатор ДК016-97, розділ 26.82.1 (далі - товар), а Замовник - прийняти і оплатити цей товар. Найменування та кількість товару визначається у Специфікації №1, яка є невід'ємною частиною договору. Ціна договору становить 279 540,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 46 590,00 грн. Доставка товару здійснюється силами та за рахунок Постачальника. Місце поставки товару: склад ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5". Термін дії договору в частині поставки товару до 31.12.2011 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (том 2 а.с. 125-128);
- №417 від 25.05.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити кварцовий пісок згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 24.13.5 (далі - продукція). Ціна договору складає 18 360,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 3 060,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 129-132);
- №416 від 25.05.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити меблі спеціальні згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 33.10.2 (далі - продукція). Ціна договору складає 11 880,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 1 980,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 133-136);
- №366 від 12.05.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити вузли до інших машин загального призначення згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 29.24.5 (далі - продукція). Ціна договору складає 99 998,40 грн., у тому числі ПДВ 20 % 16 666,40 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 137-140);
- №365 від 12.05.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити машини та апарати для дистиляції чи ректифікації, фільтрування та очищення, газогенератори згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 29.24.1 (далі - продукція). Ціна договору складає 47 520,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 7 920,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 141-144);
- №330 від 20.04.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити двигуни внутрішнього згоряння згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 34.10.1 (далі - продукція). Ціна договору складає 39 600,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 6 600,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 145-148);
- №327 від 19.04.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити плита та плитка керамічна згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 26.30.1 (далі - продукція). Ціна договору складає 90 300,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 15 050,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 149-152);
- №322 від 18.04.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити тканини для технічного та промислового використання згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 17.20.2 (далі - продукція). Ціна договору складає 36 144,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 6 024,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 153-156);
- №28 від 14.01.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати, а Покупець прийняти і оплатити апаратуру електрозв'язку згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 32.20.2 (далі - продукція). Ціна договору складає 99 696,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 16 616,00 грн. Доставка продукції здійснюється силами Постачальника. Вартість доставки продукції до місця передачі входить в ціну і окремо Покупцем не оплачується. Термін дії договору до 31.12.2010 року (том 2 а.с. 157-160);
- №5 від 04.01.2011 року, згідно якого Постачальник зобов'язується передати у власність, а Замовник прийняти і оплатити шини гумові згідно зі Специфікацією (додаток №1), класифікатор ДК016-97, розділ 25.11.1 (далі - продукція). Ціна договору складає 99 600,00 грн., у тому числі ПДВ 20 % 16 600,00 грн. Продукція постачається на склад Замовника транспортом та за рахунок Постачальника. Термін дії договору до 31.12.2011 року (том 2 а.с. 161-164).
На підтвердження виконання умов вищенаведених договорів позивачем до суду надано копії:
- податкових накладних: № 1 від 25.01.2011р. на загальну суму 49 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 300,00 грн.; № 2 від 25.01.2011р. на загальну суму 81 960,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 660,00 грн.; № 3 від 25.01.2011р. на загальну суму 93 936,00 грн., в т.ч. ПДВ 15 656,00 грн.; № 1 від 09.02.2011р. на загальну суму 2 475,00 грн., в т.ч. ПДВ 412,50 грн.; № 2 від 09.02.2011р. на загальну суму 2 887,00 грн., в т.ч. ПДВ 481,20 грн.; № 3 від 09.02.2011р. на загальну суму 40 884,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 814,00 грн.; № 1 від 01.03.2011р. на загальну суму 4 932,00 грн., в т.ч. ПДВ 822,00 грн.; № 2 від 18.03.2011р. на загальну суму 11 043,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 840,50 грн.; № 1 від 17.05.2011р. на загальну суму 6 385,82 грн., в т.ч. ПДВ 1 064,30 грн.; № 2 від 17.05.2011р. на загальну суму 39 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 6 600,00 грн.; № 3 від 19.05.2011р. на загальну суму 23 892,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 982,00 грн.; № 4 від 19.05.2011р. на загальну суму 47 520,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 920,00 грн.; № 5 від 19.05.2011р. на загальну суму 99 998,40 грн., в т.ч. ПДВ 16 666,40 грн.; № 6 від 24.05.2011р. на загальну суму 2 568,00 грн., в т.ч. ПДВ 428,00 грн.; № 1 від 08.06.2011р. на загальну суму 8767,97 грн., в т.ч. ПДВ 1461,33 грн.; № 2 від 10.06.2011р. на загальну суму 11 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 980,00 грн.; № 3 від 10.06.2011р. на загальну суму 18 360,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 060,00 грн.; № 1 від 12.07.2011р. на загальну суму 19 050,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 175,00 грн.; № 2 від 25.08.2011р. на загальну суму 51 520,00 грн., в т.ч. ПДВ 8 586,67 грн.; № 3 від 25.08.2011р. на загальну суму 11 880,00 грн., в т.ч. ПДВ 1 980,00 грн.; № 4 від 29.08.2011р. на загальну суму 150 480,00 грн., в т.ч. ПДВ 25 080,00 грн.; № 2 від 07.10.2011р. на загальну суму 12 051,74 грн., в т.ч. ПДВ 2 008,62 грн.;
- прибуткових ордерів: № 389 від 05.04.2011р.; № 388 від 05.04.2011р.; № 891 від 25.08.2011р.; № 913 від 31.08.2011р.; № 653 від 22.06.2011р.; № 655 від 22.06.2011р.; № 779 від 25.07.2011р.; № 683 від 29.06.2011р.; № 141 від 17.02.2011р.; № 780 від 25.07.2011р.; № 95 від 03.02.2011р.; № 119 від 15.02.2011р.; № 555 від 27.05.2011р.; № 593 від 31.05.2011р.; № 654 від 22.06.2011р.; №1116 від 20.10.2011р.; № 556 від 27.05.2011р.; № 915 від 31.08.2011р.; № 542 від 31.05.2011р.;
- накладних: № 05/04 від 05.04.2011р. на загальну суму 81960,00 грн., в т.ч. ПДВ 13660,00 грн.; № 05/04/1 від 05.04.2011р. на загальну суму 49800,00 грн., в т.ч. ПДВ 8300,00 грн.; № 25/08 від 25.08.2011р. на загальну суму 51520,00 грн., в т.ч. ПДВ 8586,67 грн.; № 31/08 від 31.08.2011р. на загальну суму 150480,00 грн., в т.ч. ПДВ 25080,00 грн.; № 22/06/1 від 22.06.2011р. на загальну суму 18360,00 грн., в т.ч. ПДВ 3060,00 грн.; № 22/06/2 від 22.06.2011р. на загальну суму 11880,00 грн., в т.ч. ПДВ 1980,00 грн.; № 25/07/1 від 25.07.2011р. на загальну суму 99998,40 грн., в т.ч. ПДВ 16666,40 грн.; № 29/06 від 29.06.2011р. на загальну суму 47520,00 грн., в т.ч. ПДВ 7920,00 грн.; № 17/02/1 від 17.02.2011р. на загальну суму 40884,00 грн., в т.ч. ПДВ 6814,00 грн.; № 25/07 від 25.07.2011р. на загальну суму 19050,00 грн., в т.ч. ПДВ 3175,00 грн.; № 03/02 від 03.02.2011р. на загальну суму 93936,00 грн., в т.ч. ПДВ 15656,00 грн.; № 15/02 від 15.02.2011р. на загальну суму 2887,20 грн., в т.ч. ПДВ 481,20 грн.; № 27/05/1 від 27.05.2011р. на загальну суму 6385,82 грн., в т.ч. ПДВ 1064,30 грн.; № 31/05/1 від 31.05.2011р. на загальну суму 2568,00 грн., в т.ч. ПДВ 428,00 грн.; № 22/06 від 22.06.2011р. на загальну суму 8767,97 грн., в т.ч. ПДВ 1461,33 грн.; № 20/10/1 від 20.10.2011р. на загальну суму 12051,74 грн., в т.ч. ПДВ 2008,62 грн.; № 27/05 від 27.05.2011р. на загальну суму 23892,00 грн., в т.ч. ПДВ 3982,00 грн.; № 31/08/1 від 31.08.2011р. на загальну суму 11880,00 грн., в т.ч. ПДВ 1980,00 грн.; № 31/05 від 31.05.2011р. на загальну суму 39600,00 грн., в т.ч. ПДВ 6600,00 грн.; № 19/04 від 19.04.2011р. на загальну суму 11043,00 грн., в т.ч. ПДВ 1840,50 грн.; № 11/03 від 11.03.2011р. на загальну суму 4932,00 грн., в т.ч. ПДВ 822,00 грн.; № 17/02/1 від 17.02.2011р. на загальну суму 40884,00 грн., в т.ч. ПДВ 6814,00 грн.; № 17/02 від 17.02.2011р. на загальну суму 2475,00 грн., в т.ч. ПДВ 412,50 грн. (том 2 а.с. 165-228).
Розрахунки проводились у безготівковій формі, що підтверджується копіями платіжних доручень, заборгованість відсутня (том 2 а.с. 229-236).
Взаємовідносини між ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" та ТОВ "Промтехтранс-М" договором у листопаді 2011 року не оформлювались. Поставка товару здійснювалась на підставі рахунку-фактури № 11-16 від 09.11.2011 року.
На підтвердження здійснення господарських операцій з ТОВ "Промтехтранс-М" позивачем до суду надано копії: рахунку-фактури № 11-16 від 09.11.2011р. на загальну суму 1204,80 грн., в т.ч. ПДВ 200,80 грн.; податкової накладної № 14 від 15.11.2011р. на загальну суму 1204,80 грн., в т.ч. ПДВ 200,80 грн.; прибуткового ордеру № 1359 від 17.11.2011р.; накладної № 11-13 від 17.11.2011р. на загальну суму 1204,80 грн., в т.ч. ПДВ 200,80 грн. (том 2 а.с. 238-241).
Розрахунки проводились у безготівковій формі, що підтверджується копією платіжного доручення, заборгованість відсутня (том 2 а.с. 242).
Позивач не здійснював транспортування товару, оскільки обов'язок транспортування товару силами ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" не передбачено умовами договорів. Товар доставлявся до ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" безпосередньо транспортними засобами продавців.
В підтвердження того, що ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" поставило, а ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" отримало товар, згідно вищевказаних договорів, позивачем надано картки складського обліку матеріалів, витяги з Журналу реєстрації довіреностей щодо отримання ТМЦ від ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" (том 2 а.с. 243-250, том 3 а.с. 1а-19, 53-72).
Також, позивачем надано докази використання у господарській діяльності придбаних у ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" товарів.
Таким чином, суд вважає, що позивачем надано належним чином оформлені документи, які підтверджують факт реального виконання договорів, укладених з "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М".
Судом встановлено, що суми податку на додану вартість сплачені позивачем в ціні отриманих товарів, на підставі виданих ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" податкових накладних, були включені позивачем до складу податкового кредиту відповідного періоду.
Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (надалі - Кодексу) підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.
За змістом пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Кодексу не відносяться до складу податкового кредиту суми податку сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформленими з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" виконало вимоги, передбачені пунктом 198.3 статті 198 Кодексу, сплативши податок на додану вартість в ціні отриманих товарів від ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М", які в свою чергу, виконали вимоги п. 201.1 ст. 201 Кодексу - видали ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" належним чином оформлені податкові накладні на сплачені ним суми податку.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Кодексу датою виникнення права платника податку на віднесення до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбудеться раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів /послуг, що підтверджено податковою накладною.
Отже, наявність у платника податку (позивача у справі) виданих йому податкових накладних і сплата вартості отриманих товарів та послуг з ПДВ є достатніми підставами для визначення податкового кредиту з урахуванням підтвердження реального здійснення господарської операції.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно включено до складу податкового кредиту за перевіряємий період суми податку на додану вартість, сплачені позивачем в ціні отриманих товарів від ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М".
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, відповідачем не доведено правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 0000104300 від 26.06.2013 року.
Щодо висновку відповідача про неправомірність включення ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" до складу валових витрат коштів сплачених за правовідносинами з ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М", суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств (в редакції Закону України № 283/97-ВР від 22.05.1997 року)" № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (діяв на час виникнення спірних правовідносин) (надалі - Закон № 334) валові витрати виробництва та обігу (далі -валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Згідно п.п. 5.2.1 п. 5.2. ст. 5 Закону № 334 до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.7 цієї статті.
При цьому, згідно з ч. 4 п. п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону № 334 не входять до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними й іншими документами, обов'язковість ведення й збереження яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Відповідні положення містить Податковий кодекс України. Склад витрат та порядок їх визнання встановлений ст. 138 Податкового кодексу України, зокрема, у п.п. 138.1.1 п.138.1 вказаної норми передбачено, що витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Згідно п. 138.4 ст. 138 Податкового кодексу України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Приписами п. 138.8 ст. 138 Податкового кодексу України, передбачено, що собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат; прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).
При цьому, відповідно до п.п.138.8.1 п.138.8 ст. 138 Податкового кодексу України, до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку.
Згідно п.п.139.1.9 п.139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Пунктом 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-ХІV від 16.07.1999 року підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Суд зазначає, що ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" були надані належним чином складені документи визначені ч. 4 п. п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону № 334 (діяв на час виникнення спірних правовідносин) та Податковим кодексом України для підтвердження валових витрат підприємства та докази використання придбаних товарів у господарській діяльності підприємства.
Таким чином, висновок відповідача про неправомірність включення ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" до складу валових витрат коштів сплачених за правовідносинами з ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" є необґрунтованим та незаконним.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд зазначає, що відповідачем не надано доказів не використання у господарській діяльності позивача придбаних у ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" товарів.
Таким чином, відповідачем не доведено правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 0000114300 від 26.06.2013 року.
Щодо твердження відповідача про порушення ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" цивільного та податкового законодавства під час здійснення господарської діяльності з іншими контрагентами ніж позивач у справі, суд зазначає наступне.
Згідно ст. 61 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер. Тому ймовірне порушення контрагентами позивача податкового законодавства не може впливати на результати діяльності позивача і не може бути підставою для притягнення позивача до відповідальності у вигляді визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість, а отже, й для застосування штрафних санкцій.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ч. 1 ст. 19 Конституції України). Чинне законодавство, зокрема, Податковий кодекс України, не встановлює обов'язки покупця сплачувати ПДВ ще й до бюджету, у разі ухилення від його сплати продавцем з урахуванням суми податку, отриманого від покупця у складі ціни товару.
Таким чином, ймовірне порушення ТОВ "Територія Плюс", ТОВ "Інтер-Альянс" та ТОВ "Промтехтранс-М" податкового законодавства при фактичному здійсненні господарської операції з позивачем не впливає на податковий кредит ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5".
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем не доведено правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 94, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 163, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Податкові повідомлення - рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Державної податкової служби № 0000104300 від 26.06.2013 року та № 0000114300 від 26.06.2013 року - скасувати.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011) на користь Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5" (адреса: 62371, Харківська область, Дергачівський район, с. Подвірки, код ЄДРПОУ 05471230) судові витрати у розмірі 2294,00 (дві тисячі двісті дев'яности чотири грн., 00 коп.).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст постанови виготовлений 17.01.2014 року.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2014 |
Оприлюднено | 25.01.2014 |
Номер документу | 36791516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні